Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2007, 12:59
*amélie*
*amélie* is offline
Citaat:
gurl19 schreef op 27-04-2007 @ 19:55 :
Hoe luchten jullie je kamer als jullie de ramen dicht doen? Helemaal met dit hete weer!

Nu ik logisch nadenk moet ik altijd wel flink niezen als ik na bed ga, en is 's morgens mijn neus altijd dicht. Maar een warme kamer zonder frisse lucht lijkt me nog erger!
Ik doe mijn ramen ook niet dicht. Dan liever iets meer last. Wel heb ik van dat hele fijne gaas voor mijn ramen. Dat schijnt een groot deel pollen tegen te houden.

Zelf slik ik nu (voor het 4e jaar ofzo) Aerius, maar heb het idee dat ze niet heel erg goed meer helpen. Daarvoor het ik Zyrtec en Citirizine (o.i.d.) gehad. Daarnaast heb ik er vooral last van dat alles dicht gaat zitten zodra ik ga liggen. Dat is echt klote, want dan moet je dus door je mond ademen en zie dan maar eens in slaap te komen. Iemand tips??

Ps. neusspray is geen optie, want daar krijg ik een bloedneus van.
Oud 29-04-2007, 13:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Stomen misschien? Of een doorgesneden ui naast je bed leggen als je gaat slapen?
Oud 29-04-2007, 15:13
Miracle
Miracle is offline
Ik doe mijn raam nu 's ochtends en 's avonds wel even open. Dan kan ik luchten en komt er veel koude lucht binnen.
Gelukkig heb ik er nu minder last van, als toen ik een poosje geleden m'n raam nooit open deed en niet goed kon slapen.

Ik heb wel een hor voor insecten, maar ik denk dat dat ook wel wat pollen tegen houdt.
Oud 29-04-2007, 22:32
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 20-04-2007 @ 00:29 :
Ik gebruik al jaren Prevalin extra sterke neusspray en oogdruppels. Die koop je voor 9 en 6 euro oid bij Kruidvat. Het is niet helemaal over maar het verlicht bij mij genoeg om er genoegen mee te nemen. Ik doe een heel seizoen met 1 potje van elk.
eh, je mag maar een maand met een geopend flesje oogdruppels doen, dus dat lijkt me niet zo handig.

anyway, ik heb ook hooikoorts maar ben sowieso ook allergisch voor stof etc, dus ik slik het hele jaar door pilletjes (cetirizine). verder in de zomer (nouja, nu eigenlijk al..) neusspray(prevalin) en oogdruppels (via huisarts) en astma medicijnen.

het helpt wel redelijk maar vaak heb ik toch nog last, zeker als ik een dagje in een park rondhang ofzo, pff. neem ik meestal wel extra pilletjes maar dan word ik wel duf/hartkloppingen. achja.

verder kan ik al een week amper ademhalen wat volgens de dokter door hooikoorts komt, maar volgens mij zwetst ze maar een eind weg
Met citaat reageren
Oud 05-05-2007, 15:52
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Ik had vorig jaar Aerius gekregen van de dokter, op recept.

Het hele doosje was toen op maar ik had geen zin om naar de dokter weer te gaan (luiheid). En hooikoorstseizoen was toch bijna afgelopen.

Ik heb het doosje nog steeds, Kan ik dit doosje gewoon inleven bij de apotheek? Zodat ik nieuwe krijg?
Of ff langs de dokter weer gaan?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2007, 19:45
*amélie*
*amélie* is offline
Even naar de huisarts bellen en waarschijnlijk ligt er dan 's middags een nieuw doosje voor je klaar. Ik zou meteen een herhalingsrecept erbij vragen, dan kun je de volgende keer meteen naar de apotheek.

Regels voor berichten