Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Storend is dat, weet je? |
![]() |
||
Citaat:
koen, niels, maar zij hebben geen test zelf gedaan, blijkbaar. jij misschien wel, dat weet ik niet, maar dat vermeld je ook niet. Ik kan nu iedereen wel specifiek aan gaan spreken met wat ze wel en niet gedaan hebben, maar laat ik me daar maar niet mee bezig houden verder. Jij hebt dus wel een test gedaan; wat zijn jouw ervaringen dan ?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb overigens inderdaad zelf redelijk uitvoerig onderzoek gepleegd. Mijn ervaringen? Jammer voor je dat ik 't de moeite niet waard vind om dat uit te tekenen voor je. Daar had je eerder mee moeten komen, met serieus beginnen te denken/vragen/doen. Like I said; je bent gewoon een troll. En daarmee is dit draadje voor mij over. Klaar. |
![]() |
||
Citaat:
En ter informatie, Ja, ik heb het zelf geprobeert, op m'n eigen setje. IK kan het verschil tussen 192 en origineel niet horen. Nu jij nog, lullo. |
![]() |
||
Citaat:
![]() en ja jij hebt het geprobeerd op je set, daar kan je het ook niet op horen en wat een vergelijking ook. Jij zegt dat je het niet hoort en komt met dat artikel van C'T, ik lees het na en ze hebben het geeneens uitgevoerd op 192 kbps. Fantastische goede informatie. Denk je nu echt dat je het op een bruingoed test kan horen ? Nee tuurlijk niet en dat heb ik al eens gezegd en dat weet jij ook. Maar goed, zolang ik geen goede files krijg, houd het op. Jullie blijven gewoon vervelend doen, helaas. tot hier en niet verder
||
Citaat:
en ik wil 't best doen... maar lever dan teminste een mooi webaccountje...
||
Citaat:
Een wav gencodeerd op 192kbps met lame, en dan terug omgezet naar .wav. Andere gewoon origineel. |
![]() |
|||
Citaat:
John Williams, oftewel Bach, Scarlatti, Weiss, Albenez etc. De opvolger van Andres Segovia dus. http://www.johnwilliamsguitar.com/ Citaat:
![]() Maar goed ik wil binnenkort toch wel wat CDtjes kopen. Ik zal dan kijken of ik stukken kan vinden die in MP3 falen ![]() -Desecrator
Laatst gewijzigd op 23-07-2002 om 23:22. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Triest ratsja: http://forum.scholieren.com/showthre...postid=1666853
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
we komen er toch niet uit en heeft ook geen zin of nut meer
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Momenteel: Eindversterker: McIntosh Phase Linear 700B. Voorversterker: Philips 762. Speakers: Aristona (Philips) 6544 Motional Feedback. En binnenkort weer: Voorversterker: McIntosh C28. Speakers: Ohm F1 + Ohm F5. En jij hebt zeker wel een buizeneindversterker? EAC werkt even niet mee dus het kan even duren enzo.
||
Citaat:
Ik heb destijds een geintegreerde versterker beluisterd van musical fidelity, maar mijn keuze is gevallen op een aparte voor en eindversterker.
|
mijn ervaring met 128Kb/s MP3's is dat het geluid (met een čcht goeie sennheiser kopfoon) soms zó beroerd is, dat ik de CD koop. Ik ga niet lopen opscheppen dat ik goeie oren heb, maar sommige mensen horen nou eenmaal eerder het verschil tussen mp3 en origineel dan anderen. 160Kb/s MP3's zijn bijna perfect, en zčlf rip ik mn MP3's op 192 KB/s. Het geluid op MiniDisc's kan ik trouwens niet van het origineel onderscheiden.
|
![]() |
||
Citaat:
Digitaal kan je vast niet onderscheiden, want dat is net als een cd copy gewoon précies hetzelfde. Analoog klinkt net iets minder maar ook nog steeds erg goed, dus is misschien ook niet te onderscheiden. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
(te vergelijken met 192 Kb/s MP3 compressie) |
![]() |
||
Dat is niet waar.
Zie ten eerste dit document. Daarin wordt beschreven dat Minidisc met een veel hogere bitrate dan een 192kb/s Mp3. Citaat:
Als je daar nog eens bij rekent dat er digitaal gezien amper gegevens verloren kunnen gaan van de Cd speler naar je Minidisc, lijkt mij de kans dat jij 't verschil tussen een Cd en een Md horen kunt. |
![]() |
|
de nieuwste md speler/recorders werken toch met atrac versie 3 of vergis ik me, dit in verband met de longplay functie (ik zoek het nog even na, weet het nl niet zeker)
vergis je niet in de kwaliteit van de gebruikte optische kabel
||
Citaat:
ik zal het even nazoeken, geloof dat de nieuwe ook anders en ook beter comprimeert, kan 320 minuten op een md kwijt, maar nog niet gedaan hoor ![]()
|
Standard ATRAC ("SP") is 292kbps, LP2 is ~132kbps, LP4 is ~66kbps. The LP mode bitrates are not simply 146kbps (292/2) and 73kbps (292/4) for this reason: In LP2 and LP4 modes 20 bytes of dummy data per 212 byte soundgroup are used to keep compatibility with SP mode, making them appear as normal ATRAC soundgroups containing silence. This allows LP2/4 tracks to play as silence on non-MDLP equipment. The intention is that older MD units should not produce random digital noise when playing LP tracks.
bron + meer info http://www.minidisc.org/mdlpfaq.html
|
![]() |
|
|