Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Van der Wiel = idem dito Colin = komt tekort voor dit niveau, 3de keus op de rechtsbackpositie na Siem de Jong ![]() Ogararu = twijfelgeval, komt zowel aanvallend als verdedigend te kort Emanuelson = pure voetballer, dus veel meer een middenvelder dan een verdediger. Hij staat wel al 2,5 seizoen lang linksback maar dat maakt hem nog geen verdediger. Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Heerlijk.. voor de wedstrijd 300 sliertspuiters of hoe je die dingen ook noemt.. tien rookbommen, 200 fakkels en de longen van menig supporter uit het lijf.. het was weer een ouderwets avondje NAC, doet terugdenken aan de beatrixstraat zelfs.. Heb gister nog heel de dag met een grijns rond gelopen en zelfs vandaag, als ik er aan terug denk begin ik weer te lachen.. en dan vooral dat fenomenale medium, youtube.. het blijft geweldig op zulke momenten! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wat een onzin over Emanuelson, als het geen verdediger zou zijn dan had Ajax drie jaar geleden al een andere linksback gehaald. Geloof je zelf dat bij een club als Ajax een jeugdspeler die linkshalf is op linksback wordt gezet, en de jaren erna niet gezocht wordt naar een speler die wel een echte linksback is? Lijkt me toch vreemd. Overigens is het qua linksbacks dun gezaaid in Nederland, daar kan Ajax ook weinig aan veranderen. Voor de rest? Zuiverloon, Dingsdag, Cornelisse, Braafheid, Wielaert, Zomer (op de bank nota bene), Olsson, Wisgerhof, Bruno Silva, Kruiswijk, De Fauw, Karqbo imo kunnen ze zo allemaal bij Ajax aanschuiven. Dat je Heitinga en Emanuelson middenvelders noemt is te wijten aan de manier van opleiden in Amsterdam. Aanvallend zijn ze allemaal sterk maar verdedigend is het echt niks. De laatste door Ajax opgeleide verdediger? Frank de Boer, Aaron Winter en Michael Reiziger die zo'n 20 jaar geleden doorbraken, Tim de Cler en Frank Verlaat had je ook nog maar die werden in Amsterdam niet op waarde geschat. Het hoort bij de club maar wanneer dringt het daar nou eens door dat niet iedereen een mannetje uit hoeft te kunnen spelen om een goede verdediger te zijn?
||
Citaat:
![]()
||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Probleem bij Emanuelson is dat hij totaal niet kan verdedigen en in een zwak Ajax speelt dat probleem heel vaak op. Ik vind dat Emanuelson te slecht kan verdedigen om achterin te spelen en dat zijn beste positie die van linkshalf is. Evenals ik Vertonghen geen linksback of centrale verdediger vind maar een linkshalf. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dit seizoen echter zie je de B1 het heel erg goed doen met op dit moment 8 verliespunten voorsprong en een ongeslagen status. Ondanks het doorschuiven van de 2de jaars junior Daley Blind doen ze het dus erg sterk. Wat mij betreft zouden dus op dit moment de beste spelers uit de B1 naar de A1 worden doorgeschoven en de beste spelers uit de A1 naar jong Ajax. Citaat:
Tim de Cler werd wel op waarde geschat maar had Maxwell voor zich en was en is nog steeds geen fantastische back. Typisch zo'n speler die vanuit de opleiding van een topclub naar een middenmoter gaat en op rijpe leeftijd (rond de 27) weer de weg naar de top terug maakt. Frank Verlaat vond ik de periode dat hij terug kwam erg matig maar dat kwam vooral doordat hij totaal niet kon verdedigen met ruimte in zijn rug. 8 jaar geleden was dat nog funest voor een verdediger bij Ajax.. |
![]() |
|
Ik vind dat je met de kracht van de jeugdteams van Ajax wel een goed punt hebt Acromega. Hoewel ik statistieken zou moeten bekijken om daar zeker van te zijn. Maar het geeft in ieder geval wel aan hoe dramatisch het scoutingsbeleid bij Ajax dan wel niet is, een geschikte centrale verdediger moet zeker te vinden zijn. Een linksback is misschien moeilijker, maar ook dat zou moeten kunnen.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben het trouwens niet helemaal eens over je kritiek over het al dan niet vinden van een goede centrale verdediger. In de zomerstop heeft Martin van Geel op de volgende manier geredeneerd: op dit moment heeft Ajax 3 centrale verdedigers (Stam, Heitinga en Vermaelen) met een jeugdige back-up (van der Wiel). Op links hebben we Emanuelson met als vervangers Vertonghen en evt. Vermaelen en op rehts hebben we Ogararu met als vervangers Colin en evt. Heitinga. Van Geel had liever Boakye gezien als vervanger van Ogararu maar Colin was een vriendje van Henk ten Cate. Op dat moment leek alles achterin bij Ajax nog ok. Het begon minder te worden toen Stam zijn contract in leverde en toen opeens Vermaelen en van der Wiel maandenlang er uit lagen. Nu is dus hét moment voor van Geel aangebroken om aan te tonen dat hij de geschikte TD voor Ajax is. Hij zit echter wel in een moeilijke situatie, alle Europese clubs willen hun verdedigers behouden halverwege het seizoenen en vragen de hoofdprijs terwijl er vanuit de achterban een enorme druk op hem wordt uitgevoerd om minstens één fatsoenlijke verdediger te halen. Een ander 'probleem' voor hem is dat hij een speler moet halen die er meteen staat maar dit valt voor hem opzich nog wel mee doordat hij toch nooit een onbekende speler haalt. Maar nogmaals, mocht van Geel deze transferperiode geen verdediger meer weten aan te trekken dan heeft hij gewoon gefaald want zonder minstens een extra verdediger wordt Ajax dit seizoen geen kampioen. Citaat:
Laatst gewijzigd op 21-01-2008 om 09:37. |
![]() |
|
Nouja bij Twente hebben behalve Arnautovic heeft Rendla ook al gespeeld echter is nu vrji zwaar geblesseerd, ook zitten Droste en Douglas (2 verdedigers
![]()
|
Verwijderd
|
Wat betreft jeugdteams moet je ook rekening houden met Vitesse, Heerenveen en in mindere mate PSV en FC Twente (traditioneel gezien).
Vitesse heeft altijd erg sterke jeugdteams gehad, net als Heerenveen. Weet echter niet zeker of die clubs ook tegen Ajax' jeugd spelen of niet. PSV heeft de laatste jaren meer energie gestoken in jeugdscouting &-opleiding. Wel is het nog steeds zo dat je bij PSV in 1 ding érg goed moet zijn (individuele actie bijv.) en de rest kan dan matig zijn maar dan haal je het vaak toch wel. Dat is toch wel een beetje jammer imo. Wat Ajax betreft: Zij hebben al jaren te maken met een slechte verdediging. Ook tijdens de gloriejaren waren de backposities niet bezet door de beste backs die er waren imo. Met name Reiziger was nogal zwak (kwam trouwens van Sparta, niet Ajax) maar dat viel minder op omdat het middenveld sterk genoeg was, dat is nu ook niet meer zo. Hoewel het met Davids' komst wel beter is geworden. |
![]() |
||
Citaat:
|
Lurling wordt doormidden getrapt, Molhoek geblesseerd door zo'n domme kutwijker, Loran krijgt een trap, Penders wordt nagetrapt maar Leo Driessen van RTL is van mening dat Quik Boys bij een buitenspelsituatie een doelpunt moet krijgen. Die leraar lichamelijke opvoeding zat blijkbaar aan de coke ( dat doen ze toch in die vissersdorpen? ), hij was behoorlijk doorgeslagen.
Wat een ongeloofelijke mongool is dat, kunnen ze geen objectieve verslaggever op zijn plek zetten? Maar goed, NAC is weer degene die slecht speelde blijkbaar, Quik Boys maakte de sfeer ( ik hoorde toch alleen NAC liederen..). Weer een avondje RTL kijken, leuk. Maar we staan wel in de halve finale ![]() Nu eens geen belachelijke loting.
||
Citaat:
Maar een pittige overtreding is er één en daarvoor hoef ik niet objectief te zijn en dat waren wel degelijk flinke overtredingen gisteren. Dat Nederland op de hand van de amateurs was gisteren verbaast me niks, ik zou het ook zijn maar de verslaggeving was gisteren dra-ma-tisch tegen NAC gekant.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
|
![]() |