![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Oh, ik ben uiteraard niet geïnteresseerd in algemeenheden a la 'de uitdijende hemel is hetzelfde als het heelal', waarschuw ik maar van tevoren. Dit omdat ik weet dat discussies over de islam extreem langdradig zijn en gekenmerkt wordt door fanatiek verdedigen van de meest vergezochte aannames en interpretaties tegenover botte feiten. Tevens ben ik op de hoogte van alle werken van de god van het islamitisch creationisme, Abou Yahyah, en kan zijn werken met twee vingers in mijn neus weerleggen. Gewoon even om herhaling te voorkomen.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Waarom quote je me uberhaubt als je niet over de inhoud van de post wilt spreken?? Waarom doe je dit telkens weer?? Ik reageer letterlijk op alles wat je zegt. Alles is duidelijk weerlegt en dan kom je met "Jawel, ik begrijp de dingen wel zoals je ze zegt." en vervolgens negeer je elk woord dat ik geschreven heb. Dit was mijn reactie op jouw post, lees het eens voordat je weer reageert. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn geloof is mijn wetenschap en van mijn kant is alles gezegd wat er te zeggen valt over dit onderwerp. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Verhalen over vliegende magische paarden zijn geen echte aanwijzingen, of wel dan? Maar als zulke sprookjes jouw wetenschap zijn dan valt er inderdaad niets meer over te zeggen. Eerlijk gezegd snap ik niet dat je het zelf wel serieus neemt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ten tweede heb je die 'mening' NOG STEEDS niet ontkent. Wat is er mis mee? |
![]() |
||
Citaat:
![]() En ik heb die hele enquete niet ingevuld want ik vind hem slecht dus nee, dan ga ik ook geen antwoord geven op die vraag.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
-ontstaanswijze van de aarde -samenstelling en ontwikkeling van de atmosfeer -ontstaansperiode en ontstaansgeschiedenis van alle diersoorten inclusief de mens Om maar een stuk of vijf dikke fouten uit de koran te noemen.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
http://www.ihr.org/jhr/v16/v16n4p35_Weber.html Trouwens zegt de zogenaamde 'Godwin's law' enkel dat als een internet discussie maar lang genoeg duurt iemand Hitler of WWII gaat noemen. Dat heb ik niet eens gedaan. Ik heb het alleen maar over anti-semitisme gehad. En dan nog, Godwin's law zegt niet dat het een drogreden ofzo is. Sterker nog, ik maak niet eens een argument. Er zijn genoeg verificeerbare feiten waaruit je kunt conluderen dat deze man een cult of sekte heeft en dat hij een anti-semiet is, ookal claimt hij dat de evolutietheorie de grootste bron van anti-semitisme is.
||
Citaat:
Een mailtje waarin ik hem wijs op citaten en fouten daarin werd helaas nooit beantwoord.. past zeker niet in zijn islamitische realiteit. Ook zijn boek over de wetenschappelijke wonderen van de koran, waarvan ik verwachtte dat Mahdaoui zou gaan citeren, is overigens kostelijk vermaak. Wie dacht dat men op tv goede schlemielen kan uitbeelden, ik verzeker u, bij deze auteur heeft het geschreven boek op dit gebied nog niet aan kracht hoeven inleveren. ![]()
||
Citaat:
Wel een paar dingetjes: 1. Blijf alsjeblieft ontopic (d.w.z. beperk je tot discussies over de vragen van de enquete), anders gaat het alsnog dicht. 2. Gedraag je: geen vervelend taalgebruik o.i.d., anders sluit ik 'm weer.
||
![]() |
Citaat:
Of als ik drugs gebruik omdat ik depressief ben, dan voel ik me goed door de invloed van drugs. Ik ben dan verdoofd en het voelt goed... maar zijn drugs dan goed? Ik kan ook met de echtgenote van een ander naar bed gaan. En met haar zal ik me goed voelen tussen de lakens. Maar is overspel dan goed? Zo is dat ook bij het zoeken naar je levensovertuiging. Als je alles wilt doen en laten wat op je hart ligt, dan zul je de God van de christenen waarschijnlijk verwerpen, omdat je je heel rot zult voelen bij het onderzoeken van God's wetten. Je zult dan eerder een religie kiezen die bij je past (of moet ik zeggen: een die met je gevoelens overeenkomt?), maar in dat geval ben je niet meer genuanceerd op zoek. In plaats van toe te geven dat je een zondaar bent, zoals Jezus wilt, zul je eerder bij een sekte gaan die zegt dat goede daden de slechte daden ongedaan maken (zelf-rechtvaardiging: je wilt niet toegeven dat je hulp nodig hebt, maar je wilt het zelf oplossen). Als je nederigheid wilt vermijden, dan laat je je beïnvloeden door je gemoed. En zo zul je nooit tot de volle kennis van waarheid komen.
|
![]() |
Voor de verandering ben ik het een keer met je eens Freddy. Natuurlijk is goed maar een subjectieve benaming maar over het algemeen zullen mensen aggressie, overspel en drugsmisbruik niet goed vinden. Dat iets goed VOELT betekent het niet per definitie goed IS.
En dat is nou precies het punt! Dat geloven goed voelt betekent niet dat hetgeen wat je gelooft waar is. Maar in jouw geval maakt het kennelijk niet uit of het waar is, want het voelt immers goed en daar gaat het uiteindelijk om... Maar hoe kun je geloven dat "God's Woord" (de Bijbel) de waarheid is? In een vorige reactie gaf ik al aan dat het tegenovergestelde waar is... |
![]() |
||
Citaat:
Zelfs als je dat voor jezelf nog niet kunt toegeven blijft het je hele betoog ondergraven. Mensen zouden mij terecht ook niet serieus nemen als ik riep in Ahti te geloven omdat die als heerser van het water heeft voorkomen dat ik mijn kinderbadje ben verzopen.
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Mocht dit niet zo zijn, dan zie ik uiteraard graag de publicatie tegemoet waarin men nieuwe waarnemingen deed die tegen de bekende feiten in gaan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ook kun je in een hallucinatie beelden zien die echt lijken en, zoals jij zegt, niet van echte waarneming te onderscheiden zijn, maar dan nog, weet je, dat het niet echt is... ook al lijkt het wel echt. Verwarring kan dan maken dat iemand zo'n begoocheling als echt omschrijft. Een mens kan zich hierdoor enorm laten misleiden. Mij lijkt ook dat er veel religies zijn ontstaan door het gebruik van psychedelische middelen. Dat ik in God geloof is, omdat God met mij bezig is en ik kan me ook met God bezighouden. Mijn beleving staat daarbij ook nog eens bevestigd in de heilige Schrift en dat stond daar al voordat ik het ging beleven. God is trouw.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hmm.. Het is niet zo zeer een bron van 'alle' goeds, meer een bron van goeds. Een bron van troost en hulp. Een soort houvast..
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ietsisten.. dat woord kende ik nog niet eens ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Hallucineren daarentegen heeft niets met begrijpen te maken. Je wordt met verwarrende visioenen bedrogen en als mens begrijp je er helemaal niets van. Een hallucinatie is een mysterieus gegeven dat mogelijk van boven afkomstig is, van een hogere macht. Waarheid wordt verkondigd in de taal waarin jij spreekt, daar kun je niet omheen. En oorlogen zijn een gevolg van de slechte eigenschappen van de mens in het algemeen. En ik geef je gelijk als je bedoelt dat er een geestelijke strijd gaande is tussen 2 groepen. De ene groep zegent en de andere vervloekt. Tot welke groep nu behoor jij?
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Maar om te begrijpen wat liefde is, zijn levenservaringen nodig. Als je te horen krijgt van het martelaarschap van Jezus, dan begrijp je heus wel dat Hij dat uit liefde gedaan heeft. En zodra je die liefde voor waar aanneemt, dan zal de heilige Geest jou helpen om de gevolgen te kunnen dragen. Deze gevolgen vloeien voort uit die keuze, dat partijschap voor Jezus, namelijk dat mensen jou hekelen omdat zij tegenstander van Jezus zijn.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dan is er ook nog iets dat we feitelijk moeten onderscheiden: illusies. De oorzaak van de meeste geestverhalen, namelijk overgevoeligheid voor straling. Dat veroorzaakt illusies waarin mensen geesten zien. Vandaar dan ook mijn bekende uitspraak dat sceptici nooit geesten zijn, ze zijn domweg niet vatbaar voor de macht van suggestie die voor anderen wel geldt wanneer ze illusies ontwikkelen. Overigens vallen ook alledaagse dingen hieronder. TL balken lijken constant licht te geven, maar dit is een illusie, het ding flitst zeer snel.
||
![]() |
Citaat:
Wat je zei over de oorzaak van hallucineren is waar: meestal heeft het met drugs, ziekte of ondervoeding te maken. Ik persoonlijk sluit het werk van een boze geest niet uit als oorzaak. Maar ik beschouw een openbaring of een visioen van God toch echt niet als een hallucinatie. Een hallucinatie is nep.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Enquête: Het einde van de wereld? bxoza | 5 | 07-11-2015 17:57 | |
Games |
Wij maken een computer spel en hebben je hulp hard nodig! HKU_Smee | 26 | 13-04-2010 10:46 | |
Psychologie |
Verlegenheid Verwijderd | 58 | 13-02-2010 19:42 | |
Studeren |
Enquête m.b.t. Mening over het Nederlandse integratiesysteem Student Uno | 3 | 27-03-2009 16:28 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Kabinetsbetutteling Mark Almighty | 337 | 08-05-2007 12:41 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 10-02-2007 00:38 |