Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2007, 21:41
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dichtbij, maar geen sigaar. T_ID beschuldigt iemand van pseudo-wetenschap. Dan moet T_ID de beschuldiging hard kunnen maken.
Zie mijn voorbeeld van de zaken die Naomi Klein erbij verzon omtrent New Orleans.
Oud 17-10-2007, 23:56
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Zie mijn voorbeeld van de zaken die Naomi Klein erbij verzon omtrent New Orleans.
Zie mijn antwoord(en).
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 01:13
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Tijdens het apartheidsregime waren ze tenminste nog constructief bezig in Zuid-Afrika..
Toen paupers zoals jij nog geen stemrecht hadden ook.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2007, 09:46
Verwijderd
het topic verandert langzaam in een welles-nietes discussie over wie wat moet gaan bewijzen.

Dat betekent in feite dat beide kanten van gekkigheid niet meer weten hoe ze hun argumenten moeten staven...
Met citaat reageren
Oud 22-10-2007, 23:22
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
het topic verandert langzaam in een welles-nietes discussie over wie wat moet gaan bewijzen.

Dat betekent in feite dat beide kanten van gekkigheid niet meer weten hoe ze hun argumenten moeten staven...
Ho even, ik heb T_ID van repliek gediend met argumentatie, met de posting van 17-10 van 21:42 uur.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2008, 21:10
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Dat dat ergens gebeurd betekend niet dat dit universeel als middel wordt gezien, overal gebeurd en georganiseerd is. Conclusies die wel in het werk van Klein staan of doorklinken.

Dat is dan weer waar de lijn tussen sensatiejournalist en wetenschapper zit.

Los van de feitelijke onmogelijkheid en onwaarschijnlijkheid ervan hoort alles dat het predikaat wetenschappelijk wil verdienen zich verre te houden van dergelijke politiek getinte conclusies, tenzij ze echt een gietijzeren onderbouwing/rechtvaardiging bezitten. De typering van Eric Berger klopte van geen kanten. Gewoon nog een journaliste dus die even snel (kapitalistisch) wil incashen door het bij elkaar sprokkelen van wat dubieuze verschijnselen in de politiek en die in een naargeestig sfeertje plaatst om dan te roepen dat het een complot is. Van de Rosswell aliens tot het dynamiet in het WTC hebben we het allemaal al eens gezien.
TI_D heb je het boek uberhaupt wel gelezen?
Oud 24-07-2008, 21:51
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
TI_D heb je het boek uberhaupt wel gelezen?
Wat een up, maar goed:
Grootdeels. De observaties kloppen voor een deel. Wat ze daarop baseerde is echter voor een deel aangevuld, en voor een deel sensatiecrap. Haar werk is een beetje te vergelijken met dat van Edward Said. Die constateerde ook een paar dingen die wel zo zijn (en al lang door anderen geconstateerd waren), en baseerd daarop echter 'waarnemingen' en conclusies die niet met de eerdere observaties te staven zijn.

In geval van Klein zijn haar claims over natuurrampen en bedrijven, en vermeende overheidssteun, op geen enkele manier te onderbouwen. Er gebeuren natuurrampen, ja. Bedrijven maken winst op hulpgoederen, ja. De overheid koopt die goederen voor hulpverlening, ja. Maar een bewuste samenzwering daarachter, daar is geen sprake van.

Nu is het natuurlijk wel zo dat de meest gestoorde samenzweringstheoretici en actievoerders met werken zoals dat van haar aan de haal gaan, en dat de discussie zeer vertroebeld, maar dat stelt haar werk niet boven kritiek.

Ik heb zelf een dergelijk boek in huis met Violent Geographies. Ook daar is hun analyse scherp, maar conclusies als 'natuurlijk steunt Amerika de Taliban. De CIA trainde hen' (och ja, dertig jaar context is immers een te verwaarlozen factor die gerust uit je analyse kan blijven) en uitspraken over kapitalisme die eerder op Marx dan op empirie gestoeld zijn verraden de ondertoon van pseudo-wetenschappelijk activisme.

En goed, dat is nu eenmaal een doodzonde voor je reputatie.

Ik kan toch ook geen paper inleveren over het ruimtelijke patroon van het OV en de ontwikkelingen erin, en dan afsluiten met 'ondanks alle problemen dient men dus het OV verder te privatiseren. Dit is altijd beter en goedkoper.'
Nee, ze zien me aankomen... Daar hoort natuurlijk een argument bij waarom die marktwerking ondanks de gemixte observaties van soms beter soms slechter, dat effect zou hebben, of tenminste waarom alternatieven duurder zijn.

Overigens..
De gemeente Beverwijk heeft ondertussen een jaar verder nog geen eurocent op mijn rekening geboekt! Een grof schandaal vind je ook niet?

Laatst gewijzigd op 24-07-2008 om 21:58.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2008, 01:13
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Wat een up, maar goed:
Grootdeels. De observaties kloppen voor een deel. Wat ze daarop baseerde is echter voor een deel aangevuld, en voor een deel sensatiecrap. Haar werk is een beetje te vergelijken met dat van Edward Said. Die constateerde ook een paar dingen die wel zo zijn (en al lang door anderen geconstateerd waren), en baseerd daarop echter 'waarnemingen' en conclusies die niet met de eerdere observaties te staven zijn.

In geval van Klein zijn haar claims over natuurrampen en bedrijven, en vermeende overheidssteun, op geen enkele manier te onderbouwen. Er gebeuren natuurrampen, ja. Bedrijven maken winst op hulpgoederen, ja. De overheid koopt die goederen voor hulpverlening, ja. Maar een bewuste samenzwering daarachter, daar is geen sprake van.

Nu is het natuurlijk wel zo dat de meest gestoorde samenzweringstheoretici en actievoerders met werken zoals dat van haar aan de haal gaan, en dat de discussie zeer vertroebeld, maar dat stelt haar werk niet boven kritiek.

Ik heb zelf een dergelijk boek in huis met Violent Geographies. Ook daar is hun analyse scherp, maar conclusies als 'natuurlijk steunt Amerika de Taliban. De CIA trainde hen' (och ja, dertig jaar context is immers een te verwaarlozen factor die gerust uit je analyse kan blijven) en uitspraken over kapitalisme die eerder op Marx dan op empirie gestoeld zijn verraden de ondertoon van pseudo-wetenschappelijk activisme.

En goed, dat is nu eenmaal een doodzonde voor je reputatie.

Ik kan toch ook geen paper inleveren over het ruimtelijke patroon van het OV en de ontwikkelingen erin, en dan afsluiten met 'ondanks alle problemen dient men dus het OV verder te privatiseren. Dit is altijd beter en goedkoper.'
Nee, ze zien me aankomen... Daar hoort natuurlijk een argument bij waarom die marktwerking ondanks de gemixte observaties van soms beter soms slechter, dat effect zou hebben, of tenminste waarom alternatieven duurder zijn.

Overigens..
De gemeente Beverwijk heeft ondertussen een jaar verder nog geen eurocent op mijn rekening geboekt! Een grof schandaal vind je ook niet?
heb even geen tijd om te reageren, maar damn idd, had niet gezien dat het zo oud was. Excuses
Oud 27-07-2008, 11:52
arPos
arPos is offline
Citaat:
Overigens..
Reageren

Regels voor berichten