Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2007, 16:25
duivelaartje
duivelaartje is offline
Wtf, als ik een week 300 kcal eet ga ik dood ofzo.

(Ik zie nu echt zo'n heel dun meisje voor me met zo'n glimmende bolle buik .)
Oud 24-10-2007, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Wtf, als ik een week 300 kcal eet ga ik dood ofzo.
Dat nou ook weer niet hoor. Mensen die een week vasten gaan er ook niet dood.
Oud 24-10-2007, 17:34
Verwijderd
Een vingertop diep zegt me niet zo veel, kun je inschatten hoeveel milimeter het is?
De navel zit namelijk direct vast aan de buikspieren. Dus als de buik opgezet is door een laag buikvet of doordat er vocht wordt vastgehouden in het vetweefsel of onderhuids bindweefsel, wordt de navel dieper. Maar als de buik is opgezet doordat er vocht of gas in de buik zit of door een zwelling van een orgaan, wordt de navel niet dieper.
Ik kan me met jouw eetpatroon en gewicht echt niet voorstellen dat er überhaupt vet op je buik zit, maar het geeft misschien toch een wat beter beeld .

Kinderen met hongeroedeem hebben trouwens ook andere klachten dan een opgezwollen buik. Heb je toevallig nog meer lichamelijke klachten?
Oud 24-10-2007, 19:05
Talpa
Talpa is offline
Ik werd vanochtend opgebeld dat ik maandag in Utrecht opgenomen kan worden, dus ik ben benieuwd wat ze daar zeggen M'n ouders zijn er trouwens wel van overtuigd dat ik niet ondervoed ben, tijdens een uitzending gisterenavond over veel te dikke kinderen kreeg ik ook weer allerlei vergelijkingen naar m'n hoofd. Maar die zijn 2 keer zo jong en 3 keer zo zwaar als ik.

Ik kan in millimeters moeilijk inschatten hoe diep m'n navel nu is, ik denk een halve - hele centimeter ongeveer. Moet ik het preciezer meten of is die benadering voldoende?

En andere klachten... ik heb een lage bloeddruk, snelle hartslag, vaak duizelig en misselijk, heb astma en migraine, snel uitslag en dat ik nogal heftig reageer op dingen (ander wasmiddel bv), probleem met de doorbloeding in m'n handen en voeten (altijd koud en vreemde kleuren), pff dat klinkt best veel zo maar ik heb er niet zo veel last van eigenlijk.

Van die eerste dingen heb ik de laatste tijd erger last nu met m'n maag/darmklachten.

Maar even voor de duidelijkheid had ik eerst nooit problemen dat ik me slap voelde of zo, ik was altijd de hyperactiefste van het stel en ik kon geen seconde stilzitten. Maar het is ook niet zo dat ik nooit meer at dan 300 kcal he, in het weekend of zo zal ik daar allicht wel wat boven gezeten hebben aangezien ik dan ook wel 2 of 3 boterhammen met een schepje satésaus of zo at. Of een schaaltje chips of een reepje kaas 's avonds.
Oud 24-10-2007, 19:13
xxChange
xxChange is offline
Dus dan eet je in het weekend 100/200 kcal meer ofzo, dan ben je er nog laaaaaang niet.
Ik snap jou ouders écht niet sorry hoor ik wil ze niet beledigen maar het lijkt wel kindermishandeling
Hoe kunnen ze je nou vergelijken met een dik kind als jij vrijwel niks eet? hebben ze dat zelf niet door? en hoe gaat dat avond eten bij jou eigenlijk als je weg komt met alleen een appel o.i.d? Maken ze zich niet enorme zorgen als je 45 ja VIJFENVEERTIG kilo weegt bij jou lengte?
Oud 24-10-2007, 19:24
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Dat nou ook weer niet hoor. Mensen die een week vasten gaan er ook niet dood.
Overdreven ja, maar ik zou me echt ontzettend slapjes gaan voelen. Maar gelukkig wordt de TS opgenomen in Utrecht.
Oud 24-10-2007, 19:25
Breg
Breg is offline
Citaat:
Maar even voor de duidelijkheid had ik eerst nooit problemen dat ik me slap voelde of zo, ik was altijd de hyperactiefste van het stel en ik kon geen seconde stilzitten. Maar het is ook niet zo dat ik nooit meer at dan 300 kcal he, in het weekend of zo zal ik daar allicht wel wat boven gezeten hebben aangezien ik dan ook wel 2 of 3 boterhammen met een schepje satésaus of zo at. Of een schaaltje chips of een reepje kaas 's avonds.
Als zou je 3x zoveel eten en op 900 calorien uitkomen, dan zou je alsnog minder dan de helft van je benodigde dagelijkse hoeveelheid zitten. Misschien zou je op eten&drinken eens in het 'wat heb jij vandaag gegeten/gedronken' topic moeten kijken om een beter beeld te krijgen van wat anderen op een 'normale' dag eten.
Oud 24-10-2007, 19:30
Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Als zou je 3x zoveel eten en op 900 calorien uitkomen, dan zou je alsnog minder dan de helft van je benodigde dagelijkse hoeveelheid zitten. Misschien zou je op eten&drinken eens in het 'wat heb jij vandaag gegeten/gedronken' topic moeten kijken om een beter beeld te krijgen van wat anderen op een 'normale' dag eten.
In dat topic eet ook niet iedereen 'normaal', maar iig normaler dan hoeveel Talpa eet. Op voedingscentrum.nl staan wel standaard/gemiddelde hoeveelheden.

Trouwens, die duizeligheid en rare kleur/slechte doorbloeding handen enz, lijkt mij ook vooral te komen door dat abnormale eetpatroon..
Oud 24-10-2007, 20:04
Verwijderd
Ik heb veel dezelfde klachten als TS, gelukkig niet dat ik zo opgezwollen ben, maar wel een lage bloeddruk, ik ben vaak duizelig en misselijk, ik heb astma en vaak hoofdpijn, snel uitslag, probleem met de doorbloeding in m'n handen en voeten (ook altijd koud en vreemde kleuren). Maar ik ben 1.82 en ik weeg 65 kilo. Dus ik zou toch niet zeggen dat ik ondervoed/te mager ben. Moet dat dan altijd perse daaraan liggen?
Oud 24-10-2007, 22:04
wallflower
wallflower is offline
Citaat:
Ik heb veel dezelfde klachten als TS, gelukkig niet dat ik zo opgezwollen ben, maar wel een lage bloeddruk, ik ben vaak duizelig en misselijk, ik heb astma en vaak hoofdpijn, snel uitslag, probleem met de doorbloeding in m'n handen en voeten (ook altijd koud en vreemde kleuren). Maar ik ben 1.82 en ik weeg 65 kilo. Dus ik zou toch niet zeggen dat ik ondervoed/te mager ben. Moet dat dan altijd perse daaraan liggen?
Dat wordt toch nergens gezegd? Het is de combinatie met de andere klachten maar VOORAL hoe weinig de TS weegt en eet dat het over ondervoeding gaat.

Overigens ben je met dat gewicht en lengte wel enigszins aan de dunne kant. Niet dat het ongezond dun is ofzo, maar hoe je het zegt klinkt net alsof je vindt dat het wel behoorlijk veel is (Terwijl je met jouw lengte 82 kilo zou mogen wegen en dan is het ook nog gezond).
Oud 24-10-2007, 22:21
Verwijderd
Citaat:
Het kan aan vanalles liggen, misschien eens wat bloed laten prikken bij de huisarts, misschien heb jij een ijzertekort bijvoorbeeld.
Oud 24-10-2007, 22:22
Verwijderd
Citaat:
Ik werd vanochtend opgebeld dat ik maandag in Utrecht opgenomen kan worden, dus ik ben benieuwd wat ze daar zeggen
Fijn

(En de reactie van je ouders vind ik écht onbegrijpelijk... Ze gaan in mijn ogen écht te ver.)
Oud 25-10-2007, 08:21
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Dat wordt toch nergens gezegd? Het is de combinatie met de andere klachten maar VOORAL hoe weinig de TS weegt en eet dat het over ondervoeding gaat.

Overigens ben je met dat gewicht en lengte wel enigszins aan de dunne kant. Niet dat het ongezond dun is ofzo, maar hoe je het zegt klinkt net alsof je vindt dat het wel behoorlijk veel is (Terwijl je met jouw lengte 82 kilo zou mogen wegen en dan is het ook nog gezond).
Ik vind bij meisjes rond de 1.80 70 kg mooi. Met 82 kilo ben je dan vaak best uh fors.
Oud 25-10-2007, 08:34
Verwijderd
Nou, hopelijk wordt er in het ziekenhuis wat meer bekend Talpa! Succes er mee..

En laat je niet op de kast jagen door je ouders, die weten kennelijk ook niet beter.
Oud 25-10-2007, 09:32
Verwijderd
Citaat:
Ik vind bij meisjes rond de 1.80 70 kg mooi. Met 82 kilo ben je dan vaak best uh fors.
Ja, je bent dat wat aan de dikke kant, maar nog niet ongezond dik.
Oud 25-10-2007, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Ik werd vanochtend opgebeld dat ik maandag in Utrecht opgenomen kan worden, dus ik ben benieuwd wat ze daar zeggen
Ik ook, ik denk dat het in elk geval goed is dat je eens echt onderzocht wordt

Citaat:
Ik kan in millimeters moeilijk inschatten hoe diep m'n navel nu is, ik denk een halve - hele centimeter ongeveer. Moet ik het preciezer meten of is die benadering voldoende?
Nee is zo goed hoor. Bedankt dat je op mijn maffe vraag antwoord geeft . Mjah, dat lijkt mij toch niet bijzonder veel, dat klinkt niet alsof je een dikke laag buikvet hebt.

Citaat:
En andere klachten... ik heb een lage bloeddruk, snelle hartslag, vaak duizelig en misselijk, heb astma en migraine, snel uitslag en dat ik nogal heftig reageer op dingen (ander wasmiddel bv), probleem met de doorbloeding in m'n handen en voeten (altijd koud en vreemde kleuren), pff dat klinkt best veel zo maar ik heb er niet zo veel last van eigenlijk.
Veel van die dingen kunnen zoals al gezegd komen door een niet toereikend voedingspatroon. Maar daar zal in Utrecht vast ook wel aandacht aan worden besteed.
Oud 25-10-2007, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Nee is zo goed hoor. Bedankt dat je op mijn maffe vraag antwoord geeft . Mjah, dat lijkt mij toch niet bijzonder veel, dat klinkt niet alsof je een dikke laag buikvet hebt.
Dat is net zoiets als ik heb en voordat ik dik ben moet er nog wel wat gebeuren...
Oud 26-10-2007, 12:14
Chick Rock
Chick Rock is offline
Heel goed dat je kan worden opgenomen, Talpa! Heel veel succes en sterkte maandag
Oud 27-10-2007, 17:27
Talpa
Talpa is offline
Dank u

Ik zat zo van de week eens op het eetgedrag van m'n moeder te letten (omdat ik pas nog de opmerking kreeg of ik nou wel zo veel zou eten terwijl ik alleen een paar centimeter komkommer had) en zij eet nog minder dan ik. 's ochtends niks of heel soms een halve boterham, 's middags een hele en 's avonds een beetje groente. Tussendoor niks. Terwijl ze toch behoorlijk arbeidsintensief werk doet.

Zij ziet er overigens wel gewoon slank uit terwijl ze toch 20 kilo zwaarder is in verhouding.
Oud 27-10-2007, 18:39
Verwijderd
Citaat:
70kg is weer een beetje overdreven, maar 55 zou al mooi zijn, en 60 nog mooier.
Sjezus wat voel ik me dik dan nu.
70 kilo bij 1.73 is toch prima? (Niet dat ik 1.73 ben, or 70 kilo weeg, maar als ik dit naar mijn maten vertaal.. )
Oud 27-10-2007, 22:29
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
70 kilo bij 1.73 is toch prima? (Niet dat ik 1.73 ben, or 70 kilo weeg, maar als ik dit naar mijn maten vertaal.. )
Ik heb die lengte en ik weeg 65 kilo, en zelfs bij 70 kilo zie je er nog prima uit. Sommige mensen hebben een beetje een verkeerd beeld bij gewichten ed.
Oud 27-10-2007, 23:17
Verwijderd
nou ik mag hopen dat je nu fatsoenlijke hulp krijgt en dat je ouders een flinke preek zullen krijgen
Oud 28-10-2007, 01:13
Verwijderd
Citaat:
Ze bedoelde niet dat 70 kg te zwáár zou zijn voor die lengte, maar misschien een te hoog streefgewicht als je van 45 kg komt. In die zin is het al lang mooi om 55 kg te halen en nog mooier om 60 te doen.
Oud 28-10-2007, 09:51
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Ze bedoelde niet dat 70 kg te zwáár zou zijn voor die lengte, maar misschien een te hoog streefgewicht als je van 45 kg komt. In die zin is het al lang mooi om 55 kg te halen en nog mooier om 60 te doen.
Juist

En ik blijf er toch bij, als je net 17 jaar bent, hoef je echt absoluut geen 70kg te wegen bij 1,73m.
Ik ben veeeeel te licht met mn 53kg, maar ik zou er echt geen 70 willen wegen.
Maar goed, da's ieder voor zich. Ongezond dik is het zeker niet.
Oud 28-10-2007, 12:40
Talpa
Talpa is offline
Hmm aankomen is voorlopig nog een te grote stap, eerst maar eens uit de grote maten afdeling raken voor ik daar aan kan gaan denken. Als ik weer kan gaan fietsen zullen de kilo's er vanzelf wel aanvliegen zeker aan spieren, of merk je dat niet zo?
Oud 28-10-2007, 12:50
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Hmm aankomen is voorlopig nog een te grote stap, eerst maar eens uit de grote maten afdeling raken voor ik daar aan kan gaan denken. Als ik weer kan gaan fietsen zullen de kilo's er vanzelf wel aanvliegen zeker aan spieren, of merk je dat niet zo?
Als je alleen nog school fietst zullen de spieren er niet aanvliegen hoor.
Oud 28-10-2007, 13:05
Nyawa
Citaat:
Dank u
Ik zat zo van de week eens op het eetgedrag van m'n moeder te letten (omdat ik pas nog de opmerking kreeg of ik nou wel zo veel zou eten terwijl ik alleen een paar centimeter komkommer had) en zij eet nog minder dan ik. 's ochtends niks of heel soms een halve boterham, 's middags een hele en 's avonds een beetje groente. Tussendoor niks. Terwijl ze toch behoorlijk arbeidsintensief werk doet.
Dat je daarop door kunt blijven leven. Hoe komen jouw ouders in vredesnaam aan het idee dat een beetje rauwkost een volledige avondmaaltijd is? Mijn ontbijt alleen al is minstens het dubbele en ik heb vijf kilo ondergewicht. Succes maandag en natuurlijk ook daarna, want ik denk dat het in het begin nog wel wat buikpijn zal opleveren als je normaal gaat eten. En laat je alsjeblieft niet afschepen door iemand in het ziekenhuis en zoek z.s.m. een andere huisarts, want dit is gewoon niet normaal.
Oud 28-10-2007, 15:09
Verwijderd
Citaat:
was t maar zo'n feest, dan had ik allang het figuur van een body builder....

maar succes in t ziekenhuis enzo
Oud 29-10-2007, 15:04
waves
waves is offline
Succes ja .

maar als ik zo'n 300kcal per dag zou eten, zou ik na een halve dag van mijn stokje gaan (heb wel eens 's ochtends een sneetje stokbrood op en verder niets, rond 1 uur dreigde ik flauw te vallen).
Oud 31-10-2007, 10:54
Verwijderd
Tis denk ik geen slecht idee als je ouders wat informatie gaan inwinnen over een gezonde voeding/eetpatroon, aangezien je moeder ook niet goed eet.
Ik hoop dat het snel beter gaat nu je in het ziekenhuis bent opgenomen.
Sterkte.
Oud 02-11-2007, 14:49
Verwijderd
Ben ik de enige die dit ongeloofwaardig vindt?
Oud 02-11-2007, 14:53
Verwijderd
Citaat:
nee hoor, je kan onmogelijk vadsig zijn als je 45 kg weegt, je kan wel evt heel veel gasvorming hebben ofzo waardoor je buik opzwelt maar meer kan ik me echt niet bedenken...
Oud 03-11-2007, 23:00
Verwijderd
hm. Reminds me of this:
Oud 04-11-2007, 00:17
Verwijderd
Citaat:
Nope.
Oud 05-11-2007, 14:35
marrel
marrel is offline
Je zegt altijd genoeg te hebben aan je echt hele weinige eten, maar je lichaam went aan hoeveel je eet. Hij roept niet dat hij honger heeft als je elke dag even weinig eet, maar de manier van opnemen en vasthouden verandert wel, en het kan ook voor lichamelijke klachten zorgen. Meer eten zorgt voor een betere stofwisseling en kan er ook voor zorgen dat je juist gaat afvallen. Zo zorgt niet ontbijten er ook voor dat je aan komt, terwijl als je goed ontbijt breng je je stofwisseling op gang en val je juist af. Je moet echt meer gaan eten, een andere huisarts zoeken of in het ziekenhuis eens op je achteste strepen gaan staan en je ouders negeren op dit gebied. Het klinkt echt niet gezond.
Oud 06-11-2007, 17:32
Verwijderd
En TS, hoe gaat het nu?
Oud 06-11-2007, 21:45
Metal
Metal is offline
Onzintopic. Ik geloof er eigenlijk geen flikker van. Dit topic staat zo vol met achterlijke beweringen die net tegen het randje aan zweven dat het wel bullshit moet zijn. Als jij 300 kcal per dag binnenkrijgt en dan ook nog eens naar school gaat (40 km heen en terug!) zou je nu allang dood moeten zijn.

Je lichaam zou zo kapot zijn dat je gewoon haast iets van bloedarmoede, kanker, wat dan ook zou hebben ontwikkeld na al die jaren. Voor degene die zei dat mensen die in hongerstaking gaan ook niet gelijk dood gaan, nee, maar hoe zijn die eraan toe na een week? Daarnaast zijn die op dat moment niet actief, na aantal dagen zou dat hoe dan ook niet meer mogelijk zijn. Als de TS 40 km per dag normaal fietste zou ze al zo'n 5 keer meer verbrand hebben dan dat ze binnenkreeg. Plus al het andere wat energie vergt van je lichaam, zoals functioneren op school, noem maar op.

En dan een dokter die het maar normaal vindt, en ouders die haar erop wijzen dat ze moet letten op wat ze eet als ze een stukje komkommer eet.

BS.

Zou TS niet al tijd geleden een foto maken?
Oud 06-11-2007, 22:22
luchtballon
luchtballon is offline
@metal: ze zegt dat ze ziek is en niet meer fietst en sport. Ook praat ze over school in de verleden tijd, maar ik kon zo snel niet terugvinden of ze zei dat ze daar nog heen ging of niet.

Maargoed, tis wel heel raar, maar ik vind het niet zo overduidelijk om te zeggen dat dit nep is. Ben benieuwd of TS nog gaat reageren
Oud 07-11-2007, 10:10
Maija
Maija is offline
Ik ben ook wel een beetje benieuwt ja, ik mijn aller slechstte tijden at ik toch nog altijd min 700 kal. en dat was veels te weinig, dat hield ik dan ook niet langer dan 2 dagen vol. met normaal functioneren. en sporten
En dan was dat mijn ergste periode (waar ik in 3 maanden 15 kilo was afgevallen) nu kan ik daar echt niet meer tegen, lager dan 1250 kal word ik al duizelig.

Ik snap ook niet echt hoe je het kan volhouden en hoe je zo'n gestoorde ouders kan hebben
(ik vind dat ik ze gestoord mag noemen, als ze echt zo reageren als TS zegt)
Oud 07-11-2007, 10:55
Fantôme
Fantôme is offline
het feit dat je ouders dit min of meer stimuleren klinkt in mijn ogen inderdaad ook als kindermishandeling. Tis dat je 17 bent en zelf toch ook wel een verantwoordelijkheid hiervoor hebt. In mijn oren klinkt het alsof je lichaam zo reageert juist omdat je ondervoed bent. heel veel succes in het ziekenhuis.
xxxxx fantome

p.s. ik ken jou en je ouders niet, bovenstaande is geen beschuldiging, maar ondervoeding valt onder fysieke verwaarlozing (en dus mishandeling), vandaar.
Oud 09-11-2007, 14:44
InvisibleGirl
InvisibleGirl is offline
TS zou toch naar het ziekenhuis gaan? Wat is daar verder uit gekomen dan?
Oud 09-11-2007, 15:07
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
TS zou toch naar het ziekenhuis gaan? Wat is daar verder uit gekomen dan?
geen idee.
Weet niet of TS alweer uit het ziekenhuis is...?
Oud 11-11-2007, 19:23
*oma*
*oma* is offline
Ik wil me er verder niet mee bemoeien oid. Maar als dit al waar is, klinkt het meer als een verhaal van iemand met anorexia.
Oud 12-11-2007, 02:00
Evil-milkshake
Evil-milkshake is offline
TS, leef je nog?

ONTOPIC: Ik geloof er geen SNARS van. 40 KM fietsen?!?!?!? Met 3 boterhammen op word ik moe met 11 kilometer fietsen En omdat:

Citaat:
Onzintopic. Ik geloof er eigenlijk geen flikker van. Dit topic staat zo vol met achterlijke beweringen die net tegen het randje aan zweven dat het wel bullshit moet zijn. Als jij 300 kcal per dag binnenkrijgt en dan ook nog eens naar school gaat (40 km heen en terug!) zou je nu allang dood moeten zijn.

Je lichaam zou zo kapot zijn dat je gewoon haast iets van bloedarmoede, kanker, wat dan ook zou hebben ontwikkeld na al die jaren. Voor degene die zei dat mensen die in hongerstaking gaan ook niet gelijk dood gaan, nee, maar hoe zijn die eraan toe na een week? Daarnaast zijn die op dat moment niet actief, na aantal dagen zou dat hoe dan ook niet meer mogelijk zijn. Als de TS 40 km per dag normaal fietste zou ze al zo'n 5 keer meer verbrand hebben dan dat ze binnenkreeg. Plus al het andere wat energie vergt van je lichaam, zoals functioneren op school, noem maar op.
Oud 17-11-2007, 18:35
Talpa
Talpa is offline
Hoi, ik leef nog ja. Mocht vandaag een dagje naar huis uit het ziekenhuis, daar kon ik jullie niet op de hoogte houden.

Om eerst nog maar wat vragen van eerder te beantwoorden in dit topic: Ik heb niet altijd 40 kilometer naar school gefietst omdat ik eerst inderdaad op een andere school zat. m'n huidige is wel 40 km.

Dat ik bloedarmoede had was al eerder duidelijk geworden, maar de dokter vond het niet nodig om er iets voor te geven omdat het best kon komen dat ik anderhalve week of zo eerder ongesteld was geweest.

Goed, nu de uitslag uit het ziekenhuis:
M'n lichaam had inderdaad een ernstig tekort aan bijna alle voedingsstoffen, waar ze na 2 weken achterkwamen (toen deden ze voor het eerst tijdens m'n opname íéts, namelijk bloedprikken. Dat was ook meteen het enige dat ze gedaan hebben.) Ik heb nu een dieetlijst gehad waar ik me strikt aan moet houden, daarmee krijg ik zo'n 300-400 calorieen binnen per dag. De dietist zei 1800, maar die zei ook dat in één boterham zonder beleg al meer dan 300 calorieen en in een tomaat 60 calorieen zitten, dus die heeft blijkbaar niet zo goed geteld om aan die 1800 te komen.

Enfin, maandag wordt de behandeling voortgezet in een ander ziekenhuis waar ik zoals het er nu uitziet voor de rest van mn leven onder behandeling moet blijven. Ook omdat ik een zeer ernstige vorm van een chronische en ongeneeslijke darmziekte blijk te hebben, die diagnose hebben ze trouwens zonder onderzoeken gesteld.

Al met al nogal klote en ik zie er enorm tegenop om nu weer naar een ziekenhuis te gaan. Maar ja.

Ik ga nu eerst m'n griep uitzieken, dus de komende paar dagen zal ik weer niet reageren maar ik wilde jullie nu even op de hoogte brengen.
Oud 17-11-2007, 18:41
deoxyribose
deoxyribose is offline
Welke ziekte? En waarom krijg je nog steeds 300 kcal per dag? Vind het geheel een beetje ongeloofwaardig.
Oud 17-11-2007, 19:00
Talpa
Talpa is offline
Zeer extreme vorm van prikkelbare darm syndroom, daar wordt altijd zo luchtig over gedaan maar zoals ik het heb is het een van de pijnlijkste en belastendste aandoeningen die je kan hebben.

Waarom ik nog steeds 300 krijg is dus omdat de dietist niet kan rekenen en gemiddeld 5 keer teveel calorieen berekend voor iets in vergelijking met 3 online calorielijsten en ook omdat ik de jus nog even weg mocht laten van de arts.

Maar goed, je mag het ongeloofwaardig vinden, voor degenen die het willen weten wil ik het verloop wel blijven posten.
Oud 17-11-2007, 19:11
Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Zeer extreme vorm van prikkelbare darm syndroom, daar wordt altijd zo luchtig over gedaan maar zoals ik het heb is het een van de pijnlijkste en belastendste aandoeningen die je kan hebben.

Waarom ik nog steeds 300 krijg is dus omdat de dietist niet kan rekenen en gemiddeld 5 keer teveel calorieen berekend voor iets in vergelijking met 3 online calorielijsten en ook omdat ik de jus nog even weg mocht laten van de arts.

Maar goed, je mag het ongeloofwaardig vinden, voor degenen die het willen weten wil ik het verloop wel blijven posten.
je hóeft toch niet die eetlijst aan te houden, als het blijkbaar niet klopt?
Ik snap er niets van, als ik alleen al kijk naar wat je verteld over die eetlijst.
Een echte dietist, die een lijst maakt van 1800 kcal maar wat 300 kcal blijkt te zijn?
En dan ga jij je er ook aanhouden terwijl je zegt dat het duidelijk is dat je ontzettend voedingstekort hebt?

Nja, op de rest ga ik niet eens reageren.. Nogal vaag allemaal.
Sorry als het wel klopt maar je moet begrijpen dat dit nogal raar overkomt...
Oud 17-11-2007, 19:21
xxceline
xxceline is offline
Ik vraag me af; wat moet je nu eten op een dag ?

Voor de rest; beterschap !
Oud 17-11-2007, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Waarom ik nog steeds 300 krijg is dus omdat de dietist niet kan rekenen
Nee dat is omdat je niet genoeg eet. Als je zelf weet dat je 300 kcal binnenkrijgt, je tekorten aan van alles en nog wat hebt, en je doet er niks aan ben je gewoon *how to put this mildly* zelfdestructief bezig.
Topic gesloten

Regels voor berichten