Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Grootdeels. De observaties kloppen voor een deel. Wat ze daarop baseerde is echter voor een deel aangevuld, en voor een deel sensatiecrap. Haar werk is een beetje te vergelijken met dat van Edward Said. Die constateerde ook een paar dingen die wel zo zijn (en al lang door anderen geconstateerd waren), en baseerd daarop echter 'waarnemingen' en conclusies die niet met de eerdere observaties te staven zijn. In geval van Klein zijn haar claims over natuurrampen en bedrijven, en vermeende overheidssteun, op geen enkele manier te onderbouwen. Er gebeuren natuurrampen, ja. Bedrijven maken winst op hulpgoederen, ja. De overheid koopt die goederen voor hulpverlening, ja. Maar een bewuste samenzwering daarachter, daar is geen sprake van. Nu is het natuurlijk wel zo dat de meest gestoorde samenzweringstheoretici en actievoerders met werken zoals dat van haar aan de haal gaan, en dat de discussie zeer vertroebeld, maar dat stelt haar werk niet boven kritiek. Ik heb zelf een dergelijk boek in huis met Violent Geographies. Ook daar is hun analyse scherp, maar conclusies als 'natuurlijk steunt Amerika de Taliban. De CIA trainde hen' (och ja, dertig jaar context is immers een te verwaarlozen factor die gerust uit je analyse kan blijven) en uitspraken over kapitalisme die eerder op Marx dan op empirie gestoeld zijn verraden de ondertoon van pseudo-wetenschappelijk activisme. En goed, dat is nu eenmaal een doodzonde voor je reputatie. Ik kan toch ook geen paper inleveren over het ruimtelijke patroon van het OV en de ontwikkelingen erin, en dan afsluiten met 'ondanks alle problemen dient men dus het OV verder te privatiseren. Dit is altijd beter en goedkoper.' Nee, ze zien me aankomen... ![]() Overigens.. De gemeente Beverwijk heeft ondertussen een jaar verder nog geen eurocent op mijn rekening geboekt! Een grof schandaal vind je ook niet?
Laatst gewijzigd op 24-07-2008 om 21:58. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|