Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2007, 16:03
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Zo geweldig is het nu ook weer niet om erover door te blijven zeuren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-10-2007, 16:40
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Mja en eerlijk dat hele volledige 3D zelda is al een aanfluiting tegenover de klassieke zelda's als Link to the past..

Daarom is PH ook zo geweldig, 't doet een stapje terug qua overkill van 3D, imo is dit gewoon een ideale Zelda, hij had mss iets moeilijker gekund, maar bedenk wel dat de DS toegankelijk voor iedereen is (streeft )
Overkill? Wat voor overkill?
Oud 24-10-2007, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Niet iedereen houdt van de stijl zoals in TP: puur 3D. Zelf vind ik de mix tussen 3D en top-down aanzicht veel leuker.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 17:37
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Niet iedereen houdt van de stijl zoals in TP: puur 3D. Zelf vind ik de mix tussen 3D en top-down aanzicht veel leuker.
Mwoah, ik vind het toch leuker om in 3D rond te lopen. Het geeft m.i een beter overworld-gevoel waarin alles zijn plekje heeft. Het maakt het voor mij intensiever. De 2D zelda's zoals ALTTP zijn qua ruwe gameplay ook geweldig, maar ik raak er minder bij betrokken. Je loopt letterlijk over een kaart. Dat vind ik bij 2D platformers als Super Mario World wel leuk, maar bij adventures vind ik het doorgaans sfeerloos.

Maar ja, wat jullie bij Zelda hebben, heb ik bij andere genres (zoals fighting games), dus ik begrijp jullie ergens wel.

Ergens
Oud 24-10-2007, 20:09
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Laat ik het zo zeggen, ik vind dat zelda geen platform game moet zijn, en met de vier 3D games kwam het toch vaak ook neer op hoe je van 't ene platform naar 't andere platform klom, sprong of wat voor andere fijne truukjes je nog meer kon
Oud 24-10-2007, 20:15
Verwijderd
Het is gaaf, maar ik ben duidelijk niet goed genoeg voor dit soort spelletjes Ach, aanhouder wint
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 20:31
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Laat ik het zo zeggen, ik vind dat zelda geen platform game moet zijn, en met de vier 3D games kwam het toch vaak ook neer op hoe je van 't ene platform naar 't andere platform klom, sprong of wat voor andere fijne truukjes je nog meer kon
OOT, MM, WW en TP zijn echt allesbehalve platformers. Je moet natuurlijk wel eens ergens springen, maar je hoeft daar geen knop voor in te drukken.

Het merendeel van de games is toch echt exploratie, puzzels en actie. Een action-adventure dus.
Oud 25-10-2007, 22:08
Verwijderd
Vandaag ook binnen gehaald. Net 5minuten gespeeld, ziet er nu al leuk uit. Dat gaat nog fun worden
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 19:54
freakinaround
freakinaround is offline
uitgespeeld.

Maar kan je niet na de eindbaas nog gwn vrij rondlopen? want nu heb k heel veel treasures niet opgehaald enzo..
Oud 26-10-2007, 20:48
Verwijderd
Hm, het spel is zeker leuk en ook verslavend..

Maar het is wel ernstig simpel..

Ik ben nu de eerste tempel alweer eventjes uit. En zo lang heb ik nog helemaal niet gespeeld. Ik hoop dat andere tempels wel moeilijker worden, want dit was wel een aanfluiting, hier liep ik zo doorheen.
Net zoals daarna met je zandlopertje voor het eerst door dat gebeuren, dat is (nu iig nog) helemaal niet moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 22:25
Verwijderd
Ik heb maar 1 keer gehad dat ik geen tijd meer had in die tempel, maar toen kon ik gewoon op m'n hartjes nog even doorlopen en dat is geslaagd Dus dat tijdgedoe vind ik ook geen uitdaging, maar dat vind ik juist fijn; ik zou het irritant hebben gevonden wanneer je regelmatig tijd te kort zou komen.
Daarnaast vind ik 'm niet ernstig simpel maar precies goed, ik ben bij gamen nogal snel gefrustreerd als iets niet lukt, dat heb ik hier nog niet gehad; sommige eindbazen heb ik niet meteen door, maar wel binnen een termijn dat het niet frustrerend wordt.

Ik ga nu richting uitspelen, overigens.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 10:42
freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
Hm, het spel is zeker leuk en ook verslavend..

Maar het is wel ernstig simpel..

Ik ben nu de eerste tempel alweer eventjes uit. En zo lang heb ik nog helemaal niet gespeeld. Ik hoop dat andere tempels wel moeilijker worden, want dit was wel een aanfluiting, hier liep ik zo doorheen.
Net zoals daarna met je zandlopertje voor het eerst door dat gebeuren, dat is (nu iig nog) helemaal niet moeilijk.

die tempel met die zandloper is de lastigste, de rest is eigenlijk best makkelijk.. elke andere tempel speelde ik uit in ongeveer 20 minuten..
Oud 27-10-2007, 13:15
Verwijderd
nou ja, dan maar hopen dat er om het tempelgebeuren heen nog veel te puzzelen is..
heb nu de 2e tempel bijna uit, daar loop je ook zo door heen.

Het is ook een beetje jammer qua opzet van de tempels, je kan gewoon de 'weg' volgen. soms is er een dichte deur, dan moet je eventjes wat verplaatsen of een sleutel halen. Maar verder is het gewoon bijna uitgestippeld hoe je door de tempel moet lopen. Er is niks geen verdwalen meer bij..
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 14:21
Verwijderd
Citaat:
nou ja, dan maar hopen dat er om het tempelgebeuren heen nog veel te puzzelen is..
heb nu de 2e tempel bijna uit, daar loop je ook zo door heen.

Het is ook een beetje jammer qua opzet van de tempels, je kan gewoon de 'weg' volgen. soms is er een dichte deur, dan moet je eventjes wat verplaatsen of een sleutel halen. Maar verder is het gewoon bijna uitgestippeld hoe je door de tempel moet lopen. Er is niks geen verdwalen meer bij..
Nee, ik ben inderdaad ook nooit echt verdwaald.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 16:43
freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
Nee, ik ben inderdaad ook nooit echt verdwaald.
Idd ik ook niet, bij TP daar en tegen, daar ben ik bijna in elke tempel (tot nu toe, ben nu bij city of the sky) wel een x ergens verdwaald geraakt, of gewoon niet wetende waar k naar toe moest..

Maar dat neemt niet weg dat t toch een tof spel is met een leuk verhaal.
Oud 27-10-2007, 16:56
Verwijderd
Daar heb je idd gelijk in.
het blijft een tof spel, en het verhaal is ook leuk, leuke dialogen ook.

Maar het is wel jammer dat er dus niet zoveel uitdaging in zit. Hoewel ik nu wel zin krijg om de oude windwaker weer eens uit mn kast te halen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 17:12
Verwijderd
Ik heb zin in nóg een leuke Zelda voor de DS...
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 12:21
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
te veel uitdaging bij een handheld game lijkt me ook niet altijd even handig. Zit je 30 minuten in de trein, loop je 30 minuten te dolen, ben je al aangekomen.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 14:26
Verwijderd
Woot, 2e spirit binnen
Met citaat reageren
Oud 06-11-2007, 10:18
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Ik heb 'em nu ook. (moest er tevens een DS bij kopen)
Moet zeggen dat ie niet tegen valt. Die stylusbesturing is makkelijker op te pakken dan ik in eerste instantie dacht...
Oud 07-11-2007, 20:20
drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik heb hem nu ook en hij is gaaf! Als hier iemand online kan battelen, lijkt me leuk.
Oud 08-11-2007, 09:12
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Spoiler
Oud 08-11-2007, 11:02
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Spoiler
je kon ook gewoon met je stylus op de microfoon tikken hoor
Oud 08-11-2007, 13:07
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
oh, dat wist ik niet. Bedankt voor de tip.
Dit is mijn eerste spel voor de DS, vandaar.
Oud 08-11-2007, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Dat deed ik toen, maar toen was de salvage arm nog steeds erg duur. Ik heb op de slaapkamer maar heel hard staan schreeuwen tot hij betaalbaar was
Wanneer het niet om volume gaat, werkt tikken inderdaad prima
Met citaat reageren
Oud 08-11-2007, 17:41
drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik zit nu in die vuurtempel, ik geloof dat je moet blazen, maar dat werkt niet zo goed op de een of andere manier. Iemand tips?
Oud 08-11-2007, 19:41
Verwijderd
Waar ben je ergens in die tempel?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2007, 20:15
drukknoopje
drukknoopje is offline
Aan het begin
Oud 08-11-2007, 20:56
Verwijderd
Volgens mij staat er ergens op de muur hoe je moet lopen, maar ik weet het niet zeker meer.
Misschien heb je hier iets aan?
http://www.gamefaqs.com/portable/ds/file/932377/50509
Met citaat reageren
Oud 08-11-2007, 22:46
freakinaround
freakinaround is offline
Je hoeft niet elke fakkel uit te blazen.. Voor zover ik weet alleen die fakkels die buiten die tempel..
Oud 09-11-2007, 09:56
Verwijderd
Citaat:
Dat deed ik toen, maar toen was de salvage arm nog steeds erg duur. Ik heb op de slaapkamer maar heel hard staan schreeuwen tot hij betaalbaar was
Wanneer het niet om volume gaat, werkt tikken inderdaad prima
Ik blaas dan gewoon ff hard tegen de mic, dan denkt ie ook dat je keihard schreeuwt blijkbaar. dat scheelt weer uitsloven
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 12:12
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Volgens mij staat er ergens op de muur hoe je moet lopen, maar ik weet het niet zeker meer.
Misschien heb je hier iets aan?
http://www.gamefaqs.com/portable/ds/file/932377/50509
Dankjewel, hiermee moet het lukken!
Oud 11-11-2007, 11:16
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
schiet lekker op, heb nu mijn tweede pure metal.

Die ship parts zijn volgens mij random trouwens, want mijn vriendin krijgt hele andere ship parts in haar potje dan ik kreeg in de mijne...
Oud 11-11-2007, 14:42
Verwijderd
Citaat:
schiet lekker op, heb nu mijn tweede pure metal.

Die ship parts zijn volgens mij random trouwens, want mijn vriendin krijgt hele andere ship parts in haar potje dan ik kreeg in de mijne...
Ja, ze zijn random, en de de prijzen die je voor ship parts en treasures kan krijgen verschillen ook onderling; dus als bij mij een Zora Scale maar 50 rupees opbrengt, kan het best zo zijn dat ze bij jou 200 rupees opbrengen.
Ik ga binnenkort eens ship parts met m'n zus ruilen, zij heeft dingen dubbel die ik nog nooit gehad heb en andersom
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 12:13
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Heb trouwens ook al een trucje ontdekt. Als je alle winkels hebt leeggekocht dan moet je de interne klok van de DS een dag vooruit zetten, dan liggen er weer nieuwe ship parts in de winkels, en kun je ook weer langs die kerel in dat bootje gaan die je gratis treasures geeft als je wat monsters verslaat voor hem.
Oud 15-11-2007, 20:32
freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
Heb trouwens ook al een trucje ontdekt. Als je alle winkels hebt leeggekocht dan moet je de interne klok van de DS een dag vooruit zetten, dan liggen er weer nieuwe ship parts in de winkels, en kun je ook weer langs die kerel in dat bootje gaan die je gratis treasures geeft als je wat monsters verslaat voor hem.
Hoe kom je daar in godsnaam achter
Oud 16-11-2007, 11:22
Verwijderd
Ach, in animal crossing kon je ook truukjes uithalen met de interne klok van je DS. Dus waarom dat hier niet een keertje proberen
Met citaat reageren
Oud 21-11-2007, 12:34
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
ik heb een paar vragen, aangezien ik beetje vast loop in het spel:

als je bommen wilt kopen, zegt dat vrouwtje dat je een speciale tas/zak moet hebben, maar waar haal je die? (want ik denk dat ik die bommen nodig heb om de muur eruit te knallen op dat eilandje met veel wind)

kun je springen in het spel? zit al steeds op verschillende knoppen te drukken, met stylus te tikken maar dat helpt allemaal niet. (want op dat eiland waar je begint heb je helemaal onderaan (bij het schip en dan wat meer naar het midden van het land, een eilandje met een schatkist) met boomerang helpt niet.

Ik dacht ook om met het schip er naar toe te varen maar dat gaat dus ook al niet het zou allemaal stuk handiger zijn als je zou kunnen springen.

Oh en hoe "rol" je? bij mij gaat het namelijk steeds per ongeluk, ook al van alles geprobeerd maar snap dat ook niet zo goed. De ene keer lukt het wle maar dan weet ik niet meer hoe ik die stylus heb vast gehouden (op bepaalde manier ofzo meer omhoog of omlaag, schuin of recht)

Iemand die me wilt helpen?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2007, 12:41
Verwijderd
Bommen kan je inderdaad pas kopen als je bombs hebt gekregen, en een bomb bag.
Die haal je pas in een van de tempels. Je hebt ze dus ook nog niet nodig op het eiland met de wind. Je kan die muur later wel opblazen, als je enemaal bommen hebt, en dan zit er vast wel iets leuks achter, maar het is niet noodzakelijk.

Verder kan je inderdaad niet springen, en het gedeelte waar jij naartoe wil springen is dus ook gewoon nog niet bereikbaar op het punt waar jij nu bent, met de wapens die jij nu hebt. Je zult dus nog even moeten afwachten, tot je meer mogelijkheden hebt om grotere afstanden te overbruggen.

En rollen doe je door aan de rand van je scherm kleine cirkeltjes te tekenen met je stylus. maar ik moet toegeven dat dat bij mij ook vaker per ongeluk gaat dan dat het echt moet.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2007, 12:58
drukknoopje
drukknoopje is offline
Op dat eilandje met veel wind kun je ver springen door naar links te rennen als het hard waait, dan waai je zo op het volgende hoge stuk. Snappie?
Oud 21-11-2007, 14:19
Paperz
Paperz is offline
rollen is niet zo moeilijk als iedereen zegt

gewoon je stylus tegen de rand van je scherm houden en vervolgens m naar 't midden bewegen (kleinstukje) en dan weer naar de rand..

alleen rollen is nogal nutteloos dus

Coolste vind ik de special move van de trade questline

dat werkt zo fijn
Oud 21-11-2007, 14:36
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
Ahh tnx voor de uitleg! Wat betreft dat springen had ik al zo'n gevoel dat je daar een speciale item oid voor nodig hebt.

Ben benieuwd of ik nu verder kan komen op dat eiland (wind). Ik was daar nog lang niet klaar omdat ook die kaptein zei weet je zeker dat je hier klaar bent.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2007, 14:43
Verwijderd
Citaat:
kun je springen in het spel? zit al steeds op verschillende knoppen te drukken, met stylus te tikken maar dat helpt allemaal niet. (want op dat eiland waar je begint heb je helemaal onderaan (bij het schip en dan wat meer naar het midden van het land, een eilandje met een schatkist) met boomerang helpt niet.
Kan iemand mij vertellen hoe ik wel bij die kist moet komen? Ik heb het spel inmiddels uitgespeeld maar ik kom maar niet bij die kist! het zal vast wel iets simpels zijn, maar ik kom er niet uit en kan het op gamefaqs niet zo makkelijk vinden.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2007, 15:38
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Kan iemand mij vertellen hoe ik wel bij die kist moet komen? Ik heb het spel inmiddels uitgespeeld maar ik kom maar niet bij die kist! het zal vast wel iets simpels zijn, maar ik kom er niet uit en kan het op gamefaqs niet zo makkelijk vinden.
Das makkelijk:
Spoiler
Oud 22-11-2007, 00:20
Verwijderd
Dat vond ik zo grappig om te doen
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 22-11-2007, 08:05
Verwijderd
Citaat:
Das makkelijk:
Spoiler
Thanks, dat ik daar zelf niet op ben gekomen

Citaat:
Dat vond ik zo grappig om te doen
Spoiler
Hehe, dat is leuk in iedere zelda game. Vind het wel leuk dat het nu ook anders is dan in andere zeldagames

Beedle is bij mij nu eindelijk zover dat ie golden shipparts verkoopt \o/ Nu nog centjes sparen om ze te kunnen betalen
Met citaat reageren
Oud 22-11-2007, 11:26
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
Hm ja.. kippen pesten met je zwaard.. ik deed dat een paar keer achter elkaar toen kwamen wel 10 tallen kippen op me afvliegen, dus schijnbaar mag je het niet te vaak doen heheh
Met citaat reageren
Oud 22-11-2007, 11:44
Verwijderd
Dat was in OoT al leuk. Kutbeesten
Met citaat reageren
Oud 22-11-2007, 13:11
Verwijderd
In LttP is het ook lollig, vooral als je in de dark world zit, komen er allemaal van die carcassen op je afvliegen.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2007, 13:19
Rob
Rob is offline
Citaat:
In LttP is het ook lollig, vooral als je in de dark world zit, komen er allemaal van die carcassen op je afvliegen.
Ohja, dat weet ik nog wel. Ik dreef zo'n kip dan altijd in het hoekje en hoopte dat ding te kunnen doden, maar het wilde nooit.
Reageren

Regels voor berichten