Het is gisteren wel goed gegaan ik zat samen met hem in de bak. Niet opgejaagd niks gewoon rustig in de bak. Maar het viel me op dat hij nogal bang is. Als ik me hand omhoog zet rustig of niet rende die weg.
Ik las dus in de boek dat een paard achter je aanloop als die je vertrouwd en je als een leider/maat ziet. Maar dat was bij mij niet zo. Vroeger liep die wel achter de persoon aan die in de bak was. Maar hij stond dus maar zowat aan te kijken naar me van oke wth sta je daar.
In het begin was ik wel even bang want ik was geschopt een tijd geleden en was abng dat het zou herhalen. Maar toen ik me op me gemak voelde ging alles goed. Die liep even achter me aan en daarna bleef hij staan.
Maar wat ik heb gemerkt is dat hij ook bijt tegenwoordig. Als ik hem bijvoorbeeld poets maak niet uit waar. Benen, buik, rug, hals. Dan bijt hij gewoon. Niet speels ofzo meer maar echt bijten. Kan iemand me vertellen wat het betekend. Ik kan me voorstellen dat hij dus nu denkt van: wat probeert ze nu iedereen doet lelijk tegen me en dat doet deze aardig dat hoef ik niet te pikken van dit mens.
De persoon die veel verstand had van zulke paarden had laatst weer gereden op hem maar dat ging helemaal niet goed. Hij wilde haar eraf gooien en trappen. Was er zelf niet bij dus weet niet hoe het is afgelopen.
We zijn weer opnieuw begonnen.