![]() |
||
Citaat:
Daarnaast; een absurde onderhandelingspositie afdwingen? ![]() ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Daarnaast, Veolia heeft de afgelopen jaren herhaaldelijk geprobeerd om de werksituatie van de buschauffeurs halsstarrig te verpesten. In bijna elk van de gevallen was een staking zo ongeveer de enige manier om Veolia op de knieen te krijgen. Nu kregen de chauffeurs ongeveer dit bericht: "Meneer T_ID, Bedankt voor uw ondertekening van dit nieuwe contract! Dankzij u kunnen wij (de managers) nu meer verdienen. U krijgt hiervoor ook 100 euro per maand extra! U moet hiervoor wel 2 uur per dag meer werken, uw pauzes zijn geen onderdeel van uw werkdag meer, uw reistijden worden niet meer vergoed, uw bereau moet u gaan delen met 4 anderen, u mag nog maar 1 A4'tje per dag copieren en 1Gb aan geheugen op onze computer innemen. Daarnaast verwachten wij van u 120% van uw vorige productie en een kwaliteits verhoging van 20%. Wij betreuren het dat wij u op geen enkele wijze op de hoogte hebben gesteld van deze onderhandelingen, geen enkele inspraak hebben gevraagt van uw vertegenwoordiger in the OR noch op welke andere wijze met uw belangen rekeningen hebben gehouden, maar we hebben uw toestemming en daar zijn we blij mee! En nu terug in je mand, De directie "
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Waarom vertrouw je een groep onbetrouwbare, tonnen aan salaris verslindende vakbondsbonzen op hun woord, zonder kennis te hebben van de onderhandelingspositie van de werkgever? Het lijkt me niet echt een standpunt op basis van de volledige informatie namelijk.
||
Citaat:
Daarnaast weet ik wat voor impact deze regelingen op chauffeurs gaan hebben. Dat weet de FNV ook. De CNV weet dit ook wel, maar weigerd normaal gesproken uit een soort principe aan stakingen mee te doen. Toch heeft zelfs de CNV de afgelopen jaren meegedaan aan ten minste 1 staking! De mensen die voor Veolia werken hebben echter nooit een bus van binnen gezien en hebben totaal geen flauw idee wat bepaalde maatregelen voor uitwerking hebben op de werkdruk op de chauffeurs. Zelfs de management laag net boven de chauffeurs heeft al geen groot rijbewijs in veel gevallen en gaan zelfs nooit met de bus. Het probleem is dat tegenwoordig busexploitatie per opbod gaat. Door de onrealistisch lage bedragen waarvoor dit wordt aangeboden moet het bedrijf proberen meer geld te verdienen. Door de slechte service is het echter moeilijk om dit te verkrijgen door meer passagiers (hoewel het Synthus wel is gelukt!), dus proberen ze alle kosten te drukken. Aangezien buschauffeurs worden betaald voor hun werk, proberen ze te zorgen dat er geen seconde van die werktijd wordt besteed aan iets anders dan rijden. Dat dit ten koste gaat van hun werknemers vinden ze niet erg.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Dat hier geen objectieve discussie plaats gaat vinden is dus wel duidelijk ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 03-07-2007 om 15:28. |
![]() |
||
Citaat:
Punt 1 - De OR gaat inderdaad niet zomaar accoord. Daarvoor haal je eerst het deel dat het niet met je eens is weg uit de discussie. Hoe je het ook went of keert, als je niet op een vergadering bent omdat je niet bent ingelicht, terwijl je er eigenlijk wel hoort te zijn, dan kan je toch moeilijk zeggen dat het een eerlijk proces is. Punt 2 - Het overgrote merendeel van de chauffeurs is gewoon goed medewerker. Langer pauzeren betekend dat een bus niet op tijd weggaat door een te lange pauze. Ik ga best veel met de bus, en ik zie nooit een buschauffeur meer dan 1 minuut te laat (wss gewoon mijn horloge) uit zijn verblijf komen. Punt 3 - Mijn moeder is 53 en gemiddeld van leeftijd voor haar groep. Als die mensen hun baan kwijt raken komen ze niet meer aan een nieuwe baan (heel misschien mijn moeder wel, omdat ze lerares klassieke talen is, maar de rest echt niet meer), omdat ze allemaal medische klachten hebben na jarenlang met slecht materieel gereden te hebben (er kwamen toch nieuwe bussen, onderhoud was maar weggegooid geld) en de vele drempels (elke dag 30-40 drempels moeten nemen zonder goede stoel is een flinke aanslag op je nek). Leg mij uit hoe het busbedrijf slachtoffer van deze situatie kan zijn, anders dan dat ze nu inkomsten mislopen door hun eigen slechte houding? Bovendien vraag ik me af waarom je denkt dat ik totale onzin neerzet. In de meeste van mijn stukjes geef ik gewoon een feitelijke weergave van situaties, en hoe mijn mening daarop is gebaseerd.
||
Citaat:
En met je moeder hebben wij als forum niets te maken. |
![]() |
||
Citaat:
Het verschil is ook dat lopen an sich niet zo veel schade oplevert en als jouw auto niet goed is afgesteld, dan doe je daar wat aan. Als een bus verkeerd is afgesteld, of de vering van je stoel het niet doet, dan vraag je of de monteurs er wat aan doen. Als je baas dan geen geld uittrekt voor zo'n reparatie, dan zit je gewoon dagen in een foute positie. Bovendien gaat een forens heen en terug, een bus neemt 1 route 6-8 keer op een dag. Dat is toch wel iets vaker zou ik zo zeggen.
||
Ik ben het er niet mee eens dat er weer wordt gestaakt; dit is namelijk al de zoveelste keer dit jaar. Echter hebben de chauffeurs wel een punt, dat ze in eigen tijd het voertuig moeten controleren en dat buffertijden niet meer worden betaald. Zo zijn er nog een aantal punten.
Aangezien vervoerders zo laag mogelijk moeten inschrijven om een concessie gegund te krijgen proberen zij op zoveel mogelijk posten zoveel mogelijk te bezuinigen, waarvan het personeel één van de grootste is. Nadat de efficienty matregelen zijn genomen gaat men op zoek naar andere punten. Ook kent Veolia (Arriva trouwens ook) een andere bedrijfscultuur, de Franse en Britse cultuur is namelijk niet zo 'poldermodel' als die in Nederland Waarschijnlijk komen er in de toekomst nog meer stakingen, aangezien Connexxion nu ook aan een Frans bedrijf is verpatst. Citaat:
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Dat snelwegen niet door private ondernemingen worden gebouwd en onderhouden komt wel steeds meer met de publiek private samenwerkingen (pps), in theorie kan je als bedrijf zijnde je weg dus ook niet onderhouden, maar krijg je daar dan wel een boete voor van de overheid. In België wordt er ook aanbesteed, maar daar rijdt alles gewoon via 'De Lijn', hoe dit precies werkt is mij helaas niet bekend. Echter staakt men bij De Lijn volgens mij minder dan bij Veolia.
|
![]() |
||
Citaat:
Ik ben benieuwd aan wie dit verkocht wordt, mocht dit het geval zijn, en wat er dan daadwerkelijk met de eisen van werknemers gebeurt.
|
![]() |
||
Citaat:
||
staking voor erkenning FNV mag doorgaan volgens de rechter. Niet dat het een groot verschil gaat maken als de FNV A wil en Veolia B, maar goed.
Citaat:
Laatst gewijzigd op 03-07-2007 om 19:04. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
De stakingen zijn terecht bevonden door de rechter.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ('leukste' tijd uit de geschiedenis, dat wel..)
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
dk'ers zijn naaisty #774 Jasmijn. | 500 | 17-12-2009 19:07 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Al die nieuwe Belastingen echt nodig? eatdrumseatcym_ | 21 | 01-07-2008 10:35 | |
Busstaking tijdens examens T_ID | 500 | 10-06-2008 18:47 | |
De Kantine |
The Exorsaaist #203 Dinalfos | 501 | 14-05-2008 15:34 | |
Staking ProRail: dus geen treinen op vrijdag 17 juni! x-spekkie-x | 80 | 16-06-2005 23:42 | |
Dit is pas spam. Sjied No Clue | 5 | 09-10-2003 00:57 |