Advertentie | |
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Maar goed, het kan alle kanten op, het hangt ervan af of Verdonk doorgaat als eenmansfractie, of ze steun krijgt van andere VVD'ers of bijvoorbeeld Pastors, hoeveel kiezers van de PVV naar haar overstappen, of ze haar hand niet overspeeld en implodeert, etc etc.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mwa ik vind Marijnissen en Bos ook niet bepaald verlichte figuren, als ik eerlijk mag zijn... |
![]() |
|
Ik ben benieuwd wat er morgen op dat partijcongres gaat gebeuren. Dat de VVD weer eens laat zien hoe hopeloos ze zijn, maakt me niet uit, maar ik vraag me af wat de partijpolitieke gevolgen zijn en wat dit betekent voor de verdeling op rechts.
Als Verdonk voor zichzelf start (evt. met aanhangers), zou dat Wilders en de VVD ernstig stemmen kunnen kosten. Ik vraag me af hoe ze zich aanstaande dinsdag gaan presenteren.
|
Verwijderd
|
Ik denk dat het juist een erg goede zet is om zich niet bij Wilders aan te sluiten. Krijg de indruk dat mensen die op Verdonk stemmen tussen de VVD en de PVV inzitten. Een aansluiting bij Wilders zou haar dan veel stemmen kosten. Bovendien krijg je dan weer daar gedoe over het leiderschap.
|
![]() |
|
![]() |
Verdonk d'r ego kan zich niet schrikken in een bijrol in de VVD. Waarom zou ze dat in de PVV wel kunnen?
Volgens mij is het ego van Wilders ook nog eens vele malen groter. Mensen die vinden dat Verdonk naar de PVV moet hebben het niet helemaal begrepen. Tenzij ze graag zien dat Verdonk ook de PVV schaadt.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat een slap geouwehoer op dat congres zeg.
Ze moeten Rutte er gewoon uittrappen, misschien dat iemand anders er nog wat van kan maken maar ik denk het niet. De fout is al gemaakt bij de aanstelling van Rutte ipv Verdonk die meer stemmen had. Bij de volgende verkiezingen wordt de partij waarschijnlijk gewoon weggevaagd en kunnen ze verder met een zeteltje of 6 (soort Groenlinks, D66) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het is niet het electorale belang (minder eufemistisch: populisme) dat de poppetjes bepaald, maar de VVD leden in een open verkiezing. Een ander voorbeeld van de interne partijdemocratie is Laetitia Grifith. Ze zou op plaats negen staan vorige verkiezingen, maar de leden plaatsten haar in de stemming over de lijstvolgorde op plaats vijf.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
De "hardwerkende burger" moet beloond worden voor zijn arbeid. Dat doe je natuurlijk door te snijden in alle collectieve voorzieningen (behalve de nutteloze, het leger), want het enige dat de hardwerkende burger wil, is natuurlijk een grotere auto en TV, een zwembad in de tuin en doorzeefde kleuters in Afghanistan, in ruil voor hogere criminaliteit, slechter onderwijs en slechtere zorg.
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Echt toegevoegde waarde ja. Maargoed, ot; ben benieuwd wat er uit het congres komt. |
![]() |
||
Citaat:
|
ik doelde niet op sylph speciaal, maar meer op het taalgebruik er omheen enzo.
dat congres zal rutte wel in zijn voordeel werken. beetje jammer alleen dat het besluit al genomen is. wat houdt haar verwijdering precies in? als ze nog lid is, kan ze dan niet later weer infiltreren? steun blijft ze houden. |
![]() |
||
Citaat:
|
Hoofdbestuur VVD mag blijven
VELDHOVEN - Het hoofdbestuur van de VVD mag blijven. De leden verwierpen zaterdag met 52 procent van de stemmen tegen en 47 voor, een motie waarin stond dat het hoofdbestuur moest opstappen. De VVD-leden hebben ook de motie verworpen waarin het aftreden van fractievoorzitter Mark Rutte werd gevraagd. Van de leden stemde 65 procent tegen. De motie voor de terugkeer van Rita Verdonk in de Tweede Kamerfractie is ook verworpen. Van de leden was 65 procent tegen. Met de afloop van het congres in Veldhoven is de VVD nog niet uit de problemen. Partijleider Mark Rutte zei dat na afloop van de stemmingen. ,,Ik ga vreselijk hard werken om aan de verdeeldheid een einde te maken.'' De VVD-leider maakte duidelijk dat dit voor hem geen dag van triomf is. ,,Ik sta hier niet te juichen. Het gaat niet om mijn positie, maar om de partij.'' Rutte hoopt dat het lukt Rita Verdonk voor de partij te behouden. Voorwaarde is wel dat ze haar Tweede Kamerzetel opgeeft. Welke functie Verdonk wel zou kunnen innemen in de VVD weet Rutte nog niet. Rutte hoopt ook dat de Tweede Kamerleden Fred Teeven en Charlie Aptroot in de fractie blijven. Zij waren tegen het wegsturen van Verdonk. Teeven zei zaterdag na het congres zich nog steeds op zijn positie te beraden. http://www.ad.nl/binnenland/article1664349.ece
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je hebt ongetwijfeld de polls gezien. 2/3e meerderheid is het eens met de huidige situatie. Ze zouden Rutte alleen vervangen hebben als bekend was dat of de fractie of de leden een enorme leegloop achter Verdonk aan zouden laten zien. Gezien het feit dat dit congres een was waarna er binnen korte tijd geen meer van komen denk ik ook niet dat we Rutte nog zullen zien vertrekken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat: