![]() |
||
Citaat:
Trouwens, die duizeligheid en rare kleur/slechte doorbloeding handen enz, lijkt mij ook vooral te komen door dat abnormale eetpatroon.. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb veel dezelfde klachten als TS, gelukkig niet dat ik zo opgezwollen ben, maar wel een lage bloeddruk, ik ben vaak duizelig en misselijk, ik heb astma en vaak hoofdpijn, snel uitslag, probleem met de doorbloeding in m'n handen en voeten (ook altijd koud en vreemde kleuren). Maar ik ben 1.82 en ik weeg 65 kilo. Dus ik zou toch niet zeggen dat ik ondervoed/te mager ben. Moet dat dan altijd perse daaraan liggen?
|
![]() |
||
Citaat:
Overigens ben je met dat gewicht en lengte wel enigszins aan de dunne kant. Niet dat het ongezond dun is ofzo, maar hoe je het zegt klinkt net alsof je vindt dat het wel behoorlijk veel is (Terwijl je met jouw lengte 82 kilo zou mogen wegen en dan is het ook nog gezond).
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Dank u
![]() Ik zat zo van de week eens op het eetgedrag van m'n moeder te letten (omdat ik pas nog de opmerking kreeg of ik nou wel zo veel zou eten terwijl ik alleen een paar centimeter komkommer had) en zij eet nog minder dan ik. 's ochtends niks of heel soms een halve boterham, 's middags een hele en 's avonds een beetje groente. Tussendoor niks. Terwijl ze toch behoorlijk arbeidsintensief werk doet. Zij ziet er overigens wel gewoon slank uit terwijl ze toch 20 kilo zwaarder is in verhouding. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() En ik blijf er toch bij, als je net 17 jaar bent, hoef je echt absoluut geen 70kg te wegen bij 1,73m. Ik ben veeeeel te licht met mn 53kg, maar ik zou er echt geen 70 willen wegen. Maar goed, da's ieder voor zich. Ongezond dik is het zeker niet. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar succes in t ziekenhuis enzo ![]() |
![]() |
|
Je zegt altijd genoeg te hebben aan je echt hele weinige eten, maar je lichaam went aan hoeveel je eet. Hij roept niet dat hij honger heeft als je elke dag even weinig eet, maar de manier van opnemen en vasthouden verandert wel, en het kan ook voor lichamelijke klachten zorgen. Meer eten zorgt voor een betere stofwisseling en kan er ook voor zorgen dat je juist gaat afvallen. Zo zorgt niet ontbijten er ook voor dat je aan komt, terwijl als je goed ontbijt breng je je stofwisseling op gang en val je juist af. Je moet echt meer gaan eten, een andere huisarts zoeken of in het ziekenhuis eens op je achteste strepen gaan staan en je ouders negeren op dit gebied. Het klinkt echt niet gezond.
|
Onzintopic. Ik geloof er eigenlijk geen flikker van. Dit topic staat zo vol met achterlijke beweringen die net tegen het randje aan zweven dat het wel bullshit moet zijn. Als jij 300 kcal per dag binnenkrijgt en dan ook nog eens naar school gaat (40 km heen en terug!) zou je nu allang dood moeten zijn.
Je lichaam zou zo kapot zijn dat je gewoon haast iets van bloedarmoede, kanker, wat dan ook zou hebben ontwikkeld na al die jaren. Voor degene die zei dat mensen die in hongerstaking gaan ook niet gelijk dood gaan, nee, maar hoe zijn die eraan toe na een week? Daarnaast zijn die op dat moment niet actief, na aantal dagen zou dat hoe dan ook niet meer mogelijk zijn. Als de TS 40 km per dag normaal fietste zou ze al zo'n 5 keer meer verbrand hebben dan dat ze binnenkreeg. Plus al het andere wat energie vergt van je lichaam, zoals functioneren op school, noem maar op. En dan een dokter die het maar normaal vindt, en ouders die haar erop wijzen dat ze moet letten op wat ze eet als ze een stukje komkommer eet. BS. Zou TS niet al tijd geleden een foto maken?
|
@metal: ze zegt dat ze ziek is en niet meer fietst en sport. Ook praat ze over school in de verleden tijd, maar ik kon zo snel niet terugvinden of ze zei dat ze daar nog heen ging of niet.
Maargoed, tis wel heel raar, maar ik vind het niet zo overduidelijk om te zeggen dat dit nep is. Ben benieuwd of TS nog gaat reageren ![]()
|
Ik ben ook wel een beetje benieuwt ja, ik mijn aller slechstte tijden at ik toch nog altijd min 700 kal. en dat was veels te weinig, dat hield ik dan ook niet langer dan 2 dagen vol. met normaal functioneren. en sporten
En dan was dat mijn ergste periode (waar ik in 3 maanden 15 kilo was afgevallen) nu kan ik daar echt niet meer tegen, lager dan 1250 kal word ik al duizelig. Ik snap ook niet echt hoe je het kan volhouden en hoe je zo'n gestoorde ouders kan hebben ![]() (ik vind dat ik ze gestoord mag noemen, als ze echt zo reageren als TS zegt)
|
het feit dat je ouders dit min of meer stimuleren klinkt in mijn ogen inderdaad ook als kindermishandeling. Tis dat je 17 bent en zelf toch ook wel een verantwoordelijkheid hiervoor hebt. In mijn oren klinkt het alsof je lichaam zo reageert juist omdat je ondervoed bent. heel veel succes in het ziekenhuis.
xxxxx fantome p.s. ik ken jou en je ouders niet, bovenstaande is geen beschuldiging, maar ondervoeding valt onder fysieke verwaarlozing (en dus mishandeling), vandaar.
||
![]() |
TS, leef je nog?
![]() ONTOPIC: Ik geloof er geen SNARS van. 40 KM fietsen?!?!?!? Met 3 boterhammen op word ik moe met 11 kilometer fietsen ![]() Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Hoi, ik leef nog ja. Mocht vandaag een dagje naar huis uit het ziekenhuis, daar kon ik jullie niet op de hoogte houden.
Om eerst nog maar wat vragen van eerder te beantwoorden in dit topic: Ik heb niet altijd 40 kilometer naar school gefietst omdat ik eerst inderdaad op een andere school zat. m'n huidige is wel 40 km. Dat ik bloedarmoede had was al eerder duidelijk geworden, maar de dokter vond het niet nodig om er iets voor te geven omdat het best kon komen dat ik anderhalve week of zo eerder ongesteld was geweest. Goed, nu de uitslag uit het ziekenhuis: M'n lichaam had inderdaad een ernstig tekort aan bijna alle voedingsstoffen, waar ze na 2 weken achterkwamen (toen deden ze voor het eerst tijdens m'n opname íéts, namelijk bloedprikken. Dat was ook meteen het enige dat ze gedaan hebben.) Ik heb nu een dieetlijst gehad waar ik me strikt aan moet houden, daarmee krijg ik zo'n 300-400 calorieen binnen per dag. De dietist zei 1800, maar die zei ook dat in één boterham zonder beleg al meer dan 300 calorieen en in een tomaat 60 calorieen zitten, dus die heeft blijkbaar niet zo goed geteld om aan die 1800 te komen. Enfin, maandag wordt de behandeling voortgezet in een ander ziekenhuis waar ik zoals het er nu uitziet voor de rest van mn leven onder behandeling moet blijven. Ook omdat ik een zeer ernstige vorm van een chronische en ongeneeslijke darmziekte blijk te hebben, die diagnose hebben ze trouwens zonder onderzoeken gesteld. Al met al nogal klote en ik zie er enorm tegenop om nu weer naar een ziekenhuis te gaan. Maar ja. Ik ga nu eerst m'n griep uitzieken, dus de komende paar dagen zal ik weer niet reageren maar ik wilde jullie nu even op de hoogte brengen. |
![]() |
|
![]() |
Zeer extreme vorm van prikkelbare darm syndroom, daar wordt altijd zo luchtig over gedaan maar zoals ik het heb is het een van de pijnlijkste en belastendste aandoeningen die je kan hebben.
Waarom ik nog steeds 300 krijg is dus omdat de dietist niet kan rekenen en gemiddeld 5 keer teveel calorieen berekend voor iets in vergelijking met 3 online calorielijsten ![]() Maar goed, je mag het ongeloofwaardig vinden, voor degenen die het willen weten wil ik het verloop wel blijven posten. |
![]() |
||
Citaat:
Ik snap er niets van, als ik alleen al kijk naar wat je verteld over die eetlijst. Een echte dietist, die een lijst maakt van 1800 kcal maar wat 300 kcal blijkt te zijn? En dan ga jij je er ook aanhouden terwijl je zegt dat het duidelijk is dat je ontzettend voedingstekort hebt? Nja, op de rest ga ik niet eens reageren.. Nogal vaag allemaal. Sorry als het wel klopt maar je moet begrijpen dat dit nogal raar overkomt...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] I will do this for you, Soph. heartattxck | 10 | 13-07-2011 18:43 | |
Verhalen & Gedichten |
Anouk en Danny #2 Little Phoebe | 264 | 23-07-2006 14:40 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhaal (toch nog verder gegaan) vleermuismaatje | 2 | 28-09-2005 18:35 | |
Verhalen & Gedichten |
-Verhaal- Redhair | 430 | 21-09-2005 13:54 | |
Verhalen & Gedichten |
heeft het nut om verder te gaan? vleermuismaatje | 28 | 20-04-2005 08:19 | |
Muziek |
De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!] Verwijderd | 12 | 01-04-2003 08:40 |