![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 27-02-2007 om 11:10. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik geloof dat ik met het Boeddhisme de weg bewandelt voor het opheffen van lijden, want daarvoor is de leer van de Boeddha. Maar ik geloof ook als anderen een leven willen leiden voor God dat zij dit ook zullen behalen, dus dat dat geloof de juiste is voor hen. Django |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
Dat jij het tegenover jezelf kunt verantwoorden in zoiets te geloven is heel leuk voor je, maar daar gaat het niet om, hoe graag je er ook over vertelt.
Punt is dat wanneer jou hetzelfde overkomen zou zijn binnen een islamitische cultuur, dat je je vrijwel zeker aan die religie zou hebben gewijd, dus hoe kun je er dan zeker van zijn dat je nu de waarheid hebt gevonden.
||
Citaat:
Tevens denk ik dat korte broeken niet gebruikelijk zijn vanwege het risico op verbranding, niet zozeer de warmte zelf. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De rede waarom ik zo zeker ben van God's trouwheid, is omdat de Heilige Geest in mij is gekomen. De Geest heeft mij God laten kennen. Als ik niet van God's Geest vervuld zou zijn, dan zou ik het niet durven te wagen om hier op dit forum discussies te voeren waarin ik God's Woord als absolute waarheid stel. Ik kan u dus geen bewijzen geven, maar wél is het zo, dat u het ook zeker kunt weten, zoals mij. Maar dan moet u zich bekeren.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Django |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
elke religie is een zoektocht naar de ultieme waarheid, en elke religie claimt die gevonden te hebben binnen die religie. dat doet direct weer afbreuk aan die waarheid. voor mij wordt die dan waardeloos... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
elke religie is een zoektocht naar de ultieme waarheid, en elke religie claimt die gevonden te hebben binnen die religie. dat doet direct weer afbreuk aan die waarheid. voor mij wordt die dan waardeloos... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
- 1. De informatie en het leven zijn er altijd al geweest. - 2. Dit alles is niet waar, we zijn er niet echt, dit is slechts een betovering en het lijkt alleen maar alsof we leven. - 3. Er moet een ontwerper van dit alles zijn, welke een hogere levensvorm heeft, en die de tijd en schepping in gang heeft gezet. Als u niet in wonderen gelooft, dan kunt u niet zeggen dat iets uit niets ontstaan kan. Als u wel in wonderen gelooft, dan moet er ook een hoger wezen zijn die die wonderen verricht. Als we punt 1 bespreken dan kunnen we zeggen dat het leven in dit zonnestelsel niet zal blijven. De omstandigheden in het zonnestelsel laten ons zien dat de energie op het laatst verspild zal zijn. En ons bestaan is afhankelijk van de energie. In feite spreekt de beperkte hoeveelheid energie punt 1 tegen. Als we punt 2 bespreken dan kunnen we zeggen dat er misschien geen absolute waarheid is. En als er dan geen absolute waarheid is, dan is alles gelogen... ook dat er geen absolute waarheid is. Als we niet absoluut kunnen stellen dat er geen waarheid is, dan moet er dus een waarheid zijn. Dit is een feit. Ook hebt u inmiddels ontdekt dat er een geestelijke strijd gaande is in de wereld, waarbij de ene godsdienst de andere concureert. Het houdt de mens erg bezig. En waarom is het een strijd? Zou het soms waarheid versus leugen zijn? Waarom zijn er zoveel mensen die geen kritiek verdragen kunnen? Zou men zich schamen? Kijk om u heen! De zonde is het probleem. U zou zich niet moeten afvragen of er wel of geen god is... nee... de vraag is: of u God wel of niet volgt.
Laatst gewijzigd op 01-03-2007 om 23:55. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Dat je dit niet wilt horen vind ik allemaal best, daar gaat deze topic immers ook niet over, maar doe dan ook geen uitspraken over dingen waar je klaarblijkelijk geen verstand van hebt.
||
![]() |
Citaat:
Django |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Linkje daarover: http://news.bbc.co.uk/1/low/sci/tech/2124354.stm Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik heb er veel waardering voor dat u goed probeert te doen. Blijf dit ook doen! U zult daar vruchten van gaan plukken! Ik denk niet dat het Boeddhisme u vrij van leed kan maken. Dit zeg ik ook niet om dwars te liggen, maar omdat ik eerlijk wil zijn. Zolang als u hier op aarde leeft zult u tegenslagen blijven krijgen. Wat ik met "vrij maken" bedoelde, was "vrij gemaakt worden van slavernij." Zolang men steeds maar leugens blijft en blijft horen zit men hierin vast en weet men het niet eens, totdat men de waarheid hoort. Dat wat u over de hemelpoort zei klonk heus niet kinderachtig hoor... kop op! Maar wat ik daar nog over kan zeggen is, dat er zál blijken dat God bestaat en helaas zal Hij dan ook geen genoegen nemen met "goed proberen doen." Ik zal u ook zeggen waarom... een mens kan zichzelf niet rechtvaardigen. Naast uw goede daden hebt u ook slechte daden gedaan en voor die overtredingen zal God u oordelen. Goede werken kunnen slechte werken niet ongedaan maken. Alleen vergeving of straffing kunnen slechte werken ongedaan maken. God's zegen toegewenst
|
- 1. De informatie en het leven zijn er altijd al geweest.
- 2. Dit alles is niet waar, we zijn er niet echt, dit is slechts een betovering en het lijkt alleen maar alsof we leven. - 3. Er moet een ontwerper van dit alles zijn, welke een hogere levensvorm heeft, en die de tijd en schepping in gang heeft gezet Conclusie 1 is onzin. Punt 2 volgt niet logischerwijs uit punt 1. Punt 3 volgt ook niet logischerwijs uit punt 2. Overigens zijn de afzonderlijke conclusies ook nog eens onzin. Conclusie: Je gelooft in iets en je denkt niet na. Hieruit volgt dat het nutteloos is om met je te discussieren
||
![]() |
Citaat:
Adam en Eva hebben toch doordat ze van de verboden vrucht hebben gegeten inzicht gekregen in goed en kwaad. Dit is toch onze kracht om te kunnen oordelen. Als ik deze twee punten samen neem (als ik een juiste representatie van jouw geloof gebruik) dan moeten wij toch in staat te zijn te oordelen over goed en kwaad. Ik weet zelf heel goed waar ik goed zit en fout. Dit heeft ook gevolgen over hoe ik mij voel. Als ik iets slechts gedaan heb, dan voel ik me ook slecht. Is dit dan geen straffing voor mijn daad? Maar ik heb niet alleen berouw ik wil het ook uitbannen zodat ik het nooit meer doet. (En hoe ik dit moet doen, leer ik in het Boeddhisme.) Ik neem graag mijn eigen verantwoordelijkheid over het doen van mijn daden en het juiste oordeel dat daarover geveld moet worden. Ongedaan kunnen slechte werken niet gemaakt worden, maar ik kan ze wel ondersneeuwen met goede daden (en volgens het Boeddhisme kan je er zelfs onafhankelijk van worden na jarenlange intensieve training. Onafhankelijk zijn van oorzaak en gevolg). Django |
![]() |
||
Citaat:
Stel dat je een persoon bent, geboren zonder gevoelens (en die bestaan). Dan brengt het vermoorden van iemand niks slechts bij je teweeg. Dan voel je niet dat je iets slechts doet en dus kan je het iemand niet kwalijk nemen. Maar je moet de samenleving wel beschermen tegen zo iemand.
||
![]() |
Citaat:
De kans hierop is natuurlijk heel erg klein... en in een gevangenis hebben ze tijd genoeg om te werken aan de meditatie ![]() Ik ben wel tegen de doodstraf. Mijn voornaamste punt is eigenlijk dat als je iemand zijn levenlang de vrijheid ontneemt erger is dan na een jaar of twee te doden. Laat hem maar wegkwijnen in zijn cel. Django |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik zie dat u al enig inzicht hebt en ik heb ook erg veel respect voor u als u zichzelf wilt straffen. God verlangt ook van ons dat wij onszelf verloochenen. Dat wij onze "oude ik" doden en met een nieuw leven verder gaan. Als u zelf verantwoording wilt nemen, dan is er een nadeel voor u, want als u uw slechte werken zelf wilt vergelden dan zou dat betekenen dat er nooit een einde aan die vergeldiging komt. Een slechte daad ligt vast in het verleden en blijft zo zijn kracht houden. Bijvoorbeeld: Er wordt een keertje bewust gelogen. Vervolgens zullen de hoorders van die leugen zich misschien misdragen onder invloed van die leugen. Wanneer hoorders van uw leugens dan "brokken maken" onder onvloed van uw leugen, dan bent u mede verantwoordelijk voor dit wangedrag. En door achteraf toch nog de waarheid te zeggen, maakt u een leugen ook niet ongedaan, ook al zijn er nog geen brokken gemaakt. Ook kan een leugen verder verteld worden. Kortom: men lijdt eronder. Natuurlijk is het wel goed als u toegeeft dat u (bijvoorbeeld) loog. Ik richt me er daarom op dat wij vergeven moeten worden, want de hel is geen optie, geloof me. God's Woord zegt: "Doch wij allen zijn als een onreine, en al onze gerechtigheden zijn als een wegwerpelijk kleed; en wij allen vallen af als een blad, en onze misdaden voeren ons weg als een wind." (Jesaja 64:6) Als u goed doet om uw misdaden te doen insneeuwen (bekleden, camoufleren), dan denk ik dat uw motivatie niet deugdzaam is, hoewel ik nooit zou verbieden om goede werken te doen. God heeft de mens naar zijn beeld geschapen. God heeft ons bijna goddelijk gemaakt, maar toch zijn wij dit niet. Zoals profeet Jesaja al zei, zullen wij in het aanschijn van God afvallen als een blad. In de brief aan de Romeinen staat dat niemand zonder zonden is en ook dat niemand vanuit zichzelf naar God op zoek zal gaan. Wij missen dus God's heerlijkheid. Want God heeft Zijn Zoon niet gezonden in de wereld, opdat Hij de wereld veroordelen zou, maar opdat de wereld door Hem behouden zou worden. Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld; maar wie niet gelooft is al veroordeeld, omdat Hij niet geloofd heeft in de naam van de eniggeboren Zoon van God. God's oordeel is rechtvaardig, omdat Hij de wet niet overtreedt. Ik wil u vragen om uzelf niet langer te kwellen door uzelf te straffen. Ik voel me ook rot als ik iets fout doe, maar wij kunnen dat niet goed maken door onszelf te veroordelen, Django. God begrijpt ons. Híj wil het voor ons doen. En bovendien is vergeving toch een vele betere optie dan bestraffing? Jezus houdt van ons. Als 't u belieft, beantwoordt u dan toch Zijn liefde! In Christus
|
Ik heb zomaar het idee dat we een beetje afgedwaald zijn. Schluss damit. FG en Django, misschien is het een optie om jullie gesprek via PM of mail voort te zetten?
Dan nu graag weer ontopic-reacties.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() overigens: gehele objectiviteit bestaat niet, want je moet altijd begin met iets aan te nemen. je kunt proberen 'objectief' te zijn door aan te nemen dat er geen God is, maar dan neem je evengoed iets aan als in het geval dat je aan neemt dat er wel een God is! een objectieve kijk bestaat zoiezo dus ook niet voor 100%, want of je nou door atheistische ouders wordt opgevoed of door christelijk ouders, je krijgt in allebei de gevallen een achtergrond van vooronderstelling en ideeen mee die jou denken (bewust en onbewust) beinvloeden. je taak is dan (in mijn mening) om te onderzoeken wat het meest 'logische' geloof is, maar hierbij moet je je verstand niet overschatten. je verstand is een middel wat je gekregen hebt, maar het is niet onbeperkt. en zoals ik al eerder zei: een geloof is niet te bewijzen, wel te verdedigen! uiteindelijk voordat je ergens echt in gelooft, moet er meer gebeuren dan dat je een bepaalde theorie begrijpt. heel je wezen speelt hierbij een rol. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
het is niet zo dat ik er vanuit ging dat er een God was, integendeel, ik heb een hele poos niet in God geloofd, maar uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat Hij toch moest bestaan. daar zit heel wat achter, maar daar moet je maar een ander topic voor openen als je het daar over wilt hebben ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Welnu, dat kan zo iemand beweren, omdat hij gelooft dat het zo is. Een geloof begint op de plek waar we de zaken niet meer zeker weten en levert er de natwoorden die we toch willen hebben. Het heeft geen zin om daar tegen aan te gaan redeneren, en niemand heeft er volgens mij echt behoefte aan.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Medicatie.... Verwijderd | 51 | 16-07-2009 00:41 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Boeddhisme ninie | 160 | 27-05-2007 19:25 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |