Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2007, 22:56
eef88
eef88 is offline
Eragon
Meest slechte boekverfilming EVER maar op zich nog wel een aardige film 6.5/10
Advertentie
Oud 15-07-2007, 11:06
Methuselah
Methuselah is offline
Natural Born Killers.

8/10.

Sterke film, af en toe moest ik wel extra opletten had ik de indruk maar vind 'm wel goed.
Oud 15-07-2007, 12:09
Makaveli
Makaveli is offline
Memoirs Of A Geisha
Mooie film, erg sfeervolle beelden, acteerwerk is goed in orde. Het verhaal is interessant, maar af en toe wat lastig te volgen, als je weinig afweet van de Geisha's, ook is het een tikkeltje langdradig. Muziekaal stelt het een beetje teleur. Ook is het jammer, dat het Amerikaans (Engels) gesproken is in plaats van Japans en het Amerikaanse-Chineze actrices zijn. Toch blijft het een genot om naar te kijken.

7,5/10

Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain
Heerlijk, vrolijke, originele film. Leuke droge humoristische verhaalstijl, leuk verhaal. Goed acteerwerk en niet te vergeten de prachtige muziek van Yann Tiersen, die goed bijdraagt aan de vrolijk sfeer van de film.
Kortom een aanrader voor wie deze nog niet gezien heeft!

9/10
Oud 15-07-2007, 12:41
Dinalfos
Dinalfos is offline
The Hitchhikers guide to the Galaxy - 4/10

Heel erg niet leuk. Maar dat had ik ook wel verwacht, aangezien de film en het boek populair zijn bij mensen van wie ik zeker weet dat ze geen smaak hebben. Dus.
Oud 15-07-2007, 12:51
Uice
Uice is offline
Gelul. Het boek is heel anders dan de film, ook qua humor.
Oud 15-07-2007, 12:59
Dinalfos
Dinalfos is offline
Nou ja, ik heb het boek niet gelezen, maar ik ging ervan uit dat het wel zo'n beetje hetzelfde zou zijn.
Oud 15-07-2007, 13:34
capibara
capibara is offline
Het boek en de orginele serie zijn tof, maar die film zuigt inderdaad stierenballen door een rietje.
Oud 15-07-2007, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 15-07-2007 @ 13:59 :
Nou ja, ik heb het boek niet gelezen, maar ik ging ervan uit dat het wel zo'n beetje hetzelfde zou zijn.
Schaam je. De film is echt een verkrachting ten opzichte van het boek.
Oud 15-07-2007, 16:13
Ann
Ann is offline
Harr Potter and the order of the phoenix
Op zich wel een aardige film, sommige dingen vind ik wat slordig uitgewerkt (ten opzichte van de vierde film). Ik heb het boek niet gelezen dus heb ook niets te vergelijken.
Oud 15-07-2007, 23:34
Yoshimare
Yoshimare is offline
The Last Mimzy
Best leuk, maar ook wat simpel. En men neemt te snel dingen aan.
Oud 15-07-2007, 23:46
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
N00dles schreef op 15-07-2007 @ 15:58 :
Schaam je. De film is echt een verkrachting ten opzichte van het boek.
Dat zeggen wel meer mensen (voor wat betreft de kwaliteit, niet de inhoud). Vrijwel allemaal mensen met een hoogst dubieuze smaak

Daarom kost het me moeite om dergelijke uitspraken te geloven.
Oud 15-07-2007, 23:53
Uice
Uice is offline
Niemand die zowel het boek gelezen heeft als de film gezien heeft, zal beweren dat de twee erg op elkaar lijken. Als je kijkt naar het boek, het hoorspel, de comic en en tv-serie zie je een zeer grote gelijkenis; de film is dan echt een buitenbeentje binnen de Hitchhiker's Guide-groep.
Oud 16-07-2007, 15:46
Darth Lotteke
Darth Lotteke is offline
Las een interview met de costume designer van de film. Ze zei dat ze voor Arthur een pyamabroek moest hebben waar geen groen in voor mocht komen ivm green screens. Dus heeft ze (genie dat ze is) een stof ontworpen met een breed fucschia/ diep paars banen-patroon en laten weven door een ambachtelijk bedrijfje in Italïe.

Ik vond dit verhaal wel een beetje representabel voor de hele aanpak van de film; met behulp van een obceen budget het spoor compleet bijster raken.

OT: Premenition. Het is dat ik films altijd afkijk maar wat een baggere draak. De zaal zei er niet eens iets van toen iemand hardop begon te telefoneren, zo veel kon het ons schelen.
Oud 16-07-2007, 16:24
DanielC
DanielC is offline
Ik was gisteravond een beetje misselijk. En ik heb deze maand Men in Black 1 + 2 gekocht voor als ik me niet goed voelde. Gisteravond heb ik dus Men in Black gekeken. Dat was ook al lang geleden, maar hij was wel leuk. Will Smith is echt te cool. Daarna was het tijd voor The Palm Beach Story, en die was, zoals verwacht, heel erg gaaf. Preston Sturges is de man. <3 En daarna heb ik Sullivan's Travels erin gedaan, niet om de film te kijken want die ken ik zo onderhand wel uit mijn hoofd, maar om de documentaire Preston Sturges: The Rise and Fall of an American Dreamer die er nog op stond te kijken. 76 minuten lang informatie over Preston Sturges, vanaf zijn jeugd tot zijn dood. Informatieve documentaire.
Oud 16-07-2007, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 16-07-2007 @ 00:46 :
Dat zeggen wel meer mensen (voor wat betreft de kwaliteit, niet de inhoud). Vrijwel allemaal mensen met een hoogst dubieuze smaak

Daarom kost het me moeite om dergelijke uitspraken te geloven.
Ja maar, als zelfs Zaphod Beeblebrox niet gewoon twee hoofden naast elkaar heeft, is al idioot. Al was het een papiermaché hoofd a la de BBC-serie, die gast hoort gewoon twee hoofden naast elkaar te hebben!
Oud 16-07-2007, 18:58
Uice
Uice is offline
Superman. Vermakelijk eerste deel uit de bekendste Supermanserie komt wat traag op gang, maar dat is niet zo erg. Soms leuke actie, maar vooral de moeite waard vanwege de droge opmerkingen van Superman en Gene Hackman als Lex Luthor. Dat hulpje van hem is wel fucking irritant.

Superman II. Superieur vervolg. Superman krijgt gelijke tegenstanders en Luthor's hulpje verdwijnt gelukkig vrij snel uit beeld. Wel een beetje belachelijk dat Superman zijn op een gegeven moment gewoon inhoudt 'alles kunnen wat je verzint', met als een van de dieptepunten die debiele S waarmee hij zijn tegenstander enkele seconden vertraagt. Wat een lame skill is dat.
Oud 16-07-2007, 20:05
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
N00dles schreef op 16-07-2007 @ 19:47 :
Ja maar, als zelfs Zaphod Beeblebrox niet gewoon twee hoofden naast elkaar heeft, is al idioot. Al was het een papiermaché hoofd a la de BBC-serie, die gast hoort gewoon twee hoofden naast elkaar te hebben!
Zouden dat soort veranderingetjes de film slechter hebben gemaakt? Hmm.....
Oud 16-07-2007, 20:13
Dinalfos
Dinalfos is offline
Innocence - 7/10

Het was even op gang komen, maar daarna is het wel een grappige film. Mooie fotografie en een lekker multi-interpretabel scenario, dat het zichzelf soms helaas wat al te gemakkelijk maakt. Ambiguiteit is heel leuk, maar gaarne wel even oppassen voor plotholes. Daarnaast is het acteerwerk niet al te best.

Maar de opzet is verder tof en laat gelukkig genoeg ruimte voor discussies op meerdere niveau's.
Oud 16-07-2007, 20:16
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 16-07-2007 @ 21:05 :
Natuurlijk niet. Het is eerder het ontbreken van veel grappen uit het boek en het toevoegen van wat Amerikaansere humor.
Oud 16-07-2007, 22:38
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 16-07-2007 @ 21:05 :
Nou, niet enorm veel, nee. Wat Juice zegt, het ontbreken van veel grappen is de echte boosdoener geweest. Maar je kan een verontwaardigd gevoel niet onderdrukken als je ziet wat de makers ervan hebben gebakken.

Overigens vond ik alleen Marvin geslaagd, en Martin Freeman is wel oke. De rest vond ik slecht gecast.
Oud 16-07-2007, 22:51
Uice
Uice is offline
Citaat:
N00dles schreef op 16-07-2007 @ 23:38 :
Overigens vond ik alleen Marvin geslaagd, en Martin Freeman is wel oke. De rest vond ik slecht gecast.
Stephen Fry als verteller was anders een uitstekende keuze. En Zooey Deschanel is gewoon heet.
Oud 16-07-2007, 22:52
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ja wtf, Mos Def als Ford.
Iemand die eerst een vreemde alien in een sullig engels lichaam was, word ineens gespeeld door een 'stoere' amerikaanse rapper. En ik ergerde me ook kapot aan dat mokkel die Trillian speelde.
Dit soort uber Engelse boeken mogen ze gewoon nooit laten verfilmen door/met Amerikanen. Amerikanen schijnen die humor gewoon niet snappen en ze praten ook nog es irritant.
Er zijn ook heel veel dingen uit het verhaal weggelaten, waardoor er weinig meer van klopt.

Pluspuntje van de film: Stephen Fry als verteller en Bill Bailey als walvis. Verder is het bagger.

Echt waar Dinalfos, lees het boek en sta versteld.
Oud 16-07-2007, 23:42
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 16-07-2007 @ 23:51 :
Stephen Fry als verteller was anders een uitstekende keuze. En Zooey Deschanel is gewoon heet.
True, true.

Maar Zooey was niet echt de Trillian die ik voor ogen had bij het boek.
Oud 17-07-2007, 02:47
BendeBen
BendeBen is offline
ik heb het boek wel gelezen maar de film niet gezien.

de walvis speelt een rol?
die bestond toch maar een fractie van een seconde ofzo? (tijdje geleden) het was iig hilarisch in het boek, ben wel benieuwd hoe ze dat verfilmd hebben. misschien moet ik die film maar eens ergens vandaan halen
Oud 17-07-2007, 07:59
DanielC
DanielC is offline
Psycho (remake) Dat is weer eens wat anders dan de gewone remake. Ik vond 'm lang zo slecht nog niet, alleen kan hij natuurlijk niet tippen aan het origineel. Yama no oto Ooh, wat is dit toch mooi. Zo rustig en ingetogen. Voor dit soort Japans drama mag je mij altijd wakker maken. En wat is Setsuko Hara toch goed. <3
Oud 17-07-2007, 09:20
Verwijderd
De documentaire Buddha's lost children. Prachtig, ingetogen. Fijn dat de filmer alleen registreerd en niet met een irritante voice-over alles wat hij ziet interpreteerd. Ontroerend ook hoe een jongetje van vier (!) uit zichzelf zegt mee te willen met monnik Khru nogwat (die dus een soort weeshuis heeft). Mooie (landschaps)beelden en een mix van ernst en humor maken het compleet. Echt, gaat dat zien.
9/10
Oud 17-07-2007, 13:44
Uice
Uice is offline
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 16-07-2007 @ 23:52 :
Pluspuntje van de film: Stephen Fry als verteller en Bill Bailey als walvis.
En The League of Gentlemen in diverse (stemmen)rollen.

Citaat:
N00dles schreef op 17-07-2007 @ 00:42 :
Maar Zooey was niet echt de Trillian die ik voor ogen had bij het boek.
Je kunt het de makers van de film niet kwalijk nemen dat ze niet in je hoofd kunnen kijken.

Het grootste probleem van de film is niet dat er elementen uit het verhaal weggelaten zijn, dat is helemaal niet erg. De echte fan heeft bovendien toch al in verschillende media (boek, hoorspel, tv-serie, comic) precies hetzelfde verhaal tot zich genomen.
Het probleem is dat men gewoon soms vergeet dat het een komedie is en te weinig aandacht besteed aan grappen.
Oud 17-07-2007, 17:12
Darth Lotteke
Darth Lotteke is offline
Ik vergeet ook altijd dat Malkovich erin zat. Dat was ook nauwelijks een rol te noemen.
Oud 17-07-2007, 17:57
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Dead proof

Na het zien van de planet terror trailer wist ik dat ik die toch in de bios ging zien, kon in net zo goed hier ook naartoe.
Was een goeie film, jammer dat het van een genre is dat mij niet zo kan boeien. Ook was ie toch echt iets te lang
Oud 18-07-2007, 10:31
DanielC
DanielC is offline
Gisteravond bij kameraad lex langs en daar 2 films bekeken. Vriend Lex is Björk fanaat (en dat is een understatement) en hij wilde mij graag The Juniper Tree laten zien. En die was best okay, alhoewel Björk niet zo'n top actrice is. Voorderest zag het er wel aardig uit, en IJsland was erg mooi. Deed me een beetje aan Det Sjunde Insiglet denken, qua looks. Daarna wilde hij me de eerste speelfilm die hij in de bios gezien had laten zien, en dat was Flash Gordon en daar hebben we ons uitstekend mee vermaakt. Lachen hoor. En wat is Princess Aura een lekker ding.
Oud 18-07-2007, 12:40
Dexter_M
Dexter_M is offline
Mr. Brooks

Erg goede film, Kevin Costner speelt fatastisch als seriemoordenaar en ook de huisman. En williams Hurt als ze alter-ego is ook super alleen jammer dat de rest van de cast niet zo goed dat en dan vooral de politie .

en hoop echt dat het een trilogy wordt
Oud 18-07-2007, 19:38
Darth Lotteke
Darth Lotteke is offline
Scoop

Best vermakelijk maar ik heb van mezelf ontdekt dat mn huid gaat glibberen van dat onleuke gedoe van Woody Allen.

Niet erg intellectueel van me, maar goed, jammer dan.
Oud 19-07-2007, 01:09
Verwijderd
What's Love Got To Do with It

Laurence Fishburne als Ike en Angela Bassett als Tina acteren prima. Maar de film ontkomt, zoals de meeste biopics, niet aan een soort van verheerlijking/idolisering van de hoofdpersoon, met aangedikte drama-elementen en het welbekende afsluitende verhaaltje op het eind.

6/10
Oud 19-07-2007, 02:01
BendeBen
BendeBen is offline
Un long dimanche de fiançailles

mooi hoor, hoewel het op punten (te?) sterk doet denken aan Amelie. maar ja wat wil je met zelfde actrice en regisseur

ik had wel een paar tranen verwacht op het einde maar die bleven helaas uit
Spoiler
Oud 19-07-2007, 02:35
Southtown
Southtown is offline
Als laatste zag ik Harry Potter & the Goblet of Fire.

Spoiler
Oud 19-07-2007, 11:53
Dinalfos
Dinalfos is offline
Resident Evil Apocalypse -

Hilarisch slecht, hoewel goed geproduceerd.
Oud 19-07-2007, 12:32
Dinalfos
Dinalfos is offline
Marvel Zombies vs The Army of Darkness

Wederom geen film, maar wel als zodanig gepresenteerd. Inhoudelijk is het vooral heel erg tongue in cheek en lekker absurd. Ik heb de strips zelf nooit gekocht, dus dit was wel een fijne manier om ze alsnog te lezen.

En de stem van die gozer die de rol van Ash insprak lijkt sprekend op die van Bruce Campbell

Alleen de stem van Spiderman vond ik een beetje lame, zelfs voor amateurbegrippen

Maar goed, ik waardeer de enorme ambitie van de "filmmakers", omdat ieder karakter is voorzien van zijn eigen stem. En als je je bedenkt dat nagenoeg alle (frontline) superhelden van Marvel plus allerlei andere figuren bij elkaar opgeteld enorme aantallen vormen, is het best tof gedaan.

Laatst gewijzigd op 19-07-2007 om 12:35.
Oud 19-07-2007, 20:13
moschino
moschino is offline
die hard voor een actie-film nog redelijk te pruimen

irana palma: langzaam en stiekem onroerend, maar tegelijkertijd ook grappig

straigth story: van david lynch, lachwekkend slecht
Oud 19-07-2007, 20:45
Velma
Velma is offline
Fantastic Four: The rise of the silver surfer

Viel me eigenlijk best wel tegen. Johnny was als comic relief ook maar amper de moeite waard.
Oud 19-07-2007, 22:08
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Monsterman
Eigenlijk best afgezaagd en voorspelbaar. Maar zo nu en dan ook wel grappig en ik vond hem toch ook wel vermakelijk. Ook al istie dan een beetje walgelijk op z'n momenten.

Donnie Darko
Erg goed uitgewerkt verhaal, mysterieus, maar als je het snapt en weet "waarom" geeft dat ook wel voldoening. Net als wiskunde.

Saw III
Jakkie bah. Niet echt eng, hoe wel ik me wel een keer of wat de pleures schrok. Meer sadistisch en een hoog wat-ben-ik-blij-dat-ik-dat-niet-ben-gehalte.
Oud 20-07-2007, 02:02
BendeBen
BendeBen is offline
once upon a time in the west

voor de zoveelste keer
dat moet gewoon eens in de zoveel tijd
Oud 20-07-2007, 13:57
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
BendeBen schreef op 20-07-2007 @ 03:02 :
once upon a time in the west

voor de zoveelste keer
dat moet gewoon eens in de zoveel tijd
haha, ik ook 2 dagen geleden, sluit mij natuurlijk bij je aan
Oud 20-07-2007, 16:16
mandark
mandark is offline
lucky number sleven
Oud 20-07-2007, 16:20
Verwijderd
Citaat:
BendeBen schreef op 19-07-2007 @ 03:01 :

Spoiler
Spoiler
Oud 20-07-2007, 18:01
Verwijderd
Escape from New York

Snake Plissken is mijn held. Toffe film, toffe setting, soms onbedoeld lachwekkend.

The Big Bird Cage

Heel erg slecht geacteerd, stompzinnig verhaal en hele enge, lelijke bonenstaken die vrouwen voor moesten stellen Het was wel allemaal erg grappig.

Batman (1966)

KER-SPLOOSH! THUD! WHACK! SPLA-A-T!

Laatst gewijzigd op 20-07-2007 om 18:09.
Oud 20-07-2007, 18:49
HenkMul
HenkMul is offline
Shichinin no samurai: vermakelijke film van Kurosawa waarbij de te lange speelduur af en toe wel storend was, net als het overacten van sommige Jappen (de zevende samurai, de hyperactieve malloot bijv.) waar ik nog steeds niet echt aan kan wennen. Ik was even bang dat ik drie uur lang naar magere spleetogen in te korte broekjes met houten zwaarden zou moeten kijken, maar dit viel allemaal reuze mee: sterker nog, het daadwerkelijke vechten werd beperkt tot slechts het laatste deel van de film en dit was ook nog eens weergaloos in beeld gebracht. Net als de shots in het bos trouwens, die me sterk deden denken aan de even zo sfeervolle bosperikelen uit Kurosawa's Rashomon.

Rebecca: waarschijnlijk komt het omdat de typische elementen die Hitchcock zo Hitchcockerig maken ontbreken dat ik aan het eind van deze film wakker werd met mijn hoofd op het toetsenbord. Oftewel, slaapverwekkend en niet het meesterwerk dat ik had verwacht. Met name die verschrikkelijke muziek gedurende het eerste uur, god, wat een kwelling: een marathonuitzending van Dennie Christian en vrienden bij de Tros doen m'n oren nog meer deugd. Joan Fontaine was wel bekoorlijk though, net als de sfeer die het kasteel uitademde.

Escape from Alcatraz: een zwijgende Clint Eastwood is nog altijd het best en daar excelleert hij in deze ontsnap-uit-de-gevangenis-terwijl-je-net-doet-alsof-je-slaapt-door-een-
ongelooflijk-mislukt-papier-machee-hoofd-op-je-hoofdkussen-te-leggen-
film erg goed in.
Oud 20-07-2007, 18:52
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 20-07-2007 @ 19:01 :
Escape from New York

Snake Plissken is mijn held. Toffe film, toffe setting, soms onbedoeld lachwekkend.

The Big Bird Cage

Heel erg slecht geacteerd, stompzinnig verhaal en hele enge, lelijke bonenstaken die vrouwen voor moesten stellen Het was wel allemaal erg grappig.

Batman (1966)

best raak ook.

Hoewel ik The big bird cage nog wel de leukste van de drie vond.
Oud 20-07-2007, 20:55
Methuselah
Methuselah is offline
The Thin Red Line.

Toch wel een van de sterkste oorlogsfilms die ik al gezien heb, erg beklijvend.
Oud 20-07-2007, 21:12
Darth Lotteke
Darth Lotteke is offline
Citaat:
N00dles schreef op 20-07-2007 @ 19:01 :
Escape from New York

The Big Bird Cage

Batman (1966)

Ik baal er wel van dat ik door zo'n 20 minuten van Batman heen geslapen ben. Vond hem echt geweldig.

(nogal offtopic: ik google net even naar Batman en toen kreeg ik het onderstaande konijn. Hoe vet is dat<3)
Oud 20-07-2007, 21:14
Uice
Uice is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 20-07-2007 @ 19:52 :
Hoewel ik The big bird cage nog wel de leukste van de drie vond.
He?

Nou, jij mocht willen dat je zo goed kon acteren als Pam Grier, maar ik snap niet hoe je Big Bird Cage leuker kan vinden dan Batman.

Regels voor berichten