Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2008, 21:10
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
feiten:

- het gesprek onder 4 ogen is ondertekend op 31 oktober 2007

- de aantekeningen zijn gemaakt - alsof het genotuleerd is - op 13 november 2007

- het geheel is getekend op de fictieve datum 31 november 2007

opmerkingen:

taak van en notulist is weergeven wat er gezegd wordt en niet een soort van eenrichtingsverkeer weer te geven. Het enige wat er over uitspraken van wilders gezegd wordt, is dat hij geen aantekeningen gemaakt wilt hebben.

conclusie: het kabinet spreekt niet de waarheid
Hoe ik erover nadenk, ik blijf ook tot die conclusie komen, maar dat wil ik niet Dan voel ik me zo een complottheorie-aluhoedjepersoon.
Oud 04-04-2008, 21:12
Mobius
Mobius is offline
Ja, want de media heeft je geleerd dat het een dikke nono is om op een andere manier over de dingen na te denken dan de mainstream.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2008, 21:13
De Veroorzaker
eerder dat christenen per definitie eerlijk zijn, zeker als ze in de regering zitten.
Oud 04-04-2008, 21:16
Mobius
Mobius is offline
Uiteraard zijn gristenen eerlijk, vooral in hoge functies. Kijk dat eerlijke gezicht van de Balk nou, daar zit toch geen drupje kwaad in?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2008, 21:24
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Zo werkt het rechtssysteem in Nederland, er wordt altijd wel wat verzonnen om de daad van de misdadiger te relativeren. Deze keer vond ik het nog wel meevallen echter. Het ergste is als er allemaal psychologisch gezeik bij komt kijken, zoals ontoerekeningsvatbaarheid, syndroompje hier, syndroompje daar en verzachtende omstandigheden. Psychologen en andere overbodige kwakzalvers hebben het ouderwetse, goedwerkende rechtssysteem om zeep geholpen.
Kwakzalvers worden niet als deskundigen gehoord, en ontoerekeningsvatbaarheid houdt in dat de persoon in kwestie niet geheel in staat was een rationele beslissing te maken over zijn daad - logisch dat dat dan wordt meegenomen dus.
Oud 04-04-2008, 21:28
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Kwakzalvers worden niet als deskundigen gehoord, en ontoerekeningsvatbaarheid houdt in dat de persoon in kwestie niet geheel in staat was een rationele beslissing te maken over zijn daad - logisch dat dat dan wordt meegenomen dus.
Iemand vermoordt jouw vriendin, en krijgt fikse strafvermindering omdat hij niet toerekeningsvatbaar zou zijn. Denk er zelf maar eens over na.

Kwakzalvers zijn degenen die verdachten onderzoeken op bepaalde "oneffenheden". Dit wordt uiteindelijk in het vonnis meegenomen. Ik vraag me af waarom je iets anders beweert.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2008, 21:35
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hoe ik erover nadenk, ik blijf ook tot die conclusie komen, maar dat wil ik niet Dan voel ik me zo een complottheorie-aluhoedjepersoon.
mwah, ik heb niks met wilders. vindt m maar een schreeuwlelijkerd, maar dat doet er niet aan af dat er iets niet klopt hier.
Oud 04-04-2008, 21:37
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
1Iemand vermoordt jouw vriendin, en krijgt fikse strafvermindering omdat hij niet toerekeningsvatbaar zou zijn. Denk er zelf maar eens over na.

2.Kwakzalvers zijn degenen die verdachten onderzoeken op bepaalde "oneffenheden". Dit wordt uiteindelijk in het vonnis meegenomen. Ik vraag me af waarom je iets anders beweert.
1. Lullig, maar logisch. Persoonlijk zou ik ook het liefst iemand die mijn vriendin zou vermoorden levenslang achter de tralies willen hebben, maar we zijn afgestapt van wraak als hoofdmotief voor de straf.

2. Omdat deze "kwakzalvers" zich baseren op wetenschappelijk onderzoek. Onder kwakzalvers wordt normaliter verstaan mensen die zich niet baseren op wetenschappelijk onderzoek en wel beweren een expert op het gebied te zijn.
Oud 04-04-2008, 21:38
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Iemand vermoordt jouw vriendin, en krijgt fikse strafvermindering omdat hij niet toerekeningsvatbaar zou zijn. Denk er zelf maar eens over na..
tbs brommen is ook geen pretje.

liever gestoorde moordenaars die tbs aan hun broek hebben hangen en in behandeling staan dan moordenaars zonder berouw die zonder kleerscheuren na 10 jaar vrijkomen. vind ik dan.

verder moet je niet vergeten dat iedere situatie anders is (zelfverdediging, schizofrenie dader, etcetera)
Oud 04-04-2008, 21:49
Mobius
Mobius is offline
Het zal niet als een verrassing komen dat ik een voorstander van de doodstraf ben.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2008, 22:13
arPos
arPos is offline
Citaat:
Het zal niet als een verrassing komen dat ik een voorstander van de doodstraf ben.
een onomkeerbare beslissing over andermans leven waarmee je zelf een moordenaar wordt? interessant, vertel!
Oud 04-04-2008, 22:21
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
een onomkeerbare beslissing over andermans leven waarmee je zelf een moordenaar wordt? interessant, vertel!
Je moet het zien als de ultieme manier om iemand voor altijd uit de samenleving te houden. Gevangenissen kosten geld, ongeveer 73.000 euro per persoon per jaar. TBS is zo mogelijk nog duurder, 150.000 euro per persoon per jaar, 470 euro per persoon per dag. Wat er al werd aangegeven, is dat gevangenissen niets uithalen. De "ongenezen" persoon komt na een aantal jaren (maanden, in ons rechtsysteem) vrij en heeft een hoge kans om weer opgepakt te worden als recidivist. Tien jaar TBS kost anderhalf miljoen. Dat is meer dan dat zo iemand in zijn hele leven zal verdienen. Is het die tijd, geld en moeite nu echt waard om een persoon die iets verschrikkelijks op zijn geweten heeft, en een hoge kans heeft om het weer te doen, op deze manier "weg te zetten"?

Ik zeg nee, de kogel voor ze.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2008, 22:26
arPos
arPos is offline
Citaat:
Je moet het zien als de ultieme manier om iemand voor altijd uit de samenleving te houden. Gevangenissen kosten geld, ongeveer 73.000 euro per persoon per jaar. TBS is zo mogelijk nog duurder, 150.000 euro per persoon per jaar, 470 euro per persoon per dag. Wat er al werd aangegeven, is dat gevangenissen niets uithalen. De "ongenezen" persoon komt na een aantal jaren (maanden, in ons rechtsysteem) vrij en heeft een hoge kans om weer opgepakt te worden als recidivist. Tien jaar TBS kost anderhalf miljoen. Dat is meer dan dat zo iemand in zijn hele leven zal verdienen. Is het die tijd, geld en moeite nu echt waard om een persoon die iets verschrikkelijks op zijn geweten heeft, en een hoge kans heeft om het weer te doen, op deze manier "weg te zetten"?

Ik zeg nee, de kogel voor ze.
met mijn versoberingsvoorstel zouden die bedragen omlaag gaan.

nee eigenlijk is dat de moeite niet waard, echter kan ik me een aantal zaken bedenken waarbij achteraf bleek dat de voorgenomen dader niet de juiste was, waar je dus in het geval van doodstraf een onschuldig mens vermoord, dat feit staat boven de kosten.

overigens snap ik je stellingname niet zo mede doordat zelfs belangrijke staten in de vs. meer en meer executies uitstellen tot nader orde en minder doodstraffen uitspreken.
Oud 04-04-2008, 22:29
Mobius
Mobius is offline
Dat versoberingsvoorstel heb ik kennelijk gemist, zou je me een link kunnen geven of het nog eens beknopt willen samenvatten?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2008, 22:40
arPos
arPos is offline
Citaat:
Dat versoberingsvoorstel heb ik kennelijk gemist, zou je me een link kunnen geven of het nog eens beknopt willen samenvatten?
Spoiler
Oud 04-04-2008, 22:49
Mobius
Mobius is offline
Bedankt, maar ik lees er de specifieke onderdelen van die versobering niet in terug. Je zegt dat politie gerichter moet werken maar kan je ook voorbeelden noemen? Ik vind het het vaagste wat ik vandaag gelezen heb. Er staan dingen die jij, ik, iedereen allang wisten, maar een oplossing kan ik er niet uithalen.

Vooralsnog blijf ik bij mijn kogelmethode.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2008, 23:03
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
De "ongenezen" persoon komt na een aantal jaren (maanden, in ons rechtsysteem) vrij en heeft een hoge kans om weer opgepakt te worden als recidivist.
Hoe hoog is die kans dan precies? Zeker voor TBS klopt je uitspraak niet. Men verwerft aardig goed inzicht in de verdachten, en wie niet te genezen is gaat gewoon naar een long stay afdeling, ergo, levenslang of pas vrij bij bejaard zijn.
Vandaar dat het beeld dat veel mensen hebben van lichte straffen niet klopt. Als een narcistische moordenaar drie jaar plus TBS krijgt vinden sommige mensen dat een lichte straf, maar als hij niet aantoond dat narcistische afgeleerd te zijn, dan komt het neer op levenslang vastzitten.
Oud 04-04-2008, 23:17
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Hoe hoog is die kans dan precies? Zeker voor TBS klopt je uitspraak niet. Men verwerft aardig goed inzicht in de verdachten, en wie niet te genezen is gaat gewoon naar een long stay afdeling, ergo, levenslang of pas vrij bij bejaard zijn.
Vandaar dat het beeld dat veel mensen hebben van lichte straffen niet klopt. Als een narcistische moordenaar drie jaar plus TBS krijgt vinden sommige mensen dat een lichte straf, maar als hij niet aantoond dat narcistische afgeleerd te zijn, dan komt het neer op levenslang vastzitten.
Een man wordt op zijn 35ste opgepakt en krijgt TBS. Hij wordt niet genezen verklaard, dus hij blijft in de TBS-kliniek. Na 40 jaar komt hij eruit. 40 * 150.000 = 6 miljoen euro. Een dertig seconden durende stroomstoot van 2000 volt = circa 20 cent. Ik ben een tegenstander van levenslang, je straft er niet alleen de crimineel mee, maar de hele maatschappij. Moeten wij opdraaien voor het onderhoud van mensen in detentie?

Hier en hier nog wat over recidivisme.

Laatst gewijzigd op 04-04-2008 om 23:26.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2008, 00:07
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Moeten wij opdraaien voor het onderhoud van mensen in detentie?
Als je de vraag beantwoord wie precies wilden dat diegene vanwege zijn gedrag werd opgesloten, heb je ook direct het antwoord op je vraag.
Oud 05-04-2008, 01:03
arPos
arPos is offline
Citaat:
Bedankt, maar ik lees er de specifieke onderdelen van die versobering niet in terug. Je zegt dat politie gerichter moet werken maar kan je ook voorbeelden noemen? Ik vind het het vaagste wat ik vandaag gelezen heb. Er staan dingen die jij, ik, iedereen allang wisten, maar een oplossing kan ik er niet uithalen.

Vooralsnog blijf ik bij mijn kogelmethode.
geen luxeatributen, meer man op een cel, zo'n beetje zuid-europees inrichtingetje zat ik aan te denken

qua strafmaat is dat lastig te bepalen
ik zou voor verscheidene geweldsdelicten de stramaat opschroefen naar max 10 a 12 jaar, rekening houdend met het feit dat een maximale straf vrijwel nooit word opgelegd, nu krijg je voor een zware mishandeling 150-200 werkstraf en in sommige gevallen een geldboete.

met effectiever inzetten kan ik ook wel een paar concrete voorbeelden benoemen; op het moment zitten er te veel agenten binnen en is de adminitratie te complex deze lieden zouden in de wijken actief moeten zijn in groepen van ten minste 3, ook moet de nadruk liggen op het bewaken van de orde op pleinen en risicobuurten, het actief bestrijden van geweld en een algemeen gevoel van veiligheid creëeren

Citaat:
toch meen ik dat die groep criminelen niet het grootste risico vormt mede dankzij de tbs

Citaat:
Een man wordt op zijn 35ste opgepakt en krijgt TBS. Hij wordt niet genezen verklaard, dus hij blijft in de TBS-kliniek. Na 40 jaar komt hij eruit. 40 * 150.000 = 6 miljoen euro. Een dertig seconden durende stroomstoot van 2000 volt = circa 20 cent. Ik ben een tegenstander van levenslang, je straft er niet alleen de crimineel mee, maar de hele maatschappij. Moeten wij opdraaien voor het onderhoud van mensen in detentie?

Hier en hier nog wat over recidivisme.
kan je die cijfers onderbouwen?

je eerste bron is belgisch en onbereikbaar en de 2e had door mijn broertje gemaakt kunnen worden, waar wil je de grens precies leggen? bij door rood lopen? wilplassen? een vechtpartij?

of ben je gewoon voorstander van het afmaken van geesteszieken?

Laatst gewijzigd op 05-04-2008 om 01:09.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2008, 07:37
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Als je de vraag beantwoord wie precies wilden dat diegene vanwege zijn gedrag werd opgesloten, heb je ook direct het antwoord op je vraag.
Mij wordt anders niets gevraagd, dat vind ik jammer.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2008, 07:52
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
met effectiever inzetten kan ik ook wel een paar concrete voorbeelden benoemen; op het moment zitten er te veel agenten binnen en is de adminitratie te complex deze lieden zouden in de wijken actief moeten zijn in groepen van ten minste 3, ook moet de nadruk liggen op het bewaken van de orde op pleinen en risicobuurten, het actief bestrijden van geweld en een algemeen gevoel van veiligheid creëeren
Ik ben het met je eens dat gevangenissen minder luxe moeten, maar dat snapt m'n reet ook wel. Maar hoe willen agenten "geweld bestrijden" als ze uit in prachtwijken bedreigd worden. Opzich wel grappig, laatst was volop in het nieuws dat agenten gewoonweg tegen een overmacht staan als ze in probleemwijken mensen willen bekeuren, omdat ze gewoon moeten vluchten voor het geweld. Nu hoor je er niets meer van. Opgelost, of "leven en laten leven"?

Citaat:
kan je die cijfers onderbouwen?
Hier, hier en hier.

Ook interessant:

Citaat:
Als gekeken wordt naar algemene recidive, hetgeen slaat op alle geregistreerde delicten (dus ook winkeldiefstal), dan geldt dat 78% van de ex-TBS-ers recidiveert.[2] Zo'n 15 tot 20% van de ex-TBS-ers begaan na hun behandeling weer een ernstige geweldsdelict. Voor seksuele psychopaten gelden, volgens het recente onderzoek van de Van der Hoeven-kliniek, schrikbarende recidive-cijfers: 82 procent van de tussen 1975 en 1996 in de Van der Hoeven-kliniek opgenomen seksuele psychopaten pleegde na vrijlating opnieuw een ernstig seksueel misdrijf.
Lees meer: http://nofuture.web-log.nl/nofuture/...dat/index.html

Citaat:
je eerste bron is belgisch en onbereikbaar
Onzin, België is een volgeling van het Nederlandse tbs-systeem en maakt dezelfde fouten.

Citaat:
en de 2e had door mijn broertje gemaakt kunnen worden, waar wil je de grens precies leggen? bij door rood lopen? wilplassen? een vechtpartij?
Wederom onzin, het staat op een weblog en is direct gekopieëerd uit De Stentor, waarom zou dat een onbetrouwbare bron zijn?

En in mijn laatstgebruikte bron in deze post wordt onderscheid gemaakt tussen recidivisme in geregistreerde delicten, en ernstige (gewelds)delicten.

Citaat:
of ben je gewoon voorstander van het afmaken van geesteszieken?
En hiermee doe je precies hetzelfde als wat tegenwoordig mode is: maak van de dader een slachtoffer. Persoon A heeft iets ernstigs geflikt bij persoon B. Persoon A heeft een vermeende persoonlijkheidsstoornis en wordt zielig bevonden. Hij krijgt strafvermindering en hem wordt tijdens zijn TBS-verlof de kans om te vluchten. Persoon A is vrij, persoon B zit met de shit.

Ja, maak bepaalde ernstig geesteszieke mensen af, ze zijn niet van nut voor deze maatschappij, ze zijn enkel goed om het begrotingsoverschot (dat we niet hebben) te relativeren.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2008, 08:30
Gatara
Gatara is offline
hey, jullie gaan veel te veel off-topic. maak een nieuw onderwerp aan!
Oud 05-04-2008, 09:07
akumabito
akumabito is offline
De enige manier om de doodstraf werkelijk goedkoper te maken als gevangenisstraf is om het 'op z'n Chinees' te doen; (schijn)proces en gelijk diezelfde dag nog een kogel door de kop. Het lijkt mij sterk dat we als samenleving die richting op willen. Als je het goed wilt aanpakken kost de doodstraf net zo veel, of vaak veel meer, als een gewone celstraf. En je blijft natuurlijk met een onacceptabele margin of error zitten.

Verder wat Gatara zegt..
Oud 05-04-2008, 11:30
Verwijderd
Citaat:
Ja, maak bepaalde ernstig geesteszieke mensen af, ze zijn niet van nut voor deze maatschappij, ze zijn enkel goed om het begrotingsoverschot (dat we niet hebben) te relativeren.
Jij staat voor een groot aantal dingen waarvan wij als maatschappij en als wereld in de 40'er jaren hebben gezegd; Dat nóóit meer, de afgelopen 7 jaar waren te walgelijk voor woorden, etc. Dus ik zou zeggen; Begin bij jezelf en maak er een eind aan vóórdat je veroordeeld wordt voor kaalkopjesgedrag.

Daarnaast is het uiteraard een fabeltje dat de doodstraf goedkoper zou zijn dan levenslang. In de VS worden maandelijks mensen vrijgesproken die in 'death-row' gevangenissen zitten. Totdat je dus een 100% sluitend systeem hebt, kan je niet over iemand anders zijn of haar leven gaan beslissen.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2008, 11:32
T_ID
T_ID is offline
Da's geen bron. Bovendien zie ik die bron heel handig heen en weer springen tussen algemene cijfers en cijfers van een enkele kliniek in de tekst die je kopieerde. In de regel betekend dat, dat ze cijfers proberen te manipuleren door de slechtste data te selecteren.

Probeer echte bronnen:
http://www.volkskrant.nl/binnenland/...n_in_herhaling
"Wartna benadrukt dat niet de conclusie mag worden getrokken dat de tbs-maatregel niet werkt. ‘We kijken alleen naar uitstroomcijfers; we meten niet hoe effectief behandeling is.’"

En percentages kunnen bedreigelijk zijn:
"Er zijn op dit moment 1350 tbs-gestelden die in een tbs-kliniek behandeling ondergaan. 250 patiënten wachten in de gevangenis op plaatsing in een tbs-kliniek. 600 tbs-gestelden hebben een ter beschikking stelling onder voorwaarden, wat betekent dat zij buiten de tbs-kliniek behandeld worden of in het kader van hun behandeling op proefverlof zijn.

Uiteraard moet het aantal recidives worden geminimaliseerd. Een recidivecijfer van 0 is echter niet reëel.
Van de totale tbs-populatie over 2000-2005 (ca. 2200 personen) zijn 15 personen veroordeeld voor een delict tijdens de behandeling. Dit heeft vooralsnog geleid tot 6 onherroepelijke veroordelingen. Op basis van gegevens over 1994-1998 is bekend dat 80% van de tbs-ers na beëindiging van de maatregel niet recidiveert, althans niet in dezelfde ernstige mate als bij het delict dat aanleiding was voor de maatregel. Deze cijfers zijn vergelijkbaar met Canada, het enige andere land dat recidivecijfers publiceert. In deze cijfers zijn de effecten van de recente introductie van risicotaxatiemethoden nog niet zichtbaar. Ernstige recidives vonden 25 jaar geleden bij ex-gedetineerden en tbs-gestelden vrijwel even vaak plaats. Bij tbs-gestelden is dit aantal ondertussen met de helft verminderd.
Delinquenten die alleen gevangenisstraf krijgen recidiveren twee keer vaker dan patiënten met eenzelfde mate van delictgevaarlijkheid die een tbs-maatregel opgelegd krijgen (tweederde respectievelijk eenderde van de gevallen)."

http://www.ggd.nl/ggdnl/uploaddb/dow...120&VolgNr=217

Wat je overigens vergat te citeren uit het document van de VVD, was dat ze betoogden voor een soortemet parole board, zodat de rechter niet meer oordeelt over vrijlating. Zoals het nu is gaat de rechter namelijk nog wel eens in tegen de mening van de behandelende artsen.

Welk percentage van de met ernstige misdrijven recidiverende TBS'ers is vrijgelaten tegen de wil van de behandelende artsen in? Juist ja...
Oud 05-04-2008, 12:32
arPos
arPos is offline
Citaat:
Ik ben het met je eens dat gevangenissen minder luxe moeten, maar dat snapt m'n reet ook wel. Maar hoe willen agenten "geweld bestrijden" als ze uit in prachtwijken bedreigd worden. Opzich wel grappig, laatst was volop in het nieuws dat agenten gewoonweg tegen een overmacht staan als ze in probleemwijken mensen willen bekeuren, omdat ze gewoon moeten vluchten voor het geweld. Nu hoor je er niets meer van. Opgelost, of "leven en laten leven"?
door in grotere groepen een actievere aanwezigheid te vormen, waardoor ze niet meer simpelweg tegenover een overmacht staan, betere uitrusting en training in urban combat zou wellicht ook helpen.

Citaat:
Hier, hier en hier.
onbereikbaar
weblog ondersteunt je cijfers inderdaad; maar nogmaal ik meen niet dat deze groep van 1500 enorm zieke geesten het grootste geweldsprobleem in nederland vormen.
downloadable.

Citaat:
Onzin, België is een volgeling van het Nederlandse tbs-systeem en maakt dezelfde fouten.
dat er fouten worden gemaakt in de tbs en het systeem niet waterdicht is is bekent, toch is het de meest efficiente manier om die mensen onder controle te houden, belgië kent andere verhoudingen en is dus niet in direct verband met nederland te vergelijken.

Citaat:
Wederom onzin, het staat op een weblog en is direct gekopieëerd uit De Stentor, waarom zou dat een onbetrouwbare bron zijn?
niet per definitie.

Citaat:
En in mijn laatstgebruikte bron in deze post wordt onderscheid gemaakt tussen recidivisme in geregistreerde delicten, en ernstige (gewelds)delicten.
onderscheid tussen: herhaling en geregistreerde delicten en erstige geweldsdelicten?
dus 3 valt volgens jou niet grotendeels onder 2 en 1?

Citaat:
En hiermee doe je precies hetzelfde als wat tegenwoordig mode is: maak van de dader een slachtoffer. Persoon A heeft iets ernstigs geflikt bij persoon B. Persoon A heeft een vermeende persoonlijkheidsstoornis en wordt zielig bevonden. Hij krijgt strafvermindering en hem wordt tijdens zijn TBS-verlof de kans om te vluchten. Persoon A is vrij, persoon B zit met de shit.

Ok, dat is duidelijk, ik ben geen voorstander van moord maar ik zal wachten op de dag dat jij geclassificeerd wordt als geestesziek, door iemand.

maar jij denkt dus dat het uitzwijzen van 1 etnische groep en moord toepassen als strafmaatregel helpt tegen de verharding die voortkomt uit het cultuurmaatschappelijk probleem als aangekaart in o.a. fitna?

Laatst gewijzigd op 05-04-2008 om 12:41.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2008, 14:59
De Veroorzaker
Citaat:
Jij staat voor een groot aantal dingen waarvan wij als maatschappij en als wereld in de 40'er jaren hebben gezegd; Dat nóóit meer, de afgelopen 7 jaar waren te walgelijk voor woorden, etc. Dus ik zou zeggen; Begin bij jezelf en maak er een eind aan vóórdat je veroordeeld wordt voor kaalkopjesgedrag.

Daarnaast is het uiteraard een fabeltje dat de doodstraf goedkoper zou zijn dan levenslang. In de VS worden maandelijks mensen vrijgesproken die in 'death-row' gevangenissen zitten. Totdat je dus een 100% sluitend systeem hebt, kan je niet over iemand anders zijn of haar leven gaan beslissen.
" Het jurysysteem is stom omdat mensen onterecht veroordeeld worden"

" De doodstraf is stom omdat onterecht veroordeelde vermoord kunnen worden"

wij hebben geen jurysysteem.
Oud 05-04-2008, 15:01
Verwijderd
Citaat:
" Het jurysysteem is stom omdat mensen onterecht veroordeeld worden"

" De doodstraf is stom omdat onterecht veroordeelde vermoord kunnen worden"

wij hebben geen jurysysteem.
Rechters zijn ook niet onfeilbaar.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2008, 15:03
De Veroorzaker
Citaat:
Rechters zijn ook niet onfeilbaar.
Wat wel?

Ik denk eigenlijk dat ik liever onterecht een kogel heb dan 20 jaar in de gevangenis zit.
Oud 05-04-2008, 15:06
Verwijderd
Citaat:
Wat wel?

Ik denk eigenlijk dat ik liever onterecht een kogel heb dan 20 jaar in de gevangenis zit.
Nou, ik denk dat die knakker van de Schiedammer parkmoord wel blij is dat hij geen kogel heeft gekregen.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2008, 15:28
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Vandaar dat niemand er erg rouwig om zal zijn als een langgestrafte zichzelf van het leven berooft.
Oud 05-04-2008, 19:00
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Da's geen bron. Bovendien zie ik die bron heel handig heen en weer springen tussen algemene cijfers en cijfers van een enkele kliniek in de tekst die je kopieerde. In de regel betekend dat, dat ze cijfers proberen te manipuleren door de slechtste data te selecteren.
Goh, Einstein. Het is weldegelijk een bron, het is een verzameling van allerlei krantenartikelen over TBS van de laatste jaren. Geen wonder dat er heen en weer wordt gesprongen tussen een enkele kliniek en algemene cijfers.

Citaat:
Probeer echte bronnen
Goh, een van die duizend bronnen die erover zijn presenteren jouw mening, dus daarom hebben ze de wijsheid in pacht.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2008, 19:09
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
door in grotere groepen een actievere aanwezigheid te vormen, waardoor ze niet meer simpelweg tegenover een overmacht staan, betere uitrusting en training in urban combat zou wellicht ook helpen.
En wat wil je dan dat ze doen? Iedereen oppakken?

Citaat:
onbereikbaar
Wat een term. Heb je wel gelezen?

Citaat:
weblog ondersteunt je cijfers inderdaad; maar nogmaal ik meen niet dat deze groep van 1500 enorm zieke geesten het grootste geweldsprobleem in nederland vormen.
Heb je helemaal gelijk in. Maar ze vormen een geweldsprobleem, daar gaat het om. Als ik ergens een begin zou moeten maken om de geweldsproblemen op te lossen, zou ik ook niet bij de TBS-kliniek beginnen.

Citaat:
dat er fouten worden gemaakt in de tbs en het systeem niet waterdicht is is bekent, toch is het de meest efficiente manier om die mensen onder controle te houden, belgië kent andere verhoudingen en is dus niet in direct verband met nederland te vergelijken.
België neemt een voorbeeld aan Nederland, dat zei ik. Ik zeg niet dat het exact hetzelfde is. Maar ik kan me niet voorstellen dat er grote verschillen zijn.

Citaat:
onderscheid tussen: herhaling en geregistreerde delicten en erstige geweldsdelicten?
dus 3 valt volgens jou niet grotendeels onder 2 en 1?
Onder geregistreerde delicten worden alle delicten verstaan: diefstal, een vechtpartij, ontbrekende fietsverlichting, afvaldumpen. Ernstige geweldsdelicten behoeft geen nadere uitleg.

Citaat:
Ok, dat is duidelijk, ik ben geen voorstander van moord maar ik zal wachten op de dag dat jij geclassificeerd wordt als geestesziek, door iemand.
Door linksen word ik dat vast al.

Citaat:
maar jij denkt dus dat het uitzwijzen van 1 etnische groep en moord toepassen als strafmaatregel helpt tegen de verharding die voortkomt uit het cultuurmaatschappelijk probleem als aangekaart in o.a. fitna?
Wat is "uitzwijzen?"

Nee, als wezen op zich zijn mensen gelijk, dus krijgen ze ook gelijke straffen voor gelijke delicten. Fitna heeft hier dus helemaal niets mee te maken. Ikzelf als rechtsert vond het zelfs een slechte film. Maar die muziek van Edvard Grieg was wel mooi, vond je niet?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2008, 19:25
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Goh, Einstein. Het is weldegelijk een bron, het is een verzameling van allerlei krantenartikelen over TBS van de laatste jaren.
Dat is niet te verifiëren. Voor zover we kunnen controleren hier op het forum citeer jij de weblog van een stereotype mafkees die voorstander is van de doodstraf voor alle moordenaars en allochtone misdadigers, en vind dat TBS een verzorgingshuis is. (om maar wat stereotypen over de mensen die standaard roepen dat straffen zwaarder moeten op te stapelen)
Citaat:
Goh, een van die duizend bronnen die erover zijn presenteren jouw mening, dus daarom hebben ze de wijsheid in pacht.
Geen bron onderschrijft mijn mening expliciet. Mijn gelijk is simpelweg te distilleren uit de cijfers zelf.

Laatst gewijzigd op 05-04-2008 om 19:43.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2008, 19:31
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Dat is niet te verifiëren.
Via google kan je zoeken naar de desbetreffende artikelen.

Citaat:
Voor zover we kunnen controleren hier op het forum citeer jij de weblog van een stereotype mafkees die voorstander is van de doodstraf voor alle moordenaars en allochtone misdadigers, en vind dat TBS een verzorgingshuis is. (om maar wat stereotypen over de mensen die standaard roepen dat straffen zwaarder moeten op te stapelen)
Slaat dus weer nergens op...

Citaat:
Geen bron onderschrijft mijn mening expliciter. Mijn gelijk is simpelweg te distilleren uit de cijfers zelf.
Arrogantie als schild. Je hebt ongelijk.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2008, 11:15
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Nou, ik denk dat die knakker van de Schiedammer parkmoord wel blij is dat hij geen kogel heeft gekregen.
Of wat te denken van de vorige week vrijgelaten Lucia
Oud 06-04-2008, 11:20
arPos
arPos is offline
Citaat:
En wat wil je dan dat ze doen? Iedereen oppakken?
niet eenieder slechts de ankers in de criminele netwerken/wijken, gelukkig is het klpd goed op de hoogte van strafbladen en wie wat voorstelt in het wereldje

voorbeeldje, gisteren zit in in de auto in sliedrecht, waar we willen parkeren maar verhinderd worden door 2 man, deze dronken en gedrogeerde heren vielen zonder aanleiding aan, en probeerde onze bestuder uit de auto te trekken, een telefoontje naar de plaarselijke politie leverde een: ja meneer dat kunt u wel leuk vertellen maar het is onzin op.

ik wil de overheid graag aan de slogan: meer blauw op straat houden ja.

Citaat:
Wat een term. Heb je wel gelezen?
een website uit jouw bron.txt die niet bereikbaar is, is dus niet te lezen maar ik kan het wel ff voor je overtikken:

Error 404

Citaat:
Heb je helemaal gelijk in. Maar ze vormen een geweldsprobleem, daar gaat het om. Als ik ergens een begin zou moeten maken om de geweldsproblemen op te lossen, zou ik ook niet bij de TBS-kliniek beginnen.
in mijn ogen een onoplosbaar geweldsprobleem dat we altijd gekent hebben en altijd zullen kennen, ik neem aan dat iedereen concrete verbeteringen in de TBS als wenselijk ziet, maar dat de tbs op zich de beste oplossing is.

Citaat:
België neemt een voorbeeld aan Nederland, dat zei ik. Ik zeg niet dat het exact hetzelfde is. Maar ik kan me niet voorstellen dat er grote verschillen zijn.
Belgie kent andere cultuur-maatschappelijke verhoudingen, het is derhalve dus niet met nederland te vergelijken, wil je dit toch doen dan merk je dat je tegen dezelfde restricties oploopt i.v.m. o.a. de grondwet, maar even terzijde

Citaat:
Onder geregistreerde delicten worden alle delicten verstaan: diefstal, een vechtpartij, ontbrekende fietsverlichting, afvaldumpen. Ernstige geweldsdelicten behoeft geen nadere uitleg.
ok, ik vond het een wat verwarrend onderscheid, ik stel dan ook voor ons alsnog te beperken met het onderscheid: Beroepscriminaliteit, oppurtunistische criminaliteit en dwangmatige criminaliteit.

Citaat:
Door linksen word ik dat vast al.
jij neemt niet aan dat mensen niet perse een politieke tunnelvisie hoeven te hebben, maar ook hun politieke keuze kunnen maken op ervaringen in het verleden en prognoses van de toekomst, in samengang met hun persoonlijke ervaringen/media/omgeving
en dus niet per defenitie links dan wel rechts hoeven te zijn.

Citaat:
Wat is "uitzwijzen?"
waarschijnlijk een niet bestaand synoniem voor de grens overzetten.

Citaat:
Nee, als wezen op zich zijn mensen gelijk, dus krijgen ze ook gelijke straffen voor gelijke delicten. Fitna heeft hier dus helemaal niets mee te maken. Ikzelf als rechtsert vond het zelfs een slechte film. Maar die muziek van Edvard Grieg was wel mooi, vond je niet?
dus ook jij ziet criminaliteit en de straffen die daarop toegepast worden los van de levensovertuiging van mensen.

feit dat je dus (zo veel) mogelijk allochtonen eruit wil sturen (wat ik nog steeds een raar standpunt vind in een land dat ontstaan is dankzij immigratie) heeft dus feitelijk niets te maken met het geweld.
maar simpelweg met persoonlijke angst voor de islam?
Oud 06-04-2008, 16:59
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
niet eenieder slechts de ankers in de criminele netwerken/wijken, gelukkig is het klpd goed op de hoogte van strafbladen en wie wat voorstelt in het wereldje

voorbeeldje, gisteren zit in in de auto in sliedrecht, waar we willen parkeren maar verhinderd worden door 2 man, deze dronken en gedrogeerde heren vielen zonder aanleiding aan, en probeerde onze bestuder uit de auto te trekken, een telefoontje naar de plaarselijke politie leverde een: ja meneer dat kunt u wel leuk vertellen maar het is onzin op.

ik wil de overheid graag aan de slogan: meer blauw op straat houden ja.
Dat is lullig, hoe heb je het opgelost? Maar goed, je hebt gelijk, minder papierwerk, meer veldwerk. Ik denk dat dat ook de beste oplossing is. En betere training in agressie-repressie, want daar heeft zo'n beetje iedereen last van.

Citaat:
een website uit jouw bron.txt die niet bereikbaar is, is dus niet te lezen maar ik kan het wel ff voor je overtikken:

Error 404
Daar moet ik maar eens naar kijken, ik heb de hele dag geklust dus ik ben moe. Bij mij werkte ie iig wel.

[quote]in mijn ogen een onoplosbaar geweldsprobleem dat we altijd gekent hebben en altijd zullen kennen, ik neem aan dat iedereen concrete verbeteringen in de TBS als wenselijk ziet, maar dat de tbs op zich de beste oplossing is.[quote]

IMO te duur, ik vind iedereen die door zijn eigen domme schuld dagelijks meer kost dan dat ik verdien, helemaal niets.

Citaat:
Belgie kent andere cultuur-maatschappelijke verhoudingen, het is derhalve dus niet met nederland te vergelijken, wil je dit toch doen dan merk je dat je tegen dezelfde restricties oploopt i.v.m. o.a. de grondwet, maar even terzijde
Toen er enkele maanden geleden druk gespeculeerd werd over een hypothetische annexatie van Vlaanderen, heb ik die discussie ook weleens gevoerd, met Vlamingen en Nederlanders. Eindconclusie was dat we zo'n beetje hetzelfde waren, inclusief onze regels en wetten.

Citaat:
ok, ik vond het een wat verwarrend onderscheid, ik stel dan ook voor ons alsnog te beperken met het onderscheid: Beroepscriminaliteit, oppurtunistische criminaliteit en dwangmatige criminaliteit.
Te vaag. Ik kan me niet voorstellen dat iemand deze termen ooit zou willen gebruiken. Hoe wil je bijvoorbeeld "dwangmatige criminaliteit" omschrijven en kunnen toepassen?

Citaat:
jij neemt niet aan dat mensen niet perse een politieke tunnelvisie hoeven te hebben, maar ook hun politieke keuze kunnen maken op ervaringen in het verleden en prognoses van de toekomst, in samengang met hun persoonlijke ervaringen/media/omgeving
en dus niet per defenitie links dan wel rechts hoeven te zijn.
Jij wil dus met één grammaticaal weerzinwekkende zin vertellen wat ik wel of niet aanneem? Ik kan je vertellen dat je het niet bij het rechte eind hebt.

Citaat:
dus ook jij ziet criminaliteit en de straffen die daarop toegepast worden los van de levensovertuiging van mensen.
Juist, criminelen zijn criminelen. Hoewel allochtonen, en dan voornamelijk Antillianen en Marokkanen, overmatig veel met politie en justitie in aanraking komen. Maar of die mensen een geloofsovertuiging hebben...de meesten niet denk ik.

Citaat:
feit dat je dus (zo veel) mogelijk allochtonen eruit wil sturen (wat ik nog steeds een raar standpunt vind in een land dat ontstaan is dankzij immigratie) heeft dus feitelijk niets te maken met het geweld.
maar simpelweg met persoonlijke angst voor de islam?
Je mist mijn punt, het ging om de geloofsovertuiging van die mensen. Die Antilliaantjes en Marokkaantjes die maar niet willen beteren hangen vaak helemaal geen geloof aan. Marokkanen zijn dan wel weer solidair met de Islam omdat hun ouders gelovig zijn, maar dat terzijde.

Immigranten hebben dit land niet gemaakt, anders pleeg je even een flink verraad. Misschien hebben wíj die immigranten wel gemaakt. We hebben ze uit hun woestijn gehaald, onderdak gegeven, een kabeltelevisie, een schotelantenne, uitkeringen, fatsoenlijk vreten, werk (voor sommigen) en een AOW. De Nederlanders die na de oorlog dit land hebben opgebouwd, mochten lekker opzouten naar Canada van de overheid. Een paar jaar later bleken die mensen "toch wel weer nodig", dus haalden ze maar wat volk uit Noord-Afrika. Stomme, stomme fout, hun uitwerpselen vormen nu het grootste probleem van het land.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2008, 21:20
De Veroorzaker
Citaat:

Misschien had die met het vooruitzicht van een kogel geen valse bekentenis afgelegd
Oud 06-04-2008, 21:53
arPos
arPos is offline
Citaat:
Dat is lullig, hoe heb je het opgelost? Maar goed, je hebt gelijk, minder papierwerk, meer veldwerk. Ik denk dat dat ook de beste oplossing is. En betere training in agressie-repressie, want daar heeft zo'n beetje iedereen last van.
ik heb al eerder in dit topic laten weten dat het geen oplossing maar een bestrijdingsmiddel is en dat criminaliteit helaas iets van alle tijden is.

Citaat:
IMO te duur, ik vind iedereen die door zijn eigen domme schuld dagelijks meer kost dan dat ik verdien, helemaal niets.
zoals T_ID al terrecht opmerkte zijn de kosten van een doodvonnis vaak hoger dan de kosten van een maximale straf, verder heeft een absolute meerderheid van de nederlandse bevolking besloten dan 1 onschuldige dood meer kost dan 10 tbsers

Citaat:
Toen er enkele maanden geleden druk gespeculeerd werd over een hypothetische annexatie van Vlaanderen, heb ik die discussie ook weleens gevoerd, met Vlamingen en Nederlanders. Eindconclusie was dat we zo'n beetje hetzelfde waren, inclusief onze regels en wetten.
juist Vlamingen (en dan vooral de extreem rechtse maar d.t.)
vlamingen is niet belgië

Citaat:
Te vaag. Ik kan me niet voorstellen dat iemand deze termen ooit zou willen gebruiken. Hoe wil je bijvoorbeeld "dwangmatige criminaliteit" omschrijven en kunnen toepassen?
Opzoeken: dwangmatig gedrag

1. dwangmatig gedrag
Synoniem: dwanghandelingen
Uitleg: gedrag dat iemand tegen zijn wil vertoont, gedwongen door het eigen innerlijk, vaak door een stoornis of aandoening
Meer algemene term: gedrag
Zie ook: dwangneurosen, dwangstoornissen, probleemgedrag
Rubriek: S14.4 gedrag
Gevonden op http://www.thesauruszorgenwelzijn.nl/dwa

toepassing zoals heden door de bevoegde professionals.

er zijn nog wel wat verbeterpuntjes hoor, ideeën zijn welkom.

Citaat:
Jij wil dus met één grammaticaal weerzinwekkende zin vertellen wat ik wel of niet aanneem? Ik kan je vertellen dat je het niet bij het rechte eind hebt.
ik vroeg het me hardop af, maar je reactie valt me mee.

Citaat:
Juist, criminelen zijn criminelen. Hoewel allochtonen, en dan voornamelijk Antillianen en Marokkanen, overmatig veel met politie en justitie in aanraking komen. Maar of die mensen een geloofsovertuiging hebben...de meesten niet denk ik.

Je mist mijn punt, het ging om de geloofsovertuiging van die mensen. Die Antilliaantjes en Marokkaantjes die maar niet willen beteren hangen vaak helemaal geen geloof aan. Marokkanen zijn dan wel weer solidair met de Islam omdat hun ouders gelovig zijn, maar dat terzijde.
solidair met de islam als excuus vind ik niet tellen als een goed gelovige

maar goed ik vind dat je voor een groot deel gelijk hebt, in de voorbijgaande jaren ben ik meer en meer opgeschoven naar harde maatregelen.
zoals ik al eerder door liet schemeren ben ik voor vergaande immigratiebeperking, de immigranten die we wel willen toestaan (bv polen) slechts een werkvergunning met bepaalde tijd verschaffen.
en bepaalde groepen waar juridisch/politiek mogelijk terugsturen, dit tesamen met een afname aan uitgave aan giften aan bepaalde landen.

probleem met die marrokaantjes antiliaantjes maar ook nederlanders (bv. hooligans) is dat ze zich bewust zijn van hun crimineel gedrag en ik met jou meen dat die criminaliteit los staat van het cultuur maatschappelijk debat omtrent fitna.

het feit dat allochtone criminelen relatief vaak met de politie in aanraking komen wijt ik aan het feit dat ze hechte gemeenschappen vormen (hechter dan de nederlandse bv.) en ook aan het feit dat ze (beide groepen) aanzienelijk minder herseninhoud hebben dan de gemiddelde nederlander.
ook denk ik dat die 2 groepen relatief vaak voor kleine bedragen misdrijven plegen terwijl blanken over het algemeen (juist ivm. werk en prive) eerder voor grote bedragen eens in de zoveel tijd gaan.

kijk, ik woon iets ten westen van het centrum rotterdam, met een geschiedenis in wijken die voorkomen op de lijst van probleemwijken:
Rotterdam Oud West (heden)
Wielwijk/Crabbehof
en daarvoor:
Citaat:
Krispijn is een echte volksbuurt en vooal het zuidelijk deel is bewoond door mensen met lage inkomens. Hier staan ook de sociale huurwoningen van de woningcorporaties. Vanwege een aantal problemen (slechte kwaliteit woningen en woomgeving, sociale problemen, werkloosheid, overlast, criminaliteit) startten gemeente en woningcorporaties het project Oud Krispijn Vernieuwt (2000 - 2013)
overigens een mooi voorbeeld van hoe investeringen een wijk mooier kunnen maken, echter in dordrecht heeft het probleem zich verplaatst, eerst was het krispijn nu crabbenhof.

dus als er een studerende werkende blanke last zou moeten hebben van deze zgn. problemen, dan zou ik toch aardig in dat profiel passen, maar ik heb er niet in grote mate last van, daarom vroeg ik me af waarom jij wel.

Citaat:
Immigranten hebben dit land niet gemaakt, anders pleeg je even een flink verraad. Misschien hebben wíj die immigranten wel gemaakt. We hebben ze uit hun woestijn gehaald, onderdak gegeven, een kabeltelevisie, een schotelantenne, uitkeringen, fatsoenlijk vreten, werk (voor sommigen) en een AOW. De Nederlanders die na de oorlog dit land hebben opgebouwd, mochten lekker opzouten naar Canada van de overheid. Een paar jaar later bleken die mensen "toch wel weer nodig", dus haalden ze maar wat volk uit Noord-Afrika. Stomme, stomme fout, hun uitwerpselen vormen nu het grootste probleem van het land.
ahum:
Spoiler
Oud 07-04-2008, 10:38
Gatara
Gatara is offline
Uitlatingen Wilders zijn toelaatbaar
Uitgegeven: 7 april 2008 11:00
Laatst gewijzigd: 7 april 2008 11:24

DEN HAAG - Geert Wilders roept, ofschoon hij zich soms provocerend uitlaat, niet op tot haat of geweld tegen moslims. Dat oordeelde de kortgedingrechter in Den Haag maandag. "Een parlementariër moet zijn standpunt naar voren kunnen brengen", besliste de rechtbank in een kort geding.

De Nederlandse Islamitische Federatie (NIF) had de zaak aangespannen. De organisatie eiste dat de uitspraken van de PVV-voorman juist aan banden zou worden gelegd. De rechtbank acht de uitlatingen van de politicus niet onrechtmatig. "Het recht op vrijheid van meningsuiting van Wilders geeft hier de doorslag."

Barbaar

De NIF wilde weten of Wilders de wet heeft overtreden toen hij de islam en de Koran in het openbaar in verband bracht met het fascisme. Ook vroeg zij de voorzieningenrechter zich uit te spreken over de uitspraak van de politicus dat de profeet Mohammed een barbaar zou zijn geweest.

Wilders hoeft niet te rectificeren. Een rectificatie zou volgens de rechtbank gelijk staan aan een gedwongen spijtbetuiging en daarmee op gespannen voet staan met de vrijheid van meningsuiting. "Spijt kan niet met een vonnis worden afgedwongen", aldus de uitspraak.

Deskundige

Aanvankelijk had de NIF het geding aangespannen om voor elkaar te krijgen dat een onafhankelijke deskundige de film Fitna vóór de première kon bekijken. Doordat de film de avond tevoren al op internet was verschenen, was dat niet meer aan de orde.
http://www.nu.nl/news/1514320/15/Uit...elaatbaar.html
Oud 07-04-2008, 10:54
T_ID
T_ID is offline
Wat ideaal zou zijn, is als het NIF veroordeeld werd voor minachting van de rechtbank, en een boete moet voldoen die gelijk staat aan alle kosten die Wilders en de staat hebben gemaakt.. De tijd van rechters is te besteden aan veel betere dingen dan dergelijke op voorhand futiele procedures.
Oud 07-04-2008, 12:42
Joostje
Joostje is offline
Een overwinning voor het vrije woord!
Oud 07-04-2008, 13:54
arPos
arPos is offline
uiteraard.
Oud 07-04-2008, 19:38
Gatara
Gatara is offline
ik weet niet of ik moet rollogen of schaterlachen:

Iran studies severing economic ties with Netherlands over blasphemous movie
Tehran, April 6, IRNA

Majlis National Security and Foreign Policy Commission Rapporteur Kazem Jalali said on Sunday that the commission has sent a letter to the ministers of commerce and of economic affairs and finance urging them to provide the Majlis with a report on the current state of economic relations between Iran and the Netherlands.

The letters were sent to the relative ministries following proposal by Majlis speaker on severing economic ties with countries insulting Islamic sanctities, he said.

The letter strongly condemned such actions and called for serious measures to deal with Islamophobia, Jalali said.

All divine religions should be respected, he underlined.

It is quite natural that the Zionists have masterminded the plot and since they have suffered a crushing defeat in Palestine and Lebanon they seek to insult Islamic sanctities, he stressed.

Foreign Minister Manouchehr Mottaki, who also attended the meeting, briefed the commission on his ministry's actions to this end, he pointed out.

Majlis Speaker Gholam-Ali Haddad-Adel on Sunday urged Muslim countries to boycott products from any country involved in blasphemy against Islam.

Several Islamic countries have strongly condemned a Dutch film insulting Prophet Muhammad (PBUH) and the Holy Qur'an.

The film, made by a far-right Dutch MP, sets verses from the holy Quran against a background of violent images from terror attacks.

Called 'Fitna', the film also features one of the Danish cartoons whose publication sparked violent protests in several countries two years ago.

Iran called the film heinous, blasphemous and anti-Islamic and appealed to European governments to block further distribution.

United Nations Secretary General Ban Ki-moon also condemned the film, calling it 'offensively anti-Islamic' while urging calm.
http://www2.irna.ir/en/news/view/men...1981200151.htm
Oud 07-04-2008, 19:41
Verwijderd
Die zionisten toch!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2008, 20:15
Mobius
Mobius is offline
Misschien hebben we hier in het westen wel een hekel aan barbaren, zou zomaar kunnen.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2008, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Misschien hebben we hier in het westen wel een hekel aan barbaren, zou zomaar kunnen.
Ironie.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2008, 22:32
Gatara
Gatara is offline
waarom staat er eigenlijk qur'an en niet quran?
Reageren

Regels voor berichten