Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2007, 21:59
Verwijderd
Ik vind het misdrijf uiteraard ernstig, maar:

1. De misdaad is uniek en dus zijn er geen gegevens over recidive. (ook al is de recidive voor zedenmisdrijven i.h.a. wel hoog)
2. De misdaad is minder ernstig dan moord en daar staat ook geen levenslang op.
3. Zelfs al zou de recidive hoog zijn, is dat nog geen reden voor levenslang. (de recidive voor winkeldiefstal is ook heel hoog)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2007, 21:59
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 31-05-2007 @ 16:26 :
Om er dan maar eens op terug te komen: Je begrijpt toch zelf wel dat wanneer iemand jou moedwillig met het HIV virus infecteerd je daar de rest van je leven schade van ondervind?
Ik zal het je voor de zekerheid uitleggen:
Onveilige sex is geen optie meer, er is geen vrouw die met jou nog kinderen wilt en daarbij komt ook nog de schade op emotioneel en sociaal gebied en de koste voor de medicijnen wanneer het virus actief wordt.
Wanneer iemand zoiets op grote schaal doet is dat gewoon een misdaad tegen de samenleving en alleen al het feit dat deze mensen geen remming hebben en zo iets dus gewoon doen maakt de kans aanzienlijk om zo iets weer te doen en dus zijn ze een gevaar voor de samenleving.
Als jij het allemaal veel minder ernstig vind dan zou ik wel willen weten waarom je dat vind.
ik denk ook niet dat die homo's daar op zitten te wachten. Het is een vrouw hoor
Met citaat reageren
Oud 02-06-2007, 08:28
Supreme Dutch
Citaat:
Cornel schreef op 30-05-2007 @ 21:41 :
Kun je wel, maar wat heb je liever Chlamydia, Genitale wratten of.. Aids?
Eeds, dat kan ik tenminste spellen..
Met citaat reageren
Oud 04-06-2007, 12:19
MH
Avatar van MH
MH is offline
Tja, het ligt eraan. Heel strikt gezien is de HIV-besmetting zelf allesbehalve dodelijk. AIDS, wat je dus kúnt krijgen als je met HIV besmet bent, is ook weer op zich geen dodelijke ziekte, maar wel een ziekte die andere kwalen zeer gevaarlijk maakt. Een bekende seropositief uit de jaren '90 was Freddie Mercury. Hij is uiteindelijk aan een longontsteking, die zo ernstig kon worden doordat AIDS zijn afweersysteem vernield had (bron voor de preciezen onder ons: kijk maar op wikipedia).
Ik ben bang dat dus niets anders ten laste te leggen valt dan (zware) mishandeling, maar niet direct met de dood tot gevolg.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 10:29
juno
Avatar van juno
juno is offline
De kwade kans op de koop toe nemen dat een bepaald gevolg (zoals de dood van het slachtoffer intreedt) is al voldoende om een handeling te kwalificeren als (voorwaardelijk) opzet, en dan is doodslag nog wel degelijk een optie hoor.

De daders in kwestie zijn overigens in het geheel niet origineel in hun uitspattingen. Markies de Sade had in het boek "Juliette" meer dan twee eeuwen geleden al het idee opgevat dat Juliette haar moeder, aan wie ze geloof ik nogal een hekel had, liet verkrachten door een man die met syfilis besmet was (toen een epidemische en dodelijke ziekte) en daarna de boel bij het beste mens liet dichtnaaien.

Psychopaat? Ziek? Neuh. Gewoon slecht. Ze weten dat ze naar alle waarschijnlijkheid zelf dood zullen gaan aan Aids, dan heb je niets meer te verliezen, en dan heb je ook geen medelijden meer met anderen, dan ga je voor je eigen maximale behoeftebevrediging, zelfs als dat ten koste gaat van anderen. Maar dat doet iedere crimineel, dat maakt ze nog geen psychopaat.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 10:31
Verwijderd
Nee hoor, in de meeste gevallen is HIV helemaal niet meer dodelijk en voorkomen de aidsremmers dat je aids krijgt. Je bent dan natuurlijk wel nog chronisch ziek en je moet je hele leven die medicijnen blijven slikken.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 10:37
juno
Avatar van juno
juno is offline
Het hoeft niet nee, maar het kan. De mogelijkheid is er. Daar gaat het om. Iemand met HIV besmetten is niet bepaald op te vatten als een absoluut ondeugdelijk middel om iemand dood te krijgen, zou ik toch willen beweren.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 10:46
Verwijderd
Dat is CDA stemmen ook niet, als het gaat om Afrikanen dood krijgen, maar alle CDA-stemmers betichten van doodslag zou menigeen toch wel ver gaan.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 10:53
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 06-06-2007 @ 11:29 :
De kwade kans op de koop toe nemen dat een bepaald gevolg (zoals de dood van het slachtoffer intreedt) is al voldoende om een handeling te kwalificeren als (voorwaardelijk) opzet, en dan is doodslag nog wel degelijk een optie hoor.

Voor doodslag is naast opzet toch ook het daadwerkelijk iemand van zijn leven beroven vereist?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 11:16
juno
Avatar van juno
juno is offline
Poging is ook strafbaar.

Hoewel ik als OvJ zelf voor het anker van de zware mishandeling zou gaan liggen. Strafmaat daar is ook niet mals.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 13:24
Verwijderd
Mja, met zware mishandeling kom je op een hogere straf uit dan poging tot doodslag
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 15:16
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Tja... dat krijgen we ervan, met die over-the-top homo-acceptatie.
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 16:45
Verwijderd
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 07-06-2007 @ 16:16 :
Tja... dat krijgen we ervan, met die over-the-top homo-acceptatie.
Leg uit
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 17:00
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 07-06-2007 @ 16:16 :
Tja... dat krijgen we ervan, met die over-the-top homo-acceptatie.
Hey, ben ik helderziend of wat? Zoals ik al eerder schreef:
Citaat:
T_ID schreef op 30-05-2007 @ 20:49 :
Jammer alleen dat het waarschijnlijk is dat verdraaide versies en leugens over dit verhaal tot 2030 in Staphorst en omstreken verspreid zullen worden om alle homo's zwart te maken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 17:19
MH
Avatar van MH
MH is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-06-2007 @ 11:46 :
Dat is CDA stemmen ook niet, als het gaat om Afrikanen dood krijgen, maar alle CDA-stemmers betichten van doodslag zou menigeen toch wel ver gaan.
Voor mijn eigen duidelijkheid: gaat het om landbouwsubsidies of om condooms verspreiden, wat van de paus niet mag? Hoe dan ook, in dit topic geen discussie waard, maar dan snap ik je opmerking beter (vrees dat ik daarin niet de enige ben).
Met citaat reageren
Oud 10-06-2007, 12:06
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-06-2007 @ 18:00 :
Hey, ben ik helderziend of wat? Zoals ik al eerder schreef:
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 09:10
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 07-06-2007 @ 16:16 :
Tja... dat krijgen we ervan, met die over-the-top homo-acceptatie.
alleen jammer dat seksfeesten vooral worden bezocht door homos die niet uit de kast zijn gekomen omdat ze bang zijn voor gebrek aan acceptatie.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 10:16
MH
Avatar van MH
MH is offline
Tja, die hebben een dubbel probleem. Hoe leg je dat uit aan familie en je eventuele hetero-partner?
Hoe dan ook, uit de kast of er nog in en al zijn die feesten natuurlijk niet heilig, het blijft een verwerpelijke actie.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 10:37
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
MH schreef op 13-06-2007 @ 11:16 :
Hoe dan ook, uit de kast of er nog in en al zijn die feesten natuurlijk niet heilig, het blijft een verwerpelijke actie.
Die feesten of het besmetten van mensen met hiv? Dat het laatstgenoemde verwerpelijk is is evident, en voor het eerste kun je beter figuren als Rouvoet verwijten maken, aangezien die er de indirecte oorzaak van zijn vanwege het gebrek aan acceptatie, zoals Joost al aantekende.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 11:35
Verwijderd
Citaat:
MH schreef op 13-06-2007 @ 11:16 :
Tja, die hebben een dubbel probleem. Hoe leg je dat uit aan familie en je eventuele hetero-partner?
Hoe dan ook, uit de kast of er nog in en al zijn die feesten natuurlijk niet heilig, het blijft een verwerpelijke actie.
Wat bedoel je precies met "die feesten zijn natuurlijk niet heilig"?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2007, 10:07
MH
Avatar van MH
MH is offline
Ik doelde met name op deze hiv-besmetting, maar ook op het verhoogde risico indien onveilig van alles en nog wat gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2007, 10:21
juno
Avatar van juno
juno is offline
En hoe wilde je dat gaan controleren? Met bijzondere opsporingsambtenaren die undercover dat soort feesten aflopen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:36.