Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2007, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Rondjes op de i mochten bij ons ook niet. Ook mocht je niet krassen en moest je als je iets verkeerd had geschreven er keurig één (!) streep doorheen trekken en eráchter het goede schrijven. En inktwissers waren ook uit den boze.
mijn leraren vonden mijn voetballen op mijn i ook nooit tof en die inktwissers stonken altijd enorm
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2007, 21:58
Verwijderd
Citaat:
mijn leraren vonden mijn voetballen op mijn i ook nooit tof en die inktwissers stonken altijd enorm
Als je aan een inktwisser snoof ging je IQ gelijk 10 punten achteruit.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 22:25
maxwell
maxwell is offline
Citaat:
Vieze handen? Ik weet niet hoe jij schrijft..
linkshandig?

ik mocht met balpen leren schrijven maar omdat ik linkshandig ben vlekte dat alsnog ;(
Oud 01-11-2007, 09:35
Verwijderd
Citaat:
Als ik kijk naar mijn scoutingkindjes die een potlood of stift vasthouden, denk ik dat het inderdaad is om de schrijfhouding te verbeteren. Die kinderen houden alles echt bij het puntje vast. Bij vulpennen wordt dat afgeleerd middels enorm blauwe vingers. Daarbij houden ze meestal hun stift/potlood nog recht omhoog vast, ipv schuin. Bij een vulpen wordt dat afgeleerd doordat ie gewoon niet schrijft als je hem recht omhoog houdt.
het mysterie ontrafeld!!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2007, 22:23
Uice
Uice is offline
De scoutingkindjes van Balance. Is er iets waar ze geen oplossing voor bieden?
Oud 01-11-2007, 22:24
Verwijderd
Ik vind het een erg goede verklaring
Met citaat reageren
Oud 01-11-2007, 22:32
Verwijderd
Citaat:
De scoutingkindjes van Balance. Is er iets waar ze geen oplossing voor bieden?
Het demarcatieprobleem.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2007, 22:37
PV
PV is offline
wij moesten altijd foute woorden tussen komma's zetten, dat zag er zó stom uit.

het ,hius, huis staat aan de ,liknerkant, linkerkant van de weg.

hoe verzonnen ze het
Met citaat reageren
Oud 01-11-2007, 22:40
Uice
Uice is offline
Ja, je hebt ook scholen waar foute woorden tussen haakjes moeten. Niet te geloven. Leestekens op een andere manier gebruiken dan hoe ze bedoeld zijn.
Oud 01-11-2007, 22:41
Verwijderd
idd, gewoon krassen
Met citaat reageren
Oud 03-11-2007, 08:19
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
wij moesten altijd foute woorden tussen komma's zetten, dat zag er zó stom uit.

het ,hius, huis staat aan de ,liknerkant, linkerkant van de weg.

hoe verzonnen ze het
Herken ik wel ja, of tussen haakjes, wat ook nergens op slaat. Haakjes hoor je voor andere dingen te gebruiken en dat wist ik toen ook al, maar dat mocht ik dus niet
Oud 03-11-2007, 12:31
Uice
Uice is offline
Ik wilde vroeger wel eens dingen tussen haakjes zetten maar dan was ik bang dat de lerares zou denken dat ik bedoelde dat het fout was. Dus altijd als ik iets tussen haakjes zette, streepte ik meteen daarna iets door, zodat men wist hoe de vork in de steel zat.
Oud 08-11-2007, 15:24
waves
waves is offline
Citaat:
Ik spaarde de balletjes uit de vullingen.
dat was leuk ja

je kon met een vulpen zulke mooie inktvlekken maken op je blaadje
Oud 08-11-2007, 15:30
Verwijderd
ik zoog de inkt uit de pennen
wij leerde met potlood schrijven, in groep 4 ofzo kreeg je je vulpen en als je ouders meer betaalden kreeg je een lamy pen.

deze:
Met citaat reageren
Oud 08-11-2007, 15:33
Vlindertje
Vlindertje is offline
Die vulpen heb ik gekregen voor mijn communie
Oud 08-11-2007, 15:33
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
wij leerde met potlood schrijven, in groep 4 ofzo kreeg je je vulpen en als je ouders meer betaalden kreeg je een lamy pen.

deze:
[afbeelding]
Ik had ook zo'n pen. In groep acht was ik één van de weinigen die z'n pen niet had verkloot.
Oud 08-11-2007, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Ik had ook zo'n pen. In groep acht was ik één van de weinigen die z'n pen niet had verkloot.
de rest deed ook altijd op dat rode ding bovenop bijten?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2007, 15:35
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
de rest deed ook altijd op dat rode ding bovenop bijten?
Haha ja. Sommigen hadden er zoveel in gebeten dat er niets meer van over was.
Oud 08-11-2007, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Haha ja. Sommigen hadden er zoveel in gebeten dat er niets meer van over was.
oh keihard dat ding tussen je kiezen houden ja XD
zo'n lamy pen heeft trouwens echt nooit geholpen om mijn pen fatsoenlijk vast te houden, hou hem nog steeds in zo'n krampachtige greep
Met citaat reageren
Oud 08-11-2007, 15:38
Swlabr
Swlabr is offline
Ik schrijf tegenwoordig gewoon met balpen. Dat vind ik veel fijner.
Oud 08-11-2007, 15:42
Verwijderd
ik druk mijn balpen iets te vaak door het papier heen
Met citaat reageren
Oud 08-11-2007, 15:49
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik had hetzelfde als Uice, dat ik altijd bang was dat als ik heel leuke dingetjes tussen haakjes zette, de lerares dacht dat dat een foutje was. Heel stom, die haakjes.
Ohja, en we mochten ONDER GEEN OMSTANDIGHEID tipp-ex gebruiken. Daar had mijn leraar uit groep 6 echt een fobie voor, geloof ik.
Oud 08-11-2007, 15:50
Verwijderd
Citaat:

deze:
[afbeelding]
Oh die heb ik nog steeds! Maar ik vond die nooit zo super schrijven. Van school kregen wij een donkergroene, saai maar schreef wel beter.

Citaat:
Ohja, en we mochten ONDER GEEN OMSTANDIGHEID tipp-ex gebruiken. Daar had mijn leraar uit groep 6 echt een fobie voor, geloof ik.
Bij ons waren dat inktwissers. Die waren uit den boze in groep 4 en 5, dus werden ze verstopt. Alsof je het niet ziet dat er met een andere pen overheen is geschreven.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 00:37
Verwijderd
Citaat:
Ik had hetzelfde als Uice, dat ik altijd bang was dat als ik heel leuke dingetjes tussen haakjes zette, de lerares dacht dat dat een foutje was. Heel stom, die haakjes.
mijn lerares noemde het altijd witkalk *horror*
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 00:42
Osmoian
Osmoian is offline
Als ik er op terugkijk is het haast beangstigend hoe de leraren op mijn basisschool iedereen haast dwangmatig verplichtte met vulpen te schrijven. Naast deze gruwel moesten we ook altijd aan elkaar schrijven, ben blij dat toen ik eenmaal op de middelbare school terecht kwam ik meteen én met balpen kon gaan schrijven én los van elkaar.

Ik zie zowieso er het nut niet van in om aan elkaar te schrijven, het maakt het er vaak alleen maar rommeliger op.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 15:39
Verwijderd
Citaat:
mijn lerares noemde het altijd witkalk *horror*
mijn aardrijkskunde lerares op de middelbare school smeet die potjes altijd of in de prullenbak of uit t raam
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Mochten we nooit. Alleen blauw, niet eens zwart. Toen had ik een keer op een bladzijde die al nagekeken was expres héél lelijk die woorden nogmaals opgeschreven, met balpen, maar de juffrouw kwam er achter en toen werd mijn sticker geconfisqueerd.

Later zette ik me af door bij al m'n verslagen strips en tekeningetjes te maken in de kantlijn. Met zwarte fineliner. Want er zijn geen regels in de kantlijn. Anarchiieee!
Rebel.

Anyway, vulpennen sucken hard, doe mij maar gewone pennen.
Ik heb toch een kuthandschrift, dood aan die bagger motoriek.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 19:55
Vice
Vice is offline
Citaat:
Ik zie zowieso er het nut niet van in om aan elkaar te schrijven, het maakt het er vaak alleen maar rommeliger op.
Ik zie het nut er niet van in om los van elkaar te schrijven.
Oud 10-11-2007, 00:20
Verwijderd
En hoe is een goede schrijfhouding dan nuttig?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 00:31
Verwijderd
Citaat:
Ik zie het nut er niet van in om los van elkaar te schrijven.
Ik vind dat makkelijker. Sowieso, schoolschrift is lelijk.

De "b", de "p", de "r" en de "s" lijken gewoon helemaal NERGENS op. Welke idioot verzint zulke rare alternatieve letters?

Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 11:53
Uice
Uice is offline
De "k" en de "t" zijn ook jammer, maar de "s" is inderdaad wel het ergste. Zo zonde van zo'n mooie letter.
Oud 10-11-2007, 13:01
Cherry Springs
Wij hadden wel een andere T, geloof ik. Ik was heel slecht in die z, bij mij zat dat bultje bij dat onderste streepje altijd heel hoog, en dan leek het net een tentje. En mijn leraar vond dat ik OP DE REGELS GVD moest schrijven, ik vloog er altijd een beetje boven.
Oud 10-11-2007, 13:38
Verwijderd
Citaat:
De "k" en de "t" zijn ook jammer, maar de "s" is inderdaad wel het ergste. Zo zonde van zo'n mooie letter.
De f vind ik in normaal handschrift ook beter dan in schoolschrift, maar je hebt gelijk, de s is echt onherkenbaar.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 14:50
Vice
Vice is offline
Citaat:

De "b", de "p", de "r" en de "s" lijken gewoon helemaal NERGENS op. Welke idioot verzint zulke rare alternatieve letters?

[afbeelding]
Vreemd, want ik vaak van andere te horen dat ik een mooi handschrift heb, terwijl die toch behoorlijk op het schoolschrift lijkt.
Oud 10-11-2007, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Vreemd, want ik vaak van andere te horen dat ik een mooi handschrift heb, terwijl die toch behoorlijk op het schoolschrift lijkt.
Ze liegen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 17:16
Vice
Vice is offline
Citaat:
Ze liegen.
Nee hoor, ze hebben nog gelijk ook. Aan elkaar schrijven is vaak gewoon mooier dan los. Of laat ik het beter zeggen, mensen die los schrijven, hebben over het algemeen een lelijker handschrift. Het krijgt al snel van die bolle of krampachtige kleine letters. Weinig mensen die mooi los kunnen schrijven.
Oud 10-11-2007, 17:20
TRA
TRA is offline
Citaat:
Nee hoor, ze hebben nog gelijk ook. Aan elkaar schrijven is vaak gewoon mooier dan los. Of laat ik het beter zeggen, mensen die los schrijven, hebben over het algemeen een lelijker handschrift. Het krijgt al snel van die bolle of krampachtige kleine letters. Weinig mensen die mooi los kunnen schrijven.
Pfft, patser.
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 17:20
Verwijderd
Aan elkaar schrijven vind ik pretentieus.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 17:23
TRA
TRA is offline
Net of die letters rijtuigen zijn die je moet koppelen tot je een trein krijgt en dat noemt men dan een woord, wat een onzin.
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 02:42
Uice
Uice is offline
Fuck treinen.
Oud 11-11-2007, 09:05
Cherry Springs
Ik had niet genoeg geduld om al die bochtjes en krulletjes goed te doen, dus ik ben zo snel mogelijk los gaan schrijven.
Oud 11-11-2007, 10:14
flyaway
flyaway is offline
Leuk topic!
Doordat we fouten altijd tussen haakjes moesten zetten, dacht ik dat je niet moest lezen wat er tussen de haakjes stond in boeken omdat het niet klopte of dat het niet erbij hoorde.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 10:29
Verwijderd
Citaat:
Leuk topic!
Doordat we fouten altijd tussen haakjes moesten zetten, dacht ik dat je niet moest lezen wat er tussen de haakjes stond in boeken omdat het niet klopte of dat het niet erbij hoorde.
haha
Wij moesten het tussen puntjes zetten en dat vond ik nooit duidelijk genoeg, dus kraste ik het voor de zekerheid ook nog maar door.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 11:48
Daboman
Daboman is offline
Citaat:

[afbeelding]
Ik vind het persoonlijk juist wel lekker schrijven. Soms schrijf ik in blokletters, maar ik vind dit makkelijker en sneller, omdat je met 1 beweging een heel woord op papier kunt zetten. Een nadeel is dat het sneller onleesbaar wordt natuurlijk, maar ik heb nooit gehad dat mensen m'n handschrift niet kunnen lezen. Behalve een leraar nederlands in de derde klas die toe was aan een leesbril

Verder mochten wij ook niet altijd met inktwissers of andere uitwismiddelen werken. Een docent heeft ooit wel s uitgelegd dat dat is omdat de docent/meester/juffrouw dan weet je eerste gedachtes waren. Hij/zij kan je gedachtengang op die manier beter volgen. Ook ziet de docent sneller of je bepaalde fouten vaak maakt.
Oud 15-11-2007, 08:33
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Wij hadden wel een andere t.

En ik schrijf de r en s nog steeds zoals in dat schema, zo onherkenbaar vind ik dat niet

Wij hadden ook van die houten vulpennen, maar later, vanaf groep zes of zo, mochten we zelf weten hoe en waarmee we schreven. En toen veranderde iedereen regelmatig zijn handschrift, geen krullen meer en zo, een heel werk was dat. Ik ben wel altijd min of meer aan elkaar blijven schrijven, gaat gewoon sneller.
Oud 16-11-2007, 18:44
Verwijderd
de x is ook maar raar
Met citaat reageren
Oud 16-11-2007, 22:35
Supreme Dutch
Omdat je met je vulpen superlang moest doen (leren ergens zuinig op te zijn), terwijl ik nu ongeveer 2 dagen doe met een balpen, en dan heb ik hem al gesloopt.

Balletjes sparen is trouwens echt heel zinloos, wat is er nou leuk aan kleine plastic balletjes? Heb er wel aan meegedaan though..
Met citaat reageren
Oud 16-11-2007, 22:49
Verwijderd
Citaat:

deze:
[afbeelding]
Bij mij op school kregen alleen linkshandige kinderen zo'n Lamy. De rechtshandige kinderen moesten het met een lelijke rotpen doen
Met citaat reageren
Oud 16-11-2007, 22:50
Verwijderd
Citaat:
Omdat je met je vulpen superlang moest doen (leren ergens zuinig op te zijn), terwijl ik nu ongeveer 2 dagen doe met een balpen, en dan heb ik hem al gesloopt.

Balletjes sparen is trouwens echt heel zinloos, wat is er nou leuk aan kleine plastic balletjes? Heb er wel aan meegedaan though..
Ze waren gewoon heel mooi!
Ik spaarde ook van die mini balletjes voor in een kogellagertje van je fiets, maar dat was nogal saai, want die kon je gewoon kopen in een groot blik
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten