Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2007, 10:08
Qimm
Qimm is offline
Fijn dat de oorzaak nu bekend is, wel jammer dat hij verkocht wordt. Misschien kun je bitloos rijden? Dan is er geen bit om van in paniek te raken namelijk. Van bijzondere effecten hebben.
Oud 04-03-2007, 00:06
Skilly
Skilly is offline
Als je een hackmore hoofdstel bedoel die hebben ze niet op zijn maat. Maar ik weet niet of hij dan erg stuurbaar is zonder bit weer. Want dan stopt hij niet meer zeg maar.

Verder werd ons aangeraden om hem los te gooien in de bak. Maar gewoon laten en zelf in de bak zitten. En dan kijken of hij naar je komt. Om zeg maar zijn vertrouwen te winnen en kijken of hij achter je aanloop.

Mijn plan voor die weg gaat (want ik kan hem natuurlijk niet alleen laten staan).

Dat doen wat ik net heb gezegt. Er is wel; vooruitgang geboekt in grondwerk zoals iemand het al eerder noemde. Hij luisterd nu goed op commando's en til zijn hoeven op commando. Vroeger was het echt "vechten" om die hoef omhoog te krijgen om het uit te krabben.

Laatst gewijzigd op 04-03-2007 om 11:08.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 11:10
Qimm
Qimm is offline
'een' bitloos hoofdstel, er zijn veel varianten. En ik heb er veel vooruitgang mee gezien bij een paardje wat alleen maar 'kop omhoog en alles in de hoogste versnelling' kon. Die loopt nu braaf nagevelijk en en veel rustiger, alleen de galop is nog niet helemaal super, maar dat was ook zijn moielijkste punt.
Oud 04-03-2007, 15:17
Skilly
Skilly is offline
Citaat:
Qimm schreef op 04-03-2007 @ 12:10 :
'een' bitloos hoofdstel, er zijn veel varianten. En ik heb er veel vooruitgang mee gezien bij een paardje wat alleen maar 'kop omhoog en alles in de hoogste versnelling' kon. Die loopt nu braaf nagevelijk en en veel rustiger, alleen de galop is nog niet helemaal super, maar dat was ook zijn moielijkste punt.
En hoe werkt zoiets (ik ben er niet bekend mee ) is het zelfde als een gewone hoofdstel (maar dan zonder bit natuurlijk). En op welke punten werkt het op de paardenhoofd?
Oud 04-03-2007, 18:43
Qimm
Qimm is offline
Ik ga een link voor je zoeken

http://www.paardnatuurlijk.nl/index_...rijhalster.htm

Zeer interessant stuk met uitleg over vrijwel alles.
Oud 05-03-2007, 23:18
Skilly
Skilly is offline
Wat een goede site , bedankt zeg
Ik had hem eerder gezien maar jaren geleden.
Echt veel over grondwerk en hoe het moet. Ik ga me ermee bezighouden woensdag

Laatst gewijzigd op 05-03-2007 om 23:21.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 13:45
Qimm
Qimm is offline
succes
Oud 06-03-2007, 20:09
Skilly
Skilly is offline
Ben vandaag ook even naar de bieb geweest en heb een boek geleent over grondwerk.
Handboek grondwerk met paarden van Nico Joling.
Staat ontzetting veel leerzaam in Heb nog veel te leren

En bedankt Qimm
Oud 08-03-2007, 09:54
Skilly
Skilly is offline
Het is gisteren wel goed gegaan ik zat samen met hem in de bak. Niet opgejaagd niks gewoon rustig in de bak. Maar het viel me op dat hij nogal bang is. Als ik me hand omhoog zet rustig of niet rende die weg.

Ik las dus in de boek dat een paard achter je aanloop als die je vertrouwd en je als een leider/maat ziet. Maar dat was bij mij niet zo. Vroeger liep die wel achter de persoon aan die in de bak was. Maar hij stond dus maar zowat aan te kijken naar me van oke wth sta je daar.

In het begin was ik wel even bang want ik was geschopt een tijd geleden en was abng dat het zou herhalen. Maar toen ik me op me gemak voelde ging alles goed. Die liep even achter me aan en daarna bleef hij staan.

Maar wat ik heb gemerkt is dat hij ook bijt tegenwoordig. Als ik hem bijvoorbeeld poets maak niet uit waar. Benen, buik, rug, hals. Dan bijt hij gewoon. Niet speels ofzo meer maar echt bijten. Kan iemand me vertellen wat het betekend. Ik kan me voorstellen dat hij dus nu denkt van: wat probeert ze nu iedereen doet lelijk tegen me en dat doet deze aardig dat hoef ik niet te pikken van dit mens.

De persoon die veel verstand had van zulke paarden had laatst weer gereden op hem maar dat ging helemaal niet goed. Hij wilde haar eraf gooien en trappen. Was er zelf niet bij dus weet niet hoe het is afgelopen.

We zijn weer opnieuw begonnen.
Oud 08-03-2007, 13:09
Qimm
Qimm is offline
Ik zou nog niet direct 'los' beginnen. Misschien gaat het makkelijker met een halster en een touw. en dan gewoon wandelen, af en toe stil staan of een stukje draven. Veel kletsen zodat hij je stem goed leert kennen en daardoor misschien ontspant. Zorg dat hij bij jou wil zijn, dat jij een veilig plekje maakt waar hij dus niet bang is/hoeft te zijn. Anders zal hij je ook los niet volgen.
Oud 09-03-2007, 11:49
Skilly
Skilly is offline
Ok ik zal kijken hoe dat gaat vandaag. Eventussendoor wil ik jullie echt bedanken en natuurlijk ook sommige mensen op de manege die me ook helpen echt goede tips allemaal.

Sommige daar zeiden dat ik met een zweepje hem aanwijzigen moet geven. Maar dat leek me zelf niet verstandig omdat hij daar doodsbang voor is. Ik gebruik gewoon me hand. Als ik wil dachtie nara achter gaat bv. schud ik een beetje naar beneden met me hand en zeg "achterrr" zonder contact.

Ik dacht zelf als het goed gaat aan d hand lopen betje draven wat Qimm zei, dat ik een keer variatie dingen kan zetten paar balkjes, pion etc.
Reageren

Regels voor berichten