|
|
Bekijk resultaten poll: Gelovigen worden voorgetrokken | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
46 | 64.79% |
Nee |
23 | 32.39% |
weet niet/geen mening |
2 | 2.82% |
Aantal stemmers: 71. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar verder denk ik dat ouders vrij moeten zijn hun kinderen op te voeden zoals zij willen. Naar chistelijke normen en waarden, als ze dat toevallig goed lijkt. En natuurlijk moet je dan niet verplicht zijn om ze vijf uur of meer per dag op een school te laten verblijven waar ze je kinderen alles leren waar je niet in gelooft. Dus als er dan vraag is naar scholen met een christelijke (of joodse of islamitische) grondslag en die scholen voldoen aan de eisen, dan zie ik het probleem niet. ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() 1 van de redenen dat ik atheist ben ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mooie wereld is dat. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Het is naar mijn mening verschrikkelijk dat de illusie van het geloof en een God overal ter wereld zorgt voor moord en geweld, onderdrukking en uitbuiting. Almachtige instituten en leiders houden systematisch hele volkeren geknecht in armoede en die volkeren schikken zich erin, omdat hen wijsgemaakt wordt dat deze instituten en leiders handelen vanuit een denkbeeldig opperwezen. Religie is een middel om de mensen onwetend, onkritisch en onderdanig te houden en macht uit te oefenen, dat is mijn opvatting. "Religie is de opium voor het volk." Of het nou gaat om het ontzeggen van homoseksuelen van hun rechten in de VS, het stenigen van (overspelige) vrouwen in Pakistan of het mekaar uitmoorden vanwege een lapje Heilige Grond in het Midden-Oosten: religie zorgt voor geweld en ellende. Ik vind het vooral erg dat kinderen misbruikt worden, geïndoctrineerd vanaf jonge leeftijd. Ik word helemaal kriegelig van zo'n HBO-documentaire, en varianten ervan bestaan ook in Nederland in het Oosten en Noorden des lands. Kinderen zijn makkelijk beïnvloedbare, maar ook weerloze wezens. Dat zij systematisch worden voorgelogen, vind ik schandalig. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() waar ik op school zat werd juist de evolutieleer als DE waarheid verkondigd en alle andere theorieen werden gewoon niet behandeld. Ook niet bij levensbeschouwing - dat ging meer over het ettelijk herhalen van de 10 geboden en wat zijdelingse info over islam en boeddhisme enzovoort.
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Waarom is het feitelijk verboden te zeggen dat priesters gedood zouden moeten worden, maar het is legaal om als priester te zeggen dat homo's gedood zouden moeten worden? Waarom mag ik niemand, zelfs als ik daar goede reden voor heb, verbieden om in mijn eigen bedrijf een hoofddoek te dragen, terwijl het normaal is om bedrijven die je niet bezit te dwingen tot sluiten op zondag?
Laatst gewijzigd op 12-02-2007 om 21:26. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Nu is dat heel leuk en aardig, maar klopt het uiteraard niet dat de vrijheid van niet-gelovigen dan weer wel beknot wordt. Het is beiden niet of beiden wel, anders is het oneerlijke wetgeving.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Van twee van de partijen die gaan regeren is bekend dat ze pogingen tot religieuze en politieke censuur voorstaan, of zelfs persoonlijk pogen te bereiken. Dus niet alleen wordt het vreemde verbod op godslastering niet geschrapt, er gaan zelfs stemmen op om de voortrekking steeds actiever te maken.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De oppositie van de SP was ronduit lauw te noemen, niet bepaald iets om (electoraal) bang van te worden dus waarom zou de PVDA zich nu opeens wel geroepen voelen om met hand en tand dingen te verdedigen waar ze in de eerste plaats geen duidelijk voorstander van waren? Als het nu de VVD was, okay, dan zou het een zaak van beginsels zijn en kun je redelijkerwijs harde kritiek verwachten op een dergelijk voorstel (zoals nu ook rond het regeringsakkoord en de recordtijd waarmee het betreffende proefballonnetje destijds afgeschoten werd). Van D66, okay, zou ondanks hun verregaande staat van ontbinding ook nog wel kunnen.. Zelfs Groenlinks zou het misschien nog wel oppakken omdat ze ook nog wel enige liberale waarden hebben. Waarom zou de PVDA bereid of in staat zijn de dreigende uitholling van de vrijheid van meningsuiting tegen te houden?
||
Citaat:
||
Citaat:
Paar jaartjes later, hoppa, godsdienstoorlog; kruistochten. Los daarvan is het natuurlijk absurd om pure speculatie op scholen te onderwijzen. Sterker nog, het creationisme is verder heen dan dat, het is aantoonbaar onwaar. Dat onderwijzen zou ongeveer gelijk zijn aan kinderen leren dat 1+1=3,56, of dat de aarde plat is en dat Neptunus het centrum van dit zonnestelsel is.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik geloof ook dat er een hogere macht achter het ontstaan van de wereld zit. De theorien van de evolutietheorie bevredigen mij ook niet. Als je erover nadenkt over al die processen moet er wel een 'ingenieus maker' achter zitten. Dit kan niet zomaar onaangestuurd ontstaan zijn. Er zitten te veel gaten in de evolutietheorie naar mijn mening. Het is ook veel makkelijker om creationist te zijn. Een evolutie-aanhanger moet overal een oplossing voor 'bedenken' en problemen oplossen die met een schepper in welke vorm dan ook er niet zijn.
||||
Citaat:
Aangezien dat wordt aangepast aan de laatst bekende feiten is er ook hier sprake van iets dat feitelijk ten allen tijden klopt. Citaat:
![]() Hoe vaak ik wel geen nonsens als 'er zijn geen tussenvormen gevonden', 'Darwin bekeerde zich', 'het Darwinisme is van de nazi's' etc heb moeten weerleggen.. Gewoon pijnlijk de misinformatie omtrent het onderwerp. Alleen maar meer reden om werk te maken van serieus onderwijs. Citaat:
Dingen nog niet weten is juist een fundamenteel uitgangspunt dat de kwaliteit van de waarheidsvinding waarborgt. Op het moment dat we geen genoegen nemen met iets niet weten en niet uitzoeken is de weg geopend voor wilde speculatie. Uit de losse pols gissen is uiteraard niet de bedoeling van onderwijs.
||||
Citaat:
Citaat:
"The most preposterous notion that H. sapiens has ever dreamed up is that the Lord God of Creation, Shaper and Ruler of all the Universes, wants the saccharine adoration of His creatures, can be swayed by their prayers, and becomes petulant if He does not receive this flattery. Yet this absurd fantasy, without a shred of evidence to bolster it, pays all the expenses of the oldest, largest, and least productive industry in all history." -R.Heinlein Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik vind basisscholen een ander verhaal. evolutionisme hoeft daar niet in het verplichte pakket te zitten. hoewel er wel vrijheid is om toch creationisme te verkondigen, dat is wel een punt. maar dat is dan de vrijheid die alleen ingeperkt zou kunnen worden door evolutionisme verplicht te stellen. @fides, klopt, maar dat gaat alleen over ak. en er kan verschil zijn in behandelen/toetsen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
... Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() "What luck for rulers, that men do not think." -Adolf Hitler |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Saais girls #1142 Verwijderd | 500 | 30-09-2010 19:06 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Klacht moslima omdat huisarts toegang weigerde Joostje | 500 | 23-02-2010 15:41 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Hoofddoeken verbod patricalientje | 452 | 04-11-2005 20:34 | |
Den Haag kort uitkering van man die hand weigert koelieboelie | 185 | 17-03-2005 14:35 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
EO-jongerendag zus | 110 | 01-07-2003 11:01 | |
Gescheiden zwemmen? Hukkie | 58 | 04-11-2002 11:27 |