Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2007, 16:36
Verwijderd
Ik organiseerde altijd playbackshows en circussen en rommelmarkten met mijn buurmeisje/beste vriendin. En het kostte dan een beetje geld om mee te mogen doen of om te komen kijken of iets te kopen, en dat geld ging dan naar een goed doel. Lief hè?
En met mijn buurjongen van de andere kant/beste vriend organiseerde ik heel vaak derde wereld-feesten. Zijn moeder was beelden kunstenaar en had veel invloeden uit Afrika in haar werk en daarom ook een heel huis en een hele garderobe vol Afrikaanse spullen. En dan mocht iedereen op ons feest komen en dan hadden we Afrikaanse hapjes en liep ik in een gekke Afrikaanse jurk en las ik voor uit Anansi de Spin <3

En verder deed ik met datzelfde vriendinnetje altijd een rollenspel. We waren twee vriendinnen, ik was Inge en zij was Mascha en dan gingen we de hele dag doen alsof we hen waren en we hadden ook een hele geschiedenis achter ieder personage verzonnen en dan gingen we naar de stad en gingen we allemaal praten vanuit die persoon.

En ik heb ook lange tijd brieven geschreven in geheime taal met een vriendin (die per se mijn hartsvriendin wilde zijn, maar ik wilde dat eigenlijk niet want ik vond hartsvriendinnen stom). Dan verzonnen we zelf de woorden en steeds als er een nieuw woord in de brief stond, schreven we die er op een apart briefje bij.

En later, toen ik een eigen 'stereotoren' had, ging ik altijd remixen maken. Ik had mijn Bert & Ernie-cd's en nog wat hitzone-cd's enzo, en een vriendin van mij had Samson en Gert-cd's en dan gingen we met allemaal stukjes tekst uit liedjes en verhaaltjes een soort nieuw verhaaltje maken op een cassettebandje. Dat was soms echt hilarisch.

En met een andere vriendin speelde ik altijd interviews op de radio, bijvoorbeeld dat ik dan Ariël was ("Met de schelpenbh!") en dan was mijn vriendin Bill Clinton en dan werd ik door Bill Clinton geïnterviewd. Zo maakten we dan een heel cassettebandje vol, en dat luisterden we dan nog tig keren en dan begonnen we weer opnieuw, spoelden we nieuwe interviews eroverheen.

Zo. En natuurlijk nog wel meer, maar dit vond ik wel even genoeg.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2007, 16:43
Uice
Uice is offline
Oh ja, ik heb ook nog radioprogramma's gemaakt. Er is ergens nog een bandje waarop ik als Bert en Ernie De Gelaarse Kat voorlees.
Oud 27-10-2007, 16:47
Tink*
Tink* is offline
Oeh dat heb ik ook gedaan. Ik heb ook nog een heel bandje vol gelul, ik had toen een keer een opnameset voor mijn verjaardag gekregen.
Oud 27-10-2007, 16:50
Verwijderd
Aaah dat doet me denken aan de hele middag met je vinger boven de recordknop zweven tot dat ene liedje langskwam, en alzo mixtapes maken. Captain Jack, Charlie Lownoise & Mental Theo en zo
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 16:55
Bob the Bear
Bob the Bear is offline
Heel erg veel gevoetbald.
Oud 27-10-2007, 17:01
Verwijderd
Wij maakten vroeger toen we 10 waren een tof krantje ("Het Maandblad van Almere") met allemaal puzzeltjes, moppen, strips en filmrecensies en lieten dat uitprinten en nieten, en die verkochten we dan aan buurtbewoners voor 1 gulden per stuk. Dat werd zowaar een serieuze onderneming ("ik doe de moppen deze maand. - nee, ikke!") en daarmee haalden we zelfs de voorpagina van onze lokale krant. Na 5 maanden (en dus 5 exemplaren) hadden we geen zin meer.

Verder hadden we ook nog GI-Joe's, die we altijd gruwelijke doden lieten sterven, waarbij we de poppetjes soms letterlijk uit elkaar rukten. We hadden zelfs een compleet landschap gemaakt met kippengaas/papiermaché als bergen, nepmos en takjes als bomen en struiken, vastgeplakt zand en dat alles op een houten schot als ondergrond. En de boel volledig geverfd. Beter dan welk officieel fabrieksgemaakt landschap ook!

Ook hielden we ons bezig met grapjes maken en opnemen op cassettebandjes, waarbij het een heel dom hoorspel werd dat geweldig is om terug te luisteren. Onze 'hardste scheet'-opnames spannen de kroon.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 17:25
Verwijderd
Citaat:
Oh ja, ik heb ook nog radioprogramma's gemaakt. Er is ergens nog een bandje waarop ik als Bert en Ernie De Gelaarse Kat voorlees.
ow ja! dat soort dingen deed ik ook!!

en buitenspelen natuurlijk: stoepieranden, zwaan kleef aan, en bordje-bal <3
helaas ben ik van veel spelletjes gewoon de spelregels vergeten
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 18:31
Uice
Uice is offline
Ja, ik was ook hoofdredacteur van de buurtkrant De Nieuwsgier. Er stonden verslagen in van gebeurtenissen in de buurt, en interviews met buurtbewoners wiens namen we dan verdraaien. Als iemand Frits heette noemden we hem F. Rits en Margreet werd M. A. R. G. Reet. Op een gegeven moment waren bepaalde buurtbewoners boos omdat ze er in onze berichtgeving slecht vanaf kwamen. Hij kostte tachtig cent.
Oud 27-10-2007, 19:12
TRA
TRA is offline
Lego, treinen, auto's, bussen, trams, metro's, vliegtuigen; als het maar mobiliteit is.

En dingen verkopen en daar geld mee verdienen.
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 19:13
Verwijderd
Ik had twee beste vriendinnetjes op de basisschool en die verschilden vrij veel van elkaar.
Met Camille speelde ik meestal met de poppen. De poppen waren geen baby's die wij moesten verzorgen, maar ze waren 1 a 2 jaar jonger dan wij en we speelden er verhaaltjes mee. We knutselden ook veel met vouwblaadjes en karton. We hadden een milieuclub, club Sperwer, en dan gingen we posters maken a la 'red de witte neushoorn' met een tekening erbij, en dan bij mensen aanbellen en vragen of ze die voor hun raam wilden hangen. En we gingen soms samen piano spelen.
Met Maaike ging ik meestal hutten bouwen en boomklimmen. We waren best goed in boomklimmen, het mocht ook eigenlijk niet van onze ouders want we gingen hoger dan veilig was, maar ik ben maar 1 keer gevallen. Omdat het clubhuis van club Sperwer een boomtak was die Maaike had ontdekt, was zij ook lid. Wat we ook vaak samen deden, waren kleine natuurkundige proefjes uit van die boeken voor kinderen. En we timmerden vanalles, ik heb nog jaren een zelfgemaakt nachtkastje gehad. En we speelden met de cavia's en konijnen en gingen soms naar een boerderij om koeien te aaien.
Ik speelde ook veel met mijn zus, ze deed vaak mee als Camille en ik met de poppen speelde. En zij en haar beste vriendinnetje Wendel gingen vaak kleien en verven, en dan mocht ik ook mee doen. We speelden ook veel met lego.
Als we met z'n vijven speelden gingen we verkleedspelletjes doen, schooltje of heksje.
In de buurt was nog een klein clubje kinderen, daarmee deden we balspelletjes op straat en verstoppertje en naar de speeltuin en als het regende gezelschapsspelletjes, vooral cluedo en betoverde doolhof.
Verder wist ik me ook prima in m'n eentje te vermaken, door te tekenen en alles te lezen wat los en vast zat. En schrijven natuurlijk, was ik bijna vergeten. Ik schreef heel veel en heel lange verhalen.

Leuk topic trouwens

Laatst gewijzigd op 27-10-2007 om 22:20.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik was ook hoofdredacteur van de buurtkrant De Nieuwsgier. Er stonden verslagen in van gebeurtenissen in de buurt, en interviews met buurtbewoners wiens namen we dan verdraaien. Als iemand Frits heette noemden we hem F. Rits en Margreet werd M. A. R. G. Reet. Op een gegeven moment waren bepaalde buurtbewoners boos omdat ze er in onze berichtgeving slecht vanaf kwamen. Hij kostte tachtig cent.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 21:02
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 21:07
Verwijderd
Ik klom altijd heel hoog in een den, en toen ging ik laatst weer eens kijken bij die boom, en dat was écht heel hoog Ik weet nog dat ik ooit zo hoog ging dat ik niet meer terug durfde, toen heeft een vriendinnetje me uit te boom gepraat ('Linker voet naar onder, daar zit een tak!' etc )
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 21:07
Verwijderd
Met mijn nichtje had ik trouwens ook een radiozender. Radio AM+ En we hadden ook een eigen jingle, die deed ik dan op de xylofoon. En dan gingen we een beetje improviseren. Interviews en reclame en muziek (van 5ive ) en dan gingen we aan het einde van het nummer ook zo meezingen zoals DJ's dat altijd doen. En mijn reclame over Iglo Diepvriesspinazie was heel erg leuk, weet ik nog, maar ik weet niet meer hoe die ging.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 21:08
Verwijderd
Oh ja, en we hadden op de basisschool een 'Esther-haatclub', want dat was een meisje bij ons in de klas en die haatten wij. En zij ging toen natuurlijk een 'Barbara-haatclub' oprichten, want dat was de leader van onze gang. Naast al dat gedoe voor die goede doelen was ik ook érg lief in mijn dagelijks leven.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 21:10
Verwijderd
Waar vinden jullie de zin om zo'n enorm verhaal te typen?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 21:16
Verwijderd
Citaat:
Als je eenmaal begint, gaat het vanzelf

Ik maakte ook vaak bandjes, met liedjes, interviews (met knuffels, en dan zelf de stemmetjes doen natuurlijk ) en reclames. Zo leuk Mijn reclame voor een of andere tandpasta was heel leuk, geloof ik
Ik vertelde soms ook hele verhalen in geheimtaal
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Onder m'n bed.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 21:56
Verwijderd
Citaat:
In de wetenschap dat jij het toch wel leest.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Onder m'n bed.
Hihi.

@ Uice: De Nieuwsgier, zo heet het krantje van Artis!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 22:22
Verwijderd
Citaat:
Aaah dat doet me denken aan de hele middag met je vinger boven de recordknop zweven tot dat ene liedje langskwam, en alzo mixtapes maken. Captain Jack, Charlie Lownoise & Mental Theo en zo
God ja, en dan blij zijn joh, als eindelijk dat ene liedje voorbijkwam!

En: ik maakte met mijn beste vriendin ook altijd bandjes. We hadden dan zogenaamd een eigen radioprogramma dat we Yes noemden. En dan gingen we nieuws verzinnen en een keer Ruud uit Big Brother interviewen. Ik deed dan Ruud na, omg.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 22:23
Verwijderd
Ruud uit Big Brother die heeft indertijd eigenhandig voor een knuffelhausse in mijn middelbareschoolvriendengroepje gezorgd!
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 01:07
Uice
Uice is offline
Citaat:
Hihi.

@ Uice: De Nieuwsgier, zo heet het krantje van Artis!
De nepperds.
Oud 28-10-2007, 12:14
Verwijderd
Citaat:
In de wetenschap dat jij het toch wel leest.
Dan heb je het mis beste jongen!
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 18:17
Verwijderd
Citaat:
Dan heb je het mis beste jongen!
Geef toe dat de nieuwsgierigheid nu begint te kriebelen! Mijn woorden zijn zo aanlokkelijk, je kunt het niet laten!
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Oh ja, ik heb ook nog radioprogramma's gemaakt.
Citaat:
En DJ Jean.
Radioprogramma's maken deed ik met m'n broertje en beste vriendin. Gingen we een gekke koe (BSE) interviewen, enzo.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Geef toe dat de nieuwsgierigheid nu begint te kriebelen! Mijn woorden zijn zo aanlokkelijk, je kunt het niet laten!
Ik lees -in dit topic- louter de posts die direct aan mij gericht zijn!
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 19:42
drukknoopje
drukknoopje is offline
Mijn zussen gingen inderdaad altijd de top 40 opnemen, en dan mocht ik niks zeggen en niet in de kamer komen omdat je dat er dan doorheen hoorde. Er zijn echt nog heel veel bandjes met van die hopeloze muziek waar ik dan doorheen roep, bijvoorbeeld "OMA!!", en dan hoor je "shhhhtt" en dan "waarom moet ik nou stil zijn? ik wil oma roepen" etc .
Verder was er natuurlijk Slobberige Pop die zo heette omdat ze zo'n katoenen lijf had en ledematen van plastic waardoor haar hoofd nogal los zat. Maar ze kon wel echte kinderkleertjes aan, dus dat was gaaf. En ik had (heb) een knuffelkonijn die Bunny heet, maar niet naar Bugs Bunny want die was stom en als iemand dat zei werd ik boos. Dit ging altijd mee naar bed.
En een teddybeer die heet Bas Ting Ting want die had zo'n muziekdoosje in z'n buik.
In de tuin stond ook een kersenboom waar ik vaak in klom en worteltjes ging eten die ik met een emmer naar boven takelde. De koeien in de wei ernaast waren dan vijandelijke troepen die ik ging bespioneren.
Oud 29-10-2007, 21:48
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Lego en Playmobil
Oud 03-11-2007, 08:16
WolterB
WolterB is offline
Ik speelde met Lego, autootjes of speelde buiten met vriendjes op een veld dat vla voor de deur lag
Oud 03-11-2007, 10:59
Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Buitenspelen ftw.
En ook Polly Pocket en Barbies als het regende.
Oud 03-11-2007, 16:51
capibara
capibara is offline
Citaat:
Donkey Kong.
qft
Reageren

Regels voor berichten