Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2008, 13:52
Verwijderd
Je kan wel een kaartje bij de conducteur kopen, maar dan krijg je ook een boete. Als je een goede reden hebt, dan schelden ze die boete weer kwijt (en als je je OV bent vergeten hoef je ook dat kaartje niet meer te betalen); ik geloof wel dat ze dat maar 1 keer per jaar doen. Zo'n boete + kaartje is gewoon een geldig vervoersbewijs.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2008, 13:55
Verwijderd
Dat is dan toch wat ik zei (kosten van het vervoersbewijs + 35 euro)?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2008, 14:13
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Nee, jij had het over vervoersbewijs + 35 euro als je meteen naar de conducteur gaat, en een andere 'echte' boete als je dat niet doet. Maar je krijgt ook als pas bij controle blijkt dat je geen vervoersbewijs hebt dat vervangend vervoersbewijs+35 euro boete/verhoging. Er is geen ander soort boete die je kunt krijgen, dus dat stukje klopte niet.

Citaat:
Het gaat dan niet echt om een boete, maar om het vervangend vervoersbewijs (kosten van het treinkaartje + 35 euro) wat je koopt bij de conducteur en daarvoor moet je je zo snel mogelijk bij de conducteur melden en bij hem dus dat kaartje kopen. Doe je dat niet, dan maak je kans op een echte boete...en volgens mij kan je die niet terugvragen?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2008, 14:21
Verwijderd
Citaat:
Ja
Hoewel je volgens mij niet per sé meteen naar de conducteur hoeft te zoeken en met een geldige reden altijd die 35 euro terug kan krijgen.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2008, 11:36
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Je bedoelt dat iemand hem zou op sturen voor het vindersloon neem ik aan stefanie? het is toch zo dat als je een ov vindt en opstuurt dat je 12,50€ krijgt? ik wilde het nakijken, maar ik heb geen ov-kaart meer
Het was vroeger wel zo dat je een bedrag kreeg als je een gevonden OV inleverde. Dit is nu niet meer het geval, in ieder geval sinds dit jaar. Het staat ook niet meer achterop je OV. (Wel waar je een gevonden OV kunt inleveren, maar niet dat je er een beloning voor krijgt).
Reageren

Regels voor berichten