Advertentie | |
|
![]() |
|
Ja, ik was ook hoofdredacteur van de buurtkrant De Nieuwsgier. Er stonden verslagen in van gebeurtenissen in de buurt, en interviews met buurtbewoners wiens namen we dan verdraaien. Als iemand Frits heette noemden we hem F. Rits en Margreet werd M. A. R. G. Reet. Op een gegeven moment waren bepaalde buurtbewoners boos omdat ze er in onze berichtgeving slecht vanaf kwamen. Hij kostte tachtig cent.
|
Verwijderd
|
Ik had twee beste vriendinnetjes op de basisschool en die verschilden vrij veel van elkaar.
Met Camille speelde ik meestal met de poppen. De poppen waren geen baby's die wij moesten verzorgen, maar ze waren 1 a 2 jaar jonger dan wij en we speelden er verhaaltjes mee. We knutselden ook veel met vouwblaadjes en karton. We hadden een milieuclub, club Sperwer, en dan gingen we posters maken a la 'red de witte neushoorn' met een tekening erbij, en dan bij mensen aanbellen en vragen of ze die voor hun raam wilden hangen. En we gingen soms samen piano spelen. Met Maaike ging ik meestal hutten bouwen en boomklimmen. We waren best goed in boomklimmen, het mocht ook eigenlijk niet van onze ouders want we gingen hoger dan veilig was, maar ik ben maar 1 keer gevallen. Omdat het clubhuis van club Sperwer een boomtak was die Maaike had ontdekt, was zij ook lid. Wat we ook vaak samen deden, waren kleine natuurkundige proefjes uit van die boeken voor kinderen. En we timmerden vanalles, ik heb nog jaren een zelfgemaakt nachtkastje gehad. En we speelden met de cavia's en konijnen en gingen soms naar een boerderij om koeien te aaien. Ik speelde ook veel met mijn zus, ze deed vaak mee als Camille en ik met de poppen speelde. En zij en haar beste vriendinnetje Wendel gingen vaak kleien en verven, en dan mocht ik ook mee doen. We speelden ook veel met lego. Als we met z'n vijven speelden gingen we verkleedspelletjes doen, schooltje of heksje. In de buurt was nog een klein clubje kinderen, daarmee deden we balspelletjes op straat en verstoppertje en naar de speeltuin en als het regende gezelschapsspelletjes, vooral cluedo en betoverde doolhof. Verder wist ik me ook prima in m'n eentje te vermaken, door te tekenen en alles te lezen wat los en vast zat. En schrijven natuurlijk, was ik bijna vergeten. Ik schreef heel veel en heel lange verhalen. Leuk topic trouwens ![]() Laatst gewijzigd op 27-10-2007 om 22:20. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik klom altijd heel hoog in een den, en toen ging ik laatst weer eens kijken bij die boom, en dat was écht heel hoog
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Met mijn nichtje had ik trouwens ook een radiozender. Radio AM+ En we hadden ook een eigen jingle, die deed ik dan op de xylofoon. En dan gingen we een beetje improviseren. Interviews en reclame en muziek (van 5ive
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh ja, en we hadden op de basisschool een 'Esther-haatclub', want dat was een meisje bij ons in de klas en die haatten wij.
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik maakte ook vaak bandjes, met liedjes, interviews (met knuffels, en dan zelf de stemmetjes doen natuurlijk ![]() ![]() ![]() Ik vertelde soms ook hele verhalen in geheimtaal ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En: ik maakte met mijn beste vriendin ook altijd bandjes. We hadden dan zogenaamd een eigen radioprogramma dat we Yes noemden. En dan gingen we nieuws verzinnen en een keer Ruud uit Big Brother interviewen. ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Radioprogramma's maken deed ik met m'n broertje en beste vriendin. Gingen we een gekke koe (BSE) interviewen, enzo. ![]() |
![]() |
|
Mijn zussen gingen inderdaad altijd de top 40 opnemen, en dan mocht ik niks zeggen en niet in de kamer komen omdat je dat er dan doorheen hoorde
![]() ![]() Verder was er natuurlijk Slobberige Pop die zo heette omdat ze zo'n katoenen lijf had en ledematen van plastic waardoor haar hoofd nogal los zat. Maar ze kon wel echte kinderkleertjes aan, dus dat was gaaf. En ik had (heb ![]() En een teddybeer die heet Bas Ting Ting want die had zo'n muziekdoosje in z'n buik. In de tuin stond ook een kersenboom waar ik vaak in klom en worteltjes ging eten die ik met een emmer naar boven takelde. De koeien in de wei ernaast waren dan vijandelijke troepen die ik ging bespioneren.
|
|