Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2002, 01:58
Verwijderd
Nou het probleem is dat ik waarschijnlijk geen reet zou begrijpen van wattie allemaal loopt te ijlen (praten).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-07-2002, 09:55
Fr@ukje
Fr@ukje is offline
Ja, verschrikkelijk!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 09:57
Kubstudent
Kubstudent is offline
Echt genieten...

Vooral het limburgs accent!! Met zo'n liefelijke zachte g... echt heerlijk!!!

Echter een boers accent is een flinke afknapper!!!
Oud 23-07-2002, 12:57
Piccola
Piccola is offline
Daar knap ik echt niet op af! Wat boeit mij het nou hoe hij praat?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 13:14
Desp
Desp is offline
Citaat:
Kubstudent schreef:
Echt genieten...

Hoewel Limburgs soms ook heel boers kan klinken hoor...

Moar ze hubs geliek, meestal is ut gewoën zangerig (alleën da schrieve he, das de moeilijke kant...)
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 13:19
Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
Desp schreef:

Hoewel Limburgs soms ook heel boers kan klinken hoor...

Moar ze hubs geliek, meestal is ut gewoën zangerig (alleën da schrieve he, das de moeilijke kant...)
Da schrieve is inderdaad het moeilijkste... mijn ouders zijn limburgs... maar ik woon in Den Bosch... heb de laatste tijd alleen steeds meer het idee om over een paar jaar in Limburg te gaan wonen... veel gemoedelijker daar...
Oud 25-07-2002, 14:42
sweetangel19
sweetangel19 is offline
sja...ik heb zelf een accent namelijk de populaire zachte gggg...hoor van de meeste wel dat ze het leuk, mooi, sexy en sommige mensen vinden het zelfs geil klinken...nou dat geile erin ben ik nog steeds aan het zoeken hoor!
maar goed ik kan maar een accent echt niet horen en dat is het friese taaltje dat is echt een geval appart!
valt geen touw aan vast te knopen.
Oud 25-07-2002, 15:33
Ingrid3
Ingrid3 is offline
ik zou der nie op afknappe.. in ut begin zou ik wel zoiets hebbe van aah.. bezt wel klote maar der zal je daarna wel aan wenne.. as ie verder helemaal perfect is neem ik da der wel bij!
maar ik zoek toch iemand hier uit de buurt dus dan heb je der sowieso al geen last van.. die prate dan meestal wel utzelfde als jij..
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 15:44
Desp
Desp is offline
Citaat:
Kubstudent schreef:

Da schrieve is inderdaad het moeilijkste... mijn ouders zijn limburgs... maar ik woon in Den Bosch... heb de laatste tijd alleen steeds meer het idee om over een paar jaar in Limburg te gaan wonen... veel gemoedelijker daar...
Ik woon in Mestrich Maar ik moet zeggen, de mensen hier zijn een beetje... tja... té trots op hun stad, dat heb ik echt niet... Altijd maar 'Maasticht is zoo mooi', word je na een tijdje echt ziek van...
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 16:01
Kookai
Kookai is offline
Citaat:
miro schreef:
Ja! Ik heb iets met accenten. Ik kan ontzettend afknappen op een limburgs accent, hoe leuk/knap de jongen ook is.

sorry kan dr ook niks aan doen.
een limburgs accent kan toch ook heel leuk klinken.
ik kom zelf uit Limburg maar ik praat niet echt heel limburgs, maar genoeg mensen die ik ken wel daar zou ik dus echt niet op af knappen.
Dan ben je echt zielig
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 21:20
Roozie
Roozie is offline
en of ik dat kan! Haat het Twents
Oud 25-07-2002, 21:46
Denise84
Denise84 is offline
Ja, daar zou ik bijna zeker te weten op afknappen
Oud 25-07-2002, 21:54
Verwijderd
Ik ken zo'n beetje elk accent wel.

Ik heb met mensen uit belgië gepraat, uit Limburg, Rotterdam, Amsterdam/Alkmaar, Groningen, Achterhoek..
Ik ken ook mensen uit de kleine dorpjes, met boers accent dus, en ik Deventer praten ze ook heel plat enzow.

Er is letterlijk maar één accent wat ik echt niet kan uitstaan en dat is het Haagse, VRESELIJK! Alhoewel, ik zou er niet iemand voor laten schieten.
Verder vinnik Fries wel leuk klinken maar kan ik het niet verstaan en dat vind ik weer irritant

Maargoed, doe mij maar gewoon ABN, ook al weet ik dat ik dat ook niet spreek..
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 21:58
Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
Desp schreef:

Ik woon in Mestrich Maar ik moet zeggen, de mensen hier zijn een beetje... tja... té trots op hun stad, dat heb ik echt niet... Altijd maar 'Maasticht is zoo mooi', word je na een tijdje echt ziek van...
het gevoel van verhevenheid boven noorderlingen vind ik soms echt misselijkmakend in maastricht

ik woon in zuid-holland, vlakbij dordrecht en in maastricht kijken ze me aan alsof ik van de vuilnisbelt kom
Oud 25-07-2002, 23:09
Nanaki
Nanaki is offline
Plat Amsterdams is nou niet echt heel charmant :P
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 23:39
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Nanaki schreef:
Plat Amsterdams is nou niet echt heel charmant
och.. ligt maar net aan de desbetreffende dame
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 19:56
Verwijderd
Rotterdaaaaaaaaams!! *is net terug van vakantie* TeeerING wat hebben die lui een achterlijk accent (sorry rotterdammers ). Ik geloof dat ze hetzelfde van ons vinden, tho.

...maar daar zou ik dus echt niks vanaf laten hangen als de rest van de jongen leuk is... Dat zou stom zijn. Tis wel mateloos irritant, magoe. Alles went.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Roozie schreef:
en of ik dat kan! Haat het Twents
Thhhhhhhhhh!!! *gromt* Twents is koel, hoor. Er is geen efficienter dialect dan het twents (of zelfs maar het accent).
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 20:02
Verwijderd
Citaat:
Kubstudent schreef:
Echt genieten...

ach hôl oen bek toch.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 21:43
DarkCat
DarkCat is offline
Zeg lùistâh is, wat hebbe jullie toch allemaal tege mense met een aksent? Is r soms iets mis met ons, hm? Nâhh, ik ken je vetelle, een beitje haags aksent ken niks gein kwaad hoâh, sommige manne worde dr jùis gèl van as ik ze op zn haags vetel wat een lekkere bilspleit dr bauve hun broek ùisteik. Een echte man laat zich nie wegjage doâh een wèf dat lekkâh ken babbele, en ik hoef auk gein gauzâh die allein maah ABN ken prate hoâh. Lazâh nâh toch allemaal op zeg..
Oud 26-07-2002, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Mennuz schreef:
Ey wief, zol ik oe eens flink de ballen teg'n de bips ketsen, krieg ik n donderse knieper van in de broeke
in de bokse, oetlul
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 23:50
debieltje nr 1
debieltje nr 1 is offline
niet echt aan accenten,maar wel aan de stem,een grote knappe kerel met zo'n stem van een jongetje van 12 dat net de baard in de keel krijgt is nogal lachwekkend.of dan zo'n kleinere met zo'n heel zware stem...
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 07:13
Verwijderd
Citaat:
DarkCat schreef:
Zeg lùistâh is, wat hebbe jullie toch allemaal tege mense met een aksent? Is r soms iets mis met ons, hm? Nâhh, ik ken je vetelle, een beitje haags aksent ken niks gein kwaad hoâh, sommige manne worde dr jùis gèl van as ik ze op zn haags vetel wat een lekkere bilspleit dr bauve hun broek ùisteik. Een echte man laat zich nie wegjage doâh een wèf dat lekkâh ken babbele, en ik hoef auk gein gauzâh die allein maah ABN ken prate hoâh. Lazâh nâh toch allemaal op zeg..
Wat je zeg! (ik kan geen tekens op de makkelijke manier doen, want dat staat mijn toestenbord niet toe en op de moeilijke manier is mij te moeilijk sowwy)
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 07:45
Joris
Joris is offline
Limburgs roeleert wel eventjes ok.

voor de rest, kannik mij echt niet storen aan een accent, zolang het maar duidelijk is wat ze zeggen, en niet dat mensen onderling in hun eigen taal gaan praten express zodat je er geen hol meer van snapt.. das gemeen.
Oud 27-07-2002, 12:07
Starrie
Starrie is offline
oeh ben verliefd op een jongen met een Twents accent..... zooooo schattig klinkt dat! ben zelf limburgs, dat vind hij dan weer lief. maar dat vind ik zelf niet mooi.
Ik vind een zwaar limburgs accent niet mooi (heb het zelf ook niet egt) maar afknappen op een accent zou ik nooit doen denk ik. Zou het juist grapig vinden.
Oud 27-07-2002, 12:46
Aegishjalmur
Aegishjalmur is offline
Citaat:
Lindansje schreef:

het gevoel van verhevenheid boven noorderlingen vind ik soms echt misselijkmakend in maastricht

ik woon in zuid-holland, vlakbij dordrecht en in maastricht kijken ze me aan alsof ik van de vuilnisbelt kom
Ach ja in brabant/limburg is zoiets als: "Als je geen carnaval viert, kom je uit een onderontwikkeld gebied" volgens mij

maar goed baggerdurpsspraot is ook niet alles,
als je in Alblasserdam bent en je belt even naar huis, gaan mensen je gelijk aankijken omdat je zo 'raar' praat, terwijl je tegen hun altijd redelijk ABN praat
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 17:40
Verwijderd
Citaat:
funny-1 schreef:
stel je voor : je ontmoet een onwijs leuke jongen/meisjuh.. echt de droomvrouw/man voor jouw.. geweldig mooi.. geweldig innerlijk echt perfect.. om een ding na.. het accent ,... hij of zij heeft een boers (of wat voor accent dan ook) van hier tot tokio.. echt heel erg.. zou jij daar dan op afknappen? of zou jij dat accent door de vingers zien?
Eerlijk gezegd denk ik wel dak dr echt op af zou kunnen knappen eigenlijk.. ik kan daarin heel erg zijn..

Maar aan de andere kant kan een heel lief accent (Eindhovens enzow) juist weer heel positief werken
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 19:26
Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
Aegishjalmur schreef:

baggerdurpsspraot
woon jij waar ik denk dat jij woont?

Sliedrecht dus
Oud 27-07-2002, 20:01
Miss USA
Miss USA is offline
Ik vind het supertof klinken als een jongen erg 'kakkerig' praat, zo van: "Ga je nog mee brrrrridgen? Of doe je liever hoooooockey?????" En Rotterdams of Haags is ook errug lief. Een zachte g klinkt wel romantisch, maar Vlaams of boers, neej!
Goois rulezzzzz!
Oud 27-07-2002, 20:04
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Prachtig!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 23:07
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
nee, vin 'k juist liehief!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 23:32
Kiet_oud
Kiet_oud is offline
Bepaalde accenten zijn voor mij juist een 'turn-on'.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 17:19
Verwijderd
mijn vriendje komt uit brabant/limburg en ik uit rotterdam
toen ik hem voor het eerst ontmoette knapte ik er helemaal niet op af, vond het juist heel lief klinken
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 17:26
miro
miro is offline
Citaat:
Kookai schreef:

een limburgs accent kan toch ook heel leuk klinken.
ik kom zelf uit Limburg maar ik praat niet echt heel limburgs, maar genoeg mensen die ik ken wel daar zou ik dus echt niet op af knappen.
Dan ben je echt zielig
mwah ik kom zelf ook uit limburg. Praat t gelukkig niet. Kan de taal gewoon niet uitstaan. Wat ik al zeg, daar heb ik iets mee wat ik niet kan verklaren, om dat nou meteen zielig te gaan noemen...
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 19:22
Verwijderd
Accenten zijn

Geef mij maar gematigd Brabants...Nijmegen, Den Bosch, Tilburg
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 20:02
Roozie
Roozie is offline
soms praten mensen wel met een heel lief accent waar je gelijk op valt, dat is me dan nog maar 1 keer overkomen. Die jongen kwam uit Apeldoorn.
Oud 28-07-2002, 21:12
verbal-violence
verbal-violence is offline
Ik vind limburgse accentjes gewoon koel! Alle accentjes zijn wel koel bij een meisje eiglijk behalve Surinaams :X

Zelf heb ik een beetje Fries accent maar dat komt doordat ik hier al 4 jaar woon, hiervoor woonde ik in Zuid-Afrika daar ben ik engels opgevoed dus ben ook nog es een pro in engels Ik kan geen woord Fries en dan hoeft ook niet , want fries is nou neit bepaald een geweldige taal
Oud 28-07-2002, 22:42
kgrootenhuis
kgrootenhuis is offline
Citaat:
funny-1 schreef:
stel je voor : je ontmoet een onwijs leuke jongen/meisjuh.. echt de droomvrouw/man voor jouw.. geweldig mooi.. geweldig innerlijk echt perfect.. om een ding na.. het accent ,... hij of zij heeft een boers (of wat voor accent dan ook) van hier tot tokio.. echt heel erg.. zou jij daar dan op afknappen? of zou jij dat accent door de vingers zien?
k vind dat je iemand moet nemen zoals ie is en zelf kom uit twente en heb ook een accent maar k kan er ook niks aan doen duzz k zou zegge neem iemand zoals ie is
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 09:45
Verwijderd
Citaat:
verbal-violence schreef:
fries is nou neit bepaald een geweldige taal
Maar Friesland roelt wel onwijs! Mijn lieve hondje komt daar n.l. vandaan
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 11:03
verbal-violence
verbal-violence is offline
Citaat:
tomtommertje schreef:

Maar Friesland roelt wel onwijs! Mijn lieve hondje komt daar n.l. vandaan
Naja ik woon hier wel enzow maar ik ben geen Fries ( gelukkig maar ) Ik wou dat ik ergens in Amsterdam woonde of in Belgie , die hebben ook een leip accentje

Of beter nog , ik wou dat ik ergens woonde waar meisjes echt aardig zijn en niet alleen misbruik maken van mij voor mijn geld en voor sex
Oud 30-07-2002, 11:20
iris_vw
iris_vw is offline
Citaat:
me-myself&anne schreef:
K zou er wel op afknappen, maar ligt eraan wat voor accent het dan is. Als ie echt boers praat wel, maar Limburgs vind ik dan bijvoorbeeld weer niet erg, of beetje Rotterdams ofzo, dat kan nog best charmant zijn .. Maar echt plat Achterhoeks of Brabants ofzow.... nee dank je...!
ik kom zelf dan uit brabant en als ik ergens op vakantie ofzo ben en daar zijn nederlanders horen ze het verschil helemaal niet of bijna niet terwijl ik toch altijd in brabant gewoond heb..Ik knap niet echt af op een jongen als ie een accent heeft maar kan het wel irritant vinden maar dat gaat ook wel weer over want dan ben je het gewend.. Naja accenten kunnen best leuk zijn voor de variatie maar aan een overdreven 'R' accent kan ik me wel irriteren...
Oud 30-07-2002, 13:46
vrijgezel16d
vrijgezel16d is offline
ik kom uit friesland, maar heb niet echt een fries accent een beetje wel maar dat hoor je bijna niet. komt ook omdat ik gewoon altijd nederlands praat, wat ik dan weer vaag vind dat sommige denken dat ik uit amsterdam kom, terwijl ik helemaal niet zo praat.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 14:52
pluizeb33stje
pluizeb33stje is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef:

Gent ligt nie eens in West-Vlaanderen puh maar je hebt wel gelijk: het trekt op niets!
'k Ben van een stad in de provincie Antwerpen, en ik vind Gents een megaleuk accent En het accent van Aalst natuurlijk!!!
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 20:48
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
[Divinity] schreef:

'k Ben van een stad in de provincie Antwerpen, en ik vind Gents een megaleuk accent En het accent van Aalst natuurlijk!!!
Oijlsts (=Aalsts) is NOG erger dan Gents aaaargh... Heb vandaag een voorliefde gekregen voor Nederlands-Limburgs, lollig taaltje!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 22:16
Icey
Icey is offline
Ik val juist op accenten
behalve die Boerse...
Sexyyyy!
Oud 05-08-2002, 01:44
a new noise
a new noise is offline
waarschijnlijk niet.....
Oud 05-08-2002, 19:23
Gwenniej
Gwenniej is offline
haha mja ik geil ( om t zo maar ff te noemen) min of meer heel erg op een accent

maar goed ik ben dan ook een geval apart...
Oud 05-08-2002, 19:37
@pie
@pie is offline
ik hoorde vanmiddag (in de winkel waar ik werk) een vrouwtje hier van de camping (waarschijnlijk uit den haag) tekeer gaan tegen haar kind.. dat kind schreeuwe even hard en onverstaanbaar terug.. het leek amper nederlands meer

taal kan dus wel een afknapper zijn

Laatst gewijzigd op 05-08-2002 om 19:40.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 22:44
phrase
phrase is offline
kvoel me beetje racistisch....

mensen met een accent (hoe relatief dan ook) kan ik amper serieus nemen. bijvoorbeeld de surinaamse politica die protesteert tegen god weet wat, bijvoorbeeld mn aangetrouwde Vlaamse nichtje, bijvoorbeeld de lerares die boos op je wordt met een zachte g..... hilarisch!
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 22:52
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
1 ding: bekakt praten

de rest ... mwah.. tis wel iets leuks en persoonlijks he.. Ik zou niet afknappen op een accent, tenzei het onverstaan baar is.

ik zelf woon in haarlem, praat dus ongeveer ABN (Haarlemmers praten toch het meeste ABN ofzo?).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten