Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2002, 17:19
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
sublime schreef:

*dinges*
moet je de link even volgen die ik net gaf; ik neem aan dat z'n reactie daarop gebaseerd is. frappant hoe selectief het geheugen van een religieuze stroming kan zijn (geen kritiek op Kenny McCormick in het bijzonder!) de uitkomsten van het onderzoek weet iedereen nog; maar dat het onderzoek niet deugde dat is eigenlijk niet doorgedrongen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-07-2002, 18:38
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef:
maar als iemand een vraag stelt over de manier waarop je moet geloven ga ik daar wel serieus op in.
Lekker uitgedrukt.. Moet
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
zieke mensen voor wie gebeden word genezen sneller dan mensen voor wie niet gebeden word blijkt uit onderzoek. of dat door God of gedachtekracht of iets anders komt laat ik aan jullie over.
Er wordt ten eerste vaak gebeden voor mensen die zelf ook in God geloven. Dus diegene zal zelf ook wel bidden en hopen.
Ten tweede, als iemand het gevoel krijgt dat hij/zij geliefd is zal deze ook harder vechten voor het leven, dan een persoon die zijn hele leven al ongelukkig is.

Ik denk dat je hetzelfde kunt zeggen over een persoon die veel brieven krijgt.

Een ziek persoon die veel brieven krijgt (en dus aandacht van geliefden) geneest sneller dan een ziek persoon die geen brieven krijgt.

Simpelweg omdat die persoon iets heeft om voor te vechten!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 19:03
sublime
sublime is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:

Lekker uitgedrukt.. Moet
hoe wilde je het dan zeggen??? zij vraagt toch hoe ze moet bidden? ik bedoel niet moet in de zin van verplicht maar meer moet omdat ik in de verste verte geen ander woord zou weten... ja kan misschien. iig snap ik het probleem niet helemaal....
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 00:28
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef:

hoe wilde je het dan zeggen??? zij vraagt toch hoe ze moet bidden? ik bedoel niet moet in de zin van verplicht maar meer moet omdat ik in de verste verte geen ander woord zou weten... ja kan misschien. iig snap ik het probleem niet helemaal....
Ik bedoel dus dat ik het dom vindt dat je zelf niet eens kan verzinnen hoe je moet bidden. Alsof er regels voor zijn. Damn, zijn die Christenen dan zo bang dat God ze dat kwalijk neemt. Het gaat er toch om DAT je bidt, niet de manier waarop!

Ik vind het gewoon dom, zelfs in het geloof kun je niet jezelf zijn ofzow

En hoeveel vertrouwen heb je in hemelsnaam in je god als je zulke vragen stelt (zal ie boos zijn? Kan ik hem nog wel om hulp vragen?)
Als je daar al aan twijfelt, hoe goed geloof je dan? Twijfel je dan toch aan je God? terwijl iedereen zegt dat ie van iedereen haat en geen wraak neemt enzow
Ik vind het hypocriet.

Laatst gewijzigd op 28-07-2002 om 00:31.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 10:25
Verwijderd
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:

terwijl iedereen zegt dat ie van iedereen haat
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 20:39
sublime
sublime is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:

Ik bedoel dus dat ik het dom vindt dat je zelf niet eens kan verzinnen hoe je moet bidden. Alsof er regels voor zijn. Damn, zijn die Christenen dan zo bang dat God ze dat kwalijk neemt. Het gaat er toch om DAT je bidt, niet de manier waarop!

Ik vind het gewoon dom, zelfs in het geloof kun je niet jezelf zijn ofzow

En hoeveel vertrouwen heb je in hemelsnaam in je god als je zulke vragen stelt (zal ie boos zijn? Kan ik hem nog wel om hulp vragen?)
Als je daar al aan twijfelt, hoe goed geloof je dan? Twijfel je dan toch aan je God? terwijl iedereen zegt dat ie van iedereen haat en geen wraak neemt enzow
Ik vind het hypocriet.
kijk jij ziet dat zo, maar ik kan me voorstellen dat mensen en vooral jongeren daar over kunnen twijfelen. veel jongeren twijfelen in de eerste plaats al of ze wel of niet moeten geloven, maar als je dan voor het geloof kiest kan ik me voorstellen dat je niet in 1x weet wat voor jou de manier is... en dat er vragen bij je opkomen. ik vind het logisch dat je dat aan anderen vraagt. kijk, ik zou ook zeggen god is toch toegankelijk voor iedereen en als je gelooft zie je god toch als iets goeds... maar toch kan ik me voorstellen dat je het moeilijk vind om een manier te vinden om te geloven....

en snap niet helemaal wat je hypocriet vindt.... ??? explain explain
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 20:04
jimmyO
jimmyO is offline
Diane, opeens schoot er bij mij weer iets te binnen: Voordat je vanalles gaat vragen in je gebed, kan je vragen voor vergeving van al je zonden. Ik ga nu geen heel verhaal ophangen van hoe zondig mensen wel niet zijn en ik ga geen wijzend vingertje opsteken, omdat ik zelf die vergeving ook nodig heb. Maar de reden hiervoor is, omdat de zonde tussen God en de mens staat. Dit is altijd al zo geweest. En daardoor kwam Jezus.... blablabla, je kent het verhaal wel, maar als je vergeven bent, dan staat er niets meer in je weg tot God. Ik kan me voorstellen dat je helemaal geen gevoel hebt van spijt of, laat staan, dat je denkt dat je ergens vergeven voor moet worden. Ik kan hier wel heel erg diep op in gaan, maar misschien moet je gewoon bidden om vergeving. Ook al voel je je nergens schuldig om, probeer het gewoon maar eens. (Natuurlijk kan je ook aan God vragen, of Hij je duidelijk wil maken, waarvoor je nou vergeving nodig hebt...) Maar als alle zonden uit de weg geruimd zijn, staat er niets meer tussen God en jou in. Dit was nog even een laatste tip.
Oud 29-07-2002, 20:09
jimmyO
jimmyO is offline
O ja, nog even een boodschapje in het algemeen: Als je christen bent, mag je echt wel twijfelen. Of je geloofd, of twijfelt, of niet geloofd; het blijft JOU beslissing.
Reageren

Regels voor berichten