![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar goed, mijn mening? Ik zou het niet doen, tenzij het inderdaad ook naaste familie of mijn vriend of zo is. Na mijn dood maakt het me niet uit wat ze met mijn organen doen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Een vergoeding voor de onkosten lijkt me redelijk, maar een leven lang geen verzekering hoeven te betalen is voor mij niet nodig om me over te halen.
Voor een onbekend persoon zou ik het niet doen denk ik, bij een familielid zou ik niet twijfelen. Toch denk ik dat er altijd wel mensen zijn die dit wel aantrekkelijk vinden en als daarmee mensen geholpen zijn, moeten ze dat vooral doen. |
![]() |
||
Citaat:
Of is dat wel een hele slechte vergelijking?
||
Citaat:
|
Ik zou echt NOOIT een nier afstaan voor geld...
Als iemand die mij erg dierbaar is een nier nodig zou hebben zou dat een heel ander verhaal zijn. En zou ik wel een nier willen afstaan, maar voor geld niet.. nooit. Mijn gezondheid is me toch wel erg dierbaar, en dit besef ik steeds meer sinds ik zelf weer wat aan het sukkelen ben met m'n gezondheid. Ik zou nooit zomaar een nier uit m'n lichaam laten halen voor geld..
||
Citaat:
||
Citaat:
dan heb ik twee nieren, word ik minder snel ziek dan wanneer ik één nier zou hebben en bespaar ik kosten.
||
Citaat:
![]() Overigens is het volgens mij helemaal niet gezegd dat je met één nier sneller ziek wordt dan met twee. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
er zijn altijd wel manieren om zoiets te ontduiken.
|
![]() |
Voor een vergoeding zou ik mijn nier niet afstaan, en zeker niet aan een onbekende. Maar als mijn vriend of een fijn familielid een nieuwe nier nodig heeft om te kunnen overleven, dan heb ik aan een seconde bedenktijd voldoende. En nee, daar zou ik absoluut geen vergoeding voor willen hebben.
|
Verwijderd
|
Ik sluit me bij HvJ aan. Waarschijnlijk zou ik het ook wel voor een onbekende doen, mits de artsen me zouden kunnen verzekeren dat alles goed zou gaan. Aangezien dat praktisch gezien onmogelijk is, doe ik het toch maar niet. Maar voor vrienden/familieleden is het een ander verhaal, daar zou ik niet over na hoeven denken.
|
![]() |
|
oja sinds mensen t hier veel hebben over niertjes afstaan aan een familielid of bekende.. zelfs daar zou ik t wss niet voor willen doen.
mijn lichaam, tis het enige echte eigendom wat we eigenlijk hebben.. k ben daar erg beschermend voor.
||
Citaat:
" Risks : Risks for any anesthesia include the following: * Reactions to medications * Problems breathing Risks for any surgery include the following: * Bleeding * Infection Outlook (Prognosis) Outcome is usually good in the case of the removal of a single kidney. If both kidneys are removed or if the remaining kidney does not function well enough, hemodialysis or kidney transplantation will be necessary to maintain life. Recovery You will be given fluids through an IV and pain medication. Kidney removal surgery is often very painful because of the location. The health care team will carefully watch your blood pressure and electrolytes and fluid balance. These body functions are controlled in part by the kidneys. You will most likely have a urinary catheter (tube to drain urine) in place for a short time during your recovery. You will probably remain in the hospital for 2 to 7 days, depending on the method of surgery used. You will be encouraged to return to light activities as soon as you feel up to it. Strenuous activity should be avoided for 6 weeks following the procedure. " http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/e...cle/003001.htm En dit gaat alleen over de operatie zelf. Laatst gewijzigd op 21-12-2007 om 17:13. Reden: referencing |
![]() |
||
Citaat:
![]() verder: " What are the possible effects of solitary kidney? If having a single kidney does affect your health, the changes are likely to be so small and happen so slowly that you won’t notice them. Over long periods of time, however, these gradual changes may require specific measures or treatments. Changes that may result from a single kidney include the following: - High blood pressure. Kidneys help maintain a healthy blood pressure by regulating how much fluid flows through the bloodstream and by making a hormone called renin that works with other hormones to expand or contract blood vessels. Many people who lose or donate a kidney are found to have slightly higher blood pressure after several years. - Proteinuria. Excessive protein in the urine, a condition known as proteinuria, can be a sign of kidney damage. People are often found to have higher-than-normal levels of protein in their urine after they have lived with one kidney for several years. - Reduced GFR. The glomerular filtration rate (GFR) shows how efficiently your kidneys are removing wastes from your bloodstream. People have a reduced GFR if they have only one kidney. " Meer: http://kidney.niddk.nih.gov/kudiseas...olitarykidney/ Laatst gewijzigd op 21-12-2007 om 19:26. Reden: . |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 22-12-2007 om 11:08. |
![]() |
||
Citaat:
bovendien gaat het hier over organen die ter beschikking komen na een dood, of tenminste, daar heb ìk het over.
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Onder geen beding zal ik één van mijn organen afstaan terwijl ik nog leef.
Mijn lichaam is mijn tempel. Alles wat erin zit, zit daar voor een reden. Om als gezond iemand jezelf te laten opereren om iets te laten verwijderen is van de gekken. Alleen bij zeer hoge uitzondering zou ik een orgaan afstaan voor iemand om wie ik zielsveel geef. Maar dat is dus niet voor een vergoeding als geld.
||
Citaat:
En operaties zijn nog altijd risico's, zeker als je ze eigenlijk niet nodig hebt, wat voor de donor het geval is. Ik vind het een groot verschil als er van overheidswege een vast bedrag wordt vastgelegd, zoals bijvorbeeld ziekteverzekeringonkosten, of dat je je organen per opbod mag verkopen. |
![]() |
|
|