Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Oh ik lees nu ook zo'n boek waarvan ik de halve tijd denk Jezus Christus dat had ík moeten verzinnen. Maar ik kan alle stukjes niet meer terugvinden. Maar het is ook een boek van zeshonderd bladzijdes dus lang zoeken.
Anyway, Omega minor van Paul Verhaeghen dus.
||
Ik vind de confrontatie tussen Jezus en Judas in Jesus Christ Superstar zo mooi, omdat Judas Jezus eigenlijk niet wilde verraden, maar hij deed het voor 'the greater good'. Hier is ie.
Citaat:
|
Verwijderd
|
"Als wij Shakespeare waren, hadden we het anders gezegd. We hadden het op rijm gezegd, zodat we het altijd konden herhalen als we in de bus zaten of in de metro of niets deden. We hadden het mooier gezegd, uitgebreider. We hadden het zo mooi willen zeggen als zij, zo mooi dat de mensen flauwvielen. Maar we zijn Shakespeare niet. Daarom zeggen we het zo." De heilige Antonio - Arnon Grunberg
|
![]() |
|
Ik las dit en ik moest erom lachen. Uit De Wetten van Connie Palmen:
Je moet van iemand anders houden en iemand anders moet van jou houden, dat moet je niet ook nog eens zelf hoeven te doen, dat is onmogelijk. Wie houdt er nu van zichzelf zonder door een ander bemind te worden? Niemand toch? Ja, een handvol monomane gekken met negen assertiviteitstrainingen achter de rug.
|
![]() |
Ik moest erg lachen om:
Onze kanarie heette Piet. Piet Verhulst. Ook onze vorige kanarie hette Piet. Die mocht vrij in huis rond vliegen maar had een ongelukkig landing gemaakt. Een beetje suf nog van tegen het keukenraam te knotsen viel hij in de pruttelende frietketel. Een vrijdagavond, ik vergeet het nooit, bij de klok van zeven. Ons dierbare huisdier lag daar, gefrituurd tussen de kaaskroketjes. uit: de kamer hiernaast - Dimitri Verhulst
||
Citaat:
![]() ![]() '42.' (The Hitchhikers Guide To the Galaxy - Douglas Adams)
||
Citaat:
|
![]() |
Uit Koetsier herfst van Charlotte Mutsaers:
Wonderen bestaan niet, ze geschieden De een komt ter wereld als nijlpaard, de ander zonder toekomst en weer een ander met bepaalde voorkeuren Het kan zijn dat mijn gezicht boekdelen spreekt maar dat heeft niks te betekenen. Zo'n gedicht heb ik nu eenmaal. Mijn gezicht spreekt altijd boekdelen.
|
![]() |
Ergens, in de vele verhalenbanken die her en der zijn
aangelegd om uit te kunnen putten wanneer de wereld een vertelling nodig heeft, moet de fabel zijn terug te vinden die ons zegt dat men bij zijn aankomst in het rijk der doden een kenmerk moet melden slechts één, dat het hele voorbije leven typeerde. Het hiernamaals im- mers dient te worden voorgesteld als een aangename plaats, de fabels eisen dat, en het zou van weinig men- senkennis getuigen te denken dat men eeuwig aange- naam verblijven kan in een ruimte die men dient te de- len met alle doden die er zijn, en alle doden die nog vallen moeten. De dolende zielen zouden gegroepeerd worden volgens gemeenschappelijke kenmerken, aldus de fabel, en we weten nu al dat het bijzonder druk moet zijn in dat deel van het hiernamaals dat wordt gevuld met hen die het tijdens hun bestaan hebben nagestreefd zoveel mogelijk geld te vergaren, een beroemde gitarist te zijn, of beroemd in welke discipline ook, het vuur te bezitten, of waar de herrezen bevolking wordt uitge- maakt door hen die hun zelfrespect lieten afhangen van het aantal amoreuze veroveringen. Natuurlijk is deze fabel over het hiernamaals een fabel over het leven, waardoor notoire atheisten er even- eens heel veel genoegen aan beleven, als kleine denk- oefening. Zo dacht ook Mevrouw Verona die ijskoude dag op het eind van februari aan wat ze straks de fabel- achtige portier van de eeuwigheid zou opbiechten als zijnde voornaamste kenmerk van het leven dat van haar afgleed en geen houvast meer zocht. Ze dacht er niet zozeer aan wát ze zou melden, dat wist ze tenslotte maar al te goed, het was over de juiste formulering dat ze nog twijfels leed. het begin van Mevrouw Verona daalt de heuvel af - Dimitri Verhulst
|
![]() |
Ja, dat begin vond ik meteen zo enorm bijzonder <3
of anders: "Natuurlijk zou de man als eerste klaargekomen zijn. Te snel bovendien om de cadans die ze samen hadden gevonden ten diepste te kunnen ondergaan. Maar hij hield zich kranig, gelovend in onvermoeibare negers waarvan er sporen in zijn blankenbloed waren achtergebleven, hen aanbiddend, aanroepend, er evenmin aan denkend dat zijn uitslovingen voor haar allang niet meer hoefden, dat ze zijn uitputtingsslag voor een mannelijke geldingsdrang hield die hij voor hoffelijkheid verkocht. Pure poezie.
|
"Het lucifersdoosje", een van de verhalen die in het boek "Allemaal sprookjes" van Annie MG Schmidt staat, begint met een vader die tegen zijn zoon zegt wat hij krijgt als hij komt te overlijden:
"En nu denk ik dat ik de laatste adem ga uitblazen." "O nee vader, doe dat alsjeblieft niet," smeekte Gijsbert. "Ik doe het toch," zei de vader en hij blies zijn laatste adem uit.
||||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
En ten slotte: Citaat:
Het staat allemaal op mijn muur. <3 Behalve dat stuk van Sjoerd Kuyper, dat is te lang. Edit: Oh en de intro van Trainspotting! <333 Citaat:
||
Gisteren moest ik opeens zo hard lachen bij het lezen van mijn boek, gewoon door de timing. Het was gewoon
Citaat:
![]() De heelmeester - Noah Gordon, trouwens En andere, maar daarmee verraad ik de clou dus dat doe ik niet. |
![]() |
|
![]() |
Oooo ik las vandaag weer zo'n prachtige zin van Dimitri Verhulst in een boekje dat een eerbetoon aan Hugo Claus is (De laatste van mijn demonen), maar ik weet het niet exact meer.
Iets van "Schrijven met de losse pols, maar dan met een erg vaste hand" Je moet het maar bedenken. Sowieso dat hele stuk van hem, meeeeeen die man kan schrijven.
|
"Hoe konden wij dat doen, die zee leeg drinken, die horizon uitwissen, ons van die zon losmaken? Waarheen beweegt zij zich nu, waarheen bewegen wij ons, weg van alle zonnen? Vallen wij niet voortdurend: naar achteren, opzij, vooruit, naar alle kanten? Dolen wij niet door een oneindig niets? Huivert ons niet de lege ruimte aan? Is het niet kouder geworden?"
Nietzsche - Die fröhliche Wissenschaft Mooie wanhoop <3
|
![]() |
When Lydia arrived I was sitting on the couch. "Look Lydia: DEATH!" Tiny veins were hanging out of the wound like strings of spaghetti. I yanked at some of them. I took my cigarette and tapped ashed into the wound. "I'm a MAN! Hell I'm a MAN!" Lydia went and got some hydrogen peroxide and poured it into the wound. It was nice.
Omg hahaha te ranzig. Uit Charles Bukowski - Women
|
Verwijderd
|
My state of grace was thanks in part to this check, and in part to a 1983 Chablis from the Duruzoi vineyard, a magic potion that dissolves our myriad tragedies into mere misunderstandings.
David Mitchell, 'Cloud Atlas' Laura leaves first thing Monday morning with a hold-all and a carrier bag. It's sobering, really, to see how little she is taking with her, this woman who loves her things, her teapots and her books and the little sculpture she bought in India: I look at the bag and think, Jesus, this is how much she doesn't want to live with me. Nick Hornby, 'High Fidelity'. |
![]() |
|
"Ik hou van jou geloof ik en ik weet het trouwens zeker maar wat ben ik blij dat jij al een beminde hebt want alles is hier al en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon."
Het moest maar eens gaan sneeuwen - Tjitske Jansen |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mag ik een verzoekje doen? Kunnen jullie wat goede citaten van Nederlandstalige songteksten aangeven? Zelf kom ik alleen maar aan met Acda en de Munnik / Van Dik Hout / de Dijk / etc, maar er moet toch meer zijn dan dat?
![]() ![]() edit: Boudewijn de Groot moet natuurlijk ook iets goeds van te vinden zijn, maar ik weet het even niet. ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
quote-van-het-jaar 2016: nominatietopic fizzle-fluffy | 29 | 27-07-2017 21:40 | |
Onzin |
vragenlijst :) gewoon-iemand | 14 | 17-06-2016 16:27 | |
De Kantine |
Wat is jouw favoriete quote? fizzle-fluffy | 106 | 08-04-2007 17:17 | |
De Kantine |
wat is je favoriete quote? olijke otter | 113 | 18-10-2005 13:25 | |
Films, TV & Radio |
Een aantal vragen...[soort enquete] Martijn | 65 | 20-08-2003 11:06 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Quotes Evito | 50 | 22-03-2003 12:46 |