Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2008, 20:16
tonio
tonio is offline
Citaat:
@tonio: Dat mag je wat mij betreft vinden. Maar wiskunde is ook een van mijn betere vakken. Misschien wordt het nog wel moeilijker, maar tot nu toe vind ik het allemaal nog meevallen. Laat ik het zo zeggen, ik vind het niet moeilijker dan de niet-exacte vakken. Volgensmij zijn er in mijn klas ook nauwelijks mensen die een onvoldoende staan voor wiskunde B. Sterker nog, de mensen die Wiskunde A hebben bij ons hebben een veel lager gemiddelde dan de mensen die Wiskunde B hebben.
Dan ben ik wel benieuwd welke klas je zit en of je ook al wiskunde B2 heb gehad?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2008, 20:36
Nilssiej
Nilssiej is offline
Citaat:
Dan ben ik wel benieuwd welke klas je zit en of je ook al wiskunde B2 heb gehad?
Ik zit nu in de vierde klas, vernieuwde tweede fase. Ik kan dus sowieso geen Wiskunde B2 krijgen, en Wiskunde D wordt bij ons (helaas) niet aangeboden. Wordt het nog flink veel moeilijker dan? In dat geval zal ik volgend jaar een heroordeel geven

In dat geval zal ik het zo zeggen dan: tot nu toe vind ik het allemaal erg makkelijk. Ik dacht iig dat dit wel ongeveer het doorlopende niveau zou zijn, maar kennelijk niet dus
Met citaat reageren
Oud 06-02-2008, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Sterker nog, de mensen die Wiskunde A hebben bij ons hebben een veel lager gemiddelde dan de mensen die Wiskunde B hebben.
Dat is ook logisch he.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2008, 08:06
Nienna*
Nienna* is offline
@ Nilssiej: Ik zou in ieder geval niet te hard roepen, V4 is voornamelijk basis. En ja het scheelt dat B2 er niet in zijn geheel bij zit.
@ Nyawa: Precies zo zit het bij ons inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2008, 19:24
Wicked_Woman
Wicked_Woman is offline
Ik zit nu in de derde klas van het gym. Of atheneumleerlingen nou serieuzer zijn of niet, dat weet ik niet echt, aangezien bijna iedereen met wie ik omga op het gym zit. Volgend jaar moeten we een soort van profielen gaan kiezen, nog niet definitief. Wel kan ik al die verschrikkelijke exacte vakken laten vallen. In Wiskunde B ben ik echt niet goed. In Wiskunde A (wat op mijn school vooral statistiek/kansberekening/algebra) omvat, ligt mij veel beter. Ik denk ook dat het zeker niet uitmaakt hoe slim je bent als je wiskunde A/B hebt gekozen. Ouders van mijn klasgenoten zeggen wel eens dat leerlingen die Wiskunde A kiezen dom zijn, en daar kan ik me echt behoorlijk aan ergeren. Ik heb niet zo'n grote wiskundeknobbel, hoeft niet gelijk te betekenen dat ik minder goed ben dan anderen.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2008, 15:20
Daboman
Daboman is offline
Bij ons zat het in de bovenbouw gemengd voor de profielvakken. Ik deed zelf atheneum en zag weinig verschil eigenlijk. Het enige is dat de gemiddelde gymnasiast wat stiller was.
Reageren

Regels voor berichten