Citaat:
Vind jij het niet vervelend om regelmatig twee dagen achter elkaar (min of meer) hetzelfde te eten? 
|
Dat doe ik inderdaad regelmatig: 2 dagen achter elkaar hetzelfde of in 3 dagen tijd 2 dagen hetzelfde. Soms maakt me dat niet zo veel uit, soms vind ik het inderdaad niet zo geweldig. Maar als ik de helft invries, vind ik bij diverse gerechten dat het minder lekker smaakt, en bovendien zit de vriezer (vaak) redelijk vol, dus past er weinig meer bij. Eigenlijk kook ik pasta altijd voor 4 personen (terwijl we met 2 zijn), omdat je dan precies een pot saus of een zakje mix kunt gebruiken. Andere dingen probeer ik voor 2 personen te koken (behalve nasi, want daarvoor gebruik ik ook weer zo'n 4-personen-mix), zodat ik niet te vaak hetzelfde hoef te eten.
Verder heb ik 2 dagen in de week sowieso geen tijd om te koken (omdat ik dan stage heb en 's avonds nog naar school moet) en ik hou niet zo van kant-en-klaarmaaltijden (+ dat is duurder), dus dan probeer ik het zo te regelen dat ik dan een of twee dagen eerder voor 2 dagen heb gekookt. De andere dagen probeer ik dan wat meer af te wisselen.