Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2007, 12:23
Verwijderd
Hopelijk sluit ze zich aan bij Geert. En gaat ze bij hem strijden om de leidersschap.
Waarna hij na vele ruzietjes zijn partij weer op kan doeken.

VVD krijgt Henk Kamp als leider binnenkort en zal dan weer de achterban terugverdienen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-09-2007, 12:26
Verwijderd
Dijkstal moeten ze terughalen. Dat is tenminste een enigszins fatsoenlijke liberaal, hoewel de kennis van zaken wat te wensen overlaat. Maar dat geldt uiteraard voor de gehele VVD, want iedereen met kennis van zaken is links.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2007, 12:31
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Overigens Rollo Tomasi, het ging hem meer om een statement die ze tegenover de pers had gemaakt die vrijwel alle kranten heeft gehaald. Stond gistermiddag nog op ad.nl, toen ik dat las vroeg ik me af waar ze in godesnaam mee bezig is, kennelijk dachten de fractieleden in de Tweede Kamer ditzelfde ook.
Mja, na dit gelezen te hebben krijg ik toch een wat andere indruk van haar speech, even aangenomen dat haar woorden niet verdraaid zijn.

Citaat:
dat Verdonk zich gedeist zou houden en niet voor de volgende verkiezingen geloost zou worden
Dacht je dat nou echt? Ik heb nooit het idee gehad dat Verdonk bijzonder onder de indruk was van Rutte, ook niet na z'n 'wegcijferen of ophoepelen' uitspraak. Verdonk is gewoon niet het type dat haar mond houdt als de zaken haar niet bevallen.

Citaat:
Dan krijgen we allemaal pseudo-liberale flutpartijtjes. :')
Ja, dan kunnen we eindelijk de uitdrukking 'klein rechts' weer uit de kast halen.

Maar goed, het kan alle kanten op, het hangt ervan af of Verdonk doorgaat als eenmansfractie, of ze steun krijgt van andere VVD'ers of bijvoorbeeld Pastors, hoeveel kiezers van de PVV naar haar overstappen, of ze haar hand niet overspeeld en implodeert, etc etc.
Oud 14-09-2007, 12:51
Magican
Magican is offline
Zonde dit, op naar nog 4 jaar Balkenende na deze 4 jaar Balkenende
Oud 14-09-2007, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Rita Verdonk, die donderdag uit de VVD-fractie in de Tweede Kamer werd gezet, zal haar partij vrijdag nog niet laten weten wat ze doet met haar zetel.
Citaat:
HILVERSUM - Als Rita Verdonk besluit een eigen partij op te richten, dan zou ze kunnen rekenen op 27 zetels. Haar partij zou daarmee in een klap groter zijn dan de VVD.
Toe maar. Ben erg benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2007, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Dijkstal moeten ze terughalen. Dat is tenminste een enigszins fatsoenlijke liberaal, hoewel de kennis van zaken wat te wensen overlaat. Maar dat geldt uiteraard voor de gehele VVD, want iedereen met kennis van zaken is links.

Mwa ik vind Marijnissen en Bos ook niet bepaald verlichte figuren, als ik eerlijk mag zijn...
Met citaat reageren
Oud 14-09-2007, 16:07
Martiño
Martiño is offline
Ik ben benieuwd wat er morgen op dat partijcongres gaat gebeuren. Dat de VVD weer eens laat zien hoe hopeloos ze zijn, maakt me niet uit, maar ik vraag me af wat de partijpolitieke gevolgen zijn en wat dit betekent voor de verdeling op rechts.
Als Verdonk voor zichzelf start (evt. met aanhangers), zou dat Wilders en de VVD ernstig stemmen kunnen kosten.
Ik vraag me af hoe ze zich aanstaande dinsdag gaan presenteren.
Oud 14-09-2007, 16:24
Verwijderd
Citaat:
Mwa ik vind Marijnissen en Bos ook niet bepaald verlichte figuren, als ik eerlijk mag zijn...
De uitspraak dat iedereen met kennis van zaken links is, impliceert natuurlijk niet dat iedereen die links is, kennis van zaken heeft.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2007, 19:58
Verwijderd
Citaat:
De uitspraak dat iedereen met kennis van zaken links is, impliceert natuurlijk niet dat iedereen die links is, kennis van zaken heeft.
Laat ik hier maar niet op in gaan ...

Jammer dat ze zich niet bij Wilders wil aansluiten, zou een grote partij kunnen worden
Met citaat reageren
Oud 14-09-2007, 20:01
Verwijderd
Ik denk dat het juist een erg goede zet is om zich niet bij Wilders aan te sluiten. Krijg de indruk dat mensen die op Verdonk stemmen tussen de VVD en de PVV inzitten. Een aansluiting bij Wilders zou haar dan veel stemmen kosten. Bovendien krijg je dan weer daar gedoe over het leiderschap.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2007, 20:02
fromBALKAN :D
Lijkt me wel spannend! Als er een stevig extreem-rechts blok komt, eens wat veranderingen tussen de waggelende vvd'ers
Met citaat reageren
Oud 14-09-2007, 20:39
Magican
Magican is offline
Citaat:
Lijkt me wel spannend! Als er een stevig extreem-rechts blok komt, eens wat veranderingen tussen de waggelende vvd'ers

Waarom reageer jij steeds in Italics?
Oud 14-09-2007, 20:41
Verwijderd
Ik hoop dat Verdonk met Wilders samengaat, dat die combinatie uit elkaar knalt en dat Verdonk, Wilders en al hun aanhangers belanden waar ze thuishoren: in de Noordzee.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2007, 21:10
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
doe eens even volwassen ipv de tegenslagen van je tegenstanders te bejuichen ofzo.
en juich niet te vroeg, de o zo gevreesde rechts groepen maken alleen maar meer kans buiten dan binnen de vvd.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2007, 23:29
Verwijderd
Citaat:
Bovendien krijg je dan weer daar gedoe over het leiderschap.
Wilders is het enige lid van de PVV. Mocht Rita zich aansluiten bij de PVV dan zal ze alsnog geen aanspraak kunnen maken op leiderschap aangezien ze geen lid kan worden.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2007, 00:22
Verwijderd
Citaat:
doe eens even volwassen ipv de tegenslagen van je tegenstanders te bejuichen ofzo.
ik vind het heel volwassen de tegenslagen van je tegenstanders te bejuichen hoor.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2007, 01:19
Verwijderd
Lol, volgens de peiling van rtl-nogwat zou Rita kunnen rekenen op 27 zetels als ze een eigen partij zou oprichten en er daarna verkiezingen kwamen.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2007, 01:51
Verwijderd
Tegen de tijd dat er weer verkiezingen zijn zal ze wel een stuk lager staan. Als ze zich bij de PVV voegt, kunnen ze misschien nog aardig wat zetels halen
Met citaat reageren
Oud 15-09-2007, 02:22
Daevrem
Daevrem is offline
Verdonk d'r ego kan zich niet schrikken in een bijrol in de VVD. Waarom zou ze dat in de PVV wel kunnen?

Volgens mij is het ego van Wilders ook nog eens vele malen groter.

Mensen die vinden dat Verdonk naar de PVV moet hebben het niet helemaal begrepen. Tenzij ze graag zien dat Verdonk ook de PVV schaadt.
Oud 15-09-2007, 06:40
Verwijderd
Citaat:
Tenzij ze graag zien dat Verdonk ook de PVV schaadt.
Crash and burn, .
Met citaat reageren
Oud 15-09-2007, 11:12
Verwijderd
Citaat:
Wilders is het enige lid van de PVV. Mocht Rita zich aansluiten bij de PVV dan zal ze alsnog geen aanspraak kunnen maken op leiderschap aangezien ze geen lid kan worden.
Officieel niet nee.

Citaat:
ik vind het heel volwassen de tegenslagen van je tegenstanders te bejuichen hoor.

Citaat:

Mensen die vinden dat Verdonk naar de PVV moet hebben het niet helemaal begrepen. Tenzij ze graag zien dat Verdonk ook de PVV schaadt.
Ze hebben ook niet begrepen wat voor mensen er op Verdonk stemmen.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2007, 11:24
Verwijderd
Wat een slap geouwehoer op dat congres zeg.

Ze moeten Rutte er gewoon uittrappen, misschien dat iemand anders er nog wat van kan maken maar ik denk het niet. De fout is al gemaakt bij de aanstelling van Rutte ipv Verdonk die meer stemmen had. Bij de volgende verkiezingen wordt de partij waarschijnlijk gewoon weggevaagd en kunnen ze verder met een zeteltje of 6 (soort Groenlinks, D66)
Met citaat reageren
Oud 15-09-2007, 11:30
Verwijderd
Citaat:
Wat verwacht je dan dat ik zeg? 'Oh gossie, die arme Rita toch, hierdoor is rechts nog meer verdeeld en dat kan ik niet hebben hoor!!11'. Nou, dat ga ik dus niet zeggen. Buiten het feit dat het een terechte beslissing van Rutte was haar uit de fractie te zetten (de VVD liberaal durven te noemen met Verdonk binnen de gelederen getuigt wel van heel veel fantasie) ben ik gewoon echt blij dat die egocentrische machtswellusteling nu zelf eens een kopje kleiner is gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2007, 11:33
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
De fout is al gemaakt bij de aanstelling van Rutte ipv Verdonk die meer stemmen had.
Rutte had meer stemmen dan Verdonk bij de verkiezing van de lijsttrekker, en is derhalve gekozen tot lijsttrekker.
Het is niet het electorale belang (minder eufemistisch: populisme) dat de poppetjes bepaald, maar de VVD leden in een open verkiezing.

Een ander voorbeeld van de interne partijdemocratie is Laetitia Grifith. Ze zou op plaats negen staan vorige verkiezingen, maar de leden plaatsten haar in de stemming over de lijstvolgorde op plaats vijf.
Oud 15-09-2007, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Wat verwacht je dan dat ik zeg? 'Oh gossie, die arme Rita toch, hierdoor is rechts nog meer verdeeld en dat kan ik niet hebben hoor!!11'. Nou, dat ga ik dus niet zeggen. Buiten het feit dat het een terechte beslissing van Rutte was haar uit de fractie te zetten (de VVD liberaal durven te noemen met Verdonk binnen de gelederen getuigt wel van heel veel fantasie) ben ik gewoon echt blij dat die egocentrische machtswellusteling nu zelf eens een kopje kleiner is gemaakt.
Wat dacht je van gewoon niets als je niets toe te voegen hebt? Een reactie als deze vanaf 'buiten het feit' zou al een stuk beter zijn dan wat loze, populistische kreten uiten.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2007, 11:49
Verwijderd
Nou, ik vind een reactie als 'haar ideeën horen in de prullenbak thuis' wel degelijk getuigen van iets toe te voegen te hebben. Maar goed, sinds wanneer zijn 'loze, populistische kreten' een no-go in de gezapige gelederen van de VVD?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2007, 11:50
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Maar goed, sinds wanneer zijn 'loze, populistische kreten' een no-go in de gezapige gelederen van de VVD?
1950.
Oud 15-09-2007, 11:52
Verwijderd
Nou, dat durf ik ten zeerste te betwijfelen. Ik herinner me nog wat vaag gebrabbel over de aanslag op de hardwerkende burger
Met citaat reageren
Oud 15-09-2007, 11:55
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nou, dat durf ik ten zeerste te betwijfelen. Ik herinner me nog wat vaag gebrabbel over de aanslag op de hardwerkende burger
Om dat te begrijpen moet je ook gekke dingen hebben als 'kennis van zaken', 'informatie over de achtergronden', en de persoonlijke nemesis van elke cheap-assed linkse basher: "doorrekenen".
Oud 15-09-2007, 11:59
Verwijderd
De "hardwerkende burger" moet beloond worden voor zijn arbeid. Dat doe je natuurlijk door te snijden in alle collectieve voorzieningen (behalve de nutteloze, het leger), want het enige dat de hardwerkende burger wil, is natuurlijk een grotere auto en TV, een zwembad in de tuin en doorzeefde kleuters in Afghanistan, in ruil voor hogere criminaliteit, slechter onderwijs en slechtere zorg.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2007, 12:00
Verwijderd
Oh, op die manier, lieve T_ID. Net zoals een 'sociaal gezicht', 'compassie' en 'inzicht in de samenleving' de VVD vreemd is? Oh, en ik vergeet natuurlijk enig financieel inzicht.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2007, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Nou, ik vind een reactie als 'haar ideeën horen in de prullenbak thuis' wel degelijk getuigen van iets toe te voegen te hebben.

Citaat:
Eindelijk krijgt die bitch wat haar toekomt.

Echt toegevoegde waarde ja.

Maargoed, ot; ben benieuwd wat er uit het congres komt.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2007, 12:18
Verwijderd
Als de zogenaamde rechtse fanatici verdrinken in de Noordzee kunnen mensen zoals Sylph geen aanspraak meer maken op de sociale voorzieningen om vervolgens met dat geld High school musical posters kopen
Met citaat reageren
Oud 15-09-2007, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Als de zogenaamde rechtse fanatici verdrinken in de Noordzee kunnen mensen zoals Sylph geen aanspraak meer maken op de sociale voorzieningen om vervolgens met dat geld High school musical posters kopen
Wat lul je? Alle intellectuelen zijn links.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2007, 12:21
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Lulkoek. Bovendien bestaat er een aardig aandeel daaronder die in principe links zijn, maar ook door hebben dat de huidige linkse partijen contraproductieve programma's hebben.
Oud 15-09-2007, 12:21
Verwijderd
Citaat:
Lulkoek. Bovendien bestaat er een aardig aandeel daaronder die in principe links zijn, maar ook door hebben dat de huidige linkse partijen contraproductieve programma's hebben.
Dat maakt ze natuurlijk niet minder links.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2007, 12:24
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik doelde niet op sylph speciaal, maar meer op het taalgebruik er omheen enzo.
dat congres zal rutte wel in zijn voordeel werken. beetje jammer alleen dat het besluit al genomen is. wat houdt haar verwijdering precies in? als ze nog lid is, kan ze dan niet later weer infiltreren? steun blijft ze houden.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2007, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Au contraire.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2007, 12:41
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dat maakt ze natuurlijk niet minder links.
Ik vraag me af of je dat nog links kunt noemen. Indien gevraagt blijken dergelijke mensen vaak te hechten aan zoveel vrijheid, ook in financieel opzicht. Eerder links-liberaal dus, die zich zowel onder de VVD, D'66 als de PVDA kunnen scharen.
Oud 15-09-2007, 17:14
T_ID
T_ID is offline
Hoofdbestuur VVD mag blijven

VELDHOVEN - Het hoofdbestuur van de VVD mag blijven. De leden verwierpen zaterdag met 52 procent van de stemmen tegen en 47 voor, een motie waarin stond dat het hoofdbestuur moest opstappen.

De VVD-leden hebben ook de motie verworpen waarin het aftreden van fractievoorzitter Mark Rutte werd gevraagd. Van de leden stemde 65 procent tegen.

De motie voor de terugkeer van Rita Verdonk in de Tweede Kamerfractie is ook verworpen. Van de leden was 65 procent tegen.

Met de afloop van het congres in Veldhoven is de VVD nog niet uit de problemen. Partijleider Mark Rutte zei dat na afloop van de stemmingen. ,,Ik ga vreselijk hard werken om aan de verdeeldheid een einde te maken.''

De VVD-leider maakte duidelijk dat dit voor hem geen dag van triomf is. ,,Ik sta hier niet te juichen. Het gaat niet om mijn positie, maar om de partij.''

Rutte hoopt dat het lukt Rita Verdonk voor de partij te behouden. Voorwaarde is wel dat ze haar Tweede Kamerzetel opgeeft. Welke functie Verdonk wel zou kunnen innemen in de VVD weet Rutte nog niet.

Rutte hoopt ook dat de Tweede Kamerleden Fred Teeven en Charlie Aptroot in de fractie blijven. Zij waren tegen het wegsturen van Verdonk. Teeven zei zaterdag na het congres zich nog steeds op zijn positie te beraden.

http://www.ad.nl/binnenland/article1664349.ece
Oud 15-09-2007, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Eindelijk een rechts iemand met gevatte opmerkingen
Met citaat reageren
Oud 15-09-2007, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Hoofdbestuur VVD mag blijven

VELDHOVEN - Het hoofdbestuur van de VVD mag blijven. De leden verwierpen zaterdag met 52 procent van de stemmen tegen en 47 voor, een motie waarin stond dat het hoofdbestuur moest opstappen.

De VVD-leden hebben ook de motie verworpen waarin het aftreden van fractievoorzitter Mark Rutte werd gevraagd. Van de leden stemde 65 procent tegen.

De motie voor de terugkeer van Rita Verdonk in de Tweede Kamerfractie is ook verworpen. Van de leden was 65 procent tegen.

Met de afloop van het congres in Veldhoven is de VVD nog niet uit de problemen. Partijleider Mark Rutte zei dat na afloop van de stemmingen. ,,Ik ga vreselijk hard werken om aan de verdeeldheid een einde te maken.''

De VVD-leider maakte duidelijk dat dit voor hem geen dag van triomf is. ,,Ik sta hier niet te juichen. Het gaat niet om mijn positie, maar om de partij.''

Rutte hoopt dat het lukt Rita Verdonk voor de partij te behouden. Voorwaarde is wel dat ze haar Tweede Kamerzetel opgeeft. Welke functie Verdonk wel zou kunnen innemen in de VVD weet Rutte nog niet.

Rutte hoopt ook dat de Tweede Kamerleden Fred Teeven en Charlie Aptroot in de fractie blijven. Zij waren tegen het wegsturen van Verdonk. Teeven zei zaterdag na het congres zich nog steeds op zijn positie te beraden.

http://www.ad.nl/binnenland/article1664349.ece
Mja, Rutte mag de algemene beschouwing nog doen en daarna is hij weg, vermoed ik
Met citaat reageren
Oud 15-09-2007, 20:05
Eric Berger
Eric Berger is offline
Hoe zou ze het nu vinden om zélf uitgezet te worden?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2007, 22:03
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mja, Rutte mag de algemene beschouwing nog doen en daarna is hij weg, vermoed ik
Niet waarschijnlijk, nu Kamp de mogelijkheid Rutte door Kamp te vervangen geblokkeerd heeft, en Bolkestein zich achter Rutte heeft geschaard. Dat Wiegel een nederlaag leedt is ook symptomatisch voor het feit dat de conservatieve vleugel al lang de koers niet meer bepaald.

Je hebt ongetwijfeld de polls gezien. 2/3e meerderheid is het eens met de huidige situatie.

Ze zouden Rutte alleen vervangen hebben als bekend was dat of de fractie of de leden een enorme leegloop achter Verdonk aan zouden laten zien.

Gezien het feit dat dit congres een was waarna er binnen korte tijd geen meer van komen denk ik ook niet dat we Rutte nog zullen zien vertrekken.
Oud 15-09-2007, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Oh, daar ben jij weer met je persoonlijke aanvallen. Ik krijg studiefinanciering en mag daar mee doen wat ik wil. Maar goed, je weet wat ze zeggen: de banen komen van links en dat geldt ook voor de sociale voorzieningen, die onder een links bestuur eerlijk en transparant verdeeld worden. Iets wat we niet kunnen zeggen van vier jaar falend rechts bestuur.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2007, 22:15
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
dat geldt ook voor de sociale voorzieningen, die onder een links bestuur eerlijk en transparant verdeeld worden.
Er is een reden dat de uitgaven en schulden op een begroting altijd links van de lijn geschreven worden en de baten rechts.
Oud 15-09-2007, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Er is een reden dat de uitgaven en schulden op een begroting altijd links van de lijn geschreven worden en de baten rechts.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2007, 22:17
Verwijderd
Citaat:
Je kunt zeggen wat je wil, feit is dat je aan de kant van de verliezers staat.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2007, 00:27
Verwijderd
Citaat:
Niet waarschijnlijk, nu Kamp de mogelijkheid Rutte door Kamp te vervangen geblokkeerd heeft, en Bolkestein zich achter Rutte heeft geschaard. Dat Wiegel een nederlaag leedt is ook symptomatisch voor het feit dat de conservatieve vleugel al lang de koers niet meer bepaald.

Je hebt ongetwijfeld de polls gezien. 2/3e meerderheid is het eens met de huidige situatie.

Ze zouden Rutte alleen vervangen hebben als bekend was dat of de fractie of de leden een enorme leegloop achter Verdonk aan zouden laten zien.

Gezien het feit dat dit congres een was waarna er binnen korte tijd geen meer van komen denk ik ook niet dat we Rutte nog zullen zien vertrekken.
Wacht gewoon nog een paar maandjes, dan zie je het wel
Met citaat reageren
Oud 16-09-2007, 00:29
Verwijderd
Citaat:
Eerder aan het feit dat rechts altijd te weinig uitgeeft, en dat links dan alle kosten in een keer voor de kiezen krijgt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten