Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2008, 22:03
Giles
Giles is offline
Haha, 50

Eh... ik geloof het Schielandshuis in Rotterdam, met de tentoonstelling over de dubieuze relatie tussen mens en dier. Indrukwekkend, soms gaat het echt wel te ver.

En daarna Allard Pierson in Amsterdam. Vooral het Egyptegedeelte vond ik tof en het is een mooi gebouw en je naam in hiëroglyfen is ook extreem tof natuurlijk
Oud 25-05-2008, 22:41
Meadow
Meadow is offline
Hehehehe, een hele rits musea in Florence, toen ik daar was om mijn beste vriendin op te pikken (die was er voor een maand om Italiaans te leren). Dus 't Uffici, galleria academia, opera della duomo etc etc . Was erg gaaf! Lang leven Botticelli, Michelangelo, Carravaggio, Fra Pavel en alle andere prachtige Italiaanse kunst!
Oud 26-05-2008, 12:11
Chick Rock
Chick Rock is offline
Museum Boijmans van Beuningen omdat de tentoonstelling Vroege Hollanders tot gister was, en ik er nog een paper over moest schrijven... Zucht. Maar het was wel interessant, mooie opbouw met schotten en kleuren. Wel slecht dat er geen algemeen-info-foldertje was, alleen voor kids. Maar toen moest ik dus alle info opschrijven/fotograferen.
Oud 26-05-2008, 19:12
ac3000
ac3000 is offline
Het Amsterdams Historisch Museum
Oud 26-05-2008, 22:36
MW
MW is offline
Bonnefanten museum in Maastricht
Oud 28-05-2008, 14:00
Verwijderd
Het universiteitsmuseum in Groningen. Het was wel leuk, maar ook weer niet bijzonder spannend.

En daarvóór het Natural History Museum in Londen, dat was gaaf. Veel te groot zelfs om alles (of alleen de leuke dingen) bekeken te kunnen hebben.
Oud 29-05-2008, 12:46
Fea
Fea is offline
Poeh, lang geleden. Volgens mij was dat naar Naturalis in Leiden tijdens de ElCidweek (introductieweek) van mijn school. Vond er weinig aan omdat ik er vele keren ben geweest en de rest van mijn groepje bleef ontzettend lang overal naar kijken.
Oud 16-09-2008, 18:37
ac3000
ac3000 is offline
Het gevangenismuseum in Veenhuizen (Drenthe). Zeker een aanrader, vooral als je het boek 'Het Pauperparadijs' van Suzanna Jansen hebt gelezen
Oud 09-10-2008, 21:19
Giles
Giles is offline
British Museum in Londen. Allememachtig wat is dat een museum zeg. Ik ben er twee dagen in geweest en heb nog niet alle afdelingen gezien.
Oud 09-10-2008, 21:34
Verwijderd
De tentoonstelling over Caspar David Friedrich in de Hermitage, Amsterdam. Ik vond het een behoorlijke tegenvaller. De tentoonstelling was behoorlijk klein voor de hoeveelheid reclame die ervoor was gemaakt, en daarvan bestond drie kwart uit 'voorgangers van CDF' en 'navolgers van CDF'. Uiteindelijk hingen er misschien tien werken van hemzelf, en dat waren naar mijn mening niet zijn meest interessante werken. Daarnaast waren de medewerkers ook nog eens ondeskundig en onbeschoft, maar dat maakt natuurlijk voor de tentoonstelling niets uit.
Oud 24-10-2008, 11:05
I am Weasel
I am Weasel is offline
Persmuseum en het viel me een beetje tegen. Nu ja, we gingen voor de Censuurtentoonstelling en dat was gewoon mager opgezet. Letterlijk een tentoonstelling zonder meer informatie dan een titel en jaartal.
Het permanente deel van het museum vond ik dan ook interessanter. Dat verhaalt over het ontstaan van de drukpers, verschillende gebruiken ervan enzovoorts.
Oud 08-11-2008, 10:58
lapzwans
lapzwans is offline
Eindelijk naar het Centraal Museum in Utrecht, maar viel klein beetje tegen omdat er een hele hoop gesloten was in verband met herinrichtingen

Regels voor berichten