Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2007, 17:02
Uice
Uice is offline
Citaat:
Misschien moest ik ook lachen tijdens Psycho, want ik vind dat Hitchcock heel vaak grappige dingen doet met de dialogen.
Ja, maar tijdens scènes waar het niet moet moest men ook lachen.

Ik vind trouwens ook niet dat ze mensen die te laat komen bij een film nog binnen moeten laten, en zeker niet bij Psycho, want kijk maar naar die poster met Hitchcock met zijn klok.
Oud 12-10-2007, 17:50
Verwijderd
ik hoef sommige lessen niet meer te verzieken xD zat met engels gewoon de hele les te SMSen met mijn vriendin
Met citaat reageren
Oud 12-10-2007, 19:44
Magican
Magican is offline
Een lerares aan het huilen gemaakt toen ik haar manier van lesgeven afkraakte. Was overigens niet de bedoeling maar wel zeer grappig, ze kwam op me afrennen met het krijtje in het af terwijl ze schreeuwde, haar ogen betraand:'DOE JIJ HET DAN, DOE JIJ HET DAN!!!'. 'Uhm, nee?'. En toen ging ze jankend naar de conrector ofzo.

Hardop bij pw's overleggen over de antwoorden, en daarna strak naar de docent kijken, die dan niet de ballen heeft om er wat van te zeggen.

Vrij nemen.
Oud 12-10-2007, 23:00
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
1) Een lerares aan het huilen gemaakt. Was zeer grappig. Ze ging jankend naar de conrector ofzo.
2) Hardop bij pw's overleggen over de antwoorden, en daarna strak naar de docent kijken, die dan niet de ballen heeft om er wat van te zeggen.
3) Vrij nemen.
1) Waarin zit het grappige? Wil je dat eens uitleggen?
2) Het is eerder zo dat jij de ballen niet hebt om je te gedragen.
3) O, ben je er zo een?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 11:23
Magican
Magican is offline
Citaat:
1) Waarin zit het grappige? Wil je dat eens uitleggen?
2) Het is eerder zo dat jij de ballen niet hebt om je te gedragen.
3) O, ben je er zo een?
1) De overdreven reactie van een docent op een flauwe opmerking van een 3e jaars vond en vind ik bijzonder grappig.

2) Ik wist niet dat je ballen nodig hebt om je te gedragen.

3) Ja, ik ben er zo een.
Oud 13-10-2007, 11:45
de abt van sion
Citaat:
1) De overdreven reactie van een docent op een flauwe opmerking van een 3e jaars vond en vind ik bijzonder grappig.

2) Ik wist niet dat je ballen nodig hebt om je te gedragen.

3) Ja, ik ben er zo een.
1) Het is maar wat je grappig vindt.
2) Het begrip komt met de jaren. Hoop ik in jouw geval.
3) Dat belooft nog wat.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 12:02
Magican
Magican is offline
Citaat:
1) Het is maar wat je grappig vindt.
2) Het begrip komt met de jaren. Hoop ik in jouw geval.
3) Dat belooft nog wat.
1 Jij bent de enige die het niet grappig vind.
2 Wat ben je op de persoon zeg.
3 Wat ben je op de persoon zeg.
Oud 13-10-2007, 17:14
Verwijderd
Ik vind het ook niet grappig.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 18:23
Magican
Magican is offline
'Je had erbij moeten zijn'
Oud 13-10-2007, 19:01
Promillage
Promillage is offline
Zodra iemand moet huilen is de lol eraf bij mij. Je moet vast een soort van sadist zijn om daar lol in te beleven.
Oud 13-10-2007, 19:18
Vice
Vice is offline
Citaat:
Een lerares aan het huilen gemaakt toen ik haar manier van lesgeven afkraakte. Was overigens niet de bedoeling maar wel zeer grappig, ze kwam op me afrennen met het krijtje in het af terwijl ze schreeuwde, haar ogen betraand:'DOE JIJ HET DAN, DOE JIJ HET DAN!!!'. 'Uhm, nee?'. En toen ging ze jankend naar de conrector ofzo.

Hardop bij pw's overleggen over de antwoorden, en daarna strak naar de docent kijken, die dan niet de ballen heeft om er wat van te zeggen.

Vrij nemen.
Omg, dit is echt zo triest. Eindelijk een jongetje die dit soort tips geeft.
Oud 15-10-2007, 15:57
Verwijderd
Citaat:

Vrij nemen.

WE WANT MORE
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 17:35
Mephisteus
Mephisteus is offline
Citaat:
1) Een lerares aan het huilen gemaakt toen ik haar manier van lesgeven afkraakte. Was overigens niet de bedoeling maar wel zeer grappig, ze kwam op me afrennen met het krijtje in het af terwijl ze schreeuwde, haar ogen betraand:'DOE JIJ HET DAN, DOE JIJ HET DAN!!!'. 'Uhm, nee?'. En toen ging ze jankend naar de conrector ofzo.
2) Hardop bij pw's overleggen over de antwoorden, en daarna strak naar de docent kijken, die dan niet de ballen heeft om er wat van te zeggen.
3) Vrij nemen.
1) Slechte lerares
2) Slechte docent
3) Je wilt niet naar school? Ga carriere maken bij McDonalds, je bent 18 en niet meer leerplichtig (en als je jonger was, gewoon geschorst, brief naar je ouders, whatever. Tich manieren om hier wat tegen te doen als school zijnde)

1a) Tja, ik hou het nog maar even bij slechte lerares.
2a) Zwak dat je dat doet, nog steeds zwakker dat er niks tegen gedaan wordt.
3a) Zwak van de school als er geen gevolgen zijn.

Al met al ben jij zwak dat je nummertjes 2 en 3 doet en is de school gewoon waardeloos dat je met alle drie blijkbaar wegkomt.

1b) En niet grappig, eerder verontrustend. Maar ik zie wel in waarom het grappig kan zijn voor sommigen.

Laatst gewijzigd op 15-10-2007 om 17:43.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 22:22
de abt van sion
Citaat:
1) Al met al ben jij zwak dat je nummertjes 2 en 3 doet en is de school gewoon waardeloos dat je met alle drie blijkbaar wegkomt.

1b) En niet grappig, eerder verontrustend. Maar ik zie wel in waarom het grappig kan zijn voor sommigen.
1) Ik zou de woorden "zwak" en "waardeloos" liever omgedraaid zien.

1b) Verontrustend, juist. Ook ik zie helaas in waarom het in de ogen van door structureel gebrek aan de juiste aandacht afgestompte en bijna verdierlijkte mensen grappig kan zijn om te doen en te beleven.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 22:30
Nona
Nona is offline
Oh, maar docenten die overdreven reageren kunnen ook best leuk zijn. Huilen is dan weer wat te emotioneel en ook niet leuk, maar wij hadden op school een docent natuurkunde die vrij overdreven reacties kon geven. Zo dacht hij dat de beste manier om een klas stil te krijgen was om te gaan staan stampen en gillen: "bekken dicht!" Ook weer zo'n moment van je had erbij moeten zijn, maar een schriel mannetje dat zich in het zweet staat te werken zonder ook maar op iemand indruk te maken... Best leuk.
Oud 15-10-2007, 22:41
de abt van sion
Citaat:
Oh, maar docenten die overdreven reageren kunnen ook best leuk zijn. Huilen is dan weer wat te emotioneel en ook niet leuk, maar wij hadden op school een docent natuurkunde die vrij overdreven reacties kon geven. Zo dacht hij dat de beste manier om een klas stil te krijgen was om te gaan staan stampen en gillen: "bekken dicht!" Ook weer zo'n moment van je had erbij moeten zijn, maar een schriel mannetje dat zich in het zweet staat te werken zonder ook maar op iemand indruk te maken... Best leuk.
Duidelijk de agressiviteitsvariant van de lach.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 12:28
Magican
Magican is offline
Citaat:
1) Slechte lerares
2) Slechte docent
3) Je wilt niet naar school? Ga carriere maken bij McDonalds, je bent 18 en niet meer leerplichtig (en als je jonger was, gewoon geschorst, brief naar je ouders, whatever. Tich manieren om hier wat tegen te doen als school zijnde)

1a) Tja, ik hou het nog maar even bij slechte lerares.
2a) Zwak dat je dat doet, nog steeds zwakker dat er niks tegen gedaan wordt.
3a) Zwak van de school als er geen gevolgen zijn.

Al met al ben jij zwak dat je nummertjes 2 en 3 doet en is de school gewoon waardeloos dat je met alle drie blijkbaar wegkomt.

1, 2 Inderdaad
3 Gast, ga eens even heel hard huilen ofzo. Ik heb gewoon netjes mijn gymnasium afgemaakt en studeer nu. Daarbij zijn er meerdere hier die zeggen dat ze vrij hebben genomen op de middelbare en daar reageer je niet op met je MC Donalds riedel.

1a Is het ook
2a Er waren gevolgen, we kregen een klassegesprek (waar ze overigens weer huilend wegliep).
3a Als je goed vrij neemt kan de school er ook niet veel aan doen.
Oud 16-10-2007, 17:40
de abt van sion
Citaat:
2a Er waren gevolgen, we kregen een klassegesprek (waar ze overigens weer huilend wegliep).
Geeft een lekker machtsgevoel, hè?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 10:03
Magican
Magican is offline
Citaat:
Geeft een lekker machtsgevoel, hè?
Jij denkt te weten hoe ik me voel?
Oud 17-10-2007, 11:30
Nona
Nona is offline
Houden jullie eens op, allebei. Dit verziekt echt het topic.
Oud 17-10-2007, 20:09
de abt van sion
Citaat:
Houden jullie eens op, allebei. Dit verziekt echt het topic.
Sorry. Maar zelf heb ik het nooit nodig gevonden om een leerkracht werkelijk te judassen, zoals hij dat kennelijk heeft gedaan. Ik ben niet het braafste jongetje van de klas geweest - leerkrachten hebben me leren kennen als een vasthoudend debater - maar er waren grenzen.

Goede leerkrachten hoeven niet te worden gepest. Dat laat je wel uit je hoofd. En slechte wil je niet pesten. Die interesseren je niet.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 14:21
Drez
Drez is offline
´vasthoudend debater´.
Oud 18-10-2007, 20:47
Sanctus
Sanctus is offline
haha xd
Oud 18-10-2007, 22:22
de abt van sion
Citaat:
haha xd
Afgezien van de constatering dat je het topic hebt verlaten, om welk van de twee woorden lach je?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 23:06
Magican
Magican is offline
Citaat:
vasthoudend debater .
Oud 18-10-2007, 23:13
de abt van sion

Ja, wat bedoel je?

Overigens, hoe zit het met het pesten van leraren? Want daar gaat het hier toch om?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 10:19
Magican
Magican is offline
Citaat:
Ja, wat bedoel je?

Overigens, hoe zit het met het pesten van leraren? Want daar gaat het hier toch om?
Ik wil hier zó graag op ingaan maar dat mag niet van onze Kruimel en ik heb geen zin in een ban.
Oud 19-10-2007, 11:04
de abt van sion
Citaat:
Ik wil hier zó graag op ingaan maar dat mag niet van onze Kruimel en ik heb geen zin in een ban.
Van mij mag het. Ook als het een reactie is die mij op het eerste gezicht onwelgevallig is. Ik houd niet van het onderdrukken van opgekropte meningen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 15:44
Gunkan
Gunkan is offline
/me maakt aandachtig aantekeningen.
/me is over een paar jaar ook docent op het middelbaar...

Overigens, ivm de Magican-discussie:
1. Zijn er meer mensen die er zo over denken? JA -> dan wil ik deze les graag afmaken zoals ik nu bezig ben en dan wil ik volgende les graag beginnen met een goed gesprek. Denk aub allen na over verbeter punten voor mij. NEE -> Da's goed, maar ik wil nu graag even door met de les. Als je wilt kunnen jij en ik na de les nog even praten, want ik ben benieuwd naar je mening.

2. Alle betrokkenen er uit en volgende week, op vrijdagmiddag 16:00 het tentamen over doen. Zit je dan nog te lamstralen, dan heb je'n 1 Immers: voor het proefwerk had ik de regels die we in de klas hanteren nog overduidelijk op het bord gezet en besproken.

3. Moet jij weten Poolen in 't centrum is vaak ook leuker. Toegepaste wiskunde ipv theoretische wiskunde. Ik schrijf alleen wel op dat je d'r niet was.

EDIT:
Het geven van een "1" als straf is overigens een laatste redmiddel. Proefwerken zijn bedoeld om te meten hoe jij er voor staat. Zowel jij als ik kunnen op die manier bepalen of jij de stof goed genoeg kent om A) te kunnen voldoen aan de examen-eisen en B) haar in de praktijk toe te passen.

Een "1" is voor dit doel dus volkomen nutteloos. Echter, als de leerling absoluut geen zin heeft om aan de test mee te doen, dan kan ik natuurlijk ook geen kant meer op.

Laatst gewijzigd op 28-10-2007 om 15:52.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 14:38
Magican
Magican is offline
1 Inderdaad, zo had ze het op moeten lossen.
2 Ik had mijn Grieks met een 6 afgesloten en het het jaar daarop uit mijn pakket gegooid.
3 Kan niet, ik was ziek. En te kermis.
Oud 11-11-2007, 11:23
citycollege
citycollege is offline
Weetje, ik vind een docent gek maken leuk, maar met MATEN.!! iedereen houd van lol en dat soort dingen. maar als het m je toekomst gaat NOW WAY.!! pff ik lees reactie's waar van ik denk: LANG LEVEN DE LOL.! dat soort mensen denken alleeen aan hun latere baan de GOED GELD VERDIENEN, ja tuurlijk logich waarom zit je op sgool denk je,???? heb het daar absoluut mee eens, maar lol maken mag tog ook en het mag zelfs vaker,! een docent wordt niet alleen betaalt voor lesgeven KLAAR, hij moet goed gedrag tonen aan de leerlingen, dat de leerlingen zich goed voelen bij hem of haar.!! en dan onstaat lol vanzelf.!!! oke begin mezelf nu een beetje aan het irriteren duss kga stoppen.!!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Weetje, ik vind een docent gek maken leuk, maar met MATEN.!!
In je eentje kan het ook best leuk zijn hoor.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 13:12
Magican
Magican is offline
Citaat:
Weetje, ik vind een docent gek maken leuk, maar met MATEN.!! iedereen houd van lol en dat soort dingen. maar als het m je toekomst gaat NOW WAY.!! pff ik lees reactie's waar van ik denk: LANG LEVEN DE LOL.! dat soort mensen denken alleeen aan hun latere baan de GOED GELD VERDIENEN, ja tuurlijk logich waarom zit je op sgool denk je,???? heb het daar absoluut mee eens, maar lol maken mag tog ook en het mag zelfs vaker,! een docent wordt niet alleen betaalt voor lesgeven KLAAR, hij moet goed gedrag tonen aan de leerlingen, dat de leerlingen zich goed voelen bij hem of haar.!! en dan onstaat lol vanzelf.!!! oke begin mezelf nu een beetje aan het irriteren duss kga stoppen.!!
Probeer het posten nog eens, na het voltooien van je VMBO
Oud 11-11-2007, 14:22
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
OMG.
Oud 11-11-2007, 15:41
Missy
Missy is offline
Blijf dan ook gewoon ontopic, als dit aangegeven wordt.

Echt tot waanzin drijven ben ik te schijterig voor. En vind ik lullig tegenover de docent. Maar een beetje plagen gebeurd wel redelijk vaak.
Oud 13-11-2007, 14:27
Sens.
Sens. is offline
Wat was ik vroeger toch braaf ik heb nooit leerkrachten gepest... Al hebben er wel mensen in het 5de leerjaar (lagere school) een haatbrief geschreven naar een leerkracht... Dat arme mens was daar echt niet goed van ( al kon ze soms inderdaad wel heel erg vervelend doen )

Eigenljik ben ik nog steeds braaf
Met citaat reageren
Oud 13-11-2007, 18:37
de abt van sion
Maar niemand kan ons uitleggen wat er nu precies de lol van is om een docent(e) tot waanzin te drijven. Wat is daar leuk aan? Is het het machtsgevoel van iemand door het stof te zien kruipen? Is het ultieme verveling? Is het een in-slecht karakter?
Leg het me eens uit.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2007, 19:05
Magican
Magican is offline
Verveling, soms een soort van wraak.
En soms drijf je mensen tot waanzin zonder die intentie te hebben, zie onze discussie over het huilende leraresje.
Oud 13-11-2007, 22:12
de abt van sion
Citaat:
En soms drijf je mensen tot waanzin zonder die intentie te hebben, zie onze discussie over het huilende leraresje.
Maar wat was de intentie dan wel, als het geen wraakzucht of verveling was?

Ik hoop niet dat het is wat ik nu denk, namelijk dat je actie werd aangejaagd door de aanwezigheid en het medeleven van de groep om je heen? Want dat zou een enorme diskwalificatie van jezelf inhouden.

Ik hoor graag je reactie.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2007, 23:12
Magican
Magican is offline
Ze was bezig met een aantekening die niemand begreep, wat meerdere keren zacht werd gemompeld maar waar niet op werd gereageerd. Toen ik het vervolgens wèl duidelijk zei en uitlegde waarom het een kutaantekening was, werd ze gek waarna ze jankend de klas uitliep.
Dat dat onwijs grappig was op het moment deed niets af aan het feit dat ik gewoon vroeg naar duidelijk onderwijs.
Oud 14-11-2007, 18:26
surry
surry is offline
Citaat:

Ik was op de middelbare school t/m de 4e een vervelende puber, die docenten graag in de zeik zette en veel te brutaal was. In de 5e en de 6e vond ik het nog steeds leuk om met bijdehante opmerkingen repliek te geven, maar deed dat kennelijk op een grappige manier, waardoor docenten het wel konden waarderen. Heb in de laatste twee jaar eigenlijk geen problemen meer gehad met docenten.
hehe zo is dat ongeveer ook hetzelfde als bij mij en een paar klasgenoten (6vwo)
Met citaat reageren
Oud 14-11-2007, 22:40
de abt van sion
Citaat:
Ze was bezig met een aantekening die niemand begreep, wat meerdere keren zacht werd gemompeld maar waar niet op werd gereageerd. Toen ik het vervolgens wèl duidelijk zei en uitlegde waarom het een kutaantekening was, werd ze gek waarna ze jankend de klas uitliep.
Dat dat onwijs grappig was op het moment deed niets af aan het feit dat ik gewoon vroeg naar duidelijk onderwijs.
Hoewel ik je aanpak niet volledig goedkeur, moet ik toegeven dat je - als het is gegaan, zoals je beschrijft - gelijk hebt. Je mag van een leraar/lerares verwachten dat hij/zij zijn/haar zaken zo heeft voorbereid, dat je er iets van opsteekt.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 11:54
For Never&Ever
For Never&Ever is offline
5 December zwarte piet spelen en onze "favoriete" leraar natuurkunde doodgooien met pepernoten en strooigoed Ik heb er zin in.
Oud 03-01-2008, 16:28
Verwijderd
hoera?
Hoewel ik ook niet heel braaf was, heb ik nooit een docent gepest.
Nooit echt de behoefte gevoeld.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten