Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||||||
Citaat:
2) Wat ik bij 1) zei is belangrijker maar zo stralingsvrij als mogelijk uiteraard. 3) Graag ja... maar ehm, ik kom niet zo vaak op mystiek. Ik bezocht hem alleen gisteren ff en zag iets waarop ik wel wou reageren. ![]() ![]() Citaat:
2) 4 elementen? - er waren er toch 112 ofzow? - je hebt het over niet materiële en dan noem je daaronder water (H²O) en lucht (voornamelijk N² en O²) - en dat is toch echt materie... onomstotelijk vastgesteld. Met het tweede gedeelte ben ik het eens, maar die gasten die denken paranormaal te zijn (met alle respect, ik geloof er echt niet in - alhoewel ik open minded probeer te zijn) komen niet op bezoek bij wetenschappelijk forum vooropgesteld dat dat er niet is. 3) Darwin heeft zijn onderzoek niet gebracht als deel van die paranormale leer die jij nu aanduidt. Hij bracht het als een op zichzelf staande biologische theorie. Ik vind het toch echt niet goed dat je ineens zegt dat hij dat heeft ontworpen voor het steunen van die paranormale leer. En leven is niet van zand gemaakt (niet van S0² dus). 4&5) "wet van reïncarnatie"??? - als het geen wetenschappelijke theorie is moet je het ook niet brengen als een wetenschappelijke theorie. Reïncarnatie is niet bewezen en lijkt me zelfs onwaarschijnlijk. Waarom? - met onze hoogste technologie kunnen we geen energiepatronen maken waarin zelfs maar een paar kilobytes worden opgeslagen die meer dan een paar honderdste seconden vrij rond kunnen bewegen en laat staan zoeken naar hersenen. En in de evolutie deden dieren wat het simpelst was. Die eerste primitieve dieren die ontwikkelden echt NIET van die data-energiewolken die meerdere gigabytes op kunnen slaan (ik ga er van uit dat het hele denksysteem echt wel meerdere GB's is (exclusief herinneringen dus)) - ze ontwikkelden gewoon normaal hersenweefsel dat zodra het enigzins kon een in DNA-ingebouwd programma startte, dat programma dat was ontwikkeld door natuurlijke selectie. Telkens kleine afwijkingen, sommige afwijkingen waren succesvoller dan het origineel en de meesten juist niet. Hoe wil je btw geestelijke evolutie voorstellen als elke geest weer opnieuw begint i ander lichaam? 6) Ja, dat recht heb je... 7) Ja, hij of ik (wiedanook) redeneert typisch wetenschappelijk en dat kan goed of slecht zijn voor je doelen afhankelijk van wat je wilt. Als je een natuurwet wilt ontdekken of verklaren dan is dat goed voor je doelen, wil je alle natuurwetten overboord gooien met een geloof dan is het niet goed voor je doelen ![]() Citaat:
2) We werken daarom als volgt in de wetenschap... je moet iets bewijzen voordat het bewezen is. Het is niet zo dat iets is bewezen totdat iemand bewijst dat het niet zo is. Nee, je bewijst dat het kan. KI moet te meten zijn, als het materie in beweging zou kunnen brengen dan is het tegenstrijdig om te zeggen dat het niet te meten is. En als je het niet kunt meten dan zou het betekenen dat het geen effecten op materie heeft... - Kom op zeg, zelfs je eigen verhaal rammelt aan alle kanten. Om KI te bewijzen gillen jullie tegelijk dat je er vanalles mee kan en als jullie het verdedigen tegen onze 'meet- & bewijsgekte' dan zeggen jullie dat het onmeetbaar is. Probeer bij je volgende reply eerst eens een kloppend verhaal te maken.... Citaat:
2) STEL, we gebruiken nu 10%... als we dan 100% zouden gebruiken zeg jij dat we er een hoop mogelijkheden bij krijgen... wat denkbaar is, maar extreem onwaarschijnlijk. Waarschijnlijker is dat we gewoon 10x intelligenter zijn, dus meer redeneren enzo, verbeterde rekenvermogens, herinneren, beter inzicht enz... je hebt niet denken en telepathie... - bovendien hoorde ik eerder dat KI juist niet in je hersenen was HAHAHA ![]() Citaat:
![]() 2) Just Johan's reply legt dit idd helemaal uit. Er is een gast die al die zogenaamd paranormalen afgaat en hij heeft er al honderden zoniet duizenden gehad en nog geen 1 die iets paranormaals deed. En nog ff voor de duidelijkheid. Jullie moeten KI enzo bewijzen... het is niet zo dat wij moeten bewijzen dat het er niet is.
||||
![]() |
Rerisen Poenix :
Aangezien ik geen zin heb om te quoten en dan te editen omdat ik dan veel meer quote als waar ik op wil reageren. Als reactie op dat 2e stukje van mij (eenna laatste) : 1. Dit zei ik al eerder... Ik heb ineens het gevoel dat niemand naar mij luistert als ik wat zeg ![]() Het belangrijke stukje = dik Citaat:
2. zeg ik dat ik het ermee eens ben ? ik zeg er steeds (expres) als bij, hiermee bedoel ik, als er nou eens een kans van een 1 % zou zijn of zo, daarmee zeg ik niet dat het absolute waarheid is want daar heb ik niet genoeg kennis voor. Ik zou ook nog willen vragen of je misschien iets duidelijker zou willen quoten als je alles wilt hebben want hetvolgende wordt steeds moeilijker te volgen : Citaat:
-------- Ben een stukje vergeten : Citaat:
Nu ga ik tegenwoordig vrij veel met 'het paranormale' om, en dan denken dat ik wetenschappelijk ben ingesteld, een natuurprofiel volg op school en het zo vaak eens ben met mijn leraren dat ze geen kansen meer hebben de stof op een 'normaal' niveau aan de rest van de klas uit te leggen omdat ik teveel tijd verbruik om met ze te discusseren ![]() (en daar kan ik nog wel een uur over doorpraten... maar dat doe ik maar niet want dan word mijn reply te onoverzichtelijk ![]() -------- Verders zou ik graag willen zeggen nog dat ik dit bericht niet als flame of zo bedoel, meer een weergave van mijn mening. [off topic, hoeft niet gequote te worden, ik weet dat het scheef inelkaar zit] En ik zo ook nog willen zeggen dat ik het juist een beetje als uitdaging zie om een poging te doen om dingen te bewijzen die nog niet bewezen zijn om te bewijzen dat ze te bewijzen zijn ![]() [/off topic]
Laatst gewijzigd op 23-07-2002 om 18:56. |
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
hypothese: "pe heeft gelijk; materiële dingen en immateriele dingen kunnen niet met elkaar interfereren." (definitie 1: tot het materiële behoort wat in principe door de wetenschap te verklaren is (al dan niet al bekend bij de mens)) mogelijkheid 1 : de mens is volledig materieel en kan dus op geen enkele wijze contact opnemen met het immateriële; andersom geldt hetzelfde ==daaruitvolgt==> ofwel mogelijkheid 1a: als er een immateriële wereld bestaat dan is die volledig irrelevant voor onze werkelijkheid; de geruchten die erover gaan in een een van beide werkelijkheden (maakt niet uit welke aangezien ze beiden materiëel zijn tov de immateriële ander) berusten volledig op absolute onzin voor zover ze meer zeggen dan dat er evt een andere werkelijkheid kan bestaan. ofwel mogelijkheid 1b: er bestaat geen immateriële wereld. mogelijkheid 2 : de mens is volledig immateriëel; dit komt op hetzelfde neer als zeggen dat het immaterieële niet bestaat omdat het materiëel is; hierop is dus definitie 1 van toepassing en de wetenschap is in principe in staat om alles te verklaren. mogelijkheid 3 : de mens is deels materiëel; en deels immateriëel. spreken en forummen zijn materiële zaken; volgens de hypothese geldt dan dat een immateriële werkelijkheid op geen enkele manier toegang kan hebben tot het forum (ook niet viavia omdat er dan ergens in de keten van immaterieel->....->.....->.....->materieel een directe overgang van immaterieeel naar materieel moet bestaan maar dat is in tegenspraak met de hypothese!!!) en dus dat alle verhalen over dat immateriële op dit forum nergens op gebaseerd zijn voor zover ze verder gaan dan dat er een immateriële werkelijkheid kan bestaan. misschien ben je het met geens van drie deze mogelijkheden eens; als dat zo is dan noemen we dit een bewijs uit het ongerijmde waaruit dus volgt dat de hypothese onjuist moet zijn geweest. dan geldt dus automatisch: (mogelijkheid 4 ) "materiële dingen en immateriele dingen kunnen wel met elkaar interfereren." en als dat zo is is het dus in principe mogelijk voor de wetenschap (al dan niet voor de mens nu) om alles dat nu immaterieel genoemd wordt te meten. conclusie (die volgt uit de vier mogelijkheden): als het immateriële bestaat (dwz dat het meer is dan een mogelijke wereld die irrelevant is voor die van ons) dan moet het in principe door de wetenschap (al dan niet door de mens nu) te meten zijn. Volgens mij is m'n redenatie op het eerste gezicht foutloos (dat is het mooie van wetenschappers: op een enkeling na proberen ze je niet te misleiden om ze naar hun antwoord toe te leiden; ze willen namelijk zelf ook weten hoe het echt zit) maar ik heb dit nooit eerder zo uitgewerkt dus misschien vergis ik me; als iemand opmerkingen heeft dan hoor ik die graag. Laatst gewijzigd op 23-07-2002 om 19:29. |
![]() |
||
Ik heb alles wel gelezen...
Citaat:
Op dat overgangsfase heb ik al min of meer gereageerd maar nee, is niet mogelijk. Overgangsfase is ingeprogrammeerd iets, in evolutie iig, en dat zou vereisen dat dat 'paranormale' al is ontwikkeld maar dat de genen ervoor gedeactiveerd zijn en dat laatste is niet denkbaar omdat we het zeker bijzonder bruikbaar was geweest door de hele geschiedenis. En ik had ook wel door dat het geen flame was hoor :-)
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
Ik kan mij voorstellen dat dit wat vreemde mutaties kan opleveren, maar er kunnen misschien ook wat 'ingeprogrammeerde' dingen gaan werken die soms alleen optreden bij een foutive copy van het mRNA waardoor het eiwit waar dat gedeelte DNA voor codeert dus niet meer werkt of anders werkt... /me ziet weer een heel verhaal staan en zag dat het goed was ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() (2) noem het liever een vage interpretatie van hormonen die zelf een tastbaar iets zijn die iets meer dan dat LIJKEN voor te stellen; zie je ook meteen de vergelijking daarin met die andere dingen? (3) okay dit gaat spottend klinken maar het is meer waar vanuit neutraal standpunt dan je misschien wilt accepteren: "Als het om redeneren gaat: Je kunt niet bewijzen dat kabouter plop in takatululand niet zal gebeuren op de verjaardag van sinterklaas die altijd 7 bloedmooie onzichtbare naakte vrouwen om zich heen heeft op pakjesavond, net zo min als wetenschappers eind 19e eeuw konden bewijzen dat een vliegtuig niet kon bestaan." |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Ik wou dat je op school ook van dat soort experimenten mocht doen ![]() --------- Citaat:
Nieuwe mogelijkheid : (nog niet verder over nagedacht) Wat nou als de diersoort waarbij dat soort DNA er was is uitgestorven ? (dit is niet volledig serieus meer bedoeld)
|
zo'n diersoort sterft niet uit
![]() Een diersoort die meer energie kan 'vrijmaken' dan innemen is gewoon beter dan de rest. En als het overal inactief zou zijn zou het ook bij mensen inactief zijn... wacht. Dit is zo'n als situatie van jouw Met hun unieke mentale denkvermogens zou bij mens de genetische behoefte aan het 'paranormale' mogelijk zodanig zijn dat die genen dan bij mensen wel activeerden. Maar als de natuur zulke geavanceerde cellen kon maken die een steen op afstand konden bewegen enzo dan hadden we daar al veel meer van gezien. Bovendien ontwikkeld DNA dus en wordt er niks gewist. Als we zo ver ontwikkeld zouden zijn dat we zulke geavanceerde dingen konden doen dan waren onze DNA strengen minstens 10x zo lang geweest. Een advies voor je. Eerder op mystiek heb ik al weten te constateren dat mystiek eigenlijk hoop is, en een reden zoeken om jezelf goed te vinden en om vertrouwen in jezelf te hebben... je denkt dat je gesteund wordt door een kracht en door die gedachte ben je in werkelijkheid ook sterker. Maar toch... ik zou zeggen dat je je tijd verspilt. Probeer echt zelfvertrouwen te kweken en richt je om die mooie dingen te kunnen niet op het paranormale maar op de technologie. Met de technologie kan echt veel meer. En johan zei iets over dromen... - ik droom inderdaad ook wel eens over paranormale gaven enzo... maar als ik dan verder ga nadenken over hoe dat het makkelijkst te realiseren is beland ik altijd weer op technologie... om precies te zijn cyborg-technologie. - en ik denk dat het dichterbij is dan we zouden denken. Er zijn in feite slechts twee belangrijke uitvindingen nodig om cyborgs te maken. - schei/natuur-kunde en computertechnologie is alles wat nodig is. Ik denk echt dat over 10-20 jaar de cyborgs echt komen... en ik zal niet de laatste zijn die zich laat 'upgraden'
||||
![]() |
Citaat:
Nu kan je me daarop wel gaan aanvallen maar ik weet zelf ook wel dat het niet klopt... Citaat:
Vroeger zou ik hebben gezegd dat je gelijk hebt, maar ik heb inmiddels wel aardige ervaring met KI/PSI en ik zou toch even willen vermelden dat het toch wel iets is, wat precies laat ik dan nu even in het midden want daar gaat het mij nu niet om... maar je kan niet zeggen dat het niets is, zouden dan al de mensen die zeggen dat ze in staat te zijn er iets mee te kunnen liegen ? (*retorische vraag*) ik denk het zelf niet. Citaat:
Een vrij eenvoudig concept wat met de huidige wetenschap nog niet volledig uit te voeren is omdat men tot zover ik weet nog niet in staat is geweest een universele assembler te maken. Maar idd zou nanotechnologie wel een goede oplossing zijn tegen een groot aantal ziektes en ouderdomsverschijnselen, ook zou je door middel van celregeneratie (en het stimuleren van het repliceren van nog levende cellen (in beperkte mate)) een soort onsterfelijkheid kunnen maken. Maar essentieel is dat nutteloos aangezien we niet in staat zijn de hersencellen te regenereren, want de hersencellen sterven gedurende ons leven al af, wat natuurlijk vrij logisch is aangezien we bepaalde neuronetwerken weinig tot niet gebruiken dus dat deze overbodig zijn. Maar ik begin een beetje offtopic te raken geloof ik... Rerisen Phoenix, als je jezelf niet zou tegen gaan spreken zoals je in die andere thread heb gedaan zou ik best wel eens in een forum BUITEN mystiek met je over bepaalde wetenschappelijke dingen willen discusseren, maar binnen mystiek denk ik dat het niet erg normaal is te zeggen dat de essentie van dit subforum eigenlijk bullshit is omdat we nog niet de technologie hebben het te bewijzen... Dat is toch net zoiets als dat jij nou zou beweren dat de aarde plat is en ik zou zeggen dat de aarde rond is... Tot bewezen is dat de aarde rond is, is deze plat. Ik weet niet of je het zelf ziet maar op dit moment zie ik qua dit subonderwerp dit als jou redeneringsmethode... Durven er geen andere mensen meer te reageren of zo ? Is het een discussie tussen Just Johan, Rerisen Phoenix en mij geworden ?! ![]() |
![]() |
|
voor cyborgs is nieteens nano-technologie vereist. - maar das idd off-topic.
ze kunnen niet allemaal liegen maar wel allemaal denken dat ze KI 'voelen' maar in werkelijkheid het slechts bedenken... dat ze zo sterk in iets geloven dat ze het waar gaan nemen. ik sprak mezelf dus niet tegen - je hebt gewoon dingen gemist/selectief gelezen
||
![]() |
Citaat:
Het zou idd kunnen dat ik niet helemaal de volledige discussie heb gelezen, maar toch meerendeel wel ![]() Toch vraag ik me af hoe jij dan cyborg technologie wilt gaan maken zonder een combinatie met nanotechnologie Verders moet ik zeggen dat ik het nog steeds niet eens ben met je tweede paragraaf, ik heb inmiddels voor mezelf een bewijsvorming kunnen doen dmv een webcam maar ik ga die bestanden niet op het net zetten om 2 redenen : 1. De hoek van de webcam is bij minimaal 2 van de 3 experimenten verkeerd 2. Het lijkt dat op het andere experiment alsof er een andere factor meespeelt waar ik geen rekening mee heb gehouden |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() en je hoeft die gast niet te zoeken... zorg gewoon dat je in de krant komt met 'paranormale' gaven en hij vind jou wel... wacht, ik ga ff zelf controleren of KI echt niet bestaat... als het bestaat dan wil ik die $1.000.000 / 0,99 + 5 = €1.010.106,01 eigenlijk wel hebben. - maar ok, ik ga wel ff 1 weekje actief eraan werken en als ik niks vind dan weet ik nog zekerder dat het niet bestaat en ik die €1.010.106,01 nooit krijg. - ow, en ik had al wat geprobeerd en het mogelijke effect van die 'les' kan ik anders verklaren. Dan moet je je dus voorstellen dat je een bal tussen je klauwen maakt ofzow en je je klauwen dan niet dichter tegen elkaar kan trekken... - nou... als je heel hard geloofd dat er iets is wat een beweging zou blokkeren en je denkt er niet over na dan lukt dat ook niet ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
(dus een zichtbare psiball maken) Maar je zegt van te voren al dat het niet gaat lukken... lekker open minded ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
en een week is een beetje vaag gezegd. Als er na een week helemaal niks is stop ik - lijkt er iets te zien, maakt niet uit hoe vaag... dan ga ik verder
||
![]() |
Citaat:
Gezellig discusseren zolang we jouw standpunt (uiteindelijk maar) aannemen hè! ![]() ![]() Groetjes Ben(die in geen enkele vorm van paranormale onzin gelooft ![]()
|
sjezus, kan het nog offtopicer?
en ik kijk o aan tegen paranormale zqken: Een paar honderd jaar geleden zijn er mensen ter dood veroordeeld, ja zelfs verbrand omdat ze het verschrikkelijke idee tentoonspreidden dat de aarde rond was. Terwijl iedereen kan aantonen dat deze plat is...
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
[funny mood](en dan geeft de forumbaas het goede voorbeeld voor de discussie ![]() ![]() |
![]() |
||||||
![]() |
Hallo mensen,
Even nog een reactie op Demon of Fire (22-7) en anderen rond die tijd die met verstandelijke logische argumenten komen over mystieke dingen die gevoelszaken zijn (de zgn. andere intuitieve hersenhelft): Ben een tijdje ziek geweest en bijna niet online geweest, vandaar mijn late reactie. Ik wil helemaal geen discussie voeren met jullie over of het paranormale wel of niet bestaat. Ik hoef geen medestanders te krijgen of zieltjes te winnen. Mijn opmerkingen waren alleen bedoeld als uitleg over het paranormale, en als het geven van mijn mening. Met woorden kun je geen enkel geloof 'bewijzen' of zoiets, dat gaat meer via het gevoel. Dus blijf aan je eigen mening vasthouden. Het feit dat je die mening hebt, laat denk ik zien, dat het voor jullie een verkeerde keus zou zijn. Je kunt het een beetje met muziek vergelijken: je houdt van de ene of de andere stijl, en je kunt andere soorten muziek niet echt begrijpen. Wat bezielt mensen om die muziek mooi te vinden, denk je vaak. Het enige wat overblijft, is dan: je nuchtere hoofd schudden, en proberen, respect voor de stroming op te brengen (als je dat ook belangrijk vindt). Rerisen Phoenix schreef op 23-7: Citaat:
Deze 4 elementen zijn in andere zin de 'bouwstenen' van het universum. Het zijn 4 oervormen, die je in bijv. de sterrenbeelden kunt herkennen. Water-sterrenbeelden zijn gevoels-sterrenbeelden: kreeft-schorpioen-vissen. In droomuitleg hanteer ik deze theorie ook. Hiermee worden sommige symbolen begrijpelijk. Maar deze oude elementenleer werkt meer intuitief dan wetenschappelijk. Discussieren over of ie wel of niet bestaat heeft weinig zin. De een vindt van wel en heeft er iets aan, en de ander vindt dat van de wetenschappelijk ontdekte elementen. Citaat:
Citaat:
Het idee is, dat wat je zelf bent, niet je lichaam is, maar je geest. En dat iedere geest een tijdje in een aards lichaam gaat wonen om levenservaring en wijsheid op te doen. Je vindt jezelf nu man, en ik ook, maar in vorige levens kunnen we vrouwen geweest zijn. Het wezenlijke wat na het leven overblijft, dat is je geest, je ziel, je inzichten en wijsheid die je je eigen gemaakt hebt. Dat is niet je leeftijd, je geslacht, je ras, je land waar je woont, dat is je binnenkant. Maar dit is een kwestie van geloven of niet geloven hierin. Ieder moet zijn eigen keus maken. Citaat:
Niemand is verplicht, te bewijzen dat ki of energie bestaat. Je hoeft ons gewoon helemaal niet te geloven en je mag het best grote onzin vinden, als je dan tenminste oprecht bent voor je eigen gevoel. Ik geloof, wat ik voel en dat noem ik dan geen ki, maar energie. Maar als ik die niet zou voelen, zou ik het dan wel moeten geloven? Wat vind jij daarvan? Dat is het verschil denk ik. Je hebt wel gelijk, dat het in de wetenschap bewezen moet worden, dat het bestaat, dat het er dan pas is. Dat is namelijk de keuze van de wetenschap: alleen uitgaan van wat meetbaar en gemeten is. En waarvan het bestaan zo bewezen is. Hoewel, de theorie van moleculen, atomen enz. was al een heel tijd wetenschappelijk aanvaard, voordat dit gezien, bewezen kon worden, meen ik. Dan is het bewijs dus in het redeneren, logica te vinden, en niet in de materiele praktijk. Ik hoop dus dat je snapt dat wij niet willen BEWIJZEN of BEREDENEREN dat het paranormale wel of niet bestaat. Vertellen, onder elkaar discussieren, dat is het doel volgens mij. En uitleggen aan wie uitleg vraagt. Het is hier geen 'debating society club'. Voel je dus vrij om ons NIET te geloven. Want het paranormale leent zich er niet voor, om wetenschappelijk bewezen te worden. Ik geloof niet in oorlog tussen normalen en paranormalen. Die tijd moet toch al zeker 100 jaar achter ons liggen? Tenminste, dat is mijn mening. Even goede vrienden als je iets anders meent. En voel je niet uitgelokt, het is niet als uitLOKKEN maar als uitLEG bedoeld. Ik heb het over mijn woorden en ik voel die van de andere mensen van mystiek ook zo ongeveer aan. Groetjes, pe. |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Israel/Palestina deel 8 T_ID | 500 | 26-10-2006 16:20 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
evolutie of schepping Ace*Dusty | 286 | 29-10-2003 08:47 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |