Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2007, 10:57
Neko*
Neko* is offline
bezette mensen = not done.
Oud 30-12-2007, 17:37
crazy88
crazy88 is offline
Zou niet gaan stoken, maar als diegene het zelf wilt en het klikt tussen ons beide dan moeten er toch beslissingen gemaakt worden van te voren, en ik voel me dan niet de aangewezen persoon om die keuze te maken.
Oud 30-12-2007, 17:48
Verwijderd
Als ik haar echt leuk zou vinden dan zou ik haar dat wel laten merken en haar proberen te versieren.

Het is meteen de perfecte test om haar karakter te bepalen in het geval dat zij ook geinteresseerd is.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 19:26
Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Wat een bullshit. Bekijk het eens zo: je gunt mensen het beste. En als je denkt dat je zelf het beste bent voor die ander (simpelweg omdat die persoon gelukkiger kan zijn met jou dan met zijn/haar huidige vriend(in)) dan is het in het belang van iedereen (zelfs zijn/haar huidige partner) om het ijs te breken.

Geloof mij maar; als de persoon in kwestie met jou een betere relatie kan hebben, dan kan zijn/haar huidige partner dat ook met iemand anders op deze aardbol, dan zijn ze gewoon niet made to be together.

Je zult het natuurlijk subtiel moeten doen, maar zeker niet op een achterbakse manier. Overigens denk ik dat de persoon in kwestie dat snel genoeg zou merken.
Het is pas onzin om te denken dat je anderen gelukkig maakt door een relatie kapot te laten gaan op zo'n manier. Je maakt dan in feite ook een verstandhouding tussen twee mensen kapot en met een beetje geluk ook het vertrouwen van 1 persoon in mensen. Iemand die buiten zijn relatie om rommelt en te laf is om een keuze te maken is gewoon een verachtelijk persoon. Of wil je me wijzen maken dat je de degene die bedrogen wordt geen pijn mee doet? Als je weet dat iemand in een relatie zit en je hebt daar schijt aan omdat je alleen aan jezelf denkt ben je best wel een aso. En een slechte relatie is gewoon een flauwekul smoes je kiest er namelijk zelf voor om erin te blijven dus zo slecht zal de relatie dan wel niet zijn.

Citaat:
Als een relatie kapot gaat door stoken van een buitenstaander, dan is die relatie blijkbaar bagger slecht. Als je een goede relatie hebt, werkt dat soort ongein echt niet hoor. "Ja schat, wat Thomas nou weer zei, hij beweerde dat jij heel minachtend over me doet achter mijn rug om." "Pff, lieverd, wat een onzin, jij weet toch ook wel dat ik zo niet ben?" "Inderdaad, ik merk ook nooit dat je dat over je vrienden doet ofzo."
Of het werkt of niet daar gaat het me ook niet om, het gedrag an sich zegt dan gewoon veel.
Oud 30-12-2007, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Het is pas onzin om te denken dat je anderen gelukkig maakt door een relatie kapot te laten gaan op zo'n manier. Je maakt dan in feite ook een verstandhouding tussen twee mensen kapot en met een beetje geluk ook het vertrouwen van 1 persoon in mensen. Iemand die buiten zijn relatie om rommelt en te laf is om een keuze te maken is gewoon een verachtelijk persoon. Of wil je me wijzen maken dat je de degene die bedrogen wordt geen pijn mee doet? Als je weet dat iemand in een relatie zit en je hebt daar schijt aan omdat je alleen aan jezelf denkt ben je best wel een aso. En een slechte relatie is gewoon een flauwekul smoes je kiest er namelijk zelf voor om erin te blijven dus zo slecht zal de relatie dan wel niet zijn.
waarom ga je ervanuit dat er automatisch iemand bedrogen zou worden?? christ zeg!
als je verliefd bent op iemand die toevallig al een relatie heeft, en als je desalniettemin 'iets onderneemt' betekent dit niét dat je die persoon vol op de bek moet pakken, 'relatie of niet', of zo snel mogelijk je bed in werken, of whatever. je kan die persoon ook gewoon vertellen dat je verliefd op hem/haar bent, zodat er door de geadoreerde figuur gefundeerde beslissingen gemaakt kunnen worden omtrent het al dan niet verbreken van een relatie. er wordt niemand bedrogen, er wordt niet 'gestookt' om twee mensen uit elkaar te drijven, er wordt geen vertrouwen geschaad, er wordt geen verstandhouding kapotgemaakt, en er is al helemaal niemand aso, want de situatie wordt op een volwassen manier aangepakt.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 19:45
Promillage
Promillage is offline
Citaat:
waarom ga je ervanuit dat er automatisch iemand bedrogen zou worden?? christ zeg!
als je verliefd bent op iemand die toevallig al een relatie heeft, en als je desalniettemin 'iets onderneemt' betekent dit niét dat je die persoon vol op de bek moet pakken, 'relatie of niet', of zo snel mogelijk je bed in werken, of whatever. je kan die persoon ook gewoon vertellen dat je verliefd op hem/haar bent, zodat er door de geadoreerde figuur gefundeerde beslissingen gemaakt kunnen worden omtrent het al dan niet verbreken van een relatie. er wordt niemand bedrogen, er wordt niet 'gestookt' om twee mensen uit elkaar te drijven, er wordt geen vertrouwen geschaad, er wordt geen verstandhouding kapotgemaakt, en er is al helemaal niemand aso, want de situatie wordt op een volwassen manier aangepakt.
Ik denk niet dat mensen die roepen dat alles kapot kan dingen op een volwassen manier aanpakken. En doe even rustig :') lijkt me vrij duidelijk als je iemand gewoon vertelt dat je gevoelens voor hem hebt en verder niet gaat lopen stoken of actief achteraan gaat zitten iets anders is dan aso bezig zijn.
Oud 30-12-2007, 19:54
Verwijderd
Citaat:
lijkt me vrij duidelijk als je iemand gewoon vertelt dat je gevoelens voor hem hebt en verder niet gaat lopen stoken of actief achteraan gaat zitten iets anders is dan aso bezig zijn.
zonet deed je anders wel even uitschijnen dat je sowieso grandioos asociaal bent als je het nog maar zou wagen om iets te ondernemen als je gevoelens hebt voor iemand met een relatie. maargoed, dan zijn we het dus eens

Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 19:59
Promillage
Promillage is offline
Citaat:
zonet deed je anders wel even uitschijnen dat je sowieso grandioos asociaal bent als je het nog maar zou wagen om iets te ondernemen als je gevoelens hebt voor iemand met een relatie. maargoed, dan zijn we het dus eens

Nu ik zo teruglees, krijg je door 1 zin inderdaad die indruk.Maar dan moet je mijn bericht ook in de context van de discussie lezen. Ik bedoelde dat dus niet

edit:
Oud 30-12-2007, 20:11
Verwijderd
Citaat:
Nu ik zo teruglees, krijg je door 1 zin inderdaad die indruk.Maar dan moet je mijn bericht ook in de context van de discussie lezen. Ik bedoelde dat dus niet

edit:
ik hàd de discussie ook gelezen hoor, en ik las jouw bericht ook in die context ik vind gewoon dat er in heel het topic te gauw wordt van uit gegaan dat mensen automatisch zullen 'stoken in een relatie' of 'iets proberen kapot te maken' of 'ervoor zorgen dat hij/zij zal vreemdgaan' oid als het gaat over gevoelens tav iemand-met-relatie. en dààààààr wou ik op reageren, in zijn totaalheid, en ok, ik geef toe, jij was de laatste die daar weer maar eens op zinspeelde... (ook al bedoelde je het misschien zo niet, maar daar leek het dus wel op, en daarover zijn we het blijkbaar wel eens, gezien je edit )

het is écht geen schande om verliefd te zijn op iemand, ook niet als die persoon een relatie heeft, want inderdaad: het is bést mogelijk dat jij en die persoon samen gelukkiger zouden zijn als die persoon-met-zijn-huidige vriend(in).
ik ben dan ook ongelooflijk blij dat ik het nooit onder stoelen of banken gestoken heb hoe fijn ik zijn gezelschap vond, hoe graag ik met hem wou lunchen/terrasje doen, hoe leuk ik het vond als hij mij smste of mailde, etc etc.
wij met z'n tweetjes ZIJN nu eenmaal een miljoen keer gelukkiger samen dan dat hij was met zijn vorige vriendin... (en dat geldt ook voor mij en mijn vorige vriend)

nuja.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 21:03
Poepkind
Poepkind is offline
@promillage
All is fair in love and war

dus als jij iemand wilt versieren met een relatie, go ahead. En als die persoon daar op ingaat is het niet mijn fout, maar die van hem. Want vreemdgaan is inderdaad niet netjes. De bezette in kwestie heeft bar weinig karakter en wilskracht als hij jouw avances niet kan weerstaan. Het is zijn eigen keuze, en het is helemaal niet achterbaks om dat te proberen, en al helemaal niet asociaal.
Oud 24-01-2008, 20:42
Verwijderd
Citaat:
@promillage
All is fair in love and war

dus als jij iemand wilt versieren met een relatie, go ahead. En als die persoon daar op ingaat is het niet mijn fout, maar die van hem. Want vreemdgaan is inderdaad niet netjes. De bezette in kwestie heeft bar weinig karakter en wilskracht als hij jouw avances niet kan weerstaan. Het is zijn eigen keuze, en het is helemaal niet achterbaks om dat te proberen, en al helemaal niet asociaal.
Ik ben het wel met je eens, eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 21:14
Fosca
Fosca is offline
Ik heb nog nooit in zo'n situatie gezeten maar ik ken het verhaal van de andere kant (mijn vriend heeft een paar dozen achter hem aan zitten die hem krabbels sturen vol met 'hee lekker boefje' en een hoop gehihihihi, ik moet me dan echt inhouden om ze geen boze blijf-godver-van-mijn-vriendje-af-mails te sturen)
Reageren

Regels voor berichten