Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2007, 12:52
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Wazigheid schreef op 21-08-2007 @ 19:12 :
Zelf ben ik al m'n leven lang vegetarisch, hoewel ik afentoe vis eet (nee ik ben niet echt vegetarisch meer, ik weet het - geen comentaar )
Je bent sowieso niet vegetarisch, maar een vegetariër.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2007, 12:58
Uice
Uice is offline
Citaat:
MH schreef op 21-08-2007 @ 13:38 :
Nouja, hoe de natuur dan ook volgens jouw levensovertuiging tot stand is gekomen...
Ik heb gisteren anders wel mijn parttimekat een kikker zien verorberen.
Natuurlijk. Maar mensen die beweren dat je vlees moet eten 'omdat de natuur zo gemaakt is want een leeuw eet ook een zebra lololol111' zijn achterlijke mongolen.
Oud 25-08-2007, 20:01
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 14-08-2007 @ 16:42 :
We weten dat het fenomeen 'fruitariër' bestaat, maar wie kent er daadwerkelijk iemand die puur op noten en vruchten leeft?
Hmm ja, ik heb eens een vrouw meegemaakt die dat was, maar ik geloof dat ze het een jaar deed of zo, iig niet haar hele leven. Ze at idd zaden en bepaalde groente en fruitsoorten en als ontbijt bepaalde geplette granen die blijkbaar niet op de normale manier geoogst waren, en alles rauw. Ze was in meer dingen extreem, zo waste ze wel iedere dag haar haren, maar niet met shampoo, wat een enorm lelijke bos stro tot gevolg had. Ze zag er sowieso niet uit, hartstikke mager (duh), ingevallen gezicht, schrale en doffe huid (alsof ze een kettingroker was), doffe ogen, slechte nagels etc.
Nee, niet voor mij. Véél te overdreven.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 20:09
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Juice schreef op 23-08-2007 @ 13:58 :
Natuurlijk. Maar mensen die beweren dat je vlees moet eten 'omdat de natuur zo gemaakt is want een leeuw eet ook een zebra lololol111' zijn achterlijke mongolen.
ze zeggen meestal ook niet dat je vlees moet eten, maar dat je geen reden hebt geen vlees te eten. moeten bedenken dat ze andere verantwoordelijkheden hebben dan een leeuw, maar goed.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 00:22
***ailá***
***ailá*** is offline
ik vind het raar, mss dat iemand me dat even kan uitleggen... dat iemand zegt dat hij vegetarier is en dus geen vlees eet, maar hij eet wel vis. Ik snap dat oprecht niet. Een vis is ook een dier en het is ook vlees. Vissenvlees.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 00:27
AzN
AzN is offline
Citaat:
***ailá*** schreef op 26-08-2007 @ 01:22 :
ik vind het raar, mss dat iemand me dat even kan uitleggen... dat iemand zegt dat hij vegetarier is en dus geen vlees eet, maar hij eet wel vis. Ik snap dat oprecht niet. Een vis is ook een dier en het is ook vlees. Vissenvlees.
Het is maar waar je de 'grens' legt voor jezelf, denk ik. Wat vind je dan van vegetariërs die wél eieren eten?
Oud 26-08-2007, 08:36
Verwijderd
Citaat:
Mensen voelen meer compassie met zoogdieren, omdat ze zelf ook zoogdieren zijn. Daarbij heb je natuurlijk mensen die vlees niet lekker vinden of er darmklachten van krijgen, terwijl ze vis wel kunnen hebben.

Maargoed, iemand die vlees eet is überhaupt geen vegetariër maar is pescotariër.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 10:08
Verwijderd
Citaat:
AzN schreef op 26-08-2007 @ 01:27 :
Het is maar waar je de 'grens' legt voor jezelf, denk ik. Wat vind je dan van vegetariërs die wél eieren eten?
Een vis is een dier, een ei niet. Eieren eten zou je eerder kunnen vergelijken met menstruatiebloed drinken.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 11:53
Verwijderd
Citaat:
Katje schreef op 26-08-2007 @ 11:08 :
Een vis is een dier, een ei niet. Eieren eten zou je eerder kunnen vergelijken met menstruatiebloed drinken.
Dit gaat alleen op wanneer je geen vlees eet omdat je niet wilt dat dieren voor jou gedood worden (en zelfs dan: dieren die voor hun eieren/melk gehouden worden, worden ook voortijdig geslacht). Wanneer het je echter ook gaat om het welzijn van het dier terwijl het nog leeft, zul je moeten toegeven dat er iets inconsequents is aan het eten van eieren/melkproducten als vegetarier.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 11:59
Bloem
Bloem is offline
Tenzij je daar ook op let en "verantwoorde" producten koopt, lijkt me. Vind ik voor mezelf iig.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 12:03
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Ik dacht dat het ermee te maken had dat een vis bewegingsruimte heeft gehad... En kistkalveren nou niet bepaalt vrij hebben geleefd..
Het fijne weet ik er niet vanaf, maar ik geloof dat me zoiets eens ter oren kwam.
Oud 26-08-2007, 12:04
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Friday schreef op 26-08-2007 @ 12:53 :
Dit gaat alleen op wanneer je geen vlees eet omdat je niet wilt dat dieren voor jou gedood worden (en zelfs dan: dieren die voor hun eieren/melk gehouden worden, worden ook voortijdig geslacht). Wanneer het je echter ook gaat om het welzijn van het dier terwijl het nog leeft, zul je moeten toegeven dat er iets inconsequents is aan het eten van eieren/melkproducten als vegetarier.
je hebt toch keurmerken? ecologische/ biologische/ scharreleieren? Bij een biologisch ei, of een ei van de kippen van mijn ouders, heb ik geen last van mijn geweten.
Oud 26-08-2007, 12:06
AzN
AzN is offline
Citaat:
Een ei zie ik als 'n 'dier in spe' en het eten daarvan zie ik als 't eten van 'n jong kuikentje. Menstruatiebloed zie ik even niet zo snel als potentieel leven. Dat vind ik juist vergelijkbaar met het drinken van melk en het eten van melkproducten. Daar heb ik juist weer geen problemen mee als vegetariër. Of is dat ook onlogisch?

Laatst gewijzigd op 26-08-2007 om 12:09.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 12:23
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 26-08-2007 @ 13:04 :
je hebt toch keurmerken? ecologische/ biologische/ scharreleieren? Bij een biologisch ei, of een ei van de kippen van mijn ouders, heb ik geen last van mijn geweten.
Tsja, je hebt ook biologisch vlees en dat eet ik ook niet.

Citaat:
AzN schreef op 26-08-2007 @ 13:06 :
Een ei zie ik als 'n 'dier in spe' en het eten daarvan zie ik als 't eten van 'n jong kuikentje.
De meeste eieren zijn juist onbevrucht; er zit helemaal geen embryo in.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 13:05
Verwijderd
Citaat:
AzN schreef op 26-08-2007 @ 13:06 :
Een ei zie ik als 'n 'dier in spe' en het eten daarvan zie ik als 't eten van 'n jong kuikentje. Menstruatiebloed zie ik even niet zo snel als potentieel leven. Dat vind ik juist vergelijkbaar met het drinken van melk en het eten van melkproducten. Daar heb ik juist weer geen problemen mee als vegetariër. Of is dat ook onlogisch?
Eieren die je koopt zijn niet bevrucht. Je kunt het dus ook niet uitbroeden. Er zit geen kuiken in.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 13:14
Yana
Yana is offline
Het klinkt ook wel een beetje als dat dieet waarbij je alleen maar rauwe producten eet..

"Men heeft ontdekt dat het verhitten van voedsel maar heel zelden tot nooit leidt tot verhoging van de voedingswaarde. Vitamines en enzymen gaan verloren, vetten en eiwitten worden beschadigd en kleur, smaak en textuur raken aangetast.

De gewoonte om in toenemende mate rauwe, ongekookte plantaardige voeding in ons dagelijks dieet in te passen, is een benadering die in Europa en in andere delen van de wereld snel aan interesse wint. Een rauw dieet omvat veel meer dan vers fruit en groente, noten en zaden alleen. Gekiemde en in cultuur gebrachte "levende" voeding leveren levenskracht welke men in geen enkele andere voeding aantreft. Daarnaast biedt gedehydrateerde voeding de mogelijkheid te genieten van brood, crackers en zelfs pizza! Tenslotte bestaan er "Superfoods"; diverse natuurlijke voeding met uitzonderlijke, zeer voedzame kwaliteiten. Om zoveel mogelijk te profiteren van deze technieken en ingrediënten is een nieuwe stijl van gourmet cuisine ontstaan. Dit concept is opgepikt door toprestaurants, innovatieve nachtclubs en gezondheidscentra over de gehele wereld."

Bron

Ik vind dat soort dingen altijd wel interessant.. ben benieuwd naar de effecten. Maar ik zie mezelf niet zo'n levensstijl gaan aannemen
Oud 26-08-2007, 14:28
AzN
AzN is offline
Citaat:
Sarah schreef op 26-08-2007 @ 14:05 :
Eieren die je koopt zijn niet bevrucht. Je kunt het dus ook niet uitbroeden. Er zit geen kuiken in.

In dat geval moet ik Katje gelijk geven.
Oud 26-08-2007, 17:08
Uice
Uice is offline
Citaat:
Menstruatiebloed drinken. <3
Oud 26-08-2007, 19:08
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Uice schreef op 26-08-2007 @ 18:08 :
Menstruatiebloed drinken. <3
jammie
Oud 26-08-2007, 21:33
Uice
Uice is offline
Als ik nog eens iemand een ei zie eten zeg ik dat dat net zoiets is als menstruatiebloed drinken.
Oud 26-08-2007, 22:06
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Uice schreef op 26-08-2007 @ 22:33 :
Als ik nog eens iemand een ei zie eten wil dat iemand van mijn ei afblijft, zeg ik dat dat net zoiets is als menstruatiebloed drinken.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 01:12
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
AzN schreef op 26-08-2007 @ 15:28 :

In dat geval moet ik Katje gelijk geven.
ja, dat dus... want mijn eitjes die elke maand naar buiten komen zijn ook geen baby's in spe. Het is idd een verschil of het bevrucht is of niet (bevrucht zou je het toch niet willen eten )

Maar ik denk als volgt: als ik een ei eet, dood ik geen dier. Dus heb ik geen problemen met eieren eten. (sowieso eet ik gwn vlees, maar ik probeer me in te leven in mensen die het niet doen) Eigenlijk vind ik: als je geen vlees eet omdat je het zielig vindt, moet je ook geen vis eten
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 09:28
Stefanie
Stefanie is offline
Veel dieren worden onder ermbarmelijke omstandigheden gehouden, alleen voor de productie van eieren en melk.

Als vegetarier is het daarom (zoals Bloem zegt) vrij logisch dat je ook op zoek gaat naar producten, waarbij het dier een fijn leven heeft, zoals scharreleieren en weidemelk.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 10:16
lrs
lrs is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 26-08-2007 @ 13:03 :
Ik dacht dat het ermee te maken had dat een vis bewegingsruimte heeft gehad... En kistkalveren nou niet bepaalt vrij hebben geleefd..
Het fijne weet ik er niet vanaf, maar ik geloof dat me zoiets eens ter oren kwam.
Heel veel vissen voor consumptie worden ook gewoon gekweekt omdat ze bijna niet meer voorkomen in het wild(o.a zalm). Hierbij kweken ze ook zoveel mogelijk vissen in een zo klein mogelijke bak.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2007, 00:34
Vice
Vice is offline
Citaat:
Veel dieren worden onder ermbarmelijke omstandigheden gehouden, alleen voor de productie van eieren en melk.

Als vegetarier is het daarom (zoals Bloem zegt) vrij logisch dat je ook op zoek gaat naar producten, waarbij het dier een fijn leven heeft, zoals scharreleieren en weidemelk.
Neem dan graseieren of biologische eieren.
Oud 30-08-2007, 11:50
Uice
Uice is offline
Idd, scharrelkippen hebben het ook niet bepaald fijn.
Oud 30-08-2007, 11:52
Verwijderd
bovendien hoef je niet naar scharreleieren 'op zoek' te gaan, want alle eieren die je in de winkel koopt zijn minimaal scharrel.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2007, 13:24
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
bovendien hoef je niet naar scharreleieren 'op zoek' te gaan, want alle eieren die je in de winkel koopt zijn minimaal scharrel.
Bestaan er in Nederland (of ook andere landen?) geen eieren meer van het type 3? (in een legbatterij)

Laatst gewijzigd op 30-08-2007 om 13:42.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2007, 14:11
Verwijderd
Bestaan wel, maar mogen niet meer worden verkocht aan particulieren, alleen nog aan bedrijven (bakkers bijvoorbeeld).
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 11:42
Metal
Metal is offline
Citaat:
Wie de fuck eet bomen?
Bomen hoor je ook niet op te eten, die hoor je te knuffelen.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 12:00
Metal
Metal is offline
Citaat:
Of moet je dan een huis van wortels en knollen bouwen?
.....

Ik weet niet hoe het met jou zit vriend, maar als ik uit respect geen worteltjes eet ga ik er toch zeker ook geen huis van bouwen.

Salonfruitisme noem ik dat dan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten