![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Amerika zegt nee, en Balkenende trekt zijn drolletje meteen terug. Slaafse sukkel als hij is.... |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Toen met de geheime gevangenissen en CIA vluchten is het net zo gegaan. De regering wordt voorgelogen. Later komt de waarheid en Amerika zegt sorry en het gaat gfewoon verder. De regering Balkendende wil veel te graag vriendjes met Bush blijven. (En zo iemand heeft het de hele tijd over normen en waarden ![]() Amerika is gewoon niet te vertrouwen, houd zich niet aan internationaal recht en de rechten van de mens. Daar mag je niemand aan uitleveren. Andersom zouden ze trouwens ook niemand uitgeleverd hebben. En nee dit is niet generaliserend. Het gaat over de Amerikaanse overheid en Bush is daarin verantwoordelijk voor alles wat er gebeurd. |
![]() |
||
Citaat:
alle horrorverhalen ten spijt.
|
@LOve&Peace,
nog iets, nu is er wel het ICC (en kijk: Thomas Lubanga moet op verdenking van oorlogsmisdaden terechtstaan voor het Internationaal Strafhof (ICC) in Den Haag. (...) De Congolese politicus Lubanga (46) is de eerste en tot nu toe enige verdachte in handen van het ICC, dat sinds 2002 in Den Haag zetelt. , maar je weet net als ik dat de VS daar niet aan mee wilt doen. Ik zou daarom een dergelijke rechtbank willen laten beperken bij zaken waar er gevraagd wordt om uitlevering - ook met betrekking tot "kleine criminaliteit". Geen idee of dat haalbaar is, maar met zoiets lijkt het me niet noodzakelijk dat er een keuze gemaakt hoeft te worden (uitleveren of niet) - dat de hele situatie weer wat simpeler maakt.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() maw, wat is dat precies, zo'n vertrouwensrelatie?
Laatst gewijzigd op 29-01-2007 om 16:20. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Een coalitiegenoo is toch zo'n iemand die samenwerkt tegen een vastgesteld doel? Dan lijkt het me niet dat voorliegen daarbij hoort.
||
Citaat:
Ik vind het al irritant als mensen arrogant doen, maar al helemaal als ze daar totaal geen reden voor hebben.
|||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Maar vergeet niet dat Balkenende ook tot op de dag van vandaag volhoudt dat de inval in Irak 'noodzakelijk' was! Er waren geen wmd's, geen banden tussen Saddam en al Qu'aida, geen banden tussen Saddam en 9/11, maar Balkenende vind nog steeds de inval 'noodzakelijk'. Zelfs de Amerikaanse regering noemt het nu een 'fout'! Balkenende weigert ieder onderzoek naar de beweegredenen voor Nederland om die oorlog destijds te steunen. "Normen en waarden"? ![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 29-01-2007 om 18:27. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik geef aan dat ik Amerika niet vertrouw, jij wel. Jammer dan. Niet zo arrogant doen, kwast |
![]() |
||
Citaat:
niet dat ik je ongelijk geef, hoor
||
Citaat:
![]() "Af en toe" wordt er gelogen... Irak is binnengevallen, 600.000 Irakezen zijn dood, 3.000 Amerikanen zijn dood, want Saddam zat achter 9/11 en had banden met Al Qu'aida... Oh nee, wacht, toch niet! Ach ja, wat geeft het, "leugentje om bestwil". ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als je het niet erg vind, ik schuif de samenzweringstheoriën dan liever even terzijde om te kijken of je hier te maken hebt met iemand die ongelovelijk dom is, of iemand terroristen actief heeft gesteund. Aluminiumhoedjes af dus, en kijken naar wat het proces tegen deze mafkees in zowel de VS als Nederland (want er zijn twee aanklachten) verloopt. ![]()
|||||
Citaat:
Citaat:
Ach, weet je wat, laat ik het maar wel doen, al was het maar om je arrogantie af te leren: http://www.newamericancentury.org/iraqclintonletter.htm En dan laat ik nog alle vriendjespolitiek buiten beschouwing, zoals het feit dat de president van Afghanistan een voormalige werknemer en goede vriend van Bush is. Het is beslist geen complottheorie. De gevaarlijkste mensen zijn mensen die er dat soort labeltjes op plakken. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Heb je een bord voor je kop? Er is je al 100x uitgelegt dat het niet om de schuldvraag gaat, want dat moet immers nog vast gestelt worden. Maar het gaat erom of je terroristenverdachten wel of niet uitleverd aan een land waar gemarteld wordt en internationale verdagen overtreed, het strafhof niet erkend. En zoiets doe je dus niet. En tot slot is de kans op een eerlijk proces is 0. Want door jury rechtspraak in Amerika zal het wel vast staan dat hij veroordeelt wordt. (Was gister ook iets over bij nova). |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
De VS schend mensenrechten, erkend het internationaal strafhof niet. Er zijn genoeg voorbeelden dat terrorisme verdachten gemartelt worden (Abul Grip, Guantanamo). En verder geeft de juryrechtspraak de verdachte geen kans op een eerlijk proces (zie nova uitzending gisteren). |
![]() |
||
Citaat:
Het is een redenatie a la 'Bin Laden is een terrorist, Bin Laden is een Moslim, nu weten we zeker dat alle Moslims terroristen zijn'. En zeg nou zelf, klopt die manier van redeneren?
||
Citaat:
![]() Nou ja, het moge duidelijk zijn dat wij hebben aangetoond dat de kans aanwezig is (en hoe groot die is doet er niet eens toe) dat Al D. gemarteld kan worden in de VS en dat Nederland DUS niet uit mag leveren. Maar ze heeft het wel gedaan en daarmee internationaal recht aan haar laars gelapt. Maar dat had Balkenende in 2003 al gedaan door de inval in Irak te steunen. Laatst gewijzigd op 30-01-2007 om 19:58. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik ontken trouwens ook helemaal nergens dat de VS marteld, dus wat moet ik eigenlijk weerleggen van jou? Dat de kans groot is dat hij gemarteld gaat worden? Dan draai jij de zaak dus om, want ik vroeg jou juist om mij te vertellen waarom die kans zo groot zou zijn.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
En tenslotte ga je niet in op mijn punt dat de kans op een eerlijk proces 0 is ( zie nova uitzending). Dat lijkt me ook een belangrijke reden om niet uit te leveren. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 01-02-2007 om 01:19. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wellicht dat hij teruggeeist wordt oid.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
In die zaak was er gewoon een fout gemaakt bij iemand op zijn rechten wijzen en een extreem slechte advocaat die er niets mee deed tijdens de gehele rechtzaak. Je kunt je afvragen of zo'n hele zaak moet worden afgeblazen vanwege een fout in het wijzen op consulaire bijstand. Overigens moet je niet te zwaar tillen aan het feit dat de LaGrands dood waren voordat de zaak Duitsland vs Amerika een uitspraak kreeg, want ze begonnen die procedure een paar uur voor de eerste executie. Waarvoor ze veroordeeld werden was een extreem geweldadige overval waarbij zelfs een dode en een zwaar gewonde vielen. Ze werden schuldig bevonden aan moord, poging tot moord, poging tot gewapende overval, en tweemaal ontvoering. Wat dat betreft zit het allemaal iets gecompliceerder in elkaar. Niet elk land heeft een boodschap aan de houding desnoods een massamoordenaar te laten lopen als het proces-verbaal een kleine fout bevat en je moet dus niet raar kijken als het internationaal zo werkt.
||
Citaat:
||
Citaat:
De hoofdzaak is de bewijsvoering. Als die waterdicht was zie ik het obstakel in de veroordeling niet echt. Consulaire bijstand zou namelijk weinig kunnen veranderen aan die rechtsgang.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Ik snap sowieso niet dat er uitgeleverd wordt aan landen waar de kans op de doodstraf bestaat. |
![]() |
||
Citaat:
Onbetrouwbare garanties + mogelijkheid tot martelen ≠ grote kans dat het ook daadwerkelijk (bij iedere terreurverdachte) gedaan wordt. Maar echt verder komen we ook niet, dus zullen we het hier maar bij laten dan?
Laatst gewijzigd op 01-02-2007 om 14:02. |
![]() |
||
Citaat:
Overigens: Gatara, ben je naiëf of wereldvreemd? Je denkt dat (de) Nederland(se politiek) iets kan/zal/wil doen als de VS zich toch misdraagt tegenover Al D.? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
"dat lijkt me te simpel want dan zal de oppositie zeker gaan protesteren. Wellicht dat hij teruggeeist wordt oid." Alsof protest van de oppositie of terugeising door Nederland ook maar iéts op zou leveren. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|