Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2007, 21:49
Verwijderd
pokke natuurkunde! ik lig gigantisch achter, wilde ik vanavond veel doen. hang ik vast op een stom vraagstuk waar ik niet uit kom. mja, morgen ga ik gewoon niet maar biologie, da tkan ik ook zelf wel, en dan ga ik in het olp werken met de uitwerkingen erbij.
Advertentie
Oud 23-01-2007, 22:11
Verwijderd
ohhh en mijn saldo is ook veel te laag. Volgens mij moet ik maar op water en brood gaan leven.
Oud 23-01-2007, 22:21
Verwijderd
Ohhh, dit weekend Boekenfestijn in Rotterdam. <3

Mijn verslag is eindelijk af en ik ben blij. Morgen er nog even naar kijken, of er nog iets veranderd moet worden of zo, en daarna lever ik het lekker in. Het is goed zo.

Stiekem ben ik jaloers op al die mensen die hun vakken met zesjes halen en daar tevreden mee zijn. Ben blij dat het me zo gemakkelijk af gaat, daar niet van, maar die gedachtes van "ik heb mijn leven verpest en het komt nooit meer goed" als ik een keer een zesje haal zijn een beetje klote. Maar ach, die gedachten worden al wat minder. Komt wel goed.

En ik word toch zeker niet verliefd he? Of althans, niet op hem?
Oud 23-01-2007, 23:00
Verwijderd
Citaat:
Yana schreef op 23-01-2007 @ 22:03 :
Maar ja, working on it..
Dat is ook een stap, hè
Oud 23-01-2007, 23:41
Verwijderd
Optreden was tof. Stom publiek, maar dat wisten we al dus gewon beetje geklooid en het was fijn. Even niet nadenken <3

En morgen tentamen, same as Yana, en ik sta er ongeveer hetzelfde voor Takkezooi. Ah well. Vrijdag nog een kwartiertje interview en dan vakantieieieiei.
Oud 23-01-2007, 23:47
Verwijderd
Oké, ik ben trots op mijzelf, want mijn uittreksel voor donderdag is af. Nu hoef ik het enkel nog een aantal keren door te nemen en dan ben ik daar wel klaar voor. Maar ik moet nog zoooveel meer doen! En het lastige is gewoon dat ik er geen zin in heb... *-). Maar ik moet nu even volhouden. Gewoon gaan leren en straks gaan slapen. Oh, en ik wil een mailtje terug!!!!
Oud 24-01-2007, 00:00
Orpheus
Orpheus is offline
Ik voel me een mislukkeling. Morgen voor de derde keer een tentamen maken, waarop ik vorige beide keren een 5,4 haalde. Ik ken alles, maar door spanningen krijg ik black-outs.

Daarnaast eet en slaap ik al tijden vreselijk slecht, heb ik een contract van een uitgeverij thuis liggen waarvan ik niet weet of ik het teken of niet en heb ik over iets meer dan een week een groot schaaktoernooi waarvoor ik nog niet heb kunnen trainen.

Vervolgens sta ik nogal dramatisch rood en is dat niet op te lossen voor 12 maart.

Het lijkt me een prachtig moment om weer heroïne te gaan gebruiken.
Oud 24-01-2007, 00:27
dwight88
dwight88 is offline
nu minder dip dan gister. Maar toch weer wel, zo 's avonds alleen hier.
Al was vanavond wel een stuk gezelliger . Onverwacht, misschien juist daarom wel.

soms lijkt het wel alsof ik haar niet vertrouw als ze zover weg is. Misschien omdat ik weet hoe ze vroeger was, maar nu niet meer. Nu geen enkel zicht op, geen controle. Maar de smsjes en de paar belletjes geven wel aan dat ze zich prima vermaakt, maar mij ook mist. En zeker niet dat ze daar iets raars loopt te doen. Maar waarom spookt het dan toch door mn hoofd?
Oud 24-01-2007, 06:38
rare kwast
rare kwast is offline
gaap.. weer een nieuwe dag
Oud 24-01-2007, 09:06
kroot
kroot is offline
Gisteren naar het ziekenhuis geweest. De uitslag van het onderzoek met die schokjes was goed, ik had geen vertraagde geleiding in mijn zenuw. Wat dus raar is want dat zou je wel verwachten met een beknelde zenuw. Dus opzich is die uitslag positief. maar omdat ik nog zoveel pijn heb en niet kan pianospelen, viel opeens het woord opereren. Ik schrok me echt kapot, had het echt niet verwacht. Maar hij zegt: tussen opereren en niets doen, zit niets. Dus ik vroeg en fysio dan. Hij zegt dat dat alleen maar averechts werkt. Balen. Toen ging die verder praten over operatie. Ik word waarschijnlijk al dinsdag geopereerd Ik vind het echt heel snel. Morgen heb ik afspraak weer bij hem en anestesist. Maar ik weet niet of ik het wil, straks gaat het fout. En de vorige keer dat ik geopereerd werd (7 jaar geleden), hebben ze me op de operatietafel moeten omkeren omdat ik anders gestikt was. En ik ben daarna zooo ziek geweest. Dat wil ik echt niet meer. Volgens mij kan ik gewoon niet tegen narcose. Maar het schijnt ook te kunnen onder plaatselijke verdoving.....misschien moet ik dat maar doen. maar ik weet niet of dat kan met mijn medicatie. Ik moet me gewoon nu niet zo druk maken, want morgen zal ik het allemaal wel horen. Maar ik vind het wel eng.
En gisterenavond was een gedeelte van mijn spalkje losgeraakt. En vanmorgen was het stuk zo groot, dat ik niet eens kan eten. Maarja mijn tandarts en ortho zitten in Breda. Dus ik heb hier 5 praktijken gebeld en allemaal wilden ze niet helpen. Tot net de laatste. Daar ben ik net langsgeweest en ze hebben het weggeslepen gelukkig. Want het deed echt heel erg pijn.
Hij zei wel dat ik snel langs mijn eigen tandarts moest gaan, nwat ik had een paar gaatjes. Ik heb nog nooit gaatjes gehad. Maarja anorexia is tenslote niet goed voor je tanden, dus het is mijn eigen schuld. Maar daardoor ben ik dus ook al ik geen 2 jaar naar de tandarts geweest. Bang dat hij aan mijn tanden zou zijn dat ik an had. Maarja nu moet ik het wel ongeveer vertellen. Kut

Laatst gewijzigd op 24-01-2007 om 09:23.
Oud 24-01-2007, 10:08
Heksjuh
Heksjuh is offline
Net naar school geweest omdat ik een paar vragen uit de examenbundel natuurkunde niet snapte. Nu weet ik wel hoe ik het moet aanpakken. Gewoon alle gegevens opschrijven en kijken welke formules je nodig hebt. Gewoon rustig nadenken.
Ik ben nu al zenuwachtig en ik het proefwerk pas om half twee. Het liefst wil ik nu tot die tijd natuurkund leren, maar ik vind het een stom vak en ik heb alles al twintig keer doorgekeken.

Mijn leraar is wel aardig. Het kwam erop neer dat hij dacht dat ik wel een goed cijfer ga halen als hij kijkt naar hoe ik in de les werk (zeker in vergelijking met anderen), en dat ik ook wel een goed cijfer verdien
Ik vind het oneerlijk dat mensen die niks doen voor natuurkunde wel een voldoende halen en ik niet. Maar mijn leraar heeft vertrouwen in mij, dus ik moet ook gewoon een beetje vertrouwen hebben.

NU niet meer aan natuurkunde denken, ik moet nog vijf hoofdstukken bio leren.

Iedereen succes vandaag met proefwerken/tentamens.
*knuff*
Oud 24-01-2007, 10:19
Verwijderd
Stomme toets . Gelukkig is het geen ramp als het onvoldoende is.
Verder voel ik me nog net zo als gisteravond, dus niet echt blij, maar ik kon gisteravond wel voorkomen dat ik in paniek raakte, dus dat is .

Vanmiddag nog wat dingetjes-die-al-zo-lang-moeten doen en twee afspraken en dan morgen weer studeren.

Oud 24-01-2007, 11:22
Miracle
Miracle is offline
Woei.

Ik heb vanochtend eindelijk dingen gedaan die ik al tijden moest doen en steeds uitstelde. Als je het gewoon één keer doet allemaal, stelt het eigenlijk niks voor.

Nu nog bedenken wat ik vanmiddag ga doen. Best lekker af en toe, een afspraak die niet doorgaat. Nu kan ik lekker zelf beslissen wat ik straks ga doen, dat heb ik doordeweeks niet vaak.

Alleen jammer dat het zo koud is buiten, fietsen is geen pretje.
Oud 24-01-2007, 11:30
Saarah
Saarah is offline
Ooh, mijn bestelling is binnen in de boekhandel: de drie boeken van Harry Potter die ik nog niet in het Engels had. Nu ga ik heel de reeks herlezen in het Engels, maaarrr ik moet deze namiddag hard leren voor een test van wiskunde... Én ik moet nog een boek lezen voor school. Pff, dat wordt nog even wachten, dus.

Heksjuh: succes met leren, en met je examens.
Oud 24-01-2007, 12:42
Yana
Yana is offline
Volgens mij ben ik vandaag wel goed bezig met eten, ik heb al zes botehammen op en níet alleen met light beleg. Verder helemaal niks te snoepen meer in huis; alles wegegooid . Kan hooguit nog een kopje soep maken... of straks even een liga kopen (één liga kopen.. )

En verder heb ik nu een héél klein beetje het idee dat ik een minimaal stukje aan kennis heb voor het tentamen. Oh echt, ik ga niet perfectionistisch doen nu.. het gewoon halen zal al genoeg zijn. *Duim*
Oud 24-01-2007, 13:35
Ann
Ann is offline
Yeah... een proefwerk van 3 uur is echt te lang Maar wel een 7 voor engels mondeling, nu alleen nog geschiedenis en muziek dan is het weer voorbij
Oud 24-01-2007, 13:41
Nona
Nona is offline
En dan heb je in een groepje van 3 één persoon die niets van zich laat horen, terwijl je haar scoring nodig hebt om de hele opdracht in te kunnen leveren. Muts, reageer dan!
Oud 24-01-2007, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Yana schreef op 24-01-2007 @ 13:42 :
of straks even een liga kopen (één liga kopen.. )
Ik moest hier toch wel even om lachen
Oud 24-01-2007, 14:07
Mariekje*
Mariekje* is offline
Dikke spam is dit potverdorrie! Ik trek het niet meer, nooit meer!

*rent weg* rent terug*

Edit: Ik smeek om mentale ondersteuning, oh echt?
Oud 24-01-2007, 14:08
Nona
Nona is offline
*knuffelt HvJ*

Ik snap het hoor meis. Ik ben al over de rooie als een docent in college begint over iets wat we allang zouden moeten weten.
Oud 24-01-2007, 14:16
Mariekje*
Mariekje* is offline
Jaaaaa... jaaaaaa... Het is tijd voor krokodillentranen. *brult*

Ik moet zeggen; Het verveelt snel, me verplaatsen in een persoon met de EF-persoonlijkheidsstoornis. Dat was toch wat ze bij dat laatste college herhaalde? Het komt maar terug, en het komt maar terug. Er is geen beginnen aan!
Oud 24-01-2007, 14:18
Nona
Nona is offline
*knuffelt nog een beetje meer*
Ik geloof dat je de vorige knuffel nog niet gemerkt hebt.

Wat is dan EF? Ik heb 3 clusters en geen persoonlijkheidsstoornis die met EF begint.
Oud 24-01-2007, 14:33
Mariekje*
Mariekje* is offline
Och, de forumbazen van het heden spreken tegenwoordig in hun eigen taaltje en begrippen, EF Ilona... EF!
Oud 24-01-2007, 14:35
Verwijderd
Wat is EF????

OT: Zo. Ik voel, om het maar even heel plat uit te drukken, genaaid.
Waarom ben ik zo stom geweest om haar ooit te gaan vertrouwen?
Levert ze zelf toch maar even het bewijs dat ik beter niemand kan vertrouwen.
Muts.
Oud 24-01-2007, 14:36
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 24-01-2007 @ 15:35 :
Wat is EF????
Niets bijzonders. Kruimel en ik vervelen ons wel eens, psych is ook zo liefelijk... <3
Oud 24-01-2007, 14:38
Verwijderd
Citaat:
HvJ schreef op 24-01-2007 @ 15:36 :
Niets bijzonders. Kruimel en ik vervelen ons wel eens, psych is ook zo liefelijk... <3
Ik word toch wel een beetje nieuwsgierig nu.....
Oud 24-01-2007, 14:40
Verwijderd
Citaat:
~lienepien~ schreef op 24-01-2007 @ 15:38 :
Ik word toch wel een beetje nieuwsgierig nu.....
En ooooh ik heb een 8.3 voor mn tentamen! Ik had zó hard geleerd

(ik had toch liever een 8.5 gehad want dan is mn eindcijfer echt een 8. nu een 7.8 en dat wordt dan wel afgerond naar een 8 maar toch. het is minder stoer )
Oud 24-01-2007, 14:52
Heksjuh
Heksjuh is offline
@Saarah: dankjewel Jij succes met wiskunde morgen!

Mijn natuurkunde ging zooo goed! Na twee uur was nog niemand klaar, maar ik was een kwartier lang naar mijn blaadje aan het staren. En dit keer niet omdat ik het niet wist, maar omdat ik echt klaar was. Alles nog een keer nagekeken, een paar foutjes eruit gehaald. Alleen een opdracht die ik niet wist, de rest wist ik. Nou hopen dat ik het ook goed heb.

Het voelde zo goed toen ik het lokaal uitstapte. Nu ik erover nadenk ga ik steeds meer twijfelen of ik het ook wel zo goed gemaakt hebt. Twijfel...

Nouja, ik heb er een goed gevoel over. Niet zeuren, gewoon het cijfer afwachten.
Ik ben stiekem toch wel een beetje trots op mezelf, ookal weet ik het cijfer nog niet.

Ik ben even blij Maar dat zal biologie wel weer verpesten.
En practicum natuurkunde morgen. Hopen dat hij al wat heeft nagekeken, ik denk het niet.
Gelukkig ging het proefwerk goed, nu ben ik minder bang voor het practicum.

Stopt met veel te lange verhalen posten en gaat weer leren.
Oud 24-01-2007, 14:53
Mariekje*
Mariekje* is offline
Poging 4 tot een hoog cijfer, en het gaat lukken... het gaat lukken... *leert nog even verder*
Oud 24-01-2007, 15:23
Nona
Nona is offline
Citaat:
HvJ schreef op 24-01-2007 @ 15:33 :
Och, de forumbazen van het heden spreken tegenwoordig in hun eigen taaltje en begrippen, EF Ilona... EF!
Ohja, zie PM.

En zwaar misbruik makend van de caps: STUDIEGENOTEN DIE LUI AANGELEGD ZIJN MOETEN VASTGEBONDEN WORDEN EN GEDWONGEN HUN AANDEEL VAN DE GROEPSOPDRACHT TE MAKEN!!! Maar hoe realiseer ik dat?
Oud 24-01-2007, 15:51
Verwijderd
Jaaaaaahoor!!!!!!!
Wat laat ik me weer van m'n stuk brengen.
Hele middag een beetje achter de computer gehangen door één zo'n k****telefoontje.

*Geeft zichzelf schop onder kont*

Hup, aan de slag!
Oud 24-01-2007, 15:51
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 24-01-2007 @ 16:23 :
Ohja, zie PM.

En zwaar misbruik makend van de caps: STUDIEGENOTEN DIE LUI AANGELEGD ZIJN MOETEN VASTGEBONDEN WORDEN EN GEDWONGEN HUN AANDEEL VAN DE GROEPSOPDRACHT TE MAKEN!!! Maar hoe realiseer ik dat?
Zeeeer zware emotionele druk
Oud 24-01-2007, 15:53
bladertje
bladertje is offline
Waarom ben ik zo snel afgeleid, altijd? Ik heb gelukkig al wel wát voor elkaar gekregen, maar het had zoals meestal weer veel sneller gekund. Nog maar even hard studeren nu...
Oud 24-01-2007, 16:05
rare kwast
rare kwast is offline
ik kijk weer eens met mn neus.. stom mens dat ik er ben..
Oud 24-01-2007, 16:07
Verwijderd
Grmbl. Dat tentamen was echt een ramp, én een 5 voor mn essay Wel op te halen, maar toch klote want nu hangt alles af van mn interviewdingetje. *stress* Als ik het maar haal. Achterlijk vak
Oud 24-01-2007, 16:26
Nona
Nona is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 24-01-2007 @ 16:51 :
Zeeeer zware emotionele druk
Jaaaaa, moet ik dr eerst bereiken.

Sms.
Oud 24-01-2007, 16:27
Verwijderd
@Yana: Ik zag jouw post op eten&drinken en ik vind je lijstje heel goed!
Oud 24-01-2007, 16:28
Lilium
Lilium is offline
Oh, jeetje mineetje. Ik weet niet hoe het komt, maar het gaat ineens een stuk beter op school dan vorig jaar. Ik ben blij met en trots op mezelf. (Misschien moet ik vanavond maar eens beginnen aan die papers, want ik heb wel een erg goede 'vibe'.)
Oud 24-01-2007, 16:37
Verwijderd
*is heel opgelucht* ik heb vandaag echt heel hard gewerkt aan natuurkunde, met resultaat! Met natuurkunde 2 ben ik nu weer helemaal bij . Nu nog natuurkunde 1, maar dat moet dan ook wel in een dag of 2 lukken.
Oud 24-01-2007, 17:13
Saarah
Saarah is offline
Dit is lastig. M'n tante zei goedbedoeld "ik heb twee donuts voor je meegebracht!"
Maar ik ben op dieet... Ik denk dat ik de donuts maar aan m'n grootouders geef.
Oud 24-01-2007, 17:20
Verwijderd
Gemengde gevoelens, maar ik probeer het positief te voelen
Oud 24-01-2007, 17:31
Roosje
Roosje is offline
Mijn lieffesagte vriendje is naar z'n tentamen oftewel aan het bevriezen buiten maar ik zit hier lekker binnen in zijn duisentwarme trui en het is fijn & rustig. <3 Kon ik hier maar wat langer blijven, zolang ik zelf wilde, want - ik weet niet.

De sfeer is zijn kamer kalmeert me. (:
Oud 24-01-2007, 17:36
Verwijderd
Shoptherapie!:liefde: Een pootje voor mn lampenkampje die nu alleen nog maar in de kast ligt, onderzetters voor bij mn uitzet, wierook+houdertje, een ondergoedje en kalmerende oogcreme. Daarvoor had ik me al leuk aangekleed (minirokje, roze blouse en make up!).
Daarna nog eventjes met mn zusje meegeweest. Zij is een hele vette tas en schoenen rijker en één relatie minder. Eindelijk is het haar gelukt het uit te maken, good for her!
Oud 24-01-2007, 18:00
Metal-Hoofd
Metal-Hoofd is offline
De Wereld Van Mijn Gedachten Veranderd In Angst En Wanhoop..

Examenvrees already her...
Oud 24-01-2007, 18:04
duivelaartje
duivelaartje is offline
O jeej. M'n debat vandaag ging echt niet zo als ik had gewild! De voorstanders hadden sneaky de stelling verandert, waardoor ik halverwege mijn eerste ronde opeens vastliep. In de 2e ronde reageerde ik wel fel en direct, maar soms iets toe. Eén keer floepte ik er ook iets uit wat niet zo heel goed was. Maar niemand had gehoord waar ik op reageerde, daardoor ging alles uit z'n verband! Hopelijk heb ik wel een 7, anders gaat m'n 8 eraan.
Oud 24-01-2007, 18:16
Roosje
Roosje is offline
OH EN HAHA ik erger me enorm aan bepaalde mensen. Maar daar zou ik me niets van aan moeten trekken en m'n zus moet terugsms'en en ik ga slapen. Dus.
Oud 24-01-2007, 18:19
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Wel zo relaxed, studie en privé gescheiden houden. En met privé bedoel ik dan alles wat valt onder SOG.
Nu ga ik leren in de bieb en als ik dan 's avonds thuis kom, hoef ik ook echt niks meer te doen.

En ik heb last van m'n al-ruim-een-half-jaar-doorkomende verstandskies Ik had in november al een afspraak ervoor gemaakt bij de tandarts, want ik vertrouwde het niet, maar toen werd ik afgebeld omdat de tandarts ziek was. En toen was het weer over en heb ik geen nieuwe afspraak gemaakt.
Nu moet ik over 3 weken voor de jaarlijkse controle, maar als dit te lang gaat duren, ga ik bellen of ik eerder kan...au
Oud 24-01-2007, 18:23
Verwijderd
SOG SOG SOG SOG
Oud 24-01-2007, 18:48
GeleBloem
GeleBloem is offline
En toen had ik een time-out van therapie van twee maanden. Is het raar dat ik echt niet weet wat ik erover moet voelen?
Oud 24-01-2007, 19:10
Moustache
Moustache is offline
Ik voel me best wel nutteloos momenteel. Kutgevoel.

Regels voor berichten