Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-07-2007, 21:51
HybridTheory
HybridTheory is offline
Citaat:
T_ID schreef op 22-07-2007 @ 22:21 :
Er zijn meerdere voorbeelden die dit zeer onwaarschijnlijk maken. Waar baseer je dit op?

Dat baseer ik op wat ik al zei. Jij beweert dat het Poetin niet interesseerd wat de economie doet, maar dat interesseerd hem wel degelijk, aangezien de groeiende Russische economie de reden is waarom veel Russen erg tevreden zijn met Poetin.
Poetin heeft zijn populariteit binnenlands voor een groot deel te danken aan de economie.

Waarop baseer je je vergaande bewering dat Amerika erop uit is iedereen 'hun voorkeuren' op te leggen?

Nou, waar zal ik beginnen?
Dat lijkt me toch wel duidelijk na alle perikelen van de afgelopen jaren.

Waarop baseer jij je dat Poetin het ook maar iets interesseerd zich tegen Amerika af te zetten?

Ik heb nooit gezegd dat Poetin zich tegen Amerika af wil zetten. Ik zei dat er meer landen zouden moeten zijn die niet alles slikken wat meneer Bush zich in zijn hoofd haalt.
Rusland heeft Amerika vaak gesteund in bepaalde kwesties, maar het is niet zoals bij veel andere regeringen die Amerika onvoorwaardelijk steunen, no matter what. Dat kan ik waarderen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-07-2007, 22:15
T_ID
T_ID is offline
Oftewel, je ziet spoken, want je kunt wat je zegt over Amerika simpelweg niet onderbouwen. Samenzweringstheoriën zijn geen basis voor discussie.

En er zomaar van uit gaan dat de totalitaire Poetin gekozen is op economische motieven is bijna even foutief als zomaar stellen dat dat hem iets interesseerd. Niets wijst daarop.

En als er twee landen zijn die elkaar door dik en dun steunen, dan zijn het Rusland en Amerika. Poetin houdt zijn klep over Guantanamo, en daarvoor houdt Bush zijn klep over Tjetjenië. Dikke vrienden.
Oud 22-07-2007, 22:54
Jarabe de Palo
Jarabe de Palo is offline
Citaat:
T_ID schreef op 22-07-2007 @ 23:15 :
Oftewel, je ziet spoken, want je kunt wat je zegt over Amerika simpelweg niet onderbouwen. Samenzweringstheoriën zijn geen basis voor discussie.

En er zomaar van uit gaan dat de totalitaire Poetin gekozen is op economische motieven is bijna even foutief als zomaar stellen dat dat hem iets interesseerd. Niets wijst daarop.

En als er twee landen zijn die elkaar door dik en dun steunen, dan zijn het Rusland en Amerika. Poetin houdt zijn klep over Guantanamo, en daarvoor houdt Bush zijn klep over Tjetjenië. Dikke vrienden.
oei oei het is wel heel erg gesteld met jou, wat je hier beweert. je praat wel slim, maar je raakt kant noch wal. rusland die de vs door dik en dun steunt, in welke wereld leef jij? ik zit meer aan nederland te denken met meneertje balkenende, die bang is om een eigen mening te vormen in bepaalde internationale problemen en daarom maar braaf achter de vs aan loopt.

bovendien barst je tekst van de spelfouten, verbeter die eerst maar voordat je dure woorden gaat gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2007, 23:02
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
T_ID schreef op 22-07-2007 @ 22:21 :
Waarop baseer je je vergaande bewering dat Amerika erop uit is iedereen 'hun voorkeuren' op te leggen?
Irak binnenvallen zonder toestemming van VN.

Kosovo MOET onafhankelijk worden. Desnoods buiten VN om.

Beetje off-topic maar: VN gerechtshof geldt natuurlijk niet voor Amerikanen...

Enz. enz. enz. enz. enz. ....
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 00:10
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Jarabe de Palo schreef op 22-07-2007 @ 23:54 :
oei oei het is wel heel erg gesteld met jou, wat je hier beweert. je praat wel slim, maar je raakt kant noch wal.
Gelukkig ziet het publiek dat je niet in staat bent toe te lichten waar Rusland dan kritisch was, en dat je dus ongelijk hebt.
Blaten over Balkenende, altijd makkelijk overigens. Vergeet niet volgende keer argumenten te leveren.
Citaat:
hhendrikxx schreef op 23-07-2007 @ 00:02 :
En op welke manier bewijst dit een agenda van wereldwijd opleggen van eigen voorkeuren?
Oud 23-07-2007, 05:32
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
HybridTheory schreef op 22-07-2007 @ 21:53 :
Welke rollen? Die van Rusland en de VS?
ja (dus dat de VS moeilijk ging doen binnen de NATO en Rusland daar wat over zei)
Oud 23-07-2007, 18:37
HybridTheory
HybridTheory is offline
Citaat:
T_ID schreef op 22-07-2007 @ 23:15 :

Goed, ten eerste is het duidelijk dat jij vrij weinig afweet van de binnenlandse politiek van de Russische Federatie. Neem van mij aan dat je me daarover niks hoeft te vertellen.

Ten tweede is het natuurlijk onzin om te zeggen dat ik niet kan onderbouwen wat ik over Amerika zei.
Ik zei dat het teveel is om op te noemen, maar als je dat toch zo graag wilt horen, wil ik dat later met alle plezier onderbouwen.
Die post volgt later.

En de VS en Rusland dikke vrienden? Sinds? Hebben ze bij jou op school een deel van de geschiedenis overgeslagen ofzo?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 18:39
HybridTheory
HybridTheory is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 23-07-2007 @ 00:02 :

Kosovo MOET onafhankelijk worden. Desnoods buiten VN om.

Beetje off-topic maar: VN gerechtshof geldt natuurlijk niet voor Amerikanen...

Enz. enz. enz. enz. enz. ....
In dit geval is dat gedeelte over het gerechtshof niet offtopic, aangezien meneer VVD voorbeelden wil van de Amerikaanse arrogantie.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 18:41
HybridTheory
HybridTheory is offline
Citaat:
Gatara schreef op 23-07-2007 @ 06:32 :
ja (dus dat de VS moeilijk ging doen binnen de NATO en Rusland daar wat over zei)
Tsja, ALS? Wat als de VS niet Irak, maar Nederland was binnengevallen? Wat dan?
Aan als dit, als dat hebben we niks natuurlijk. De situatie is zoals hij is, en daar geef ik mijn mening over.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 18:51
Jarabe de Palo
Citaat:
T_ID schreef op 23-07-2007 @ 01:10 :
Gelukkig ziet het publiek dat je niet in staat bent toe te lichten waar Rusland dan kritisch was, en dat je dus ongelijk hebt.
Blaten over Balkenende, altijd makkelijk overigens. Vergeet niet volgende keer argumenten te leveren.
Vergeet niet volgende keer inhoudelijk terug te praten vriend.
Daarna praten we verder, en wat ik al zei, concentreer je maar op je taal- en spelfouten, de dure woorden komen later wel, als je dat goed onder de knie hebt.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 20:43
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
HybridTheory schreef op 23-07-2007 @ 19:37 :
Goed, ten eerste is het duidelijk dat jij vrij weinig afweet van de binnenlandse politiek van de Russische Federatie. Neem van mij aan dat je me daarover niks hoeft te vertellen.
Dit is geen inhoudelijke reactie. Maar goed, ik zal mijn vorige stelling over Poetin concretiseren.
-Er is een politieke balling vermoord
-Er is een kritische journalist vermoord
-Er is een financiële steunpilaar van de oppositie, Chodorkovsky, kapot gemaakt in een showproces over belastingfraude in een periode waar de nominale belastingdruk groter was dan 100%, en iedereen dus belastingfraude pleegde. Dit is dus een politiek proces.
-Binnen bedrijven nemen staatsbedrijven (onder controle van Poetin) vanwege politieke overwegingen andere bedrijven over.

En dat zijn slechts de meer spraakmakende symptomen van Poetins hernieuwde totalitairisme in de laatste paar jaren. Een uitgebreidere samenvatting van de algemene trends in de voormalige Sovjetunie vind je terug in East Central Europa and the Former Soviet Union van Bradshaw & Stenning, met name hoofdstukken 2, 8 en 9.
Citaat:
Ten tweede is het natuurlijk onzin om te zeggen dat ik niet kan onderbouwen wat ik over Amerika zei.
Dit is tevens geen inhoudelijke reactie. Onderbouw waarom Amerika heel de wereld al zijn 'voorkeuren' op zou willen leggen, of trek die vergezochte stelling in.
Citaat:
En de VS en Rusland dikke vrienden? Sinds?
Sinds ze een reden hebben om te zwijgen over elkaars fouten. Je weet wel hoe dat gaat, de vijand van mijn vijand.. Amerika houdt zijn mond dat Rusland met de botte bijl hakt in zijn zuidelijke republieken en de rechtstaat nog steeds ver te zoeken is, en Rusland houdt zijn mond dat Amerika contraproductief bezig is tegen terrorisme en zijn rechtstaat aan het afbreken is.
Oud 24-07-2007, 05:15
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
HybridTheory schreef op 23-07-2007 @ 19:41 :
Tsja, ALS? Wat als de VS niet Irak, maar Nederland was binnengevallen? Wat dan?
Aan als dit, als dat hebben we niks natuurlijk. De situatie is zoals hij is, en daar geef ik mijn mening over.
Omdat je mening ook gewoon kan gestoeld zijn op blinde VS-haat, stelde ik je die vraag.
Oud 24-07-2007, 10:29
Jarabe de Palo
Citaat:
T_ID schreef op 23-07-2007 @ 21:43 :
Sinds ze een reden hebben om te zwijgen over elkaars fouten. Je weet wel hoe dat gaat, de vijand van mijn vijand.. Amerika houdt zijn mond dat Rusland met de botte bijl hakt in zijn zuidelijke republieken en de rechtstaat nog steeds ver te zoeken is, en Rusland houdt zijn mond dat Amerika contraproductief bezig is tegen terrorisme en zijn rechtstaat aan het afbreken is. [/B]
hoezo zwijgen over elkaars fouten? Rusland bemoeit zich niet met Amerika, ook niet met hun fouten, andersom wel, dat is het probleem, Amerika is bemoeizuchtig.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 10:49
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Jarabe de Palo schreef op 24-07-2007 @ 11:29 :
hoezo zwijgen over elkaars fouten? Rusland bemoeit zich niet met Amerika, ook niet met hun fouten, andersom wel, dat is het probleem, Amerika is bemoeizuchtig.
Waarin bemoeit Amerika zich met Rusland dan? Dit is al de tweede keer dat je zomaar een bewering doet zonder een voorbeeld of onderbouwing te geven.
Oud 24-07-2007, 19:14
HybridTheory
HybridTheory is offline
Citaat:
Gatara schreef op 24-07-2007 @ 06:15 :
Omdat je mening ook gewoon kan gestoeld zijn op blinde VS-haat, stelde ik je die vraag.
Prima, maar dat is dus niet zo.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 19:26
HybridTheory
HybridTheory is offline
Citaat:
T_ID schreef op 23-07-2007 @ 21:43 :
Dit is geen inhoudelijke reactie. Maar goed, ik zal mijn vorige stelling over Poetin concretiseren.
-Er is een politieke balling vermoord
-Er is een kritische journalist vermoord
-Er is een financiële steunpilaar van de oppositie, Chodorkovsky, kapot gemaakt in een showproces over belastingfraude in een periode waar de nominale belastingdruk groter was dan 100%, en iedereen dus belastingfraude pleegde. Dit is dus een politiek proces.
-Binnen bedrijven nemen staatsbedrijven (onder controle van Poetin) vanwege politieke overwegingen andere bedrijven over.

En dat zijn slechts de meer spraakmakende symptomen van Poetins hernieuwde totalitairisme in de laatste paar jaren. Een uitgebreidere samenvatting van de algemene trends in de voormalige Sovjetunie vind je terug in East Central Europa and the Former Soviet Union van Bradshaw & Stenning, met name hoofdstukken 2, 8 en 9.

Dit heeft niks, maar dan ook helemaal niks te maken met de inhoud van dit topic.
Dit topic gaat over een bepaalde kwestie, waarin ik het eens ben met het Kremlin. Dat staat totaal los van mijn mening over Poetin, en ik ben al helemaal niet geïnteresseerd in de jouwe.

Dit is tevens geen inhoudelijke reactie. Onderbouw waarom Amerika heel de wereld al zijn 'voorkeuren' op zou willen leggen, of trek die vergezochte stelling in.

Herhaling: ik zal in een latere post onderbouwen waarom ik dit vind. Beetje kinderachtig om dat deel van mijn reactie weg te laten.

Sinds ze een reden hebben om te zwijgen over elkaars fouten. Je weet wel hoe dat gaat, de vijand van mijn vijand.. Amerika houdt zijn mond dat Rusland met de botte bijl hakt in zijn zuidelijke republieken en de rechtstaat nog steeds ver te zoeken is, en Rusland houdt zijn mond dat Amerika contraproductief bezig is tegen terrorisme en zijn rechtstaat aan het afbreken is.

Haha, nou, dan is dat dealtje wat jij je voorsteld wel mislukt, aangezien de hele wereld deze dingen weet.
En zelfs al zouden ze dingen verzwijgen, dan is het wel erg overdreven om over 'dikke vrienden' te praten.
Kom op, ik zal niet ontkennen dat je kennis van zaken hebt, maar dit gaat helemaal nergens over. (En nee, ik ga niet onderbouwen waarom dat nergens over gaat.)
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 20:12
HybridTheory
HybridTheory is offline
Trouwens, ik zit je weblog te lezen, en ik moet je nageven, je schrijft interessante stukjes.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten