Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2007, 16:02
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Nog 1.5 uur , maar iets zegt me dat ik hiermee op moet houden. Anyway, vanavond voor het eerst in 5 jaar naar de kermis, en ik denk dat het ongelooflijk leuk wordt . Ik moet misschien ook morgen wat gaan doen aan school, want vrijdag en zaterdag werken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2007, 16:19
BleuEyes
BleuEyes is offline
Bah, ik voel me echt ontzettend vreemd en stom en kut..

Ik heb net een hele poos bij mijn zus gezeten. Huilen, huilen en nog is huilen. Ik wist niet dat 't in me zat, zo erg. Ze liet me een aantal liedjes horen van haar vriend (die overleden is) uit de auto, liedjes die ze van haar beste vriendin gehad had, boeken die ze aan het lezen is (over de dood), gedichtjes, spulletjes.. Ze wilde het me zo graag laten zien, en ik wilde het ook echt graag zien..

Ik weet niet hoe, maar het 'troostende' in me zakte in en maakte plaats voor een enorme huilbui samen met mijn zus.. Voelde ontzettend fijn, en ook zo hartverscheurend..

Voor het eerst sinds een maand kwam het er gewoon uit, al die tijd wist ik het te verstoppen en dat is gewoon stom van mezelf.
Oud 16-10-2007, 16:38
moon
moon is offline
@rare kwast: herkenbaar, maar kom op hè, volhouden! Ik snap dat het moeilijk is, maar niet opgeven. *Hele dikke knuff*

Ik heb het ook wel weer een beetje gehad voor deze week. Het gaat wel ietsje beter dan vorige week want vorige week zat ik er echt helemaal doorheen, maar het gaat nog steeds verre van goed. Ik ben wel naar de training geweest en hoor nu dan ook eigenlijk trots op mezelf te zijn.
Oud 16-10-2007, 17:00
Yana
Yana is offline
Ik was zo trots op mezelf.

En nu heb ik het weer allemaal verpest, zoals ik dat altijd doe.

Stik er ook maar in allemaal
Oud 16-10-2007, 17:26
IcedEarth
IcedEarth is offline
@ Yana, sterkte, mag ik vragen wat er precies aan de hand is? Misschien kan ik je helpen relativeren..
Oud 16-10-2007, 17:35
Yana
Yana is offline
Citaat:
@ Yana, sterkte, mag ik vragen wat er precies aan de hand is? Misschien kan ik je helpen relativeren..
Ik voelde me zo goed gisteravond, zo goed vanmorgen. Ik ben gisterenavond laat niet weer doorgeslagen zoals zo vaak gebeurd, ik heb vanmorgen niet gecompenseerd en ik heb redelijk gegeten overdag. Vervolgens ging ik naar de supermarkt en besloot ik weer eens te proberen om *veel-verpakkingen* te kopen. Ik voelde me zo sterk, dat ik zeker wist dat het deze keer wel zou lukken. Ik kocht afbakpistoletjes en een pak sultana banaan&chocola, waarvan ik er ééntje mocht zodra ik thuis kwam. Het is me gelukt om de hele weg naar huis (meer dan een half uur lopen) niets ervan te nemen, om te wachten totdat ik thuis was zoals ik met mezelf had afgesproken. Ik at één pakje en dat was goed. Daar had het verdomme bij moeten blijven. Uiteindelijk is het hele pak (=4 pakjes van 3 stuks) op. En alle vier de pistoletjes, waarvan ik er ook maar maximaal 2 had willen eten. Het houdt gewoon niet op. Ik kan het niet, ik faal stééds weer. Nu moet ik morgen weer compenseren, weer mezelf straffen voor wat ik fout doe. Het gaat maar door en door en door.. en iedere ontsnappingspoging is gebaseerd op een illusie. Ik zit gevangen en klaarblijkelijk ben ik dat gedoemd te blijven. Iedere keer als ik ergens trots op kan zijn, als ik denk dat het me lukt, dan blijkt dat toch weer niet zo te zijn. Ik heb het gevoel compleet mislukt te zijn.
Oud 16-10-2007, 17:39
Verwijderd
@Yana: Als het zo eenvoudig was dan had het allang geen probleem meer geweest. Natuurlijk is een dergelijke terugval vervelend, maar herstellen is een proces, een langdurig proces. Terugvallen horen daarbij, dat heeft niets met jou als persoon te maken. Probeer er over te praten met de mensen uit je groep, grote kans dat zij er ook last van hebben. Het zal steeds een beetje beter gaan en het beter gaan zal steeds een beetje langer duren, maar het is gewoon een heel langdurig proces, dat heeft, nogmaals, niets te maken met jou als persoon.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 17:52
Yana
Yana is offline
ja, het duurde nu nog geen hele dag.

Het demotiveert me enorm om nieuwe dingen uit te proberen. Dan blijf ik liever op crackers leven, daar krijg ik ook niet zo gauw vreetbuien van.. en als wel, dan zijn het maar crackers.
Oud 16-10-2007, 18:01
Mister Sir
Mister Sir is offline
Ik ben nergens goed in. Overal waar ik kijk is iemand wel ergens goed in. Ik niet. Ik heb niets. Het voelt alsof ik dom ben, talentloos en toekomstloos. Ik ben blij als ik dood ben. Of beter gezegt, hopelijk voel ik dan niets meer. Het enige wat me tegenhoud zijn mijn vrienden en familie.

Laatst gewijzigd op 16-10-2007 om 18:13.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 18:34
Verwijderd
Citaat:
<whine-mode>

Wat erger ik mij toch enorm aan de meeste treinreizigers (en aan de westerse busreizigers, ook). Niet eens elkaar even de tijd gunnen om fatsoenlijk uit te stappen en altijd maar voordringen.
Nee, nog terwijl de mensen uit proberen te stappen al proberen in te stappen zodat je eventjes kunt zitten. Egoïsten.

</whine-mode>

Okay, klaar.
Is het niet Theo Maassen die het daar over heeft? Als je op het station staat, denk je 'jezus mensen, schiet toch eens op, zo moeilijk is het niet om uit te stappen, duurt lang, fine, ik ga wel duwen.' En als je uitstapt denk je juist 'pff, stelletje drammers, ik ga es lekker heel erg langzaam uitstappen, mwaha.'

Het klopt redelijk

@Yana: Je bent niet compleet mislukt. Het is heel goed dat het lukte om maandag geen eetbui te krijgen, maar dat het dinsdag wel gebeurde is niet het einde van de wereld. Zoals Leonoor zegt, het is een langdurig proces. Twee stapjes vooruit, een stapje terug. Soms twee stapjes terug en maar een vooruit. Maar uiteindelijk wel steeds meer stapjes vooruit. Het komt écht wel goed. Je hoeft niet meteen, in een klap, beter te zijn. (En compenseren is echt niet nodig voor een zo'n dagje, maar dat weet je zelf natuurlijk net zo goed.)
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 18:47
duivelaartje
duivelaartje is offline
Jeej, ik heb een eigen printertje. Hij is echt klein. <3 Maar hij staat nu waar altijd m'n tijdschriften lagen en die kunnen nu nergens meer heen, want m'n boekenkasten zitten vol met boeken en een plank moet vrijblijven voor studieboeken die nog meer gaan komen en voor m'n bladmuziek heb ik eigenlijk ook amper plaats. Meh, ik moet een nieuwe boekenkast, maar 2 grote en een halve zitten al vol met boeken, mappen, en andere opbergdingen voor papier. Bah.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 19:03
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb maagpijn en het komt vast enkel omdat ik dat de afgelopen dagen ook 's avonds kreeg. Nu weet ik niet of ik zo'n pil moet nemen of niet. Ben verder niet echt missselijk. Argh, waren mijn maagmedicijnen maar hier, dan had ik die kunnen nemen, maar die heb ik dan weer niet meegenomen.
*zucht* Ik moet me gewoon niet zo aanstellen. Computer afsluiten, Toergenjev lezen. En een hobby zoeken. Ik wil een bezigheid hebben. Iets waarvoor ik niet het huis uit hoef, eentje die onmogelijk stress kan veroorzaken, iets leuks. Het mag ook suf zijn. Dus als iemand ideeën heeft
Oud 16-10-2007, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Ik ben nergens goed in. Overal waar ik kijk is iemand wel ergens goed in. Ik niet. Ik heb niets. Het voelt alsof ik dom ben, talentloos en toekomstloos. Ik ben blij als ik dood ben. Of beter gezegt, hopelijk voel ik dan niets meer. Het enige wat me tegenhoud zijn mijn vrienden en familie.
Ik denk dat iedereen zijn talenten heeft en ook jij.
Maar misschien is het iets waar je zelf nog niet achter bent..
Iets waar je nog naar moet zoeken. Maar er is altijd iets
Probeer een doel te stellen voor jezelf, wat wil je bereiken?
in hoeverre wil je gelukkig zijn? En ik denk dat door hulp in te schakelen
je aardig wat aan je (depressieve?) gevoel kunt doen.
Gelukkig zijn daar vrienden en familie voor. Niet verkeerd interpreteren, maar ik bedoel meer van dat ze er voor je zijn
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 19:29
Redhair
Redhair is offline
Dat was het dan, als ik het knmi mag geloven. De mooie herfst is voorbij, de ochtenden voor het huis in joggingbroek en vestje, met kopje thee en hond, lekker in de zon, zijn voorbij. Het wordt koud!
Verder gaat alles natuurlijk goed. Ik was vanmiddag met J. naar de supermarkt en er zat een plukje haar van mij raar of zo, hij streelde het in ieder geval weg. Iets heel kleins en onbenulligs, maar het voelde fijn en teder, op de goede manier. Steeds dit soort kleine aanrakingen, ik ben er blij mee. Het laat zien hoe close we zijn, hoe veel we van elkaar houden, zonder een relatie te hebben.
Weet je, laat die winter maar komen. Dit jaar geen winterdepressie, geen desoriëntatie, geen luchtbel om mij heen, geen leegte. Deze winter sta ik dat niet toe. De laatste winters altijd shit gehad. Het niet meer weten of kerst al is geweest, uren voor me uitstaren, wachten op de volgende dag, om weer te wachten op de dag daarna. Elke dag naar de bomen kijken, of er nou nog echt geen knoppen aanzitten. In mezelf zitten, onbereikbaar zijn, ik wil dat niet meer.
Na afgelopen winter, na het grootste dieptepunt, wil ik dat nooit meer. Wat was afgelopen winter erg ja. Of tenminste, wat was die ene week erg. De week na kerst, de week na veel te veel drugs en verstopte emoties. De week dat ik dacht dat ik een psychose had en er nooit meer uit zou komen, toen mijn moeder niet uit mijn gezichtsveld mocht verdwijnen, toen ik doodsbang voor alles was.
Ja, dat was het dieptepunt en deze winter wordt een hoogtepunt. Ik ga vooruit, het gaat goed met me, zo veel beter dan afgelopen jaar en het jaar daarvoor en daarvoor. Deze winter wordt cool.

Mm, waarom zie ik hem eigenlijk nooit? Het is al anderhalve week geleden dat we gezoent hebben en ik ben hem nog niet eens tegengekomen, terwijl hij mijn buurman is. Is misschien maar goed ook, want anders val ik zeker weer voor die bambi ogen en gaan we weer ons spel spelen, word ik weer verliefd op hem. Maar ik wil hem gewoon even zien, even tegen hem aanhangen, zoenen, horen hoe leuk en lief en mooi ik ben, hem zien lachen en close zijn. Hij is lief en geeft je zo'n goed gevoel als je met hem bent. Pfff ik moet ophouden.
Oud 16-10-2007, 19:29
Verwijderd
Oeps, 1.1 kilo afgevallen deze week. Dat is niet goed. Ergens was het wel logisch, ik heb gewoon te weinig gegeten. Wel veel moeilijke dingen en dat is wel goed, maar blijkbaar nog te eng. En verder was het wel oké vandaag. R. mijn lieve vriendinnetje was er. <3333333
Oooh en ik heb nieuwe schoenen met hakken en nu doen m'n voeten enorme pijn. Ennnn morgen ga ik weer naar autorijden en naar de Lama's. <3333333
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 19:52
Verwijderd
Omg, ik ben vandaag gewoon tijdens de les in slaap gevallen! Ik kan er wel om lachen, zoiets gebeurd me namelijk nooit. De leraar had het ook in de gaten... Oeps.

Vandaag gezellig samen met mijn broer gegeten. Leuk om daar weer eens te zijn. Ach, hij is mijn buurman, maar hij heeft helaas weinig tijd door het sporten. Leuk dat ik zo goed met hem kan opschieten, dat is lang niet altijd zo in gezinnen.

Morgen heb ik een toets en ik heb gewoon geleerd! De laatste keer was met mijn examens, daarvoor eigenlijk ook amper. Ik zou trots moeten zijn dat ik nu wél geleerd heb. Nu alleen nog de projecten kunnen bijhouden en gemotiveerd blijven... Het lukt me wel.

Ik hou van het leven, ik hou van vriendje, de herfst met alle mooie kleuren en alle mooie dingen.<3 Vandaag is leuk!

/Positief
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 20:14
Yana
Yana is offline
Citaat:
Oeps, 1.1 kilo afgevallen deze week. Dat is niet goed. Ergens was het wel logisch, ik heb gewoon te weinig gegeten. Wel veel moeilijke dingen en dat is wel goed, maar blijkbaar nog te eng. En verder was het wel oké vandaag. R. mijn lieve vriendinnetje was er. <3333333
Oooh en ik heb nieuwe schoenen met hakken en nu doen m'n voeten enorme pijn. Ennnn morgen ga ik weer naar autorijden en naar de Lama's. <3333333
He, ik heb echt respect voor jou, hoe goed je bezig bent en hoe hard je aan je ES werkt. Ik herinner me ook nog berichtjes van een tijdje geleden en dan doet het me goed te lezen dat jij zo vooruit bent gegaan. Je bent er nog niet, het is nog steeds moeilijk, maar je onderkent het probleem en weet het daarna ook weer om te buigen naar iets goeds. Echt, super!!
Oud 16-10-2007, 20:31
Sagana
Sagana is offline
Het is echt een verdomde kutdag geweest vandaag.
Oud 16-10-2007, 21:16
Little_lady
Little_lady is offline
It's so much fun here today! Ik voel me zozozo vrolijk en het is zó gezellig Lekker dom doen op i-net met vriendinnetje die over gekomen is en morgen met haar mee terug voor 5 (ja echt VIJF) dagen! And I'm feeling fine, oh so fine!
Oud 16-10-2007, 21:16
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Het is echt een verdomde kutdag geweest vandaag.
Eens. Ik had écht een verschrikkelijke kutdag.
Nu ga ik slapen, want ik ben echt teringchagrijnig.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 21:39
Morri
Morri is offline
Pff, m'n moeder verteld dat ik misschien toch maar hulp moet gaan zoeken. Ze reageerde wel goed, maar brengt me toch weer aan het twijfelen. Ik heb geen probleem, toch? Maar waarom moet ik dan hulp zoeken? Ik maak het mezelf zo lastig. Het enige punt is dat ik nu dus naar de huisarts moet. Het voelt als een nutteloze tussenstap, ik weet dat ik moet, maar ik durf eigenlijk niet en dadelijk zegt ze dat ik een aansteller ben en dat ik het zelf best op kan lossen. Maar ja, dat denk ik nu al 3,5 jaar, dus blijkbaar kan ik het niet.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 21:58
Verwijderd
pfoe, wat een rotdag. Ik was de hele ochtend al "afwezig", en mijn klasgnoten en lerares stuurden me naar huis. Gelukkig ging er een klasgenootje mee. Op het station ben ik dus helemaal "weg" geraakt. Toen ik bijkwam stonden er twee ambulancebroeders voor mijn neus en drie agenten achter mij. pfoe, ik schrok wel. Even gejankt enzo. Daarna heeft iemand van school me naar huis gebracht, dat klasgenootje ging mee. Mijn moeder is helemaal uit Maastricht naar Utrecht gekomen en heeft toen een afspraak gemaakt met mijn behandelaar waar ik a la minute terecht kon. Nu moet ik de komende week heel rustig aan doen en heb ik wat slaaptabletjes meegekregen zodat ik weer eens helemaal tot rust kom.

Maar het ergste vind ik dat nu dus mijn hele klas weet hoe gestoord ik ben en ik ben bang dat men vindt dat ik niet geschikt ben voor deze opleiding. Ik had gehoopt dit achter me te kunnen laten, ik hoopte dat het nooit meer voor zou komen en nu gebeurt het dus toch weer.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 22:02
Nona
Nona is offline
Citaat:
Maar het ergste vind ik dat nu dus mijn hele klas weet hoe gestoord ik ben en ik ben bang dat men vindt dat ik niet geschikt ben voor deze opleiding. Ik had gehoopt dit achter me te kunnen laten, ik hoopte dat het nooit meer voor zou komen en nu gebeurt het dus toch weer.
Maak je daar nu eens geen zorgen om. Je bent niet gestoord, je hebt persoonlijke problemen. Dat zijn twee heel verschillende dingen. En je klasgenoten zijn ook niet achterlijk, die zien dat heus wel in. Voor degenen die wat minder bij jou betrokken zijn is dat misschien even wat vreemd, maar niet onoverkomelijk. Voor degenen die wel dicht bij je staan geeft het alleen maar meer duidelijkheid over je situatie en een aanleiding om je wat steun te bieden, mocht je aangeven die nodig te hebben.
Oud 16-10-2007, 22:20
trophus
trophus is offline
Meh,
chaos, er heerst chaos in mijn hoofd, het voelt alsof de gedachten door mijn schedel heen stuiteren en ik er geen controle meer over heb en geen grip meer op heb.
Veel van de gedachten zijn negatieve, gedachten over onzekerheid t.o.v. mijn studie, de liefde, mijn toekomst, mijn fysiek. Ik heb het gevoel dat alles wat ik in de laatste maanden met zo veel moeite heb opgenouwd nu allemaal weer aan het instorten is. Ik weer van voor af aan kan beginnen.

En het ging net eventjes zo goed... ik was zo goed aan mezelf aan het werken. Ik was zo goed bezig Ik ben zelfs van een paar negatieve eigenschappen en gedragspatronen afgekomen. Maar het mag niet baten. Ik ben bang.
Angst, angst om weer terug te vallen in oude patronen, oude slechte gewoontes. angst om door mijn sterk negatieve emoties niet meer door te kunnen gaan met het plan wat ik zo weldoordacht voor mezelf heb neergezet.

Ik wil zo graag weer verder, maar verdriet lijkt me vaak tegen te houden. Teleurstelling over mezelf, zelfhaat, en, misschien ook een beetje angst om weer iets op te bouwen en het weer te zien vallen.

Alles wat ik nu nog wil is een knuffel, een zoen, een teken van liefde. De wereld is zo koud en zo eenzaam. Het lijkt wel alsnof niemand om me geeft. Maar ik kan het ze niet kwalijk nemen. Ieder voor zich toch? zo werkt het leven?
Als mijn jeugd anders was gelopen was ik met een andere instelling het hele schoolsysteem ingegaan, was mijn hele schoolperiode anders verlopen, had ik positiever kunnen zijn..... of werkt het niet zo? Ik krijg nooit antwoord op de vraag "waarom ik?"
Ik begin weer langzaam terug te vallen op mijn oude mening, of ik nu leef of niet. Het maakt geen verschil voor de wereld. En ik ben diep ongelukkig en eenzaam, dus voor mezelf is het misschien beter dat ik er niet ben

dat moest ik even kwijt....
Ik wil mijn ongenoegen niet op anderen uitleven
Oud 17-10-2007, 00:14
Verwijderd
Citaat:
Eens. Ik had écht een verschrikkelijke kutdag.
Nu ga ik slapen, want ik ben echt teringchagrijnig.
Ja, hier ook. I'm never going to make it through.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 07:35
Verwijderd
Blegh, vier uur slaap is echt een slecht plan vanavond maar eens vroeg naar bed. Maar nu moet ik naar college...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 07:35
Linda
Linda is offline
Vanochtend zijn er een paar uurtjes uit gevallen . Nu kan ik weer eens wat in huis gaan doen. Laat ik maar een lijstje maken.

- Anatomie leren
- strijken
- behang afhalen
- dvd's branden
- stofzuigen

Nou dat moet toch wel gaan lukken.

Laatst gewijzigd op 17-10-2007 om 11:12.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 08:30
Rob
Rob is offline
Citaat:
Ik word echt zó chago van treinreizen soms. Nooit meer dan een dag of 2, 3 zonder vertragingen enzo. :/
Ze hebben immers een reputatie hoog te houden. En da's dan alleen maar op jouw traject.

OT: Het gaat eigenlijk best wel goed en mijn semi-depri bui verdwijnt. Ze zijn wel vervelend, zeg. ><
Ik heb enorm veel zin om volgend jaar af te studeren. Ik vind alleen de eis die het HBO stelt een beetje vervelend: Je moet met z'n tweeën. Gelukkig is het niet gelimiteerd aan iemand van de opleiding, maar mag een andere academie of zelfs instituut ook.
Dat zal de zoektocht naar een afstudeerpartner wel veel makkelijker maken. Niet iedereen wil immers mee naar 't buitenland. ^_^;
Oud 17-10-2007, 08:49
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn lijstje voor vandaag in de hoop dat ik dan wél wat doe:
- tentamen van morgen voorbereiden
- grafieken uitprinten (hopen dat m'n printer meewerkt)
- strijken
- beddengoed wassen
- bureau opruimen
- stofzuigen
- kopietjes maken

Laatst gewijzigd op 17-10-2007 om 14:29.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 09:10
kroot
kroot is offline
Ik ook een lijstje:
-poverty requiem zingen
-bedden gaan kijken voor het huis
-mijn muziek ophalen
-lesgeven
-strijken
-wassen
-kamer opruimen
-aan website werken
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 09:20
Verwijderd
Ik voel me goed. Ben vroeg opgestaan, dus het is nu net 10 uur geweest en ik ben alweer klaar voor de werkgroep van vanmiddag. Dan hoef ik vandaag alleen nog: eventjes boodschappen doen, daadwerkelijk de werkgroep volgen, en het fornuis + douche schoonmaken. Dat is eigenlijk helemaal niet veel. En vanavond komt J. weer langs en ik zit te stressen want dan heb ik geen tijd om de dingen te doen die ik moet doen, maar er zijn helemaal geen dingen die ik moet doen. Niet zo idioot doen, Friday.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 10:07
Verwijderd
Zo. Ik leef nog. En hoe . Crisis wat een weekend. Maargoed, gelukkig vandaag lekker uitgeslapen. Zometeen huiswerk maken, leren etc. Vanmiddag even naar de stad. Want dat heb ik wel verdiend.
Morgen heb ik nog een workshop. Het gaat helemaal goedkomen.

Lijstje:
- NGT leren Half
- Fonologie printen
- M&T bekijken
- Knoop aan jas maken
[s]- Boodschappen doen
- Stad in
- Sporten (?????)
- Gezellig doen met oude buurvrouw die zo langs komt, gek mens.
- Afspraak maken voor morgen

En nu leren! Kreng!

I'll grow back like a starfish...

Die dikgedrukte dingen heb ik daadwerkelijk gedaan. De rest is vergeten of dat ik niet meer doen. *zucht* Nu ga ik naar ikea.

Laatst gewijzigd op 17-10-2007 om 13:07.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 10:12
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik ben toch nog maar een dagje gebleven. Morgen ga ik écht naar huis, ik heb morgenochtend ook college, dus dan ga ik vanaf hier naar de universiteit en dan morgenmiddag naar huis. Het gaat deze week om de een of andere reden wel goed. Vorige keer werd ik helemaal gek van het overdag alleen zitten, maar nu vind ik dat juist fijn, kan ik lekker studeren, leuk muziekje opzetten. En vriendje is tot nu toe elke avond vroeg thuisgekomen.

Ik ben nu alleen wat te laat opgestaan, na te lang te hebben geslapen = duf gevoel. Ik ga zo maar eens koffie zetten denk ik. En dan aan m'n Duitse artikel...beetje balen dat er hier geen Duits woordenboek is, maar dan kan ik ook niet in m'n oude gewoonte vervallen en elk onbekend woord op gaan zoeken. Want dat schiet ook niet op. En verder heb ik alles af voor college van morgen.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 10:14
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik ben nu alleen wat te laat opgestaan, na te lang te hebben geslapen = duf gevoel. Ik ga zo maar eens koffie zetten denk ik. En dan aan m'n Duitse artikel...beetje balen dat er hier geen Duits woordenboek is, maar dan kan ik ook niet in m'n oude gewoonte vervallen en elk onbekend woord op gaan zoeken. Want dat schiet ook niet op. En verder heb ik alles af voor college van morgen.
Als je toch een woord wil opzoeken kan je heel goed www.interglot.com gebruiken
Oud 17-10-2007, 10:39
Verwijderd
Iedereen heeft hier een lijstje, en misschien moet ik ook maar een lijstje gaan maken.
's Morgens uit bed met het verlangen dat het weer avond is zodat ik weer kan slapen,
en in de tussen tijd niks doen helpt niet echt. Maar toch, zo lukt het nog wel..

Nog nooit zo 'zin' in de therapie gehad, die ik morgen pas heb.
verdomme
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 10:49
rare kwast
rare kwast is offline
ik zal dr altijd voor je zijn.. sms maar als er iets is, ik ben er voor je!

yeah right.. niets meer dan loze woorden
Oud 17-10-2007, 11:02
IcedEarth
IcedEarth is offline
@ Rare kwast, kun je niet proberen het enigszins positief te bekijken?
Zo'n smsje is een heel mooi en lief gebaar, iets wat iemand over het algemeen niet maar zo verstuurd. Een positieve instelling iets dat training vergt, zowel van gelukkige mensen als van depressieve mensen, dat is niet makkelijk, maar een aardig hartverwarmend smsje als dit mag toch wel iets positiefs los maken?
Niet dat ik de achtergrond van het verhaal ken.

ot: hihihihi ik werd wakker gesmst midden in de nacht dat ik naar terschelling moet <3. Toch wel leuk, af en toe toch nog iets van elkaar horen. Wat een weer, net nu ik naar de stad moet, maar dat is misschien wel goed want dan kan ik eerst mijn verslag af maken. En ik heb mijn huisgenoot aangestoken met mijn noodles met groente verslaving, en nu eet die die shit als ontbijt<3. hahaha.
Gisteren leuke dingen met vrienden doen, met zijn allen eten, vanavond naar het café, vrijdag feest, en vanaf dan weeeeeken vrij............................life is what you make it, that for sure. (In mijn geval misschien ook wel wat je komt aanwaaien, maar goed)
Oud 17-10-2007, 11:02
GeleBloem
GeleBloem is offline
Tijd niet geweest.
Het gaat niet goed. Wacht op behandeling. Lijkt eeuwen te duren. Am is weer toegenomen inclusief enorme walging van mezelf. Lastig iets meegemaakt met jongen, doet me meer dan ik dacht. Waarom moet ik nou altijd een uitzondering zijn? Waarom kan ik niet normaal omgaan met mijn plekje in de maatschappij?
Oud 17-10-2007, 11:05
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
@ Rare kwast, kun je niet proberen het enigszins positief te bekijken?
Zo'n smsje is een heel mooi en lief gebaar, iets wat iemand over het algemeen niet maar zo verstuurd. Een positieve instelling iets dat training vergt, zowel van gelukkige mensen als van depressieve mensen, dat is niet makkelijk, maar een aardig hartverwarmend smsje als dit mag toch wel iets positiefs los maken?
Niet dat ik de achtergrond van het verhaal ken.
het ging niet helemaal zo..
een tijdje geleden zei ze dit en nu stuurde ik haar een smsje over hoe het ging enzo..
zit nu alleen te wachten op antwoord
Oud 17-10-2007, 11:15
Linda
Linda is offline
Zenuwen de gekste .
En dat voor een toets die ik vrijdag pas heb. Het leren wil ook niet lukken, ben bang dat ik het toch niet zal kunnen. Maar probeer toch maar m'n best te doen.
En m'n vriend is zo aardig om me vanavond te willen overhoren. Kan ik gelijk zien of het geen wat ik vanochtend geleerd heb is blijven hangen.
En ik moet maar proberen om het niet zo somber in te zien, morgen is er ten slotte ook nog een dag om te leren.
Oud 17-10-2007, 11:22
moon
moon is offline
@lentekriebel: *knuffel* en denk nu eerst eens aan jezelf, niet aan je klas!

ot: Het gaat weer heel slecht. Ik had gister een meningsverschil met de psych. dat eigenlijk al langer speelt. Uiteindelijk gaf ze te kennen, mij niet verder te willen helpen als ik mijn mening niet herzag. Ze was keihard en koud en kil. Ik heb mijn koppigheid losgelaten en heb haar gelijk gegeven, maar dat had eigenlijk al geen zin meer. Haar woorden waren zo hard en deden zoveel pijn, dat ik helemaal geen vetrouwen meer in haar heb als psycholoog. Ook omdat zij in mijn idee al heel erg graag van me af wilde en ze greep haar kans door dit meningsverschil. Het voelt heel erg, alsof al die jaren waarin ik met haar hulp dingen heb opgebouwd nu weer afgebroken worden. Het lijkt nu net alsof haar hulp de laaste tijd niet meer oprecht is geweest. Ik voel me in de steek gelaten, alleen en in de kou staan.
En dat terwijl ik gisterochtend nou net zo goed bezig was, door naar de training te gaan terwijl ik er weer heel zenuwachtig/angstig voor was. Het maakt allemaal niet meer uit nu. Als ik niet de aankomende week op vakantie zou gaan, dan had ik me laten opnemen.
Oud 17-10-2007, 11:58
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Als je toch een woord wil opzoeken kan je heel goed www.interglot.com gebruiken
Dankjewel voor de tip! Ik was net een site aan het zoeken, want één woord kwam wel heel vaak terug. Het is een heel vaag artikel, maar ik heb het bijna uit. Dan nog één van maar zes pagina's en dan kan ik verder met inlezen voor m'n scriptie, wel Engels, maar tot nu toe begrijp ik alles wel.

EDIT: teksten uit, totale vaagheid, maar gelezen is gelezen. Ik hoor morgen wel weer wat ik er allemaal niet uit heb gehaald.

Laatst gewijzigd op 17-10-2007 om 14:26.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 12:52
Verwijderd
Citaat:
He, ik heb echt respect voor jou, hoe goed je bezig bent en hoe hard je aan je ES werkt. Ik herinner me ook nog berichtjes van een tijdje geleden en dan doet het me goed te lezen dat jij zo vooruit bent gegaan. Je bent er nog niet, het is nog steeds moeilijk, maar je onderkent het probleem en weet het daarna ook weer om te buigen naar iets goeds. Echt, super!!

Dankjewel.
Hoe gaat het eten vandaag bij jou? *knuff*

OT:
Muuuh, ik ben verkouden en een beetje ziekjes aan het worden. Getsie daar heb ik dus absoluut geen zin in. Dus maar even aan het homeopatisch drankje. Autorijden net ging erg goed na zo'n lange tijd, erg fijn. Heb vandaag ook een brief aan m'n ouders geschreven die ik niet ga versturen, voelde me echt heel naar daarna, morgen ga ik 'm voorlezen aan m'n psych. Nu denk ik maar eventjes slapen anders hou ik deze dag niet vol. De chocoladecroissant (), Chinees bij oma en de Lama's staan nog op het programma...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 13:16
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik heb zere schouders en een stijve nek van de kermis . Het was wel echt enorm gezellig. Vannacht echt heel rot gedroomd, dus ik begon de dag wel goed. Nu nog aan het leren, maar er komt niet veel van terecht.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 14:16
gewoonik
gewoonik is offline
Het gaat eigenlijk wel weer goed. Dat is wel fijn, maar ik begrijp mezelf echt niet. Dagen dat ik me zo rot voel en 'ineens' voel ik me weer ok. Ben veel aan t leren, zie weinig mensen, maar vind het nu ineens niet zo erg en het leren lukt me ook.. Wel fijn, maar t blijft vreemd..
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 14:34
Yana
Yana is offline
Citaat:

Dankjewel.
Hoe gaat het eten vandaag bij jou? *knuff*

Tja. Ik heb niet niks gegeten vandaag, maar het stelde ook niet veel voor. Heb ook niet echt honger.
Oud 17-10-2007, 14:40
Verwijderd
Aaaaaah, vrijdag presentatie.
Ik ben net tussen de buien door naar huis gefietst om m'n presentatie thuis (hardop) te kunnen oefenen en ik krijg nu een acute aanval van studie-ontwijkend gedrag. Ik heb ineens onwaarschijnlijk veel zin om de was doen (dat moet ook wel echt, maar het kan best nog 2 daagjes wachten) en te gaan stofzuigen.
Ik ben veel te bang dat ik het toch niet kan en daarom stel ik het uit.
Niet goed, dus ik schop mezelf zo aan het werk. Anders wordt het een self-fullfilling prophecy (maar dan met de juiste spelling).
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 14:42
Nijn*
Nijn* is offline
Het gaat beter, langzaam, maar het gaat beter. Ik ben nog steeds leeg, gevoelloos maar ik lijk steeds meer te ontwaken. Ik vergeef het mezelf nooit als ik dit jaar zak omdat ik met dat klote-eten bezig ben dus ga ik nu weer proberen de draad op te pakken, ik wéét dat ik het kan, want ik kon het eerder ook.

Vandaag was/is de überwiskunde dag. Blokuur wiskunde op school gehad, waarbij ik zo'n slimme opmerking maakte naar mijn docent toe, dat hij rood aanliep en zei dat ik niet zo bijdehand moest doen. Maar ik had het tóch goed en mijn klasgenoten vonden mijn uitleg beter dan die van hem Toen na school nog een uur wiskunde bijles en dat ging eigenlijk best goed! Nou volgende week weer een afspraak en dan nog een paar keer en dan ga ik geloof ik (met veel oefenen) best goed voorbereid mijn schoolexamen in. Zometeen nog proberen een deel van m'n huiswerk voor vrijdag te maken want het is niet normaal hoeveel we hebben opgekregen.

Maar ik voel me nuttig vandaag. Straks nog:
- HS4 van Aardrijkskunde helemaal doorlezen
- subonderwerp 4&5 van pws beginnen
- 2 paragrafen wiskunde maken
- boek uitlezen!!!!! (dit ben ik al twee weken van plan)
Oud 17-10-2007, 15:01
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb vandaag het gevoel alsof het beter gaat dan heel vorige week, hoe kan dat nu? Of misschien werken die medicijnen gewoon héél lang of zo, ik weet niet. Ik probeer nu in elk geval maar gewoon even extra goed te eten, ooit zal ik mijn streefgewicht bereiken
Oud 17-10-2007, 15:02
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Emailtje van CIE (dit keer niet pas na 3 weken) dat mijn housing application problemen in 1 keer oplost. En ik heb mijn aanvragen voor beurzen van niet-Leidse fondsen op de bus gedaan. Dat is al een goed begin. Volgens mij ben ik bijna door de bureaucratie van een uitwisseling regelen heen.

Vandaag weer werkgroep en dat was... vreselijk? Ik kan mezelf ook zo opfokken. Ik durf/wil nooit iets zeggen in dat soort groepen en de rest weet het niet of wil het ook niet zeggen, dus het duurt altijd een eeuwigheid voordat het goede antwoord komt bovendrijven, en het is zo allemachtig zinloos. Wat een tijdverspilling. En ik vind het irritant dat ik zo ongelukkig word van zo'n vervelende werkgroep, want het is zo'n stomme reden om ongelukkig te zijn. Gelukkig was mijn humeur snel weer beter. Morgen heb ik weer werkgroep, maar de opdrachten zijn gesplitst in opdrachten voor groep A en voor groep B en ik weet niet in welke groep ik zit. En het is sowieso niet logisch als zes mensen een presentatie moeten voorbereiden over exact hetzelfde artikel, toch? Ik snap niet echt wat nu de bedoeling is.
Ik irriteer me over het algemeen ook heel erg aan de werkgroepen van mijn studie. Ik durf/wil wel altijd veel te zeggen alleen er hangt zo'n negatieve vijandige sfeer doordat er zo'n nadruk op elkaar afzeiken, pardon, elkaar kritiek geven ligt Die groepsopdrachten zijn inderdaad enorm vervelend (zeker presentaties aangezien ik blijkbaar de enige ben die dichtklapt bij een presentatie) en de opdrachten zijn soms ook uber vaag waardoor je, zeker in combinatie met je toch al aanwezige onzekerheid over wat je nou moet doen, helemaal half flipt. Nou ja, ik probeer altijd maar een tegengeluid te geven door respect te hebben voor wat andere mensen zeggen en andere mensen eens opbouwende ipv afkrakende kritiek te geven
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten