Advertentie | |
|
![]() |
|
Hellepie, ik word even overspoeld door alles. Veel doen is leuk maar je moet het wel op een rijtje kunnen houden. Ik wil gewoon even rust en niet én leren én verhuizen én meubels zoeken én verenigingsdingen doen én een weekendje weg én een cadeautje kopen én sneeuw én de hond uitlaten... pfoej.
Ok, voor de goede orde even een doelijstje: - kamer opruimen (al deels gedaan, maar zodat ik iets beter kan leren) - leren: boek 1 - 3 blz. boek 2 - 16 blz. - hond uitlaten - omkleden & tas inpakken - treintijden uitzoeken, met de trein gaan en geen zorgen meer maken. Hmm, het valt eigenlijk best mee, het was meer mijn hoofd. Nu moet ik geen stomme dromen meer hebben en moet mijn zusje beseffen dat het ook wel leuk is als ze thuis is en anders dat even moet laten weten aan mijn ouders, anders worden die verdrietig. Start.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar de aanhouder wint... ![]() Ik zou het inderdaad terug laten boeken, want als je moet wachten tot zij het een keer doen... Ze konden trouwens een van van klantnummers toen ook niet vinden in het gewone systeem, maar wel in 'factuur online' oid. Dus mocht je nog een keer bellen, vraag dan ook of ze daar kijken. (ik wil je trouwens niet ontmoedigen ![]() OT: TENTAMEN GEHAALD!!! ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
@ Yana: denk je niet dat die eerste twee prioriteiten ook belangrijk zijn, en dat die passpiegel (bedoel je daar gewoon een lange spiegel mee?) wat minder belangrijk is?
@ Roosje: zit jij van 9 tot 6 op school dan? ![]() Mijn tentamens beginnen donderdag *bibber* en ik ben nu echt al SUPERzenuwachtig,, dus komt goed ![]() OT: Echt hoor, deze lessen zo vlak voor de tentamens slaan nergens op. Niet alsof we ook maar één flikker uitvoeren? Maar ik kon wel alle vragen van geschiedenis beantwoorden dus dat laatste hoofdstuk zit er in ieder geval goed in! En Frans mondeling en kunstgeschiedenis mondeling zijn relaxt geplant! Jammer dat mijn hele klas dan begint te bitchen op het feit dat ze daar dan 'speciaal voor naar school moeten komen' hallo?! dat moet je voor schriftelijke tentamens toch ook of ben ik nou gek? En Engels letterkunde is gaaf want nu de derde opdracht wegvalt sta ik voor dat kleine onderdeeltje al een 7.8!! ![]() ![]() Zo. En nu an die arbeit dus. Om 16.15 telefonische afspraak met de psych, om 18.00 bijles geven en om 20.30 desperate housewives dus tussen die tijden moet ik leren: - Aantekeningen van M. doorlezen voor Duits - Wiskunde vragenuur voorbereiden - Aardrijkskunde hoofdstuk 1 samenvatten (of stencils samenvatten?) - Molière stencil lezen/samenvatten voor Frans En eventueel nog een beetje geschiedenis. Ben wel een koning in plannen, nu maar zien dat we het uitvoeren.. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
(Gelukkig heb ik nu wel internet en tv (en een HD-recorder ![]() edit; Net te horen gekregen dat ze 't geld gaat terugstorten ![]() En gefeliciteerd met 't halen van je tentamen ![]() Laatst gewijzigd op 25-03-2008 om 14:24. |
![]() |
|
Ik plaats ook maar weer eens een to-do-lijstje, want heb tot nu toe niet veel uitgevoerd:
- naar de stad voor sloffen en een haarborstel (niet hele hoge prioriteit) - - - - ![]() - Laatst gewijzigd op 26-03-2008 om 12:11. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Die andere dingen zijn ook belangrijk, maar ik kan nou eenmaal niet nóg meer en als ik onderscheid moet maken doe ik het daar. ![]()
|
Verwijderd
|
misschien moet je juist wat dingen van je lijstje met hoge prioriteit afhalen? wat zou er gebeuren als je die dingen wat minder prioriteit zou geven?en hoe erg is dat? want wat ik mis op jouw lijst, en wat de hoogste prioriteit zou moeten hebben, is het zorgen voor jezelf. rust, ontspanning, lief zijn. vergeet je dat niet?
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar ach, we 'krijgen' geld van ze, dus we moeten het maar voor lief nemen... ![]() Nog anderhalf tot tweeenhalf uur, verwacht ik, en dan weet ik weer wat meer (niet over het IBG-gebeuren ![]() ![]() |
![]() |
|
Omg, ik verveel me echt helemaal dood hier. Twee uur tutor, nu ineens met de hele klas, dus like 4 presentaies.
![]() Afgelopen donderdag was E. dus jarig en toen ben ik daar eventjes naar toe gegaan. Was echt heerlijk. ^^ Het waren maar een paar uurtjes dat ik daar was, maar we hebben lekker gepraat, onzinnige filmpjes gekeken. (Onder andere deze: http://www.youtube.com/watch?v=a6tSyDHXViM , een Japanse pizzareclame, echt vrolijk ^^) Oh en een nieuw spel gedaan aan de playstation daar. En natuurlijk gewoon gelachen. ![]() En ik heb vandaag twee paragrafen geleerd, twee HELE paragrafen en daar ben ik heel blij mee, omdat ik me nu in totaal anderhalf uur heb kunnen concentreren op schoolwerk, iets dat door de chaos en alle veranderingen in de afgelopen weken me niet meer was gelukt. En nouja, ik wil vanavond hoofdstuk 23 van biologie afmaken, dat zijn nog ongeveer 4 of 5 groe pagina's, dus een uurtje werk, en dan ben ik heel tevreden over vandaag, omdat ik dan twee normale en een heel grote paragraaf heb geleerd. Vandaag kreeg ik ook nog positief nieuws te horen, namelijk dat ik voor biologie ongeveer 5 van de 10 hoofdstukken niet hoef te leren voor het tentamen biologie en ik heb voor dit blok vanavond twee hoofdstukken samengevat en als ik me niet vergeet, heb ik al 2 hoofdstukken vorig blok samengevat. Nouja, anyways, ook al heb ik ze nog niet samengevat, dan nog hoef ik al vijf hoofdstukken minder. ![]() ![]() ![]() Maar goed, ik krijg hier op deze manier helemaal niets mee en dit is een gigantisch lang stuk al (ik vind het knap als je dit nog leest), dus ik plaats de post maar eens en dan ga ik me eens concentreren. Nouja, het komt allemaal goed (en dat is aan iedereen hier gericht)
|
Verwijderd
|
Schilder is weer weg en nu merk ik hoe gespannen ik toch wel was
![]() ![]() Daarnaast stoor ik me aan het feit dat ik hem soms niet versta, hij praat tegen mij gewoon Nederlands maar wel met veel Limburgse woorden erdoor, vreemd, die woorden versta ik prima in het Limburgs, maar in Nederlandse zinnen kan ik ze niet echt plaatsen. Dus tja, soms versta ik hem niet ![]() Morgen komt hij weer, maar dan ben ik er niet. Gelukkig, ik vind dit toch een beetje te lastig ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Vooral als je zo volledig aan het plannen bent... In mijn directe omgeving is er niemand die zoals ik alles heel gestructureerd en georganiseerd vastlegd... En er is ook niemand die ( net als ik) hele dagen aan een stuk kan en wil leren als het moet... En zo merk ik dat iedereen het wel eens moeilijk heeft met school...Of eens absoluut geen zin enz enz ![]() Oh en het komt bij jou duidelijk in orde ![]() ( GOO Prutsor ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
vandaag weer niet naar school geweest en vorige week alleen maandag geweest. ik begin me echt steeds meer een mislukking te voelen. en ik heb geen vertrouwen meer in de hulpverlening. maar morgen ga ik echt naar school *zucht*.
en ik kan mn nickname niet veranderen aangezien ik als 13-jarige ofzo waarschijnlijk ook heb gezeten, irritant. |
![]() |
|
@ melovescrizzle: nickchange aanvragen!
OT: Jeej, voldoende voor wiskunde (oké op het randje, maar voldoende is voldoende. Ik moet niet zo klagen) en een goed punt voor die luistertoets! Thank God. Nu in bad want ik heb hoofdpijn, en ik moet nog véél leren dus! To-do: * in bad * eten ** Natuurkunde: hoofdstuk 3 uit elke paragraaf minstens 1 opdracht maken ** Natuurkunde: hoofdstuk 2 uit par. 4, 5, 6 minstens 1 opdracht maken ** Natuurkunde: oefentoets(en) maken Hier heb ik vanavond en morgenmiddag voor. Moet lukken toch... |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Ik haat het dat mijn opdracht én niet af én niet goed is. Ik heb m wel ingestuurd in de hoop dat het genoeg punten waard is om dit vak te mogen volgen. Mijn eer te na om het op te sturen eigenlijk, maar ik heb mn trots maar even opzij gezet. Heb er wel bij vermeld dat het niet af is en dat ik weet dat ik het beter kan. Straks denkt ze nog dat ik er echt niets van kan.
Verder heb ik geprobeerd een huisarts te pakken te krijgen en dat is voor de zoveelste keer niet gelukt, maar ik heb mn best gedaan. Ik heb wel gebeld voor de sollicitatie, die heb ik nu maandag. En ik heb geprobeerd steeds zo goed als ik kon de draad op te pakken vandaag. Hoe vaak kan je op je bek gaan in 1 dag? Nou ja, laat ik het positiever bekijken: hoe vaak kan je weer opstaan in 1 dag? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
En m'n therapeute vertelde me weer es zo'n typisch kloppend verhaal. Het ging over hoe ik mensen help.
'Er ligt een man in de sloot, en je twijfelde geen seconde: je moet en zal hem helpen. Nu kan je twee dingen doen. Aan de kant blijven staan, de boei gooien, contact met hem maken en ervoor zorgen dat je hem begeleid in zijn weg naar de kant. Je kan ook met de boei in je armen in het water springen, en het risico lopen dat hij door zijn gezwem, geploeter en overlevingsdrang jou mee naar de bodem trekt. En, Marlies, hoe je het ook went of keert, jij bent zo iemand die er vol in gaat, en dan zelf op de bodem terechtkomt. En wat jij moet doen is leren afstand te bewaren.' Ik weet het heus wel. Maar dat is moeilijk voor zo'n mongool als ik. En daarbij komt ook nog dat ik mezelf spuugzat ben. Ik word alleen maar zwaarder, zit te wachten op een bezoek aan het ziekenhuis en ook aan de dietiste. Nu heb ik een dieet gevonden wat exact bij mij hoort, waar precies het hiaat ligt. Maar dat kost fucking 750 euro. En de verzekering vergoed dat waarschijnlijk niet, ook niet deels. Klote. Ik heb het niet. Ik voel me alleen maar klote ervan. Ik groei dicht. Kunnen ze nog zeggen dat ik een leuk koppie heb. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Nouja, ik moet weg. ^^
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wordt nog leuk straks in mijn nieuwe huisje. Lienepien en Dolce: gefeliciteerd! Duivelaartje: klinkt vervelend, van je oren enzo. Beterschap! Gisteren naar Nieuwegein geweest. Mijn hospita was er niet, ze ligt in het ziekenhuis met hartkloppingen. Contract getekend en sleutel gekregen. En natuurlijk zag ik alleen maar wat er mis was met de kamer. Het zeil was echt ongelooflijk slecht gelegd door de vorige huurster. Het bobbelde echt heel erg. Mijn vader heeft het strak gelegd, maar nu heb je aan de randen bijna overal dat er geen zeil ligt. En de kamerdeur stond open, waardoor de katten naar binnen konden. Alles zit onder de haren. Ik hou best van katten hoor, maar die bank was duur en nu zat het echt onder de haren. Doe gewoon mijn deur dicht, zo moeilijk is dat toch niet? En ze hadden ook in de kamer geplast. We hebben na vertrek de deur dicht gedaan, ik word boos als ze die deur weer openlaten. Het is nu mijn kamer. We gaan een hangslotje kopen, want er zitten wel haakjes waar een slot doorkan. Ik ben heus niet bang dat de hospita aan mijn spullen komt, maar meer vanwege de katten. En ik heb wel een keukenblok, maar alleen koud water. Het bed wat ik heb overgekocht is lelijk, ik had liever een nieuwe gekocht. Met de indeling hoe ik het wil (en wat ook het mooist is, vindt mijn moeder zelfs), kan ik geen tafeltje met wekerradio en lampje naast mijn bed. Ik vond het echt niet leuk gister ![]() En mijn moeder is een zeur. Heel erg. En de cijfers staan nog niet online. Wel een bericht om 17:00 geplaatst wanneer we het tentamen kunnen inzien. Daar heb ik veel aan zonder cijfer. En drie weken zijn zat tijd, die zijn nu voorbij. Goede vrijdag en Tweede paasdag zijn flutredenen om het uit te stellen, wat maken twee dagen nou uit? En ik had mijn her ook gewoon na Kerst en 1 januari. O, en ik had een half uur vertraging vanmorgen. Wat een goede dag heb ik vandaag. Ik was niet chagrijnig, maar toen mijn moeder zat net weer over iets te zeuren (zij zouden mijn inschrijving naar de gemeente brengen 1 april. Het kan ook per post, zij gaan het brengen. Was eerst geen probleem. Nu is het ineens wel een probleem en moet ik het gaan brengen, waar ik geen tijd voor heb en de bus stopt niet in de buurt, en mijn richtingsgevoel is 0. Maar zij willen het niet met de post doen. Stop met dat gezeur, zeg niet eerst dat jullie het brengen en dan ineens 'zoek het zelf maar uit'. Altijd gezeur hier thuis) en van mijn post word ik ook niet gelukkiger. Ik ga douchen en daarna ben ik weer normaal.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Ow, ow, ow, wat nou leren voor m'n tentamen vrijdag en alvast aan m'n artikel beginnen
![]() We zullen zien, ik zit gewoon in een tevreden roes op het moment en huiswerk maken is dan niet zo leuk ![]()
|
@ Nijn*: jamaar ik doe vijf en zes vwo in één jaar nu.
![]() ![]() En mijn leerlingbegeleider heeft een dik lovende brief over me geschreven. olee.
|
Verwijderd
|
Gister was wel heel heftig zeg.
![]() ![]() ![]() Oja, geslaagd voor kleren voor de bruiloft van tante van vriendje! ![]() Een jurkje, een vestje voor erover omdat het anders te koud is, panty omdat het anders te koud is en schoenen voor erbij! ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Bah, morgen toets. En ik kan er niet eens voor leren... Het is weer een rollenspel. Je komt het lokaal in, krijgt een casus in je handen gedrukt, die mag je even lezen, en vervolgens moet je de situatie, samen met een acteur, uitspelen. Het gaat om het vraaggestuurd werken met verstandelijk gehandicapten. In principe zou het gewoon goed moeten gaan. Maar het ligt vaak toch echt wel aan wat voor casus je krijgt. Bah, ik haat dingen die ik niet echt voor kan bereiden...
|
![]() Wat is normaal? Weet iemand wat normaal is? vertel het me dan alsjeblieft! Ik hoor echt niet thuis in deze wereld, af en toe voel ik me echt een eenling. Het is fijn dat er nog mensen zijn die me wel begrijpen, of zouden die zich ook ontzettend aan mij aan moeten passen? ben ik echt zo anders? waarom ben ik zo anders? wat is er mis met me? mis ik iets? waarom sta ik zo anders in het leven? wie ben ik en wie moet ik zijn? moet ik vasthouden aan principes of moet ik me volledig aanpassen? als ik mezelf ben ben ik niet goed, ben ik iemand anders dan ben ik niet echt. Mogen er mensen op deze wereld zijn die wat stiller, minder assertief en terughoudender zijn? of moeten die overschreeuwt worden door de rest van de mensen op deze wereld? Wie kent mijn leven? wie kan oordelen? heb ik geen verhaal te vertellen? ben ik niet belangrijk? houden er mensen van me? houden ze van me om wie ik ben? wie ben ik dan? ben ik goed zoals ik ben? of ben ik goed zoals ik me aan pas aan anderen? waarom is mijn leven belangrijk? waarom moet ik geholpen worden? beteken ik iets in dit leven dan? ik heb toch geen talenten mee gekregen of wel? Wie maakt zich er druk om als ik er niet meer ben? Waarom hoor ik mezelf nu weer depressief zijn? zijn mijn medicijnen kapot? geven ze me medicijnen met placebo effect ofzo? wat is dit? help?!
|
Verwijderd
|
@moon: * dikke knuff* en je verhaal komt me zo ontzettend bekend voor. Al die dingen vraag ik me ook af.
Ik heb zo'n hoofdpijn en koorts. Ik ben het allemaal zo zat. Morgen hebben we misschien een proefwerk, maar ik heb niks geleerd. Ik kon me gewoon niet concentreren. Ik ben het overzicht over alles gewoon helemaal kwijt. Het is zoveel en ik moet hoge cijfers halen. Ik denk dat ik het vwo wel kan, maar het kost me zoveel tijd. Voor m'n gevoel word ik langzamerhand helemaal gek. Ik maak mezelf kapot, maar ik kan niet anders. Ik moet die hoge cijfers halen, het liefst tussen de 8,5 en de 10. En dan kom ik tijd te kort en raak ik het overzicht kwijt. Ik heb daarnet een half uur bijna nonstop zitten huilen. En ik ben zo moe, net zoals altijd. Ik zou willen dat er iemand was die zijn armen om me heen sloeg en me liet praten. Ik zou iemand wel eens willen vertellen hoe ik me zo vaak voel, en hoe ik over mezelf denk en dat ik het niet meer trek. Gewoon iemand die naar me luistert en die me troost. Ik weet ook wel dat het een beetje m'n eigen schuld, want ik laat niemand zo dichtbij komen. Er is niemand die weet hoe ik me soms voel, alleen hier op het forum post daar wel eens wat van. Vandaag wil opzich heel erg mee, de schooldag tenminste. Aangezien ik er zo tegenop zag, viel het eigenlijk hartstikke mee. Ik heb hem gezien en ook dat viel mee. Het was moeilijk maar ook goed. En het was ook wel gezellig en dat had ik ook weer niet verwacht. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|