Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2007, 13:48
Roosje
Roosje is offline
:herinneringspost:

Ik ga hier later nog op antwoorden. (a)
Oud 11-08-2007, 16:45
Luki
Luki is offline
:Herrinneringspost:

Halfje tarwe
Gehakt
Sperziebonen
2 x Frisdrank
Versnaperingen
Pindakaas
Scheerschuim

Ok maar even ot,

Vind je niet dat het je persoonlijke verantwoordelijkheid is om een levensfilosofie te vinden waar je zelf gelukkig mee kan worden, (en evt anderen ook). Als je gelooft in leegte is dat ook het enige wat je zult zijn. Maar als je even over jezelf reflecteert alsof je oud bent en begraven, wat zullen mensen over je zeggen bij de begravenisdienst? Of beter wat wíl je dat mensen over je zullen zeggen in alle oprechtheid?

Laatst gewijzigd op 11-08-2007 om 16:56.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 16:55
trophus
trophus is offline
Citaat:
Luki schreef op 11-08-2007 @ 17:45 :

Vind je niet dat het je persoonlijke verantwoordelijkheid is om een levensfilosofie te vinden waar je zelf gelukkig mee kan worden, (en evt anderen ook). Door te vergapen aan existentiele vragen zonder een creatieve inbreng is het idd mogelijk dat je ondervind dat het leven zinloos is.
qft

Maargoed, aan de andere kant vind je niet dat dit topic mensen uitdaagt om er over na te denken?
Oud 11-08-2007, 17:01
Luki
Luki is offline
Citaat:
trophus schreef op 11-08-2007 @ 17:55 :
qft

Maargoed, aan de andere kant vind je niet dat dit topic mensen uitdaagt om er over na te denken?
Ja uiteraard, maar iedereen zal zijn persoonlijke visie posten, als die nooit betwijfeld word zal er wellicht ook geen reden zijn om erover na te denken. Iedereen is ook open om mijn visie openlijk te betwijfelen met de juiste redenen.
Oud 11-08-2007, 19:34
trophus
trophus is offline
Citaat:
Luki schreef op 11-08-2007 @ 18:01 :
Ja uiteraard, maar iedereen zal zijn persoonlijke visie posten, als die nooit betwijfeld word zal er wellicht ook geen reden zijn om erover na te denken. Iedereen is ook open om mijn visie openlijk te betwijfelen met de juiste redenen.
Ik zie wel redenen om na te denken over de visie van anderen. Sterker nog, ik zie soms zelfs redenen om mijn visie aan te passen op de visie van anderen omdat zij het geheel van een andere invalshoek zien en zo dus waarschijnlijk punten belichten die ik door mijn ervaringen nooit heb kunnen zien.

Tevens geloof ik niet dat er een waarheid is die de absolute waarheid is, de waarheid van een ander hoeft mijn waarheid niet te zijn maar kan wel waarheid zijn. Tevens ben ik er heilig van overtuigd dat ik ook fouten maak en dat het een deel van de zin van mijn leven is om die fouten te vinden en erkennen om er zo van te leren

Dit samenvattend hecht ik dus de meeste waarde aan een mening van iemand die zowel kritisch naar zichzelf als naar een ander kijkt. Maar niet overal alleen de slechte dingen ziet.
Oud 11-08-2007, 20:43
Luki
Luki is offline

Inderdaad, terwijl jij beweert dat dit een mooie jongedame is kan ik beweren dat het een oude heks is. En we zouden allebei gelijk hebben. Toch kunnen we er als beschaafde mensen over praten of discussieren.

Zoals je zegt, als je je vastklampt aan ideeën kan het gebeuren dat je in de overtuiging blijft dat het een plaatje is van een jongedame of oude heks.

Jweettog, maatschappijleer: Iedereen kijkt door een andere 'bril' naar de wereld. Ik persoonlijk denk dat er wel maar 1 waarheid is, die door veel verschillende brillen is te zien, de een niet minder waar dan de andere. Maar als je het mij vraagt is de een wel meer effectief dan de andere qua levensstijl.
Oud 12-08-2007, 23:51
oelekeboeleke
oelekeboeleke is offline
Iedreen denkt hier idd anders over en dat is ook precies de rede waarom ik dit topic opende. Ikzelf zit met veel vragen, waar ik door de visie van anderen te lezen een antwoord op zou kunnen vinden. Als er 100 zinloze post staan en 1 zinnige, dan ben ik al tevreden. Misschien staat er voor mij wel 1 zinnig iets in, maar voor een ander 35.. Dat weet je niet en dat vind ik fascinerend.
Reageren

Regels voor berichten