Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
@Kenjirro: Hoe bedoel je? ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik ga hier weer mijn allombekende plaatje beginnen draaien, maar het heeft eerder te maken met het concept innovatie van Merton. De 1e generatie had het hier altijd beter, de 2e en de 3e heeft "onze" waarden geïnternaliseerd, maar kan de doelstellingen die onze maatschappij dwingend voorschrijft niet op legitieme wijze bereiken. Die generaties ervaren strain en dat leidt tot afwijkend gedrag. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Voor een deel worden problemen daarmee ook verplaatst, maar zelfs als wijkvernieuwing slechts symptoombestrijding inhoudt (iets waar ik zeker in geloof aangezien een goed deel van de mensen die de zaak verkloten gewoonweg te stom zijn om niet destructief te zijn voor hun leefomgeving) is het nog iets dat we niet kunnen laten zitten. Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En het is wel heel frappant dat de hoge heren in den haag in de jaren 90 alles wegbezuinigt hebben uit de wijk wat zich bezig hield met kinderen van de straat houden en integratie problemen, en hulpvoorzieningen. Niet te vergeten dat buurtinitiatieven ook geen financiele ruimte meer kregen. En nu opeens is iedereen verbaast dat het een ramp is geworden, te gek voor woorden natuurlijk. Zeker partijen als de PvdA, het CDA en de VVD zouden zich diep moeten schamen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
De mens heeft de natuurlijke neiging tot het kwaad. Hieronder valt o.a. passiviteit, gebrek aan moed en asociaal gedrag. Met de uitgedijde overheid en haar arrangementen hebben wij de mensen het initiatief uit hun handen geslagen. Hierdoor zijn de burgers verworden tot niets anders dan groepen individuen die compleet afhankelijk zijn van de overheid. Vanuit dit oogpunt, wat is een betere medicijn: symptoombestrijding door miljarden te investeren in wijkvernieuwing met de hoop dat daardoor de problemen 'vanzelf' oplossen, óf stapgewijs teruggaan naar de zelfredzaamheid waarbij burgers voor zichzelf en elkaar dienen te zorgen? |
![]() |
||
Citaat:
EDIT: Helemaal hilarisch is 'de mens heeft de natuurlijke neiging tot het kwaad', en vervolgens als 'oplossing' aandragen 'zelfredzaamheid waarbij burgers voor zichzelf en elkaar dienen te zorgen'. Dit kan niet misgaan!
Laatst gewijzigd op 27-09-2007 om 15:23. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Feit is gewoon dat veel mensen niet zonder hulp en steun kunnen. Als je aan een stel paupers het overlaat hoe ze hun geld moeten besteden, zelf verdient of als uitkering wat er hier niet toe doet, dan kopen ze peuken, bier en een 80inch breedbeeld tv en hun kinderen zijn slecht gekleed en hebben geen schoolspullen en hangen de hele dag op straat. Dus het kan zeker geen kwaad dat goed te controleren, want anders krijg je van die zelfredzame mensen die coke verkopen, mensen overvallen en domme blanke sukkeltjes zoals jij aftuigen. Haal ze van de straat, begeleid die mensen, bied hulp. Dat is veel effectiever dan die rechtse stilstand politiek. |
![]() |
|
Ik denk dat PWGR bedoelt dat mensen zèlf de rotzooi om hun heen eens gaan zien en hun straatje zèlf eens gaan aanvegen (Oud-Hollands gebruik. Een goede buur deed jouw straatje er óók nog 's bij).
Dit in tegenstelling tot de gemeente te bellen om te vragen of ze de rotzooi in de straten komen opruimen.(die er de volgende dag door hun eigen kinderen weer wordt neergegooid) Zo gaat dat in ieder geval in mijn straatje, we houden het met de buren netjes, loop ik op straat en zie ik wat liggen, neem ik 't mee en gooi ik 't in m'n eigen kliko. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Die mensen zien die rotzooi om hun heen ook wel en ik betwijfel ten zeerste dat ze het op prijs stellen dat die er is. Ik betwijfel eveneens dat ze daar niets aan willen doen, maar ze moeten er wel de tijd en de middelen voor hebben. Waarom zouden zij overigens geen aanspraak mogen maken op de hulp van de gemeente? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Uiteraard heeft de gemeente ook een taak de straten netjes te houden, de straatverlichting werkend en de riolen door te spoelen. En v.w.b. buurtactiviteiten, hoe zie je dat? Halal barbequetje à la ROC op kosten van de gemeente? Dàt is Utopia ! Daar zou ik in mijn wijk niet eens van durven dromen. Ik geloof zelfs dat menigeen in KE een sterkere band met elkaar hebben (moskee) dan de gemiddelde "één koekje bij de thee" Nederlander. Ik vind het vreemd dat jullie de eigen verantwoordelijkheid als een onmogelijkheid beschouwen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Laten we de situatie niet deterministisch benaderen alsof alleen de overheid al het apathisch genetisch afval in achterstandswijken kan helpen. Een groot deel van de bewoners daar zijn apathisch genetisch afval, dat zal ik beamen. Dat betekend echter niet dat iedereen zo in elkaar zit, en het betekend ook niet dat zelfs apathisch genetisch afval niet net zo lang te schoppen is totdat ze nuttig voor de samenleving worden. Als voorbeeld daarin wil ik een voorbeeld noemen van iemand die door zijn woningcorporatie gesignaleerd werd als een groot probleemgeval. De man was schizofreen en zo gek als een deur. Vervolgens zijn het de administrateurs daar geweest die enkele radertjes in de hulpverlening in gang gezet hebben. De man ging zijn huis uit, uiteraard, maar is daarna wel gedwongen opgenomen in een instelling waar men hem kan behandelen, en voorzien van de nodige medicijnen om hem te laten functioneren. Ik denk dat hij daarmee beter af is dan in een eigen huis waar hij de CV ketel sloopte en in zijn woonkamer neerlegde als hij het koud had.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|