Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2007, 16:08
Kou Shibasaki
Kou Shibasaki is offline
Citaat:
[b]
http://www.ad.nl/binnenland/article1754382.ece

In deze stand van zaken heeft de huidige coalitie nog maar steun voor 62 zetels en zou feitelijk geen enkele regering als er nu coalitieonderhandelingen zouden zijn, om Verdonk heen kunnen. Behalve het CDA dat een enkele zetel groter is, zou Verdonk is een klap de grootste partij van Nederland hebben..
Ik vraag me af of Verdonk over drie jaar daadwerkelijk ook 29 zetels binnenhaald.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-10-2007, 16:34
Clemenzia
Clemenzia is offline
3 jaar? Optimist
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 17:56
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik vraag me af of Verdonk over drie jaar daadwerkelijk ook 29 zetels binnenhaald.
Tja, dat deed de LPF ook, en Wilders deed het nog eens dunnetjes over met 9 zetels. Het zal er ook vooral aan liggen of de "gevestigde" partijen goede sier kunnen maken bij het volk tegen de volgende verkiezingen, om tegenwicht te bieden aan de populistische partijtjes van Verdonk en Wilders.
Oud 18-10-2007, 18:17
Promillage
Promillage is offline
Leuk, die versplintering.Moge ze vooral heeeeel veel zetels bij Wilders afsnoepen
Oud 18-10-2007, 20:00
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Als deze regering zo door gaat, waarschijnlijk meer dan dat.
Oud 18-10-2007, 23:41
Uice
Uice is offline
Citaat:
wat een vreselijk kreng is het toch, om op deze manier de politieke discussies, die inhoudelijk zouden moeten zijn, de gevoelssfeer in te trekken.
Alsof zij de enige is. Wat ons als politiek gepresenteerd wordt heeft al heel lang meer met personen en imago's te maken dan met politiek.
Oud 19-10-2007, 00:37
Spuitelf
Spuitelf is offline
Waarom zit iedereen te zeiken over de naam van de politie partij? Who gives a shit. Gaat om waar de partij op staat.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 07:36
ijscoman
ijscoman is offline
Ach, tis wel eens tijd voor wat nieuws in de politiek
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 09:42
Verwijderd
Citaat:
Waarom zit iedereen te zeiken over de naam van de politie partij? Who gives a shit. Gaat om waar de partij op staat.
Dat is inderdaad stukken beter.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 11:03
T_ID
T_ID is offline
Wat grappig is, is de kaart van vanmorgen in de NRC Next. Kijkende naar Het Gooi en Zuid-Holland (lees: Wassenaar), traditioneel VVD bastions, dan zie je dat Verdonk daar veel steun vind, maar dat er onder VVD'ers juist heel weinig aanhang van Verdonk is.
Oud 19-10-2007, 11:15
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
politie partij

je begrijpt het!
Oud 19-10-2007, 14:10
Bonga
Bonga is offline
er stond trouwens een prachtige column hierover in de NRC Next

een politieke beweging is niets nieuws, Mussert had het ook al
Oud 19-10-2007, 14:27
remy476
remy476 is offline
nu wordt stemmen moeilijk...wilders of verdonk
Oud 19-10-2007, 15:09
Joostje
Joostje is offline
roffel.
Oud 19-10-2007, 15:09
Verwijderd
Citaat:
nu wordt stemmen moeilijk...wilders of verdonk
Stem gewoon op degene die het hardst schreeuwt.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 15:35
remy476
remy476 is offline
YES!!!!!!!!!!!!!!!!
Oud 19-10-2007, 17:02
ijscoman
ijscoman is offline
Vind het wel interessant hoor. Als die partij er eenmaal is ga ik zeker een kijkje nemen in het partij programma. Verdonk lijkt me niet helemaal achterlijk dus past zeker niet in het rijtje Wilders en vrienden.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Vind het wel interessant hoor. Als die partij er eenmaal is ga ik zeker een kijkje nemen in het partij programma. Verdonk lijkt me niet helemaal achterlijk dus past zeker niet in het rijtje Wilders en vrienden.
Verdonk neemt een positie tussen Wilders en de VVD in. Denk dat daar best veel behoefte aan is.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 18:25
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
dat klinkt trouwens erg PVV-achtig. Dat gedoe met geen leden, maar alleen sympathisanten.
Dat is de zoveelste truuk die Verdonk natuurlijk heeft aangereikt gekregen van Kay van der Linde, die mannetjesmaker is geweest in de VS. Verdonk roept dat ze op wil komen voor "de gewone man"/"het gewone volk" en dat ze zich keert tegen "de bestuurselite". Zo heb ik het tenminste in de krant gelezen. Ondertussen heeft geen enkele "gewone man" wat te vertellen bij haar, omdat ze niet lid kunnen worden. Dus net als bij de andere partijen regeert Verdonk zonder te hoeven luisteren naar het volk, wat ze nu juist de andere partijen verwijt. Bovendien is Verdonk natuurlijk ook 4 jaar minister geweest en is dus zelf onderdeel van die bestuurselite. Bovendien zijn al haar sympathisanten en donateurs mensen uit het bedrijfsleven, zoals Ed Sinke bijv. (het 'oliemannetje')

Eigenlijk precies zoals het gebeurt in de VS: Bush werd 'gekozen' in 2000 omdat hij zich profileerde als een cowboy, een man van het volk, geen onderdeel van de elite. Terwijl hij gewoon een rijkeluiszoontje was, de zoon van een president en een ongelooflijke corpsbal was geweest en meerdere bedrijven had bestierd. Ook nu roepen elitaire insiders als Hillary Clinton en John Edwards om het hardst dat ze vooral degenen zijn die verandering gaan brengen. Terwijl ze gekocht zijn door het bedrijfsleven.

Maar de strategie werkt wél. Zie je, je hoeft namelijk alleen maar te roépen dat je de belangen van het volk behartigt. Dat je vervolgens alleen maar bedrijven als donateurs hebt en zelf onderdeel bent van de elite, maakt voor de stemmer dan al niets meer uit.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2007, 08:24
Joostje
Joostje is offline
verdonk aat nog wel een stukje verder. een beweging is eigeljk gewoon een groep mensen die haar kunnen ondersteunen, zonder dat ze invloed op ht programma kunnen hebben (ze hebben immers geen stem). Daardoor kunnen ze slechts achter verdonk aanlopen, en is er dus geen ruimte voor meningsvershillen binnen de partij.

een voorbode over oe ze nederland in wilt richten?
Oud 21-10-2007, 09:44
Gatara
Gatara is offline
@Eric, nouja, een politieke beweging is op zich niets nieuws zoals iemand hierboven al aanhaalde wat in een column stond.
Oud 21-10-2007, 09:45
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
verdonk aat nog wel een stukje verder. een beweging is eigeljk gewoon een groep mensen die haar kunnen ondersteunen, zonder dat ze invloed op ht programma kunnen hebben (ze hebben immers geen stem). Daardoor kunnen ze slechts achter verdonk aanlopen, en is er dus geen ruimte voor meningsvershillen binnen de partij.
JA! Ik wil Rita Verdonk steunen voor daadkracht en duidelijkheid in Nederland!

Voornaam *
Achternaam *
Adres
Postcode
Plaats
Telefoon
E-mail *

Ik kan en wil een inhoudelijke bijdrage leveren op onderwerpen die vallen binnen de volgende ministeries (meerdere keuzes mogelijk):

* Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BiZa of BZK)
* Buitenlandse Zaken (BuZa)
* Defensie
* Economische Zaken (EZ)
* Financiën
* Justitie
* Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV)
* Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW)
* Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW)
* Verkeer en Waterstaat (V&W)
* Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS)
* Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer (VROM)

Ik kan en wil een bijdrage leveren door (meerdere keuzes mogelijk):

* Mijn omgeving te mobiliseren voor Rita
* Een lokale afdeling op te richten
* Vrijwilligerswerk binnen een lokale afdeling te doen
* Vrijwilligerswerk op het hoofdkwartier in den Haag te doen
* Fondsenwerven
* Een evenement voor Rita organiseren

Ik heb hiervoor ongeveer dagen per week beschikbaar.

Met * gemarkeerde velden zijn verplicht

---------------

maarja, wie heeft het dan uiteindelijk voor het zeggen? Bij een politieke beweging is dat niemand anders dan de oprichter, me dunkt.
Oud 21-10-2007, 09:54
Gatara
Gatara is offline
Btw: nog iemand met een pol. beweging: Gorbatsjov leider van nieuwe politieke beweging
Oud 21-10-2007, 10:31
Uice
Uice is offline
Citaat:
dat klinkt trouwens erg PVV-achtig. Dat gedoe met geen leden, maar alleen sympathisanten.
De PVV is dan ook ook een politieke beweging.
Oud 21-10-2007, 12:25
Verwijderd
DEN HAAG - Als er nu Tweede Kamerverkiezingen zouden zijn, zou Rita Verdonk met haar net opgerichte beweging Trots op Nederland 23 zetels behalen. Dat blijkt zondag uit de wekelijkse peiling van Maurice de Hond.
ANP

Dat blijkt zondag uit de wekelijkse peiling van Maurice de Hond.

CDA

Alleen het CDA is in de peiling nog groter met 34 zetels. Vorige week waren dat er nog 37 voor de christendemocraten die nu 41 zetels in de Kamer hebben Coalitiegenoot PvdA haalt in de peiling twee zetels meer (22) dan vorige week, nog altijd elf minder dan bij de laatste verkiezingen.

De kleinste coalitiepartij ChristenUnie staat stabiel op zes.

SP

De SP zou twintig zetels halen, vier minder dan vorige week en vijf minder dan bij de verkiezingen vorig jaar.

De twaalf zetels voor de Partij voor de Vrijheid (PVV) betekenen een halvering in vergelijking met vorige week. Nu heeft de PVV negen zetels in het parlement.

VVD

De VVD, nu 21 zetels in de Kamer verliest ook. Zondag zouden de liberalen er veertien halen, vier minder dan vorige week.

In de peiling haalt GroenLinks tien zetels (vorige week elf), D66 vijf (was vijf), de SGP twee (was twee) en de Partij voor de Dieren twee (was drie). eging.

http://www.nu.nl/news/1282014/11/Ver...23_zetels.html
Met citaat reageren
Oud 21-10-2007, 13:30
Gatara
Gatara is offline
de hondt en nova zijn noord-en zuidpool
Oud 21-10-2007, 18:56
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
@Eric, nouja, een politieke beweging is op zich niets nieuws zoals iemand hierboven al aanhaalde wat in een column stond.
Natuurlijk, vroeger had je ook de NSB, dat was ook een beweging. Maar ik vind de paralellen met de Amerikaanse politiek zo interessant, omdat Van der Linde in de VS ook politiek strateeg is geweest.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2007, 00:29
Cartosa
Cartosa is offline
Blehhh, gaan we nu in heel Europa van die dwaze 'gezond verstand' partijtjes krijgen die het niet eens zijn met dat links-liberalisme dat je overal vindt?
Oud 22-10-2007, 10:12
Gatara
Gatara is offline
Nouja, die van Gorbatsjov is in ieder geval nog nuttig te noemen.
Oud 22-10-2007, 10:15
T_ID
T_ID is offline
In Polen breekt het verstand overigens door. Het liberale rechtse Burgerplatform heeft een zege behaald boven het drietal fascistische partijen, waarvan twee stuks, Samarobroona en de Liga van Poolse Gezinnen de kiesdrempel niet eens gehaald hebben.
Oud 22-10-2007, 10:40
Verwijderd
Citaat:
verstand

Het liberale rechtse

Met citaat reageren
Oud 22-10-2007, 12:29
akumabito
akumabito is offline
...je had de nog rechtsere partijen geprefereerd?
Oud 22-10-2007, 12:39
Verwijderd
nee, maar het idee dat alleen rechts verstandig is, moest ik even om grijnzen
Met citaat reageren
Oud 22-10-2007, 12:43
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
In Poolse context is dat inderdaad wel zo. Communisten, fascisten, katholieke fundamentalisten of rechts-liberalen zijn de keuzes. Laatstgenoemden zijn dan inderdaad zo ongeveer de enigen die een verstandige keuze zijn.
Oud 22-10-2007, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Tsja, in deze moet ik T_ID toch wel gelijk geven. Het Poolse politieke spectrum bestaat uit corrupte ex-communisten, katholieke gristenfundamentalistische fascisten en rechts-conservatieve liberalen. Dan zou ik ook wel voor de laatste gaan.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2007, 19:13
Verwijderd
En die zijn niet, zij het met een andere naam, even corrupt?

sorry, maar ik ben niet zo naief dat ik dat zonder meer geloof. We zullen zien.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2007, 19:20
Cartosa
Cartosa is offline
Lijken me iig politiek gezonder, van vrtnieuws.net:

Citaat:
Nieuw tijdperk voor Polen?

Het ziet er dan ook naar uit dat er een nieuwe wind doorheen Warschau gaat waaien.
(AP)
De liberaal Donald Tusk wordt meer dan waarschijnlijk de nieuwe premier. Het is nog niet duidelijk of hij een absolute meerderheid van zetels heeft, maar de Boerenpartij is alleszins bereid om met hem te regeren.

Dat is goed nieuws voor de Europese Unie, want onder premier Kaczynski was Polen door zijn harde anti-EU-standpunten vaak een erg moeilijke partner.

Tusk heeft aangekondigd dat hij alleszins het Charter van Fundamentele Vrijheden zal goedkeuren. Dat onderdeel van de vroegere EU-grondwet is opgenomen in het nieuwe hervormingsverdrag van de Unie.

De tweelingbroer van de huidige premier, Lech Kaczynski, blijft voorlopig nog wel president.

http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw...d/071022_Polen
Oud 22-10-2007, 22:59
Eric Berger
Eric Berger is offline
En in Zwitserland zit extreem-rechts in de regering en wint fors in de verkiezingen...

Maar help me even: wat is de overeenkomst tussen Verdonk en de broertjes-Kaczynski?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 13:49
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 13:57
Verwijderd
VOC-mentaliteit?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 13:58
Verwijderd
Politieke Barometer week 42 - 19 oktober 2007

Trots op Nederland wint fors
Deze week werd duidelijk dat Verdonk met een eigen politieke beweging komt: Trots op Nederland. Zij zal hiermee aan de volgende Tweede Kamerverkiezing deelnemen. Volgens de politieke barometer van deze week zou Trots op Nederland op dit moment goed zijn voor 15 zetels. Dit is een flinke sprong vergeleken met vorige week, toen Verdonk nog op vier zetels stond.

De winst van Trots op Nederland gaat gepaard met verlies voor verschillende partijen. Grootste verliezer is de VVD: deze zakt van 19 zetels in de politieke barometer van vorige week naar 13 zetels deze week. Ook de PVV van Geert Wilders verliest. Was zij vorige week nog goed voor 16 zetels, deze week haalt zij 13 zetels. Dit is nog altijd een winst van vier zetels tegenover het huidige zetelaantal in de Kamer. Ook de SP verliest deze week flink en zakt van 24 zetels vorige week naar 19 zetels.

Het CDA wint één zetel ten opzichte van vorige week en komt uit op 40 zetels. Coalitiegenoot PvdA gaat er vergeleken met vorige week twee zetels op vooruit. Daarmee behaalt zij 28 zetels, vijf minder dan de huidige Kamerbezetting. De ChristenUnie staat net als vorige week op zeven zetels. De coalitiepartijen samen behalen 75 zetels, net geen meerderheid.

D66 staat net als vorige week op een zetel winst en komt uit op vier zetels. GroenLinks zou zeven zetels halen als er vandaag verkiezingen waren. Zowel de SGP als de Partij voor de Dieren staan op twee zetels.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 17:51
Promillage
Promillage is offline
Waarom nemen ze dat soort domme plebs niet gewoon hun stemrecht af.Triest dit.
Oud 24-10-2007, 18:26
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Waarom nemen ze dat soort domme plebs niet gewoon hun stemrecht af.Triest dit.
Ik vind van niet. Het is wel erg makkelijk om te roepen dat het om "dom plebs" gaat. Natuurlijk zullen er mensen op Verdonk en Wilders stemmen omdat ze een hekel hebben aan alle "buituhlandes". Maar ik schat in, dat er ook heel veel mensen op hen stemmen omdat de huidige aanpak van criminele allochtonen gewoon niet werkt, en omdat geen enkele andere politieke partij daar een issue van maakt. Mensen zijn het gesus met buurtvaders, jeugdhonken en theesessies gewoon zat.

Nu las ik vandaag in de krant dat de politie wil dat imams mee gaan op patrouille om de jeugd aan te pakken. Dit, omdat de Marokkaanse jeugd geen respect heeft voor de politie. Om met Geert te spreken: veel gekker moet het toch niet worden. Laat de politie dan eens lik op stuk geven, dan krijgen ze vanzelf respect. Hoeveel mensen zijn er bijvoorbeeld al opgepakt wegen het in de fik steken van auto's in Amsterdam? Niemand.

En laatst was er een reportage op het Journaal waarin werd getoond dat (ik meen in) Rotterdam een spiksplinternieuw jeugdhonk was neergezet met alles erop en eraan. Omdat men meende dat de afwezigheid van iets dergelijks de overlast van allochtone crimineeltjes veroorzaakte. Nu hangen die apen nog steeds op straat rond en vallen mensen lastig, want het jeugdhonk is niet naar hun zin. Er komen teveel Surinamers, zeggen ze.

Kijk, op een gegeven moment houdt het gewoon op, en dan beginnen keurige mensen die voorheen altijd in het politieke midden zaten, zich opeens achter de oren te krabben en dan lijkt Wilders opeens geen gek idee meer.

Natuurlijk is de aanpak van Wilders (en die van Verdonk trouwens ook) afkeurenswaardig. Puur en alleen al, omdat zij nooit zullen kunnen waarmaken wat ze beloven. Zij presenteren zichzelf als de mensen die eindelijk eens zullen gaan doen wat 'de gewone man' ook al jaren roept. Mensen die niet meer geloofden in de politiek, vanwege bovenstaande relaas, stemmen nu weer, en nu op Wilders en Verdonk. Echter, doordat zij al bij voorbaat gedoemd zijn te falen (omdat wat zij willen niet haalbaar is), zullen de mensen die op hen stemmen wéér bedrogen uitkomen, en nog meer dan ooit zich afkeren van de politiek, en misschien ook wel radicaliseren.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 18:36
Promillage
Promillage is offline
Ja, ehh moet de politie ze maar beter aanpakken, hoezo theekransjes houden met een imam, ik zou niet weten waar dat op slaat.

Ik heb als brave burger nog nooit enige last gehad met marokkanen of andere allochtonen.Wel heb ik van dichtbij meegemaakt hoe domme wildersplebs keurige meisjes met hoofddoeken in de trein lastig vallen.Snerende opmerkingen maken en of soms zelfs ronduit aggressief gedragen.Ja ik vind het dus triest dat dergelijke mensen zich nu gesterkt gaan voelen in hun gedrag.Want allochtonen deugen toch niet eh........
Oud 24-10-2007, 18:56
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Ja, ehh moet de politie ze maar beter aanpakken, hoezo theekransjes houden met een imam, ik zou niet weten waar dat op slaat.
Dat bedoel ik: de politie moet hen aanpakken. Maar in plaats daarvan past de politie zich aan, aan de criminele Marokkanen. Het probleem ís juist dat ze geen respect hebben voor de politie. Door voortaan een imam mee te nemen op de patrouille pak je het probleem niet aan, maar geef je juist toe aan hen.

Citaat:
Promillage schreef:
Ik heb als brave burger nog nooit enige last gehad met marokkanen of andere allochtonen.Wel heb ik van dichtbij meegemaakt hoe domme wildersplebs keurige meisjes met hoofddoeken in de trein lastig vallen.Snerende opmerkingen maken en of soms zelfs ronduit aggressief gedragen.Ja ik vind het dus triest dat dergelijke mensen zich nu gesterkt gaan voelen in hun gedrag.Want allochtonen deugen toch niet eh........
Dat is heel fijn voor jou. Maar jij woont waarschijnlijk niet in Slotervaart, of in Kanaleneiland, of in dergelijke wijken. Je zou met je klachten over racistische Nederlanders al heel wat meer serieus genomen worden, en je zou Wilders al heel wat wind uit de zeilen halen, door gewoon te erkennen dat er een groot probleem bestaat met onhandelbare allochtone jongeren. Dat is namelijk de voornaamste oorzaak van steun voor Wilders/Verdonk.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 19:05
Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Dat bedoel ik: de politie moet hen aanpakken. Maar in plaats daarvan past de politie zich aan, aan de criminele Marokkanen. Het probleem ís juist dat ze geen respect hebben voor de politie. Door voortaan een imam mee te nemen op de patrouille pak je het probleem niet aan, maar geef je juist toe aan hen.

Dat is heel fijn voor jou. Maar jij woont waarschijnlijk niet in Slotervaart, of in Kanaleneiland, of in dergelijke wijken. Je zou met je klachten over racistische Nederlanders al heel wat meer serieus genomen worden, en je zou Wilders al heel wat wind uit de zeilen halen, door gewoon te erkennen dat er een groot probleem bestaat met onhandelbare allochtone jongeren. Dat is namelijk de voornaamste oorzaak van steun voor Wilders/Verdonk.
Wel wie ben jij om te bepalen of een aanpak wel of niet werkt?Het lijkt me ook absurd maar als de politie denkt dat het zou werken zou dat wel mooi zijn toch. Hoewel ze nu uiteraard wel hun verantwoordelijkheid afschuiven op die imams. Als ze namelijk echt rottigheid uitvreten moet je ze gewoon oppakken, daar hebben ze ook de bevoegdheid voor.

Ja want slotvervaart/kanaleneiland=Nederland?Grappig dat de meeste Wilderstemmers in gehuchten wonen waar bijna geen enkele allochtoon te bekennen is.En ik kan me best voorstellen dat racisten die niet aangepakt worden allochtonen jongeren triggeren.
Oud 24-10-2007, 19:20
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Waarom nemen ze dat soort domme plebs niet gewoon hun stemrecht af.
En jij wilde kritiek hebben op Wilders vanwege zijn intolerantie?
Citaat:
En ik kan me best voorstellen dat racisten die niet aangepakt worden allochtonen jongeren triggeren.
Maar je wilde na dit gezegd te hebben kritiek leveren op mensen die vanwege negatieve beeldvorming allochtonen discrimineren?

Dan moet je óók zeggen dat je mensen die allochtonen discrimineren omdat allochtone probleemjongeren niet aangepakt best kunt begrijpen.

Laatst gewijzigd op 25-10-2007 om 00:45.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 22:25
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Wel wie ben jij om te bepalen of een aanpak wel of niet werkt?Het lijkt me ook absurd maar als de politie denkt dat het zou werken zou dat wel mooi zijn toch. Hoewel ze nu uiteraard wel hun verantwoordelijkheid afschuiven op die imams. Als ze namelijk echt rottigheid uitvreten moet je ze gewoon oppakken, daar hebben ze ook de bevoegdheid voor.
Het is natuurlijk de omgekeerde wereld om de criminele allochtonen nu tot slachtoffer te bombarderen door te zeggen dat de politie "verantwoordelijkheid op hen afschuift". Maar het gaat er niet om of de aanpak wel of niet werkt. Misschien werkt dat heel goed, met die imam. Maar dat is het punt niet. Het punt is dat men grotere problemen schept door toe te geven aan de criminelen. Ze mogen van mij inderdaad best een keer met de gummiknuppel respect af dwingen, hoezeer dat normaliter ook tegen mijn (linkse) principes indruist (maar bij dit tuig werkt echt niks anders meer).

Citaat:
Promillage schreef:
Ja want slotvervaart/kanaleneiland=Nederland?Grappig dat de meeste Wilderstemmers in gehuchten wonen waar bijna geen enkele allochtoon te bekennen is.
Oh, please enlighten me met een link naar de statistieken van het CBS of enig ander instituut die dit onderzocht heeft.

Citaat:
Promillage schreef:
En ik kan me best voorstellen dat racisten die niet aangepakt worden allochtonen jongeren triggeren.
Eh... HUH?

Jouw probleem is, dat je ontkent dat criminele allochtonen amok maken in verschillende steden in Nederland, en dat het steeds erger wordt. Je hoeft het niet eens te zijn met Wilders, prima, dat ben ik ook niet. Sterker nog, ik heb zojuist uitéén gezet waarom zijn aanpak niet eens kán werken. Maar jouw houding van glashard feiten ontkennen, je hoofd in het zand steken en je onwil er iets aan te doen, is nou juíst bij uitstek hetgeen kiezers naar Wilders en Verdonk toejaagt.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 20:34
Promillage
Promillage is offline
Beste Eric Berger,

Ik ontken nergens dat er criminelen allochtonen zijn ik vind het alleen irrelevant.Simpelweg omdat het geen reden is om op xenofobische partijen te stemmen, zeker niet partijnen met een populistisch inslag en de ene na andere onhaalbare voorstel. Je moet het IQ van een worteltaartje hebben om ook maar daar een stem op te wagen.

Tussen de haakjes, ik zei dat de politie hun verantwoordelijkheid niet op de imams moest afschuiven.Het is namelijk hun taak om die jongens aan te pakken.Even lezen dan.

Mvg,

Prom
Oud 25-10-2007, 20:45
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Ik ontken nergens dat er criminelen allochtonen zijn ik vind het alleen irrelevant.Simpelweg omdat het geen reden is om op xenofobische partijen te stemmen, zeker niet partijnen met een populistisch inslag en de ene na andere onhaalbare voorstel. Je moet het IQ van een worteltaartje hebben om ook maar daar een stem op te wagen.
Nou, ga rustig verder met het demoniseren van hele volksstammen, dan... Deze kop-in-het-zand houding zal alleen maar meer mensen in de armen van Wilders jagen. Maar dat is blijkbaar jouw doel? Zo niet, dan moet je eens wat gaan doen aan allochtone criminelen, die helemaal niet irrelevant zijn. Want of je het nou leuk vind of niet, en of je het er nu mee eens bent of niet: veel mensen stemmen vanwege de problematiek met deze criminelen op Verdonk en Wilders.

Citaat:
Promillage schreef:
Tussen de haakjes, ik zei dat de politie hun verantwoordelijkheid niet op de imams moest afschuiven.Het is namelijk hun taak om die jongens aan te pakken.Even lezen dan.
Even zorgvuldiger formuleren dan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten