Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2002, 22:46
Verwijderd
Jij hebt het over óns, dat WIJ het nooit geprobeerd hebben zélf. Ga je me nou vertellen dat je dat niet gezegd hebt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-07-2002, 22:47
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Jij hebt het over óns, dat WIJ het nooit geprobeerd hebben zélf. Ga je me nou vertellen dat je dat niet gezegd hebt?

En wat heeft die kortstondige MSN-sessie ermee te maken?
wat ik ermee zeggen wil is dat jullie zelf een luistersessie hebben gehouden en dan bedoel ik niet het luisteren naar mp3 op de pc.
maar dus op een degelijke installatie of bij een goede hifi winkel en dan ook zelf ervaren hebben of je een verschil kon bemerken.

En over die msn sessie, je bent helemaal niet zo bruut als je daarnet even deed.
En je hoeft ook helemaal geen ban.
Oud 23-07-2002, 22:48
Verwijderd
Citaat:
ratsja schreef:

wat ik ermee zeggen wil is dat jullie zelf een luistersessie hebben gehouden en dan bedoel ik niet het luisteren naar mp3 op de pc.
maar dus op een degelijke installatie of bij een goede hifi winkel en dan ook zelf ervaren hebben of je een verschil kon bemerken.

En over die msn sessie, je bent helemaal niet zo bruut als je daarnet even deed.
En je hoeft ook helemaal geen ban.
Weer suggereer jij dingen van mij te weten.

Storend is dat, weet je?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 22:53
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Weer suggereer jij dingen van mij te weten.

Storend is dat, weet je?
nee dat doe ik niet, jullie komen met feiten aan van die test.
koen, niels, maar zij hebben geen test zelf gedaan, blijkbaar.
jij misschien wel, dat weet ik niet, maar dat vermeld je ook niet.
Ik kan nu iedereen wel specifiek aan gaan spreken met wat ze wel en niet gedaan hebben, maar laat ik me daar maar niet mee bezig houden verder.

Jij hebt dus wel een test gedaan; wat zijn jouw ervaringen dan ?
Oud 23-07-2002, 22:56
Verwijderd
Citaat:
ratsja schreef:

nee dat doe ik niet, jullie komen met feiten aan van die test.
jij misschien wel, dat weet ik niet, maar dat vermeld je ook niet.
Ik kan nu iedereen wel specifiek aan gaan spreken met wat ze wel en niet gedaan hebben, maar laat ik me daar maar niet mee bezig houden verder.

Jij hebt dus wel een test gedaan; wat zijn jouw ervaringen dan ?
Ik vermeld iets niet, dus jij trekt daaruit maar je eigen conclusies?

Ik heb overigens inderdaad zelf redelijk uitvoerig onderzoek gepleegd. Mijn ervaringen? Jammer voor je dat ik 't de moeite niet waard vind om dat uit te tekenen voor je. Daar had je eerder mee moeten komen, met serieus beginnen te denken/vragen/doen.

Like I said; je bent gewoon een troll. En daarmee is dit draadje voor mij over. Klaar.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 22:56
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
ratsja schreef:

Ongelovelijke oetlul! Daar gaat het toch helemaal niet om? Het gaat erom dat JIJ beweert het wel te kunnen horen! Doe dan verdomme die test gewoon man!

En ter informatie, Ja, ik heb het zelf geprobeert, op m'n eigen setje. IK kan het verschil tussen 192 en origineel niet horen. Nu jij nog, lullo.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 23:04
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Ongelovelijke oetlul! Daar gaat het toch helemaal niet om? Het gaat erom dat JIJ beweert het wel te kunnen horen! Doe dan verdomme die test gewoon man!

En ter informatie, Ja, ik heb het zelf geprobeert, op m'n eigen setje. IK kan het verschil tussen 192 en origineel niet horen. Nu jij nog, lullo.
ja ik wil die test nog steeds doen, waar blijven die files dan
en ja jij hebt het geprobeerd op je set, daar kan je het ook niet op horen en wat een vergelijking ook.
Jij zegt dat je het niet hoort en komt met dat artikel van C'T, ik lees het na en ze hebben het geeneens uitgevoerd op 192 kbps.
Fantastische goede informatie.

Denk je nu echt dat je het op een bruingoed test kan horen ?
Nee tuurlijk niet en dat heb ik al eens gezegd en dat weet jij ook.

Maar goed, zolang ik geen goede files krijg, houd het op.
Jullie blijven gewoon vervelend doen, helaas.

tot hier en niet verder
Oud 23-07-2002, 23:11
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
ratsja schreef:

en ja jij hebt het geprobeerd op je set, daar kan je het ook niet op horen en wat een vergelijking ook.
Jij zegt dat je het niet hoort en komt met dat artikel van C'T, ik lees het na en ze hebben het geeneens uitgevoerd op 192 kbps.
Fantastische goede informatie.

Denk je nu echt dat je het op een bruingoed test kan horen ?
Nee tuurlijk niet en dat heb ik al eens gezegd en dat weet jij ook.

Maar goed, zolang ik geen goede files krijg, houd het op.
Jullie blijven gewoon vervelend doen, helaas.

tot hier en niet verder
Jij wil de test... rip dan zelf iets... ik snap 't niet...
en ik wil 't best doen... maar lever dan teminste een mooi webaccountje...
Oud 23-07-2002, 23:14
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
ratsja schreef:

Die heeft Dobermann voor je online gezet, aap.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 23:15
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Paperz schreef:

Jij wil de test... rip dan zelf iets... ik snap 't niet...
en ik wil 't best doen... maar lever dan teminste een mooi webaccountje...
Als het niet meer dan 500k per stuk is kan je ze wel bij mij kwijt: mail@niels.nu

Een wav gencodeerd op 192kbps met lame, en dan terug omgezet naar .wav. Andere gewoon origineel.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 23:19
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Niet Hank Williams? :>
Nope.

John Williams, oftewel Bach, Scarlatti, Weiss, Albenez etc. De opvolger van Andres Segovia dus.

http://www.johnwilliamsguitar.com/

Citaat:

Maarruh, je hebt 't origineel wél gehad enzo?
Nee, heb alles heel stoutjes van de newszilla afgeleeched

Maar goed ik wil binnenkort toch wel wat CDtjes kopen. Ik zal dan kijken of ik stukken kan vinden die in MP3 falen

-Desecrator

Laatst gewijzigd op 23-07-2002 om 23:22.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 00:41
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Als het niet meer dan 500k per stuk is kan je ze wel bij mij kwijt: mail@niels.nu

Een wav gencodeerd op 192kbps met lame, en dan terug omgezet naar .wav. Andere gewoon origineel.
Mja maar korte stukjes zijn blijkbaar niet goed genoeg...
Oud 24-07-2002, 11:06
Orion
Orion is offline
Citaat:
ratsja schreef:
Nee helaas, je kan en zal mij niet overtuigen.

WAAR HEBBEN WE HET DAN OVER!!?!

zelden zo'n irritant figuur meegemaakt, je zou er bijna verdrietig van worden
Oud 24-07-2002, 14:09
Verwijderd
Triest ratsja: http://forum.scholieren.com/showthre...postid=1666853
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 14:36
Verwijderd
Citaat:
henri schreef:
Triest ratsja: http://forum.scholieren.com/showthre...postid=1666853
Ik zei al; kansloos draadje.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 14:41
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Ik zei al; kansloos draadje.
daarom slotjuuuuuuuuuuuuuh
we komen er toch niet uit en heeft ook geen zin of nut meer
Oud 24-07-2002, 14:45
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
ratsja schreef:

daarom slotjuuuuuuuuuuuuuh
we komen er toch niet uit en heeft ook geen zin of nut meer
Beetje achterlijk dat je eerst een topic opent, op geen enkel argument reageert, en dan om een slotje gaat blaten.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:

Beetje achterlijk dat je eerst een topic opent, op geen enkel argument reageert, en dan om een slotje gaat blaten.
Precies. Maar t zal me niets verbazen of ook dit ontkent Ratsja weer.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 14:19
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
ratsja schreef:
kijk wij waren er niet bij, bij C'T en je moet het ook doen @192 want daar hadden we het destijds over.
192 is near cd quality. Maar goed. Zal ik doen.

Citaat:
Private investigation moet je dan doen.
Like doh. De complete CD: Love over gold.

Citaat:
Wat voor installatie heeft je verder precies dan, met name de speakers ben ik benieuwd na.
De speakers zijn relatief gezien van redelijke kwaliteit aangezien 1 van de 2 oude Ohm F1 speakers (27-28 jaar oud ongeveer) naar de klote is. Deze wordt binnenkort vervangen door een F5. Geen buizeneindversterker, gewoon transistor.

Momenteel:

Eindversterker: McIntosh Phase Linear 700B.
Voorversterker: Philips 762.
Speakers: Aristona (Philips) 6544 Motional Feedback.

En binnenkort weer:

Voorversterker: McIntosh C28.
Speakers: Ohm F1 + Ohm F5.

En jij hebt zeker wel een buizeneindversterker?
EAC werkt even niet mee dus het kan even duren enzo.
Oud 25-07-2002, 15:13
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
dystopia schreef:

192 is near cd quality. Maar goed. Zal ik doen.

Like doh. De complete CD: Love over gold.

De speakers zijn relatief gezien van redelijke kwaliteit aangezien 1 van de 2 oude Ohm F1 speakers (27-28 jaar oud ongeveer) naar de klote is. Deze wordt binnenkort vervangen door een F5. Geen buizeneindversterker, gewoon transistor.

Momenteel:

Eindversterker: McIntosh Phase Linear 700B.
Voorversterker: Philips 762.
Speakers: Aristona (Philips) 6544 Motional Feedback.

En binnenkort weer:

Voorversterker: McIntosh C28.
Speakers: Ohm F1 + Ohm F5.

En jij hebt zeker wel een buizeneindversterker?
EAC werkt even niet mee dus het kan even duren enzo.
Nee ik heb geen buizenversterker, heb ik destijds ook niet beluisterd, buizenversterker klinkt ook anders.
Ik heb destijds een geintegreerde versterker beluisterd van musical fidelity, maar mijn keuze is gevallen op een aparte voor en eindversterker.
Oud 25-07-2002, 23:21
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
misschien is er op een andere site een forum waar wel wat mensen mee willen werken..
Oud 28-07-2002, 22:33
LB06
LB06 is offline
Het verschil tussen 192kbps .mp3 en origineel van cd kan ík echt niet horen hoor. Het zal best wel aantoonbaar (meetbaar) zijn, maar of het ook daadwerkelijk hoorbaar is, vind ik toch zeer dubieus.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 08:10
Cybernetic Dreams
Cybernetic Dreams is offline
mijn ervaring met 128Kb/s MP3's is dat het geluid (met een čcht goeie sennheiser kopfoon) soms zó beroerd is, dat ik de CD koop. Ik ga niet lopen opscheppen dat ik goeie oren heb, maar sommige mensen horen nou eenmaal eerder het verschil tussen mp3 en origineel dan anderen. 160Kb/s MP3's zijn bijna perfect, en zčlf rip ik mn MP3's op 192 KB/s. Het geluid op MiniDisc's kan ik trouwens niet van het origineel onderscheiden.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 22:24
Koen
Koen is offline
Citaat:
Cybernetic Dreams schreef:
Het geluid op MiniDisc's kan ik trouwens niet van het origineel onderscheiden.
Dat zegt natuurlijk nogal vrij weinig. Ligt er helemaal aan of het geluid op die Md van CD komt, en zo ja of die dan digitaal of analoog opgenomen is.

Digitaal kan je vast niet onderscheiden, want dat is net als een cd copy gewoon précies hetzelfde. Analoog klinkt net iets minder maar ook nog steeds erg goed, dus is misschien ook niet te onderscheiden.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 22:28
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Koen schreef:

Dat zegt natuurlijk nogal vrij weinig. Ligt er helemaal aan of het geluid op die Md van CD komt, en zo ja of die dan digitaal of analoog opgenomen is.

Digitaal kan je vast niet onderscheiden, want dat is net als een cd copy gewoon précies hetzelfde. Analoog klinkt net iets minder maar ook nog steeds erg goed, dus is misschien ook niet te onderscheiden.
ook, mede de kwaliteit cd speler en md speler waarmee de copie gemaakt is, tevens de gebruikte digitale kabel, ik kan het verschil duidelijk horen met het origineel, deze copie is destijds gemaakt met een goedkope cd speler en de minidisk speler die ik nu nog heb is beduidend minder van aard ten opzichte van mijn andere componenten.
Oud 31-07-2002, 13:08
Cybernetic Dreams
Cybernetic Dreams is offline
Citaat:
Koen schreef:

je weet dat MiniDisc ATRAC compressie gebruikt?
(te vergelijken met 192 Kb/s MP3 compressie)
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 13:25
Koen
Koen is offline
Dat is niet waar.

Zie ten eerste dit document. Daarin wordt beschreven dat Minidisc met een veel hogere bitrate dan een 192kb/s Mp3.

Citaat:
ATRAC werkt met een vaste bitrate van 285,3 kilobit per seconde
Het verschil zit 'm echter in dat Minidisc niet met VBR overweg kan, en daardoor altijd deze 285,3 kilobit per sec zal gebruiken. Ook al er misschien wel 320 kilobot per sec nodig is.

Als je daar nog eens bij rekent dat er digitaal gezien amper gegevens verloren kunnen gaan van de Cd speler naar je Minidisc, lijkt mij de kans dat jij 't verschil tussen een Cd en een Md horen kunt.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 15:26
ratsja
ratsja is offline
de nieuwste md speler/recorders werken toch met atrac versie 3 of vergis ik me, dit in verband met de longplay functie (ik zoek het nog even na, weet het nl niet zeker)

vergis je niet in de kwaliteit van de gebruikte optische kabel
Oud 31-07-2002, 15:35
Koen
Koen is offline
Dat klopt volgens mij. Dan is de compressie hoger, kwaliteit lager maar wel meer speelruimte. Ik heb nog een 'ouderwetse' md, waar gewoon 74 minuten compressed op gaat. Maar dan is de compressie vrij laag en de kwaliteit dus prima.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 15:42
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Koen schreef:
Dat klopt volgens mij. Dan is de compressie hoger, kwaliteit lager maar wel meer speelruimte. Ik heb nog een 'ouderwetse' md, waar gewoon 74 minuten compressed op gaat. Maar dan is de compressie vrij laag en de kwaliteit dus prima.
jeps,
ik zal het even nazoeken, geloof dat de nieuwe ook anders en ook beter comprimeert, kan 320 minuten op een md kwijt, maar nog niet gedaan hoor .
Oud 31-07-2002, 15:54
ratsja
ratsja is offline
Standard ATRAC ("SP") is 292kbps, LP2 is ~132kbps, LP4 is ~66kbps. The LP mode bitrates are not simply 146kbps (292/2) and 73kbps (292/4) for this reason: In LP2 and LP4 modes 20 bytes of dummy data per 212 byte soundgroup are used to keep compatibility with SP mode, making them appear as normal ATRAC soundgroups containing silence. This allows LP2/4 tracks to play as silence on non-MDLP equipment. The intention is that older MD units should not produce random digital noise when playing LP tracks.

bron + meer info

http://www.minidisc.org/mdlpfaq.html
Reageren

Regels voor berichten