![]() |
||
Citaat:
Zij doet haar best om wat te zeggen, neemt er tijd en moeite voor en dan ga je zo reageren? Het is maar een mening, jij doet alsof je aangevallen wordt en onterecht wordt behandeld. En nu gaat het topic over jou, wat totaa niet de bedoeling was. Misschien moet deze discussie verder maar via PM en kunnen we verder met waar dit topic voor bedoeld was en kun je ook andere mensen analyseren, nu mensen jou ook gedaan hebbn.
Laatst gewijzigd op 11-02-2007 om 13:33. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
x-spekkie-x Laat ik even bij voorbaat heel duidelijk zeggen dat ik geen totaal overzicht heb van wat je gepost hebt en dat mijn mening dus kan afwijken van de manier waarop jij dingen beleeft of waarop andere mensen jou zien. Ik heb het gevoel dat je te veel in je verdriet blijft hangen en te weinig je best doet om het allemaal te relativeren. Ik snap dat het moeilijk is voor je om dat nu al te doen, maar na verloop van tijd zul je wel moeten. Overigens bedoel ik zeker niet dat je je verdriet niet moet uiten. Het is heel goed dat je dat doet. Maar probeer ook weer eens naar de positieve kanten te kijken. De nieuwe mogelijkheden die je ongetwijfeld nu ook hebt. Je komt er wel bovenop. ![]() Laatst gewijzigd op 11-02-2007 om 14:38. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik vind jou ook lief en aardig overkomen. Ook niet heel ongelukkige posts, alleen soms over jou en je vriendje. Volgens mij ben je wel een beetje perfectionistisch wat school betreft, maar volgens mij kan je het wel ![]() Leonoor: probeert altijd anderen te helpen in het LJH. Ook jou vind ik aardig overkomen (maar dat vind ik iedereen wel in LJH) ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Leuk topic! Ik zal eens gaan denken voor dit topic ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() feit blijft wel dat ik af moet vallen en dat dat niet vanzelf gaat ![]() ![]() Ik ga niet iedereen nu bespreken, ik zal nog eens nadenken wie mij opvallen, maar in ieder geval heb ik een duidelijke mening over Yana en Redhair (zoals zovelen hier). Yana Ik merk de laatste tijd aan je posts zo duidelijk dat je wíl. Je wíl beter worden, je wil het goed doen, je wil zo veel en je weet eigenlijk best hoe het moet, en toch doe je het niet altijd. Ik vind het wel bewonderenswaardig dat je na een slechte dag de dag erna het beter probeert te doen, dat je niet opgeeft. wel maak je het te moeilijk voor jezelf, als ik lees dat je je vriend of je omgeving niet lastig wil vallen met jouw problemen dan denk ik: als ze dat niet willen, geven ze het maar aan! en anders zijn ze er toch voor je? Redhair Ik volg je posts al heel lang en vind het soms jammer dat je nog steeds in dezelfde cirkel zit. Desondanks vind ik het knap dat je jezelf nog overeind houdt. Maar je hoeft niet alles zelf te doen, je mag hulp vragen! Ik hoop dat je ooit gelukkig zult zijn zonder drugs en dat je jezelf kunt accepteren, want ik vind je écht een mooi meisje! Oja, Roosje kan natuurlijk niet missen in dit topic. Ik vind jou tof. ja, het gaat vaak over mijnvriendjeislievensagt maar dat maakt het wat vrolijker hier. Ik lees liever tien keer dat, dan tien keer: ik ben niets waard. Het maakt me vrolijk ![]() Verder is het duidelijk dat jij een soort bruisbal bent en ik heb soms de neiging om tegen je te zeggen dat je eens stil moet zitten want het komt ook wel goed zonder dat je van alles doet. En nu moet je al helemaal rust leren houden, anders wordt je nooit beter! |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik zal toch Yana doen, denk eigenlijk dat het niet echt heel negatief is, het is goed bedoeld. Wat ik jammer vind, is dat je zelf niet door hebt hoe erg je je leven aan het verpesten bent. Dat je niet door hebt hoe serieus het is. Dat je het steeds afdoet als niets, of het gaat over als je 1x postief bent of 1 dag in jouw ogen goed bezig bent. Het gaat niet weg. Dat weet je zelf waarschijnlijk ook heel goed, maar voorlopig wil je dat niet zien, je laat je leiden door dat ene gevoel. Ik waardeer dat je elke keer dat het fout gaat, probeert de volgende positief opnieuw te beginnen, maar jij denkt dat het daarmee af is. Het is niet af en zal het niet worden tot jij serieus hulp zoekt voor alles. Je probleem is niet je eetstoornis, maar je negatieve zelfbeeld. Het eten is een uiting van je problemen. Pas als je vrede krijgt met jezelf, zul je zien dat ondergewicht niet de oplossing is (en ondergewicht kan ook depressie veroorzaken, zie hier de visieuze cirkel). Daarnaast, hoe ouder mensen worden, hoe minder belangrijk uiterlijk wordt, mensen zullen je minder veroordelen op eczeem of het dik zijn wat je denkt. Innerlijk is belangrijker en je zelfbeeld is niet hetzelfde als je uiterlijk. Het enige negatieve is dus, dat je steeds nog denkt dat het goed komt. Dat het vanzelf overgaat als je maar positief opnieuw begint. Maar die eigenschap, steeds weer opnieuw beginnen, zul je hard nodig hebben en goed kunnen gebruiken wanneer je eindelijk besluit wat te doen aan alles... liever vandaag dan morgen, want je maakt je lichaam kapot en het zou jammer zijn als je daar de rest van je leven last van blijft houden... wanneer ik wat meer tijd heb, nog meer mensen...
||
Citaat:
Voor mij is het om meerdere redenen moeilijk het woord "eetstoornis" op mezelf toe te passen. Het voelt alsof ik dat woord pas mag gebruiken als ik echt afval en ondergewicht heb, wat ik niet heb. (BMI=20). Ik bedacht me vandaag wat een afgang het zou zijn als ik tegenover iemand zou zeggen dat ik een "eetstoornis" heb, terwijl ik net een koekje bij de thee heb genomen oid. Het voelt alsof ik die term alleen mag gebruiken als ik echt bijna niets eet. Aangezien ik steeds opnieuw probeer om wél te eten en om een gezond eetpatroon (waarbij ik gezond afval, als het even kan) te ontwikkelen, vind ik de term eetstoornis gewoon een verkeerd beeld geven. Ik heb wel degelijk door dat ik mijn lichaam kapot maak met slecht eten en juist daarom probeer ik dat patroon te doorbreken. Iedere dag opnieuw, ieder moment opnieuw. Soms lukt het, soms niet en dan voel ik me moedeloos en down. Soms maakt het me allemaal niet meer uit, maar er komt áltijd een moment dat ik mezelf weer bij elkaar raap en er voor ga. Dat moet ik wel doen, want als ík er al niet meer in geloof..dan is de zaak hopeloos. Ik weet inmiddels dat mijn jubel-momenten ("Jeej het gaat zo goed, ik ben er nu echt vanaf!") jammer genoeg niet teveel waarde mogen hebben, omdat het zó broos is en een moment later weer totaal anders kan zijn. Dat vind ik erg, daardoor geloven anderen (zoals mijn vriend) het ook minder en ik wil juist hem zo graag laten geloven dat ik het écht wel kan. Wat betreft hulp, ik loop inmiddels bij een psycholoog (1x per week over het algemeen). Het is voor mijn gevoel allemaal nogal vrijblijvend en ze noemde het wel een eetstoornis, maar zwakte dat in het gesprek daarna best wel weer af. Omdat ik geen ondergewicht heb, vindt ze ingrijpen niet echt nodig. En echt, iedere dag opnieuw probeer ik er "echt wat aan te doen". Maar ik weet gewoon niet hoe. Ik zoek voortdurend en ooit zal ik het wel vinden. Tot die tijd kan ik niet veel anders dan aanklooien. Wat moet ik dan? ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En verder post ik niet zo heel vaak in het LJH-topic, maar indien iemand iets zou willen zeggen, mag dat natuurlijk. |
![]() |
||
Citaat:
Ben nog nooit iemand tegengekomen met een BMI van 20 die ik dik vond. Het doet er uberhaupt niks toe... Ik heb een BMI van 23 en ik ben dun dus who cares =) Je moet gewoon lekkerder in je vel zitten en dat bereik je vaak niet met afvallen, zeker niet als je al zo dun bent. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Beleidszaken |
Onduidelijkheid omtrent de definitie van beledigingen en de toegestane vocabulaire. Verwijderd | 392 | 04-04-2011 16:19 | |
De Kantine |
Ranking the Scholieren #3 Geel | 500 | 16-10-2010 14:57 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #56 Fantôme | 500 | 17-02-2009 21:33 | |
Verhalen & Gedichten |
Dit-wil-ik-even-kwijt-topic! Nijn* | 501 | 24-09-2005 21:28 | |
Beleidszaken |
Screening fb's deel II Nona | 311 | 27-06-2005 20:46 | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn verhaal: Afscheid tiram | 71 | 20-12-2003 13:30 |