Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() Skunny Wild West was de eerste game die ik zelf speelde. Daarvoor keek ik altijd naar mijn grote broer als hij prehistorik, prince en dave speelde. ![]()
|
Verwijderd
|
Ik heb er een paar dagen over nagedacht, maar ik weet het echt niet meer. Ik ben in ieder geval geboren in het zelfde jaar als de Commodore 64, dus ik gok dat mijn pa me er al vanaf m'n derde achter zette, ofzo.
![]() De spellen die me nog goed bij staan zijn Pengo Petch (met Popcorn van Hot Butter als muziek), Montezuma's Revenge (erg moeilijk toen), Bird Mother (auto's doen ontploffen door er als vogel op te poepen!), High Noon (alles en iedereen kapot schieten als sherrif met bieke achtergrondmuziek) en weet ik veel wat. Van Prince Of Persia, dat ik op de Amiga speelde, weet ik nog dat ik toen dacht dat spellen niet mooier zouden worden. Wat een belachelijk mooie, vloeiende animaties waren dat zeg. |
![]() |
|
Verwijderd
|
We hadden vroeger een Atari ST met echt een stuk of 5 of 6 bakken vol met diskettes <3
Veel daarvan grijs gespeeld, o.a. Dungeon Master Dungeon Master is widely considered[attribution needed] to be the first 3D realtime action computer role-playing game, published in 1987 for the Atari ST by FTL Games. It went on to become the ST's best selling product of all time, reaching an astounding market penetration of more than 50% of the Atari STs ever sold. ![]() Bionic Commando ![]() Omg, ze zijn bezig met een re-make! Giana Sisters (Het antwoord op de populaire Mario destijds) ![]() Prince of Persia ![]() Waar overigens een film van uitkomt. Load Runner ![]() Dit vond ik echt een van de gaafste spellen destijds, en later heb ik de nieuwe versies ook nog gespeeld. Rondrennen met je poppetje, buit jatten, via kabels en trappen eruit naaien en als het niet lukte gaten in de grond "branden" om vijanden erin te laten vallen of om door te ontsnappen, heerlijke game ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Bionic Commando! Vergeten dat het bestond. Nice.
![]() Giana Sisters was trouwens geen 'antwoord' op Super Mario Brothers. Het was een dikke overwinning erop! Kom op, met muziek van Chris Hülsbeck kan dat niet anders! Alleen jammer dat het in no-time uit de schappen gehaald werd omdat het ongeveer voor 98% overeen kwam met SMB. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ach, uit de schappen halen hielp weinig uiteraard. Kopiëren hadden ze toen immers ook al uitgevonden ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Gawd, Giana Sisters! Damn, die heb ik tich jaar nog op de atari pc bij kenissen gespeeld. Damn wat was dat een moeilijk spel toen. Toch maar eens kijken of ik hem ergens kan downen (en hopen dat ie werkt).
Van Bionic Commando heb ik overigens alleen de gameboy versie gespeeld, maar die was wel ontzettend tof. Wordt nu overigens een 're-make' van gemaakt. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
ik heb naar aanleiding van dit topic het turtles spel voor de nes gedownload (ook een beetje doordat ik de film weer eens zag. de oude dan wel, nu maar €5 bij de mediamarkt
![]() wat een fantastisch spel is dit zeg, lekker moeilijk, te weinig continues en random vijanden die spawnen als je een stukje terugloopt. beetje jammer dat mike en raph zo nutteloos zijn in dit spel ![]() ![]() ![]()
|
Leuk topic
![]() Giana sisters was mijn alleraller eerste (rip-off van mario brothers, maar wel net zo leuk) ![]() Voorderest de Keen serie, JazzJackRabbit oid, Stunts, een heel leuk pinball spelletje op de.. cd-i.. bestaat dat? ![]() ![]() en ofcourse duke nukem 3d toen ik een jaar of 10 was (stiekem op de computer van mijn broer), road rash etc maar dat is alweer een stukkie later ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
En nu ik Joust weer terugzie heb ik me duidelijk vergist in mijn eerste game. (dat was niet joust maar wel een soort rally/race spelletje dat op zo'n Atari toetsenbordpc geval was
![]()
|
![]() |
Ik heb geen idee wat m'n eerste game is geweest...kandidaten genoeg:
...Space invaders, op de Atari die ik op Koninginnedag kocht, en die al na een maand stuk ging of ...een DOS-game waar je zo veel mogelijk stukjes van een rechthoek moest afsnoepen voor punten, bij een neef of ...Sonic the Hedgehog, op de Sega van een vriendin of ...ballonnetjes ploppen, en Duck Hunting, op de Nintendo van één van m'n nichten De eerste game die ik ook daadwerkelijk uitgespeeld heb was iig Donkey Kong II, op de SNES.
||
Citaat:
![]() edit: game ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |
Slechtse game ooit (niet van die goedkope online games) DAH | 198 | 21-07-2011 15:16 | |
Games |
Onderzoek game (shooter) Help help help! Kreuz | 8 | 11-08-2008 19:12 | |
Games |
de beste games die ooit gemaakt zijn Verwijderd | 287 | 28-05-2008 15:35 | |
Games |
Naam gezocht van een kleine pc game van vroeger Last Resort | 4 | 29-12-2007 10:25 | |
Games |
Actie voor Beyond Good & Evil Denden 100 Piek | 3 | 18-02-2005 20:04 | |
Games |
top 10 n64 games Robecop | 9 | 24-12-2001 14:35 |