![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Wat grappig is, is de kaart van vanmorgen in de NRC Next. Kijkende naar Het Gooi en Zuid-Holland (lees: Wassenaar), traditioneel VVD bastions, dan zie je dat Verdonk daar veel steun vind, maar dat er onder VVD'ers juist heel weinig aanhang van Verdonk is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Eigenlijk precies zoals het gebeurt in de VS: Bush werd 'gekozen' in 2000 omdat hij zich profileerde als een cowboy, een man van het volk, geen onderdeel van de elite. Terwijl hij gewoon een rijkeluiszoontje was, de zoon van een president en een ongelooflijke corpsbal was geweest en meerdere bedrijven had bestierd. Ook nu roepen elitaire insiders als Hillary Clinton en John Edwards om het hardst dat ze vooral degenen zijn die verandering gaan brengen. Terwijl ze gekocht zijn door het bedrijfsleven. Maar de strategie werkt wél. Zie je, je hoeft namelijk alleen maar te roépen dat je de belangen van het volk behartigt. Dat je vervolgens alleen maar bedrijven als donateurs hebt en zelf onderdeel bent van de elite, maakt voor de stemmer dan al niets meer uit. |
![]() |
|
verdonk aat nog wel een stukje verder. een beweging is eigeljk gewoon een groep mensen die haar kunnen ondersteunen, zonder dat ze invloed op ht programma kunnen hebben (ze hebben immers geen stem). Daardoor kunnen ze slechts achter verdonk aanlopen, en is er dus geen ruimte voor meningsvershillen binnen de partij.
een voorbode over oe ze nederland in wilt richten?
||
Citaat:
Voornaam * Achternaam * Adres Postcode Plaats Telefoon E-mail * Ik kan en wil een inhoudelijke bijdrage leveren op onderwerpen die vallen binnen de volgende ministeries (meerdere keuzes mogelijk): * Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BiZa of BZK) * Buitenlandse Zaken (BuZa) * Defensie * Economische Zaken (EZ) * Financiën * Justitie * Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) * Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) * Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) * Verkeer en Waterstaat (V&W) * Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) * Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer (VROM) Ik kan en wil een bijdrage leveren door (meerdere keuzes mogelijk): * Mijn omgeving te mobiliseren voor Rita * Een lokale afdeling op te richten * Vrijwilligerswerk binnen een lokale afdeling te doen * Vrijwilligerswerk op het hoofdkwartier in den Haag te doen * Fondsenwerven * Een evenement voor Rita organiseren Ik heb hiervoor ongeveer dagen per week beschikbaar. Met * gemarkeerde velden zijn verplicht ![]() --------------- maarja, wie heeft het dan uiteindelijk voor het zeggen? Bij een politieke beweging is dat niemand anders dan de oprichter, me dunkt.
|
Btw: nog iemand met een pol. beweging: Gorbatsjov leider van nieuwe politieke beweging
|
Verwijderd
|
DEN HAAG - Als er nu Tweede Kamerverkiezingen zouden zijn, zou Rita Verdonk met haar net opgerichte beweging Trots op Nederland 23 zetels behalen. Dat blijkt zondag uit de wekelijkse peiling van Maurice de Hond.
ANP Dat blijkt zondag uit de wekelijkse peiling van Maurice de Hond. CDA Alleen het CDA is in de peiling nog groter met 34 zetels. Vorige week waren dat er nog 37 voor de christendemocraten die nu 41 zetels in de Kamer hebben Coalitiegenoot PvdA haalt in de peiling twee zetels meer (22) dan vorige week, nog altijd elf minder dan bij de laatste verkiezingen. De kleinste coalitiepartij ChristenUnie staat stabiel op zes. SP De SP zou twintig zetels halen, vier minder dan vorige week en vijf minder dan bij de verkiezingen vorig jaar. De twaalf zetels voor de Partij voor de Vrijheid (PVV) betekenen een halvering in vergelijking met vorige week. Nu heeft de PVV negen zetels in het parlement. VVD De VVD, nu 21 zetels in de Kamer verliest ook. Zondag zouden de liberalen er veertien halen, vier minder dan vorige week. In de peiling haalt GroenLinks tien zetels (vorige week elf), D66 vijf (was vijf), de SGP twee (was twee) en de Partij voor de Dieren twee (was drie). eging. http://www.nu.nl/news/1282014/11/Ver...23_zetels.html |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
In Polen breekt het verstand overigens door. Het liberale rechtse Burgerplatform heeft een zege behaald boven het drietal fascistische partijen, waarvan twee stuks, Samarobroona en de Liga van Poolse Gezinnen de kiesdrempel niet eens gehaald hebben.
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Lijken me iig politiek gezonder, van vrtnieuws.net:
Citaat:
|
Verwijderd
|
Politieke Barometer week 42 - 19 oktober 2007
Trots op Nederland wint fors Deze week werd duidelijk dat Verdonk met een eigen politieke beweging komt: Trots op Nederland. Zij zal hiermee aan de volgende Tweede Kamerverkiezing deelnemen. Volgens de politieke barometer van deze week zou Trots op Nederland op dit moment goed zijn voor 15 zetels. Dit is een flinke sprong vergeleken met vorige week, toen Verdonk nog op vier zetels stond. De winst van Trots op Nederland gaat gepaard met verlies voor verschillende partijen. Grootste verliezer is de VVD: deze zakt van 19 zetels in de politieke barometer van vorige week naar 13 zetels deze week. Ook de PVV van Geert Wilders verliest. Was zij vorige week nog goed voor 16 zetels, deze week haalt zij 13 zetels. Dit is nog altijd een winst van vier zetels tegenover het huidige zetelaantal in de Kamer. Ook de SP verliest deze week flink en zakt van 24 zetels vorige week naar 19 zetels. Het CDA wint één zetel ten opzichte van vorige week en komt uit op 40 zetels. Coalitiegenoot PvdA gaat er vergeleken met vorige week twee zetels op vooruit. Daarmee behaalt zij 28 zetels, vijf minder dan de huidige Kamerbezetting. De ChristenUnie staat net als vorige week op zeven zetels. De coalitiepartijen samen behalen 75 zetels, net geen meerderheid. D66 staat net als vorige week op een zetel winst en komt uit op vier zetels. GroenLinks zou zeven zetels halen als er vandaag verkiezingen waren. Zowel de SGP als de Partij voor de Dieren staan op twee zetels. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nu las ik vandaag in de krant dat de politie wil dat imams mee gaan op patrouille om de jeugd aan te pakken. Dit, omdat de Marokkaanse jeugd geen respect heeft voor de politie. Om met Geert te spreken: veel gekker moet het toch niet worden. Laat de politie dan eens lik op stuk geven, dan krijgen ze vanzelf respect. Hoeveel mensen zijn er bijvoorbeeld al opgepakt wegen het in de fik steken van auto's in Amsterdam? Niemand. En laatst was er een reportage op het Journaal waarin werd getoond dat (ik meen in) Rotterdam een spiksplinternieuw jeugdhonk was neergezet met alles erop en eraan. Omdat men meende dat de afwezigheid van iets dergelijks de overlast van allochtone crimineeltjes veroorzaakte. Nu hangen die apen nog steeds op straat rond en vallen mensen lastig, want het jeugdhonk is niet naar hun zin. Er komen teveel Surinamers, zeggen ze. Kijk, op een gegeven moment houdt het gewoon op, en dan beginnen keurige mensen die voorheen altijd in het politieke midden zaten, zich opeens achter de oren te krabben en dan lijkt Wilders opeens geen gek idee meer. Natuurlijk is de aanpak van Wilders (en die van Verdonk trouwens ook) afkeurenswaardig. Puur en alleen al, omdat zij nooit zullen kunnen waarmaken wat ze beloven. Zij presenteren zichzelf als de mensen die eindelijk eens zullen gaan doen wat 'de gewone man' ook al jaren roept. Mensen die niet meer geloofden in de politiek, vanwege bovenstaande relaas, stemmen nu weer, en nu op Wilders en Verdonk. Echter, doordat zij al bij voorbaat gedoemd zijn te falen (omdat wat zij willen niet haalbaar is), zullen de mensen die op hen stemmen wéér bedrogen uitkomen, en nog meer dan ooit zich afkeren van de politiek, en misschien ook wel radicaliseren. |
![]() |
|
Ja, ehh moet de politie ze maar beter aanpakken, hoezo theekransjes houden met een imam, ik zou niet weten waar dat op slaat.
![]() Ik heb als brave burger nog nooit enige last gehad met marokkanen of andere allochtonen.Wel heb ik van dichtbij meegemaakt hoe domme wildersplebs keurige meisjes met hoofddoeken in de trein lastig vallen.Snerende opmerkingen maken en of soms zelfs ronduit aggressief gedragen.Ja ik vind het dus triest dat dergelijke mensen zich nu gesterkt gaan voelen in hun gedrag.Want allochtonen deugen toch niet eh........ ![]()
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ja want slotvervaart/kanaleneiland=Nederland?Grappig dat de meeste Wilderstemmers in gehuchten wonen waar bijna geen enkele allochtoon te bekennen is.En ik kan me best voorstellen dat racisten die niet aangepakt worden allochtonen jongeren triggeren. ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Dan moet je óók zeggen dat je mensen die allochtonen discrimineren omdat allochtone probleemjongeren niet aangepakt best kunt begrijpen.
Laatst gewijzigd op 25-10-2007 om 00:45. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Jouw probleem is, dat je ontkent dat criminele allochtonen amok maken in verschillende steden in Nederland, en dat het steeds erger wordt. Je hoeft het niet eens te zijn met Wilders, prima, dat ben ik ook niet. Sterker nog, ik heb zojuist uitéén gezet waarom zijn aanpak niet eens kán werken. Maar jouw houding van glashard feiten ontkennen, je hoofd in het zand steken en je onwil er iets aan te doen, is nou juíst bij uitstek hetgeen kiezers naar Wilders en Verdonk toejaagt. |
![]() |
|
Beste Eric Berger,
Ik ontken nergens dat er criminelen allochtonen zijn ik vind het alleen irrelevant.Simpelweg omdat het geen reden is om op xenofobische partijen te stemmen, zeker niet partijnen met een populistisch inslag en de ene na andere onhaalbare voorstel. Je moet het IQ van een worteltaartje hebben om ook maar daar een stem op te wagen. Tussen de haakjes, ik zei dat de politie hun verantwoordelijkheid niet op de imams moest afschuiven.Het is namelijk hun taak om die jongens aan te pakken.Even lezen dan. Mvg, Prom
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hans Janmaat. Goed politcus en vooruitziener of Zwart schaap en rascist? Verwijderd | 217 | 25-12-2008 02:48 | |
Verdonk weggepest. Verwijderd | 13 | 17-10-2007 20:42 | |
Verdonk uit VVD-fractie gezet door Rutte Verwijderd | 142 | 20-09-2007 16:37 | |
Rapport over Schipholbrand Mark Almighty | 192 | 25-10-2006 15:38 | |
De kwestie Hirsi Magan #2 Relief | 500 | 16-05-2006 23:36 | |
Felle kritiek op PvdA-oproep tot verzet MissCzechMeOut | 52 | 08-02-2004 14:32 |