![]() |
|
Zoals ik al eerder aangaf, wil ik weten wat er met die boot is gebeurd die de britten aan het onderzoeken waren.
![]() Maar geen haar op het hoofd van de journalist die daaraan denkt (of daarover schrijft), grrrrrrr. Affijn, ander nieuws: Britain freezes ties with Iran as navy crisis grows AFP Wednesday March 28, 02:33 PM By Lachlan Carmichael The HMS Cornwall Click to enlarge photo LONDON (AFP) - Britain on Wednesday froze official contacts with Iran as a dispute over 15 detained sailors intensified, with Prime Minister Tony Blair vowing to "ratchet up" pressure on the Islamic state. Britain unveiled evidence it said showed the sailors and marines were in Iraqi waters when detained last Friday. Iran rejected this but reportedly said the only woman among the captives could soon be released. (...) http://uk.news.yahoo.com/28032007/32...sis-grows.html
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waarom alleen een vrouw ![]() |
![]() |
||
![]() |
Iran laat Britse vrouwelijke matroos vrij
Uitgegeven: 28 maart 2007 15:17 Laatst gewijzigd: 28 maart 2007 15:27 ANKARA - Iran laat woensdag of donderdag de Britse vrouwelijke matroos Faye Turney vrij. Dat heeft de Iraanse minister van Buitenlandse Zaken Manouchehr Mottaki tegen de Turkse nieuwszender CNN Turk woensdag gezegd. De bewindsman gaf verder geen details. De Iraanse marine pakte de 25-jarige Turney vrijdag op in de Perzische Golf, samen met veertien mannelijke collega's. Click here to find out more! De vijftien Britse marinemensen waren een halve kilometer binnen de Iraanse territoriale wateren toen zij vorige week vrijdag werden opgepakt, zo staat in een woensdag vrijgegeven verklaring van de Iraanse ambassade in Londen. Gezondheid De ambassade stelt dat de Britten in "goede gezondheid verkeren" en verwacht dat de kwestie kan worden opgelost door de nauwe contacten tussen beide regeringen. Volgens de Britse regering bevonden de marinemensen zich in Iraakse wateren. De Iraanse tv heeft laten weten voor het eerst beelden van de aangehouden Britten te gaan tonen. Wanneer de beelden worden uitgezonden, is niet bekendgemaakt. Nieuwe fase De Britse regering heeft woensdag laten weten de bilaterale banden met Iran te bevriezen zolang de regering de marinemensen vasthoudt. Volgens de Britse regering is een nieuwe fase van diplomatieke activiteiten aangebroken. Visum Het besluit houdt onder meer in dat er geen officiële bezoeken meer worden afgelegd aan de islamitische republiek en dat Iraanse functionarissen geen visum meer krijgen, zei een functionaris van het ministerie van Buitenlandse Zaken. Ook zal de regering in Londen geen steun meer verlenen aan Britse handelsmissies die Iran aandoen. Diplomatieke druk De Britse premier Blair noemde in het parlement de detentie illegaal en volledig onacceptabel. "Er is hiervoor absoluut geen rechtvaardiging." Hij voegde eraan toe: "Het is tijd om de diplomatieke druk op te voeren". Bron nu.nl ------------------------------------------------------------------------------- Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() "Volgens de Britse regering bevonden de marinemensen zich in Iraakse wateren." |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Er was ook een visser die beweerde dat ze zich op Iraakse wateren bevonden (BBC) en ook de schipper van het betreffende Indiase schip dat onderzocht werd, beweert dat ze zich op Iraakse wateren bevonden. Dus?
||
Citaat:
Maargoed, blijkbaar zat Iran verkeerd
||
Citaat:
![]()
|
'Britse militairen gepakt in Iraakse wateren'
LONDEN - De door Iran gevangengenomen Britse militairen bevonden zich ten tijde van het incident in Iraakse wateren. Dat blijkt volgens het Britse ministerie van Defensie uit satellietdata. Het departement presenteerde woensdag zijn bevindingen en kwam met kaarten waaruit zou blijken dat de zeelieden en mariniers zich niet in Iraanse wateren bevonden. De Iraniërs grepen de vijftien Britse militairen terwijl ze zich minstens 1,7 zeemijlen (3,1 kilometer) binnen de territoriale wateren van Irak bevonden, maakte plaatsvervangend chef van de Britse defensiestaf, vice-admiraal Charles Style bekend. De Turkse premier Tayyip Erdogan verklaarde in de Saudische hoofdstad Riyad ,,elk moment een positieve ontwikkeling'' te verwachten in deze zaak. Hij zei dat na een ontmoeting met de Iraanse minister van Buitenlandse Zaken Manouchehr Motakki in de marge van de top van de Arabische Liga. Volgens de premier mogen Turkse diplomaten de vijftien marinemensen ontmoeten. http://www.ad.nl/buitenland/article1225175.ece De coördinaten van de kidnapping zijn: 29 50.36 noord 048 43.08 oost Oftewel 3,14 kilometer binnen Irakese wateren. En hoe dat er grafisch uit ziet: ![]() Saillant detail is dat wat Iran eerst riep waar de kidnapping plaats vond (1st Iranian position) binnen Irakese wateren was, en ze toen Engeland stelde dat dat binnen Irakese wateren was, ze hun statement introkken, en vervolgens met een nieuw stel coördinaten kwamen. (de 'revised position') En ik geloof dan toch echt dat de GPS systemen van de Cornwall wat acurater zijn dan de verwrongen geesten van fanatieke Iraanse militieleden in het herinneren van coördinaten en het weergeven van landsgrenzen. ![]()
||
Citaat:
"Officials say" (GPS data shows the personnel were in Iraqi waters; laatste Reuters voor middernacht) is trouwens even ongeloofwaardig als de Iraanse woordvoerders.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Als grenzen hanteer ik (net als de BBC) gewoon de internationaal erkende grenzen. Of Iran vind dat het hele Midden-Oosten van hen is acht ik namelijk niet bepaald relevant.
||
![]() |
Citaat:
maarja ze zoeken gewoon een excuus. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
ontopic: Er is een verschil tussen een bekentenis en een uitlating.
|
Over the battle of the coördinates trouwens, het is geen woord vs woord meer, zelfs voor wie de satellietbeelden wil wantrouwen:
"De door de Britten opgegeven coördinaten zijn bevestigd door een Indiaas koopvaardijschip dat net door de Britse zeelui was geïnspecteerd." Aldus het AD
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
klik Ik hoop wel dat bush even wacht tot na het weekend, m'n vriendin houd niet van CNN kijken
||
Verwijderd
|
Er gaan ook geluiden dat GB de grenzen heeft 'aangepast':
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Iran schort vrijlating vrouw op
Britse matroos roept op tot vertrek uit Irak Dit is wel een beetje heel erg. Ik bedoel beide partijen gaan in de beserk. En Iran geeft de vrouw niet vrij... Ik maak misschien een vervelende verglijking. Maar terroristen hebben meestal een video waar de brief wordt opgelezen tot zo'n actie. Iran doet dat weer net niet maar eeh ![]() ![]() |
![]() |
|
Weer die Murray? Ik vraag me af wat ze hem betalen voor die statements.
Maar zelfs Murray vertoond al barstjes in de facade, in het stuk dat door Eddie is weggelaten schreef hij over de vraag in wiens wateren de kidnapping plaats vond 'dat het dichter bij Iraanse dan Irakees land lag', in plaats van te refereren naar de daadwerkelijke grenzen. Verder is de grens getrokken door Irak, niet door Engeland, en bij mijn weten is er behalve Iran geen enkel land die de Irakese versie betwist. Verder leerde enig googlen me dat Craig Murray de Engelse ambasadeur in Oezbekistan was, totdat hij in 2004 van zijn functie werd ontheven omdat hij het regime openlijk beschuldigde van mensenrechtenschendingen, en Murray, sinds 2004 werkeloos, dat Engeland nooit vergeven heeft. Ook is hij het brein achter verschillende andere beschuldigingen aan Engels adres. Lijkt me een gefaalde diplomaat die zijn frustraties tegen zijn voormalig werkgever probeerd uit te leven.
Laatst gewijzigd op 29-03-2007 om 20:29. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Daarentegen is de Britse lezing onderhand bevestigd door foto's en door de bemanning van het Indiase schip dat geïnspecteerd werd. De Iraanse claim dat de coördinaten ergens anders waren is al sinds vorige week maandag een gepasseerd station hoor.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Los daarvan weten GPS systemen meer over posities op de kaart dan een bootje vol ononderwezen godsdienstwaanzinnige militieleden, en zou dat gegeven op zich al een boek open moeten doen over de geloofwaardigheid van de claims van beide landen. Om nog maar te zwijgen van de propaganda die Iran nu maakt. De hele gijzeling is gewoon van tevoren in scene gezet om een publiciteitsstunt te kunnen doen.
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
En dan uiteraard geen Iraanse staatsmedia die zijn opgedragen te vertellen dat er bewijs verstuurd is, terwijl er niets gebeurd is. Citaat:
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Op welk eerdere optreden doel je? Volgens mij is Groot-Britanie niet zo goed in het beseffen wat soeverijniteit is. Zie Irak en Afghanistan (en de enkele bombardementen op Paksitan "per ongeluk")
||
![]() |
Citaat:
Want ik dacht dat dat water betwist gebied was en geclaimed door Iran, sinds Saddam een verdrag opzegde, maar dat kan ik verkeerd gehoord hebben.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Binnen half uurtje live op tv in Iran.
BC-ME-GEN--Iran-Britain, 3rd Ld URGENT Iran's Arabic TV channel says it will air footage of British sailor's confession Eds: ADDS more background, including Turkish intervention TEHRAN, Iran (AP) -- Iran's official Arabic-language TV channel said Friday it would broadcast footage of a confession by one of the 15 detained British sailors. The move seemed to be an Iranian bid to step up the propaganda battle over where the sailors were when they were detained by the Iranian navy near the mouth of the Shatt al-Arab waterway on Friday last week. In a message flashed as "Urgent" on its screen, the Al-Alam channel said it would air the taped confession later Friday but did not say what it would contain. Nor did it identify the sailor involved. Iran has demanded that Britain acknowledge that its sailors had violated Iranian waters, with Foreign Minister Manouchehr Mottaki saying Thursday that such an admission would help to secure the release of the 15 sailors and marines. Britain insists the sailors were seized in Iraqi waters, where they were searching merchant ships under a U.N. mandate, and said no admission of error would be made. At Britain's instance, the U.N. Security Council on Thursday expressed "grave concern" over Iran's seizure of the military personnel and called for an early resolution of the escalating dispute. The Turkish prime minister's office said Friday that Iranian President Mahmoud Ahmadinejad had indicated his government is willing to reconsider the release of the only female among the British captives. Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan called Ahmadinejad on Thursday evening, said Erdogan's spokesman, Akif Beki. Ahmadinejad told the prime minister that Iran was "willing to reconsider the issue of the release of the woman crew member," Beki said.
||
Citaat:
Niet direct iets wat ik zou schrijven aan mijn ouders als ik me in haar situatie bevond.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
V sponsort terroristen in Iran (seminieuws) Joostje | 53 | 02-03-2007 12:17 | |
Iran basis voor Terrorisme (Al Qaeda) Skyrise | 69 | 03-08-2004 17:22 | |
Iran moet bewijzen dat nucleair programma voor vreedzame doeleinden is. Gatara | 34 | 26-09-2003 20:30 | |
Volgend doel: destabilizeren regering Iran Gatara | 36 | 28-05-2003 16:42 | |
Leger oppositie trekt Irak vanuit Iran binnen - VS niet blij met actie Gatara | 12 | 25-02-2003 19:32 | |
Iran test ballistische raket! Mujahid | 32 | 27-05-2002 22:40 |