![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het is echt walchelijk om te stellen dat mensen op hun oude dag misschien niet meer achter tralies zouden hoeven te zitten! Wat is het toch een rare suggestie om oude mensen die hun einde te zien naderen de heerlijke vergelding van opsluiting te geven. Voelt goed he, weten dat zelfs als je totaal dement wordt en je je met geen mogelijkheid meer kan herinneren wat je hebt gedaan, dan nog lekker gestraft wordt. Misschien ligt het aan mij, maar een volledig verpest leven is een enorm zware straf die ik niemand toewens. Ik vind gewoon dat na 20 jaar zelfs de zwaarste misdaad is uitgezeten en dat opsluiting na die tijd slechts mag voorkomen ter bescherming van de personen zelf omdat de psychische problemen van die persoon in kwestie te groot zijn om verantwoordelijk terug te keren in de maatschappij. Dat zeg ik niet om te provoceren, maar omdat ik dat echt vind. Ik ben tegen de doodstraf, ik ben tegen levenslange gevangenis straffen en daar heb ik een aantal redenen voor genoemd. Maar blijkbaar is mijn mening walchelijk en niet repressief genoeg... dan moet je dat zelf maar weten.
||
Citaat:
||
Citaat:
In het geval van Bikker is hij nog bij de tijd en perfect bewust van wat hij gedaan heeft. Hij zou ook zonder meer moeten boeten. Maar iemand opsluiten die zijn eigen kinderen niet eens meer kan herkennen, dat gaat te ver. Bij iemand die 25 jaar vast zit kun je je wel degelijk afvragen of de straf nog zin heeft, daar is niks geks aan. In dit geval is dat echter zo, omdat ze pas 57 is en geen spoor van berouw toont, plus het feit dat haar misdaden te talrijk zijn.
||
Citaat:
Stel dat het Nazi regime gewoon net als de regering van de 1ste wereld oorlog gewoon was vrijgewaard van vervolging, dan hadden onze voorouders nooit duidelijk kunnen maken: DIT NOOIT MEER. Maar op hetzelfde punt, moet je blijven kijken naar de straf die hier aan verbonden is. Ja, je kan idd een stokoude man gaan opsluiten voor zijn misdaden. Dan is ie in een paar maanden dood en heb je em eigenlijk gewoon ter dood veroordeeld. Maar een veroordeling zonder uitgevoerde (maar wel opgelegde) gevangenis straf betekend dat hij zijn naam voor eeuwig door het slijk gehaald ziet door de mensen die over hem lezen. Voor deze RAF mevrouw geld hetzelfde, al zullen nooit kinderen van haar zeggen: "Ik vertel eigenlijk liever niet over oma's jeugd. Dat was niet zo'n leuke periode"
||
Citaat:
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||