Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2008, 23:46
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Daarom: ook niet naar Zimbabwe!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2008, 23:47
arPos
arPos is offline
Citaat:
Daarom: ook niet naar Zimbabwe!
je snapt wel dat je op deze manier over elk land wel iets kan zeggen
Oud 18-03-2008, 02:35
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
je snapt wel dat je op deze manier over elk land wel iets kan zeggen
Laten we dat dan ook doen

En vooral bij landen als China waar we geld aan verdienen. Laten we in ieder geval zien dat bij ons moraal voor het geld gaat.

Dus: niet naar Peking!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2008, 07:28
Verwijderd
Citaat:

En vooral bij landen als China waar we geld aan verdienen. Laten we in ieder geval zien dat bij ons moraal voor het geld gaat.

Maar beste man, ik vind het vervelend als je roept 'we', want dat 'we' gaat niet op. Ik voel mij totaal niet thuis bij de 'we' die jij hier neerzet.

En ik denk dat dat voor meerdere mensen geldt.

Doe jij dat maar lekker alleen, je zult vast veel vriendjes hebben, op die hoge berg van je achtenswaardige moraal
Met citaat reageren
Oud 18-03-2008, 14:32
Verwijderd
@ hhendrikxx: Moraal? Houd toch op man! Moraal is achterhaald, dat zou jij toch moeten weten...
Met citaat reageren
Oud 18-03-2008, 17:41
arPos
arPos is offline
Citaat:

het punt is dus dat bij ons moraal nog nooit voor geld is gegaan

vraag het de indonesiers molukkers en surinamers maar
ons mooie nederland zeurt ook niet om een paar doden als daar dikke poen aan te verdienen valt
Oud 18-03-2008, 18:07
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
vraag het de indonesiers molukkers en surinamers maar
ons mooie nederland zeurt ook niet om een paar doden als daar dikke poen aan te verdienen valt
Simplisme de bom.
Oud 18-03-2008, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Simplisme de bom.
ach, de stelling is wel simpel, maar niet minder correct natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 18-03-2008, 21:16
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ach, de stelling is wel simpel, maar niet minder correct natuurlijk
Ja, de eerste die een dergelijke kreet slaakt zonder tot op het bot hypocriet te zijn moet echter nog geboren worden. Maar goed, trappen tegen 'het westen'' is nu eenmaal cool in sommige kringen.

Grappig eigenlijk, vroeger rechtvaardigde men kolonisatie met geweld door te stellen dat negers inferieur waren en aan het handje naar beschaving geleid moesten worden, tegenwoordig zijn we anti-kolonialisten soortgelijke flauwekul uitkramen om hun wereldbeeld te rechtvaardigen, dat is racistische ondertoon niet onder doet voor de kolonialisten van eeuwen geleden.
Oud 22-03-2008, 18:24
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
http://edition.cnn.com/2008/WORLD/as....ap/index.html

China wordt bang! Wat is er tegen live verslagen als je niks te verbergen hebt?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 18:42
Nighthawq
Nighthawq is offline
Het is wel een goede timing voor Taiwan om een move te maken.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 19:57
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Het is wel een goede timing voor Taiwan om een move te maken.
Taiwan kiest zo net juist pro-China kandidaat...
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 22:56
Verwijderd
Citaat:

Ja, ze trillen op de benen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 00:01
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Ja, ze trillen op de benen.
Doe maar flauw! Hopelijk valt dat verschrikkelijke bewind in Peking snel!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 00:48
Magican
Magican is offline
Citaat:
Doe maar flauw! Hopelijk valt dat verschrikkelijke bewind in Peking snel!
Hopelijk kan ik voortaan vliegend naar mijn werk in plaats van fietsend.
Oud 23-03-2008, 05:13
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Hopelijk kan ik voortaan vliegend naar mijn werk in plaats van fietsend.
Geen enkel systeem kan zonder 'metafysische' rechtvaardiging. Communisme prediken en ondertussen ultra-kapitalisme bedrijven... dat loopt ooit fout!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 09:00
arPos
arPos is offline
Citaat:
Ja, de eerste die een dergelijke kreet slaakt zonder tot op het bot hypocriet te zijn moet echter nog geboren worden. Maar goed, trappen tegen 'het westen'' is nu eenmaal cool in sommige kringen.

Grappig eigenlijk, vroeger rechtvaardigde men kolonisatie met geweld door te stellen dat negers inferieur waren en aan het handje naar beschaving geleid moesten worden, tegenwoordig zijn we anti-kolonialisten soortgelijke flauwekul uitkramen om hun wereldbeeld te rechtvaardigen, dat is racistische ondertoon niet onder doet voor de kolonialisten van eeuwen geleden.
waarom realiseer jij je niet dat er wel een argumentatie bestaat maar ik die gewoon overbodig acht aangezien ik simpelweg verwacht van iedereen u incluus bekend te zijn met de nederlandse geschiedenis

hoe jij erbij komt dat ik een anti-kolonialist ben is een 2e

Citaat:

In china is het normaal dat uitzendeingen voor uitzending gecontroleerd worden, dit uiteraard om censuur toe te passen

Citaat:
Geen enkel systeem kan zonder 'metafysische' rechtvaardiging. Communisme prediken en ondertussen ultra-kapitalisme bedrijven... dat loopt ooit fout!
want een kapitalistische (schijn)democratie is het enige werkende politieke systeem?
Oud 23-03-2008, 23:19
Magican
Magican is offline
Citaat:
Je begrijpt dat mijn reactie sarcastisch bedoeld was op jouw kinderlijk naďve post over wat er hopelijk zou gebeuren?
Oud 24-03-2008, 17:35
Joostje
Joostje is offline
Citaat:

Ach gut, daar gaan de beloftes om persvrijheid tijdens de spelen toe te staan. Wat een verassing!!!
Oud 24-03-2008, 17:38
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
De ceremonie waarbij de toorts wordt ontstoken is verstoord! Heel goed! Aandacht blijven vragen voor Tibet, China en de mensenrechten.

Overal waar de vlam komt moeten protesten zijn!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2008, 19:24
Verwijderd
Citaat:

Geef het goeie voorbeeld man, en ren mee!!!

Of ga je zelf zo ver niet?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2008, 20:06
arPos
arPos is offline
Citaat:
Geef het goeie voorbeeld man, en ren mee!!!

Of ga je zelf zo ver niet?
dan moet tie opstaan
Oud 24-03-2008, 21:24
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
De ceremonie waarbij de toorts wordt ontstoken is verstoord! Heel goed! Aandacht blijven vragen voor Tibet, China en de mensenrechten.
Jij zou eens een krant moeten openslaan in je ivoren toren. De NRC had een heel onthullend artikel dat veel Tibetanen in Tibet zich helemaal niet bezet voelen, en zij denken dat het vooral Tibetanen in ballingschap zijn die kabaal maken.
Oud 24-03-2008, 22:54
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Jij zou eens een krant moeten openslaan in je ivoren toren. De NRC had een heel onthullend artikel dat veel Tibetanen in Tibet zich helemaal niet bezet voelen, en zij denken dat het vooral Tibetanen in ballingschap zijn die kabaal maken.
Ik heb dat artikel ook gelezen. En zit misschien iets in. Feit blijft dat Tibet illegaal werd bezet door China 49 jaar geleden.

En als het zo is, dat overgrote meerderheid in China wil blijven: prima. Geef dan openheid, persvrijheid, politieke vrijheid, en de Tibetanen zullen hun liefde voor China belijden.
He, heel stom idee, maar: waarom geen vrije verkiezingen!?"
Met citaat reageren
Oud 24-03-2008, 23:13
Verwijderd
Citaat:
Ik heb dat artikel ook gelezen. En zit misschien iets in. Feit blijft dat Tibet illegaal werd bezet door China 49 jaar geleden.

En als het zo is, dat overgrote meerderheid in China wil blijven: prima. Geef dan openheid, persvrijheid, politieke vrijheid, en de Tibetanen zullen hun liefde voor China belijden.
He, heel stom idee, maar: waarom geen vrije verkiezingen!?"
Hé, ik heb een idee. Wat nu als iedereen ophoudt met vechten en we allemaal atheďstische sociaal-liberalen worden!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2008, 23:51
arPos
arPos is offline
Citaat:
Hé, ik heb een idee. Wat nu als iedereen ophoudt met vechten en we allemaal atheďstische sociaal-liberalen worden!
Oud 25-03-2008, 00:16
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Wat ik al meer heb gezegd: laat China gewoon even (?) een soort Zweden worden. Dan mogen ze mee doen met de rest van de wereld. En echt: shut up with these Asian Values!

En nog even dit: ik snap ook wel dat je dicatuur niet snel veranderd in leuk gezellig postmodern landje...

Alleen: de Partij in China wil dat niet eens. Laat ze dan die hele communistische poppenkast afschaffen, van mij part 10 jaar een overgangsbewind instellen en dan toewerken naar echte democratie...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 00:33
arPos
arPos is offline
meedoen?, ik ben bang dat we china vrij hard nodig hebben met tibet erbij

en kijk, echt toegegeven, in china zijn ze inderdaad een beetje hard maar feit blijft dat het grootste deel van de bevolking redelijk goed leeft en het politiek systeem hoewel moreel oneerlijk en corrupt te noemen op zijn minst 'stabiel' is wat al meer is dan wat we over de meeste landen c.q. staten kunnen zeggen.

mag ik je er nogmaals aan herinneren dat er 1. nog een beetje miljard chinezen rondlopen.

dan kun je demonstreren tot je een ons weegt maar daar hebben ze net zoveel kak aan als de jappen aan ons walvisbeleid en bush aan kyoto...
Oud 25-03-2008, 02:23
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
dan kun je demonstreren tot je een ons weegt maar daar hebben ze net zoveel kak aan als de jappen aan ons walvisbeleid en bush aan kyoto...
OK, ik moest lachen

Maar minste wat Partij kan doen is toch zeggen:

Mensen, weetje, het is allemaal onzin. We houden er mee op. Nu nog even geen verkiezingen enzo, want ja, dan gaat alles mis. Geef ons 10 jaar, en dan komen er verkiezingen.

Soort curator En dan doorstart naar democratie. Wat is het probleem?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 11:30
Verwijderd
Citaat:
Wat ik al meer heb gezegd: laat China gewoon even (?) een soort Zweden worden. Dan mogen ze mee doen met de rest van de wereld. En echt: shut up with these Asian Values!

En nog even dit: ik snap ook wel dat je dicatuur niet snel veranderd in leuk gezellig postmodern landje...

Alleen: de Partij in China wil dat niet eens. Laat ze dan die hele communistische poppenkast afschaffen, van mij part 10 jaar een overgangsbewind instellen en dan toewerken naar echte democratie...
Prima. Maar hier geldt hetzelfde als voor de utopia van de atheďstische sociaal-liberalen, namelijk: hoe wou je dat gaan aanpakken?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 11:35
Verwijderd
Een democratie met 1.3 miljard mensen? Laat me niet lachen.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 12:11
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou het wel werken met 16,5 miljoen mensen maar zeker niet met 1,3 miljard mensen?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 12:25
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Als het aardig lukt met 1,1 miljard mensen, waarom dan niet met 1,3? Elke stap dichter een vrije staat vanaf de huidige dictatuur is sowieso een goede zaak.

Daarnaast is het helemaal geen gegeven dat China zo dichtbevolkt blijft. De extreme vervuiling kon best nog wel eens tot gevolg hebben dat de bevolking door vergiftiging of vernietiging van hulpbronnen gaat dalen. Wat dat betreft staat China tenzij ze hard aan de slag gaan aan de vooravond van een milieucrisis die veel ernstiger is dan de crises die in het verleden hele samenlevingen hebben doen verdwijnen.
Oud 25-03-2008, 13:29
Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Pure democratieën zullen er nooit zijn, er moet - mijn inziens - ook een gekozen elite zijn om een land succesvol te besturen.

Citaat:

Zo communistisch is China ook niet hoor. Chinezen kiezen niet voor een ideologie zoals in het westen, maar om het feit of het praktisch uitkomt of niet.

Frankrijk kan je ook best een planeconomie noemen, er wordt centraal heel veel bepaald. En de echte markteconomie vindt je momenteel in landen als Singapore. De meeste landen in het westen zijn vrij protectionistisch.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 15:55
arPos
arPos is offline
Citaat:
OK, ik moest lachen

Maar minste wat Partij kan doen is toch zeggen:

Mensen, weetje, het is allemaal onzin. We houden er mee op. Nu nog even geen verkiezingen enzo, want ja, dan gaat alles mis. Geef ons 10 jaar, en dan komen er verkiezingen.

Soort curator En dan doorstart naar democratie. Wat is het probleem?

het probleem is dat de chinezen al een ontwikkelde cultuur van ruim 1000 jaar oud hadden toen wij nog in onze eigen stront rondliepen, is allemaal familie en vriendjes gebonden (btw ook zo in de vs en rusland om er enkele te noemen)
ze laten zich botweg niks zeggen, dus kom of met concrete maatregelen die we (europees?) kunnen uitoefenen of kom tot de conclusie dat het olympisch commite gewoon loopt te blunderen
Oud 25-03-2008, 15:58
T_ID
T_ID is offline
Waarom haal je de historie erbij als dat totaal irrelevant voor het fenomeen? Dat China zich vrij vroeg ontwikkelde (en daarna lang stil bleef staan) heeft geen effect op het fenomeen dat men eigenwijs een eigen beleid uitvoerd ondanks kritiek van het buitenland.

En zelfs na die nuance moet je benoemen dat de dictatuur en schendingen van mensenrechten het probleem zijn, en niet het negeren van kritiek. Ik bedoel, Nederland heeft (tenminste tot aan Balkende IV) ook bergen schijt aan kritiek uit het buitenland op ons gedoogbeleid voor softdrugs. Maar goed, dat beleid voorkomt slachtoffers, maakt de drugscriminaliteit op gebied van softdrugs minder geweldadig, en heeft in Europa grote navolging gevonden. Het buitenland negeren (lees: Frankrijk en de VS) is dan dus iets goeds.
Oud 25-03-2008, 16:03
arPos
arPos is offline
Citaat:
Waarom haal je de historie erbij als dat totaal irrelevant voor het fenomeen? Dat China zich vrij vroeg ontwikkelde (en daarna lang stil bleef staan) heeft geen effect op het fenomeen dat men eigenwijs een eigen beleid uitvoerd ondanks kritiek van het buitenland.

En zelfs na die nuance moet je benoemen dat de dictatuur en schendingen van mensenrechten het probleem zijn, en niet het negeren van kritiek. Ik bedoel, Nederland heeft (tenminste tot aan Balkende IV) ook bergen schijt aan kritiek uit het buitenland op ons gedoogbeleid voor softdrugs. Maar goed, dat beleid voorkomt slachtoffers, maakt de drugscriminaliteit op gebied van softdrugs minder geweldadig, en heeft in Europa grote navolging gevonden. Het buitenland negeren (lees: Frankrijk en de VS) is dan dus iets goeds.
was voor hendrik.

uiteraard zijn er zat problemen te benoemen in china en moet je daar druk op uitoefenen, maar dan wel diplomatiek en op een zo hoog mogelijk niveau, rondjes lopen op de dam schiet niet erg op.

wat goed en slecht is wordt bepaald door de compromissen die er ontstaan, en zijn dus relatieve begrippen zonder waarde
Oud 26-03-2008, 22:44
Hugo Chávez
Hugo Chávez is offline
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 22:45
Verwijderd
Waarom heb jij nog geen ban?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 22:57
Hugo Chávez
Hugo Chávez is offline
Citaat:
Waarom heb jij nog geen ban?
Waarom moet ik, el presidente van Venezuela een ban, en mag jij, nietige Holandés, gewoon mogen bijdragen? Ik ga niet weg, hoeveel ataces ze ook op mij plegen.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 22:59
Verwijderd
Citaat:
Waarom moet ik, el presidente van Venezuela een ban, en mag jij, nietige Holandés, gewoon mogen bijdragen? Ik ga niet weg, hoeveel ataces ze ook op mij plegen.
Omdat jij een permban hebt en ik niet.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 23:01
Hugo Chávez
Hugo Chávez is offline
Citaat:
Omdat jij een permban hebt en ik niet.
Que? Dat mocht jij willen. Jij bent gewoon een esclavo van de Grote Satan Amerika die mij uit de weg wil hebben!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 23:13
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Waarom moet ik, el presidente van Venezuela een ban, en mag jij, nietige Holandés, gewoon mogen bijdragen?
Het is vast omdat je zwart bent.
Oud 27-03-2008, 23:16
Hugo Chávez
Hugo Chávez is offline
Citaat:
Het is vast omdat je zwart bent.
Dat denk ik ook. Er zijn veel racistas op dit forum.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 06:21
Joostje
Joostje is offline
1vamos a la playa, me gusta baila!
Oud 08-04-2008, 13:33
Joostje
Joostje is offline
Nog even een reactie op een nrc next stukkie.

In haar opiniestuk van dinsdag zeven April beweert Daisy Wang dat Tibet niet bezet is, dat Tibetanen niet gediscrimineerd worden en dat de Olympische Spelen vrij van politiek zou moeten zijn. Haar argumentatie slaat echter drie keer de plank mis. Ze vergeet dat legitimatie voor staatsingrijpen gebonden is aan het zelfbeschikkingsrecht der volkeren, dat de religieuze en culturele rechten worden onderdrukt, en dat de Olympische Spelen door alle landen wordt gebruikt voor propagandadoeleinden.
Ik zou kunnen vertellen over hoe Tibet de facto onafhankelijk was tijdens grote gedeelten van de Qing dynasty, en zelf op eigen initiatief vrede kon sluiten met Nepal. Ik zou kunnen vertellen hoe Tibet na de val van het regime in 1911 het Chinese leger verdreef en zich concentreerde op de binnenlandse heropbouw van de cultuur. Ik zou kunnen vertellen hoe de Dalai Lama pas na vergeefse pogingen om hulp te krijgen bij andere landen wel toe moest geven aan de eisen van China. Dit is echter allemaal irrelevant. Of een stuk land toebehoort aan een regering is namelijk niet afhankelijk van de regering, maar van de instemming van het volk.

Tibetanen zijn een nomadisch volk dat de boeddhistische godsdienst aanhangt,dicht verwant is aan de Birmezen, en op een afgesloten hoogvlakte leeft. In geen van deze belangrijke aspecten komt ze overeen met het merendeel van de Chinezen, en men kan dus wel degelijk van een volk spreken. Nu staat China geen onafhankelijk opinieonderzoek toe, maar men kan toch uit verschillende feiten afleiden dat een groot deel van de Tibetanen tegen de huidige regeringspolitiek zijn. Vlak na de inval stationeerde China 200.000 troepen in Tibet, op een bevolking van enkele miljoenen, waarschijnlijk om lokale rebellie de kop in te drukken. Sinds de bezetting zijn honderdduizenden Tibetanen, met gevaar voor eigen leven, over de Himalaya gevlucht. Ondanks de onmogeljkheid vrij te vergaderen, spionage, en de kans om te worden gedood of te worden opgepakt bij delname werd het leven in Lhasa afgelopen maand vreedzaam en gewelddadig gedemonstreerd.
Bij deze demonstraties moet opgemerkt worden dat de overheid geen toestemming heeft gegeven. Dit is geen verassing, aangezien de overheid in China nooit demonstraties toestaat die haar onwelgevallig zijn. Illegaliteit was de enige mogelijkheid. Deze protesten waren soms hardhandig, en gedeeltelijk gericht tegen de Han bevolking. Dit valt misschien te begrijpen na jarenlange onderdrukking, maar nooit goed te praten. Echter, bewijst dit niet dat de Tibetanen zich zien als niet-Chinees? En bewijst niet juist de concentratie op Chinese winkels niet juist dat de Chinese welvaart als kenmerkend onderdeel wordt gezien van dat verschil, en dat zij zich economisch gediscrimineerd voelen?

Dat Tibetanen niet de enigen zijn in China die onderdrukt worden, is een feit - de Chinese regering censureert de media, voltrok meer dan duizend keer de doodstraf in 2006, staat waarschijnlijk het ontnemen van organen van nog levende gevangen toe. Vrijheid van meningsuiting bestaat niet. De focus op de zaak van Tibet als enige reden tegen de Spelen is dan ook belachelijk. Tibetanen hebben misschien enige privileges, maar worden als culturelre en religieuze minderheid geminimaliseerd. Ondanks grote werkeloosheid onder Tibetanen werden Han Chinezen en masse naar Tibet geleid met subsidies om daar zogenaamd het gebrek aan arbeidskrachten op te lossen. Duizenden kloosters werden vernietigd, de Dalai Lama(en zelfs zijn foto) is ondanks zijn toenaderingspogingen niet meer welkom in China. De tweede religieus leider in China, de Panchen Lama, kwam onder mysterieuze omstandigheden om nadat hij kritiek had geuit over het regeringsbeleid. De vervanger die door de Dalai Lama werd aangewezen is, als hij nog leeft, 's werelds jongste politiek gevangene.

Volgens het Olympisch Handvest dienen de Spelen tot een vreedzaam samenleven en het behoud van menselijke waardigheid. Verder claimt het sport als universeel mensenrecht, hetgeen moeilijk anders geinterpreteerd kan worden dan als een onderkenning van Mensenrechten. De Spelen zijn dus per definitie politiek, en het IOC zou dus genoopt moeten zijn hier rekening mee te houden bij toekenning. Ook organiserende landen erkennen het politieke karakter van de Spelen: China zelf plande als deel van de binnenlandse route een tocht door Taiwan. Fukuyama toonde al in zijn Clash of Civilizations aan dat de steun voor Beijing als organisator gebeurde op politieke gronden.
Maar zelfs mocht dit niet zo zijn, is de vrijheid van ieder individu van onderdrukking en willekeur niet belangrijk genoeg om alle mogelijke platformen te benutten? Natuurlijk zal dit protest nauwelijks het Chinese publiek bereiken - bij elke kritiek op het beleid gaan de buitenlandse zenders op zwart. Slechts druk op onze politici om aan de onderhandelingstafel het verschil te maken - eventueel in Europees verband - kan leiden tot daadwerkelijke verandering. Balkenende, wilt u om een einde te maken aan de mensenrechtenschendingen in ieder geval een Tibetaanse vlag meenemen naar de openingsceremonie, zodat wij kunnen zien dat het u ernst is?

Met vriendelijke groet,

Joost Hellegers
Oud 08-04-2008, 14:18
T_ID
T_ID is offline
Ai, je vergeet wel dat acceptatie van de bevolking een argument is dat tevens tegen je werkt. Veel Tibetanen die nog in Tibet wonen interesseerd onafhankelijkheid niet zoveel door de economische vooruitgang die de bezetting door China heeft gebracht.

Oh, en dinsdag acht april toch?

Voor de rest heb je gelijk en is dat stuk van Want een verzameling drogredenaties en ongeďnformeerdheden van formaat. De redenatie arrestaties goed -> want demonstraties tegen wet slaat nergens op wanneer de 'wet' nooit demonstraties toelaat, en het gaat voorbij aan het extreem geweldadige karakter van het optreden van troepen van China. Om nog maar te zwijgen van het feit dat de Nederlandse politie bij illegale demonstraties helemaal niet overgaat tot arrestaties.
Oud 08-04-2008, 15:05
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Ai, je vergeet wel dat acceptatie van de bevolking een argument is dat tevens tegen je werkt. Veel Tibetanen die nog in Tibet wonen interesseerd onafhankelijkheid niet zoveel door de economische vooruitgang die de bezetting door China heeft gebracht.

Oh, en dinsdag acht april toch?

Voor de rest heb je gelijk en is dat stuk van Want een verzameling drogredenaties en ongeďnformeerdheden van formaat. De redenatie arrestaties goed -> want demonstraties tegen wet slaat nergens op wanneer de 'wet' nooit demonstraties toelaat, en het gaat voorbij aan het extreem geweldadige karakter van het optreden van troepen van China. Om nog maar te zwijgen van het feit dat de Nederlandse politie bij illegale demonstraties helemaal niet overgaat tot arrestaties.
Och, je kunt niet alles hebben. Demonstraties zijn slechts zelden voor abstracte idealen als vrijheid of onafhankelijkheid en vaker voor praktische dingen als de prijs van voedsel. Aan de andere kant, de Tibetanen zijn, zeker in Lhasa, een stuk armer dan de gemiddelde chinees ten gevolge van discriminatie, zou je kunnen stellen.
Oud 08-04-2008, 15:06
Joostje
Joostje is offline
Die laatste zin moet natuurlijk zijn:

Premier Balkenende, zou u om te laten zie dat het u ernst is om een einde te maken aan de mensenrechtenschendingen (etcetera)
Oud 08-04-2008, 15:27
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
` Het Internationaal Olympisch Comité
overweegt om de wereldreis van het
olympisch vuur te stoppen.Aanleiding
zijn de ongeregeldheden in Londen en
Parijs van de afgelopen dagen.

Het probleem wordt vrijdag door het IOC
besproken.De Spelen zijn dit jaar in
Peking.De estafettes met de vlam worden
door demonstranten aangegrepen om tegen
het Chinese optreden in Tibet te
protesteren.Morgen in San Francisco
worden ook demonstranten verwacht.

Het vuur gaat sinds 2000 op wereldreis.
Er gaan stemmen op om in het vervolg de
vlam vanuit Olympia direct naar de
plaats van de Spelen te brengen.
Van teletekst!

Ik vind deze acties goed. Achtervolg de vlam overal. Laat dit the Games of Shame worden!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten