Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
1. Sterk atheïsme. 2. Expliciet zwak atheïsme. 3. Impliciet zwak atheïsme. 1. Sterk atheïsme is de stellige overtuiging dat er géén god bestaat. 2. Expliciet zwak atheïsme is de overtuiging dat er geen reden is om aan te nemen dat er een god bestaat. 3. Impliciet zwak atheïsten hebben er gewoon niet over nagedacht. Zij geloven dus niet in een god, maar keuren religie niet af zoals sterke atheïsten en expliciet zwakke atheïsten dat wel doen. Volgens deze definities zouden baby's dus impliciet zwakke atheïsten zijn. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Nee je bent geen Atheïst als je geboren wordt.
Je geloofd niet in religie dat klopt, je hebt er nog nergens voor gekozen. Pas als je ergens in geloofd behoor je tot een 'groep' (dus als jij 'geloofd' dat er geen god bestaat en geen leven na de dood ben jij atheïst en dat is een baby dus niet). Een baby is nog een blanco papiertje waar opgeschreven gaat worden. Dus het is wel een ogelovige maar puur omdat het nog geen kennis heeft opgedaan van wat dan ook laat staan religie. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat de impliciet zwak atheïsten (vanaf hier IPZ-ers) er niet over nagedacht hebben gaat bij baby's ook niet op, er vàlt voor hen nog nergens over na te denken want het bestaat voor hen gewoon nog niet. De IPZ-ers hebben er wel al van gehoord, maar doen er niks mee. Baby's weten nog niet eens van het bestaan van een religie, laat staan dat ze er een beslissing over kunnen nemen er ( n)iets mee te doen. |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 13-09-2007 om 19:40. |
![]() |
|
@ T-ID
Conclusie wel maar interpertatie niet. @Uice Klopt daar geloof ik niet in. Maar omdat ik niet bewust was van het bestaan van 'vliegende groene forellen' en het hele fenomeen niet kende, kan jij als persoon mij dus de stempel van een ongelovige die niet beter weet geven. En niet de stempel Atheïst, en dat probeer ik te zeggen. Atheïsme is de filosofische stroming die ervan uitgaat dat de fundamentele uitgangspunten niet gerelateerd zijn aan of berusten op de aanname van het bestaan van goden en/of openbaring (of vliegende groene forellen om bij het voorbeeld te blijven ![]() En een baby beperkt zich niet hierin en is dus geen atheist.
||
Citaat:
Ik tap trouwens sinds kort op het studentenpastoraat :X
||
Citaat:
als de defenitie van impliciet zwakke atheist is zoals hij hier is geciteerd, dan is een baby een impliciet zwakke atheist. zeker, het woord ongelovig is nog steeds op zijn plaats. een impliciet zwak atheist is dan ook geen gelovige. voorkeur geven aan een van de twee synoniemen mag, maar voegt verder niet echt iets toe lijkt me. dusss, antwoord op de vraag van een ts: men denkt dat babies ongelovig geboren worden, en in de vak literatuur heet zo'n baby dan een impliciet zwak atheist. de enige stem die ik hier van af heb horen wijken is die van de islamieten. zij geloven dat een kind als moslim geboren is, en zij geloven dit zo omdat zij dit uit hun heilige geschriften zo begrepen hebben. kthxbye?
||||
@kenjiro. ik begin het wat beter te begrijpen, maar nog niet helemaal.
1. wat is de reden dat je als je bijv eenmaal je ontoerekeningsvatbare leeftijd voorbij bent de kans loopt geen kans te maken op de hemel; dat je zonden doet als mens, of de specifieke zonden die jij persoonlijk gedaan hebt? 2. ik weet van de islam af, ben ik nu toerekeningsvatbaar? 3. en zo ja, als ik dus wel goed leef, kom ik niet in de hemel (ja, dat allah dat allemaal wel bepaald weet ik wel, maar even gewoon kort door de bocht). 4. als ik wel in de hemel kom, wat is dan het nut nog van allah dienen? 5. moslims leggen veel nadruk op de wet houden. sommigen nemen het daar veel minder nauw mee. als het allah gaat om de intenties en dergelijke, dan kun je al die wetten toch wel afschaffen? maar volgens mij klinkt de koran niet als gerust te zijn over degene die hem niet strikt navolgen... Citaat:
Citaat:
maar even terug ook op het geboren worden als moslim. Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
2. Ja, maar dat weet ik niet zeker. 3. Wanneer leef je goed? Goed is natuurlijk een erg subjectief begrip. Verder, geen mens is eigenlijk goed genoeg in de hemel te komen. Je komt alleen in de hemel met Allah Zijn genade. Maar waarom zou je Zijn genade verdienen, als je Hem je hele leven ontkend hebt of verkeerde eigenschappen hebt toegekend? Maar zoals je zegt, Allah bepaalt het, ik mag en kan niet vertellen wie wel of niet de hemel in gaat. Ik weet het niet eens van mezelf ![]() 5. Deze wetten zijn er met een reden. Je kan wel met een zon goed mogelijke intentie alcohol drinken, maar als er daarna iets misgaat, dan zijn deze goede intenties nutteloos. Een echte moslim ziet de islamitische wetten niet als een last, maar eerder als een middel om zo dicht mogelijk bij Allah te blijven. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||