Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2007, 21:01
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 29-06-2007 @ 17:47 :
Een vriendin van mij heeft ook een leraar van haar als vriend. Maar ze kregen contact via e-mail, want hij gaf haar bijles in engels (maar tijdens die uren is nooit iets gebeurd). Maar ze vonden elkaar wel heel leuk en hij heeft ontslag genomen en is ergens anders gaan werken. Maar hij nam geen ontslag met de reden dat hij een relatie met een leerlinge aan wilde gaan, alleen had de school dat achteraf wel door.
Ja daar heeft die vriendin van me en haar vriend (een voormalig leraar van me) dus ook last van. Hij heeft ontslag genomen onder andere redenen. Nu hebben ze echter genoeg van het liegen en stilzwijgen en willen ze het graag aan iedereen vertellen, alleen ze zijn bang dat hij dan nergens meer kan werken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2007, 21:22
Malossi
Malossi is offline
Hmm, zijn dit geen dingen die je waarschijnlijk heel goed met de directeur van de school kunt bespreken?
Oud 01-07-2007, 22:38
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Delhi schreef op 29-06-2007 @ 22:01 :
Ja daar heeft die vriendin van me en haar vriend (een voormalig leraar van me) dus ook last van. Hij heeft ontslag genomen onder andere redenen. Nu hebben ze echter genoeg van het liegen en stilzwijgen en willen ze het graag aan iedereen vertellen, alleen ze zijn bang dat hij dan nergens meer kan werken.
Oh zij vertellen het geloof ik gewoon. Alleen met oud-leraren van haar school is het soms wat onpasselijk als ze die tegenkomen. Maar hij is nog niet zo oud, dus het valt wel mee denk ik zo.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 08:41
Nathja
Nathja is offline
Citaat:
Mellee schreef op 27-06-2007 @ 21:10 :

En dat ik 18 ben en lesgeef is gewoon omdat ik dingen naast mijn vwo heb gedaan, tegelijk. Ik heb gelukkig die kans gekregen, anders zou ik een stuk minder gemotiveerd zijn het af te maken...

???? Om les te mogen geven aan havo en vwo 1, 2 en 3 moet je minimaal een 2e graads lesbevoegdheid hebben. Die kun je pas halen na 4 jaar HBO. Ik kan met niet voorstellen dat je dat gehaald hebt omdat je als 18 jarige VWO scholier, wat "dingetjes naast het VWO" hebt gedaan??? Als je zó intelligent zou zijn, dan zou je nu al klaar zijn met het VWO en had je het probleem niet meer.

Of bedoel je "lesgeven" tussen aanhalingstekens (je helpt bijvoorbeeld met computerlessen)?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 13:48
Mellee
Mellee is offline
Ik heb de tip van morgan vaak doorgelezen, en ben in gesprek gegaan met de rector, nogmaals. Samen met de betreffende leraar. Gewoon overlegd, over wat we het beste konden doen nu. Het werd niet goed opgevat, ze nemen het hem vreselijk kwalijk. Ik voel me er wel erg schuldig over. Ze willen hem een contact verbod opleggen met mij, en dus ook het vak bij mij weg halen. In de vakantie zou hij dan al moeten beginnen met het 'negeren' van mij. Maar dat doet hij natuurlijk niet. Maar ergens voel ik me er rot over. Hij heeft dus glashard gelogen tegen de rector nu. Hij zou geen contact opnemen met me. Maar we spreken elkaar nog dagelijks, en als ik er over begin, wuift hij het weg...Vreemd.

@ Natja: ik wil niet in detail vertellen wat ik doe, maar het is een scholengemeenschap met extra vakken, universitair gericht. Ik heb zelf dat programma gevolgd, en ben vervolgens in gestroomd op de erasmus universiteit, 2 dagen per week tijdens mijn eigen vwo. Er zijn meer mogelijkheden dan je denkt om tijdens je eigen middelbare school meer te doen dan het normale programma. hiermee voorkom je verveling en demotivatie, maar voorkom je ook dat je op je 15e ofzo al uit huis moet om 'te gaan studeren'
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 15:45
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Mellee schreef op 10-08-2007 @ 14:48 :
Ik heb de tip van morgan vaak doorgelezen, en ben in gesprek gegaan met de rector, nogmaals. Samen met de betreffende leraar. Gewoon overlegd, over wat we het beste konden doen nu. Het werd niet goed opgevat, ze nemen het hem vreselijk kwalijk. Ik voel me er wel erg schuldig over. Ze willen hem een contact verbod opleggen met mij, en dus ook het vak bij mij weg halen. In de vakantie zou hij dan al moeten beginnen met het 'negeren' van mij. Maar dat doet hij natuurlijk niet. Maar ergens voel ik me er rot over. Hij heeft dus glashard gelogen tegen de rector nu. Hij zou geen contact opnemen met me. Maar we spreken elkaar nog dagelijks, en als ik er over begin, wuift hij het weg...Vreemd.
Volgens mij begrijp je wel dat dit geen goede basis is voor een 'relatie'.
Ik kan me voorstellen dat wanneer je iemand echt leuk vindt je dan alles wilt doen om bij diegene te zijn. Maar dat kan niet, het wordt jullie alleen maar moeilijker gemaakt. Het kost enorm veel energie en waarvoor eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 27-06-2007 @ 11:19 :
omdat leraar/leerling een scheve machtsverhouding oplevert, mag het niet.
Maar zo'n machtsverhouding kan de sex binnen een relatie absoluut ten goede komen
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 00:24
Verwijderd
Als het echte liefde is, zit het wel goed.
En tjah: wat niet weet, wat niet deert.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 00:28
Verwijderd
Citaat:
Mellee schreef op 10-08-2007 @ 14:48 :
Daar snap ik geen zak van. Ze kunnen hem niet dwingen jou niet te zien - ze kunnen hooguit zeggen dat ze hem zullen ontslaan als hij contact heeft met jou. Ze hebben geen enkel recht om te zeggen wat hij mag doen: ze kunnen alleen zeggen dat ze niet willen dat hij bij hen werkt als hij zich zo gedraagt. Als ze het hem zo kwalijk nemen, moeten ze hem gewoon ontslaan. Als ze dat niet willen, moeten ze niet zo moeilijk doen..
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 11:00
Verwijderd
Ja, maar ze gaan natuurlijk uit van de veronderstelling dat niemand van de betrokkenen een ontslag wil. Ik zou het persoonlijk ook nogal achterlijk vinden om je baan op te geven vanwege een grietje als ik die leraar was.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 11:54
Verwijderd
Bij bekenden van mij was het zo dat zij geen les van hem mocht krijgen, en ook geen familie van haar. Op school mocht nergens blijken dat ze iets met elkaar hadden, maar het was wel toegestaan. Zij zat op 5 vwo ofzo en hij gaf les aan de onderbouw van het vmbo. Ze hebben hier ook met de rector over gepraat en met haar ouders, dat zij er ook geen problemen mee hadden. Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat jouw school er zo over doet.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 13:26
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 11-08-2007 @ 12:00 :
Ja, maar ze gaan natuurlijk uit van de veronderstelling dat niemand van de betrokkenen een ontslag wil. Ik zou het persoonlijk ook nogal achterlijk vinden om je baan op te geven vanwege een grietje als ik die leraar was.
Ik ook, maar ze heeft herhaaldelijk gezegd dat hij gezegd heeft dat hij zijn baan wel voor haar op wil geven, maar dat de school hem niet wil ontslaan. Nou, dan kan hij het best spelen op ontslag, want dat boeit hem blijkbaar toch niets en die school wel.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 23:42
Verwijderd
Citaat:
Lisaaah schreef op 11-08-2007 @ 12:54 :
Bij bekenden van mij was het zo dat zij geen les van hem mocht krijgen, en ook geen familie van haar. Op school mocht nergens blijken dat ze iets met elkaar hadden, maar het was wel toegestaan. Zij zat op 5 vwo ofzo en hij gaf les aan de onderbouw van het vmbo. Ze hebben hier ook met de rector over gepraat en met haar ouders, dat zij er ook geen problemen mee hadden. Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat jouw school er zo over doet.
Het gaat erom dat er dan dingen kunnen gebeuren die niet horen.

Bijvoorbeeld: ik heb een onwijs belangrijk schoolonderzoek gemaakt, maar helaas.. een dikke vette 1.
Mijn vriendje geeft les op mijn school.
En heeft dus toegang tot de kluis waarin de schoolonderzoeken worden bewaard en ook tot de computers waar de cijfers in opgeslagen worden.

Nou.. ik had t wel geweten hoor.
Net voor mn examens nog even die 1 weg poetsen.. puik!
En na mn examens, mag ik ook samen zijn met mn vriendje.
En dat weet hij ook.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 01:51
Sander Gessel
Sander Gessel is offline
Citaat:
Lilith schreef op 12-08-2007 @ 00:42 :
Het gaat erom dat er dan dingen kunnen gebeuren die niet horen.

Bijvoorbeeld: ik heb een onwijs belangrijk schoolonderzoek gemaakt, maar helaas.. een dikke vette 1.
Mijn vriendje geeft les op mijn school.
En heeft dus toegang tot de kluis waarin de schoolonderzoeken worden bewaard en ook tot de computers waar de cijfers in opgeslagen worden.

Dit is wel erg simpel gesteld. Denk jij, om een parallel te trekken, de caissiere van de AH toegang heeft tot de kluis van de baas...?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Sander Gessel schreef op 12-08-2007 @ 02:51 :
Dit is wel erg simpel gesteld. Denk jij, om een parallel te trekken, de caissiere van de AH toegang heeft tot de kluis van de baas...?
Maar daarbij komt het feit dat je zoveel docenten toch wel ergens van kent.. En als ik echt wil, kan ik via leerlingen aan allerlei sleutels komen. Echtwaar.
Dat het je vriendje is, scheelt mij niet veel. Als hij daar betrapt wordt, is dát illigaal, en voor mij niet die hele relatie.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 22:03
Lente
Lente is offline
Citaat:
Morgan schreef op 11-08-2007 @ 14:26 :
Ik ook, maar ze heeft herhaaldelijk gezegd dat hij gezegd heeft dat hij zijn baan wel voor haar op wil geven, maar dat de school hem niet wil ontslaan. Nou, dan kan hij het best spelen op ontslag, want dat boeit hem blijkbaar toch niets en die school wel.
ja eh of hij zoekt gewoon ander werk
Met citaat reageren
Oud 16-08-2007, 16:24
Verwijderd
Citaat:
Sander Gessel schreef op 12-08-2007 @ 02:51 :
Ik was caissière en ja ik wist perfect hoe ik in die kluis moest komen.
Bij verschillende bedrijven zelfs.

En ik weet ook dat alle leraren bij mij op school toegang hebben tot De Kluis met alle papieren én alle cijferlijsten.

Sterker nog. Alle medewerkers hebben daar toegang tot.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2007, 17:34
Sander Gessel
Sander Gessel is offline
Citaat:
Lilith schreef op 16-08-2007 @ 17:24 :
Ik was caissière en ja ik wist perfect hoe ik in die kluis moest komen.
Bij verschillende bedrijven zelfs.

En ik weet ook dat alle leraren bij mij op school toegang hebben tot De Kluis met alle papieren én alle cijferlijsten.

Sterker nog. Alle medewerkers hebben daar toegang tot.
Maar cijfers worden niet in de kluis gelegd, maar digitaal opgeslagen. Ach, het doet er ook niet toe!
Met citaat reageren
Oud 16-08-2007, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Sander Gessel schreef op 16-08-2007 @ 18:34 :
Maar cijfers worden niet in de kluis gelegd, maar digitaal opgeslagen. Ach, het doet er ook niet toe!
Nouja.
ik heb altijd begrepen dat voortrekken enzovoorts hele legitieme redenen zijn om leerling-leraar relaties te vermijden.

En al wordt het digitaal opgeslagen?
Je hebt een inlogcode en een wachtwoord en je bent er ook in.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2007, 15:26
remy476
remy476 is offline
Citaat:
Optima schreef op 29-06-2007 @ 15:11 :
Ben ik nou de enige die vind dat dit verhaal een erg hoog fictie gehalte heeft?
goed tijden, slechte tijden ...........
Reageren

Regels voor berichten