Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Kwakzalvers zijn degenen die verdachten onderzoeken op bepaalde "oneffenheden". Dit wordt uiteindelijk in het vonnis meegenomen. Ik vraag me af waarom je iets anders beweert. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
2. Omdat deze "kwakzalvers" zich baseren op wetenschappelijk onderzoek. Onder kwakzalvers wordt normaliter verstaan mensen die zich niet baseren op wetenschappelijk onderzoek en wel beweren een expert op het gebied te zijn.
||
Citaat:
liever gestoorde moordenaars die tbs aan hun broek hebben hangen en in behandeling staan dan moordenaars zonder berouw die zonder kleerscheuren na 10 jaar vrijkomen. vind ik dan. verder moet je niet vergeten dat iedere situatie anders is (zelfverdediging, schizofrenie dader, etcetera)
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik zeg nee, de kogel voor ze. |
![]() |
||
Citaat:
nee eigenlijk is dat de moeite niet waard, echter kan ik me een aantal zaken bedenken waarbij achteraf bleek dat de voorgenomen dader niet de juiste was, waar je dus in het geval van doodstraf een onschuldig mens vermoord, dat feit staat boven de kosten. overigens snap ik je stellingname niet zo mede doordat zelfs belangrijke staten in de vs. meer en meer executies uitstellen tot nader orde en minder doodstraffen uitspreken.
||
Citaat:
Spoiler
|
Bedankt, maar ik lees er de specifieke onderdelen van die versobering niet in terug. Je zegt dat politie gerichter moet werken maar kan je ook voorbeelden noemen? Ik vind het het vaagste wat ik vandaag gelezen heb. Er staan dingen die jij, ik, iedereen allang wisten, maar een oplossing kan ik er niet uithalen.
Vooralsnog blijf ik bij mijn kogelmethode. |
![]() |
||
Citaat:
Vandaar dat het beeld dat veel mensen hebben van lichte straffen niet klopt. Als een narcistische moordenaar drie jaar plus TBS krijgt vinden sommige mensen dat een lichte straf, maar als hij niet aantoond dat narcistische afgeleerd te zijn, dan komt het neer op levenslang vastzitten.
||
Citaat:
Hier en hier nog wat over recidivisme. Laatst gewijzigd op 04-04-2008 om 23:26. |
![]() |
||
Citaat:
||||
Citaat:
qua strafmaat is dat lastig te bepalen ik zou voor verscheidene geweldsdelicten de stramaat opschroefen naar max 10 a 12 jaar, rekening houdend met het feit dat een maximale straf vrijwel nooit word opgelegd, nu krijg je voor een zware mishandeling 150-200 werkstraf en in sommige gevallen een geldboete. met effectiever inzetten kan ik ook wel een paar concrete voorbeelden benoemen; op het moment zitten er te veel agenten binnen en is de adminitratie te complex deze lieden zouden in de wijken actief moeten zijn in groepen van ten minste 3, ook moet de nadruk liggen op het bewaken van de orde op pleinen en risicobuurten, het actief bestrijden van geweld en een algemeen gevoel van veiligheid creëeren Citaat:
Citaat:
je eerste bron is belgisch en onbereikbaar en de 2e had door mijn broertje gemaakt kunnen worden, waar wil je de grens precies leggen? bij door rood lopen? wilplassen? een vechtpartij? of ben je gewoon voorstander van het afmaken van geesteszieken?
Laatst gewijzigd op 05-04-2008 om 01:09. |
![]() |
|||||||
Citaat:
Citaat:
Ook interessant: Citaat:
Citaat:
Citaat:
En in mijn laatstgebruikte bron in deze post wordt onderscheid gemaakt tussen recidivisme in geregistreerde delicten, en ernstige (gewelds)delicten. Citaat:
Ja, maak bepaalde ernstig geesteszieke mensen af, ze zijn niet van nut voor deze maatschappij, ze zijn enkel goed om het begrotingsoverschot (dat we niet hebben) te relativeren. |
![]() |
|
De enige manier om de doodstraf werkelijk goedkoper te maken als gevangenisstraf is om het 'op z'n Chinees' te doen; (schijn)proces en gelijk diezelfde dag nog een kogel door de kop. Het lijkt mij sterk dat we als samenleving die richting op willen. Als je het goed wilt aanpakken kost de doodstraf net zo veel, of vaak veel meer, als een gewone celstraf. En je blijft natuurlijk met een onacceptabele margin of error zitten.
Verder wat Gatara zegt.. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast is het uiteraard een fabeltje dat de doodstraf goedkoper zou zijn dan levenslang. In de VS worden maandelijks mensen vrijgesproken die in 'death-row' gevangenissen zitten. Totdat je dus een 100% sluitend systeem hebt, kan je niet over iemand anders zijn of haar leven gaan beslissen. |
![]() |
||
Citaat:
Probeer echte bronnen: http://www.volkskrant.nl/binnenland/...n_in_herhaling "Wartna benadrukt dat niet de conclusie mag worden getrokken dat de tbs-maatregel niet werkt. ‘We kijken alleen naar uitstroomcijfers; we meten niet hoe effectief behandeling is.’" En percentages kunnen bedreigelijk zijn: "Er zijn op dit moment 1350 tbs-gestelden die in een tbs-kliniek behandeling ondergaan. 250 patiënten wachten in de gevangenis op plaatsing in een tbs-kliniek. 600 tbs-gestelden hebben een ter beschikking stelling onder voorwaarden, wat betekent dat zij buiten de tbs-kliniek behandeld worden of in het kader van hun behandeling op proefverlof zijn. Uiteraard moet het aantal recidives worden geminimaliseerd. Een recidivecijfer van 0 is echter niet reëel. Van de totale tbs-populatie over 2000-2005 (ca. 2200 personen) zijn 15 personen veroordeeld voor een delict tijdens de behandeling. Dit heeft vooralsnog geleid tot 6 onherroepelijke veroordelingen. Op basis van gegevens over 1994-1998 is bekend dat 80% van de tbs-ers na beëindiging van de maatregel niet recidiveert, althans niet in dezelfde ernstige mate als bij het delict dat aanleiding was voor de maatregel. Deze cijfers zijn vergelijkbaar met Canada, het enige andere land dat recidivecijfers publiceert. In deze cijfers zijn de effecten van de recente introductie van risicotaxatiemethoden nog niet zichtbaar. Ernstige recidives vonden 25 jaar geleden bij ex-gedetineerden en tbs-gestelden vrijwel even vaak plaats. Bij tbs-gestelden is dit aantal ondertussen met de helft verminderd. Delinquenten die alleen gevangenisstraf krijgen recidiveren twee keer vaker dan patiënten met eenzelfde mate van delictgevaarlijkheid die een tbs-maatregel opgelegd krijgen (tweederde respectievelijk eenderde van de gevallen)." http://www.ggd.nl/ggdnl/uploaddb/dow...120&VolgNr=217 Wat je overigens vergat te citeren uit het document van de VVD, was dat ze betoogden voor een soortemet parole board, zodat de rechter niet meer oordeelt over vrijlating. Zoals het nu is gaat de rechter namelijk nog wel eens in tegen de mening van de behandelende artsen. Welk percentage van de met ernstige misdrijven recidiverende TBS'ers is vrijgelaten tegen de wil van de behandelende artsen in? Juist ja...
||||||
Citaat:
onbereikbaar weblog ondersteunt je cijfers inderdaad; maar nogmaal ik meen niet dat deze groep van 1500 enorm zieke geesten het grootste geweldsprobleem in nederland vormen. downloadable. Citaat:
Citaat:
Citaat:
dus 3 valt volgens jou niet grotendeels onder 2 en 1? Citaat:
maar jij denkt dus dat het uitzwijzen van 1 etnische groep en moord toepassen als strafmaatregel helpt tegen de verharding die voortkomt uit het cultuurmaatschappelijk probleem als aangekaart in o.a. fitna?
Laatst gewijzigd op 05-04-2008 om 12:41. |
![]() |
||
Citaat:
" De doodstraf is stom omdat onterecht veroordeelde vermoord kunnen worden" ![]()
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nee, als wezen op zich zijn mensen gelijk, dus krijgen ze ook gelijke straffen voor gelijke delicten. Fitna heeft hier dus helemaal niets mee te maken. Ikzelf als rechtsert vond het zelfs een slechte film. Maar die muziek van Edvard Grieg was wel mooi, vond je niet? ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 05-04-2008 om 19:43. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||||||||
Citaat:
voorbeeldje, gisteren zit in in de auto in sliedrecht, waar we willen parkeren maar verhinderd worden door 2 man, deze dronken en gedrogeerde heren vielen zonder aanleiding aan, en probeerde onze bestuder uit de auto te trekken, een telefoontje naar de plaarselijke politie leverde een: ja meneer dat kunt u wel leuk vertellen maar het is onzin op. ik wil de overheid graag aan de slogan: meer blauw op straat houden ja. Citaat:
Error 404 Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
en dus niet per defenitie links dan wel rechts hoeven te zijn. Citaat:
Citaat:
feit dat je dus (zo veel) mogelijk allochtonen eruit wil sturen (wat ik nog steeds een raar standpunt vind in een land dat ontstaan is dankzij immigratie) heeft dus feitelijk niets te maken met het geweld. maar simpelweg met persoonlijke angst voor de islam?
||||||||
Citaat:
Citaat:
[quote]in mijn ogen een onoplosbaar geweldsprobleem dat we altijd gekent hebben en altijd zullen kennen, ik neem aan dat iedereen concrete verbeteringen in de TBS als wenselijk ziet, maar dat de tbs op zich de beste oplossing is.[quote] IMO te duur, ik vind iedereen die door zijn eigen domme schuld dagelijks meer kost dan dat ik verdien, helemaal niets. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Immigranten hebben dit land niet gemaakt, anders pleeg je even een flink verraad. Misschien hebben wíj die immigranten wel gemaakt. We hebben ze uit hun woestijn gehaald, onderdak gegeven, een kabeltelevisie, een schotelantenne, uitkeringen, fatsoenlijk vreten, werk (voor sommigen) en een AOW. De Nederlanders die na de oorlog dit land hebben opgebouwd, mochten lekker opzouten naar Canada van de overheid. Een paar jaar later bleken die mensen "toch wel weer nodig", dus haalden ze maar wat volk uit Noord-Afrika. Stomme, stomme fout, hun uitwerpselen vormen nu het grootste probleem van het land. |
![]() |
|||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
vlamingen is niet belgië Citaat:
1. dwangmatig gedrag Synoniem: dwanghandelingen Uitleg: gedrag dat iemand tegen zijn wil vertoont, gedwongen door het eigen innerlijk, vaak door een stoornis of aandoening Meer algemene term: gedrag Zie ook: dwangneurosen, dwangstoornissen, probleemgedrag Rubriek: S14.4 gedrag Gevonden op http://www.thesauruszorgenwelzijn.nl/dwa toepassing zoals heden door de bevoegde professionals. er zijn nog wel wat verbeterpuntjes hoor, ideeën zijn welkom. Citaat:
Citaat:
![]() maar goed ik vind dat je voor een groot deel gelijk hebt, in de voorbijgaande jaren ben ik meer en meer opgeschoven naar harde maatregelen. zoals ik al eerder door liet schemeren ben ik voor vergaande immigratiebeperking, de immigranten die we wel willen toestaan (bv polen) slechts een werkvergunning met bepaalde tijd verschaffen. en bepaalde groepen waar juridisch/politiek mogelijk terugsturen, dit tesamen met een afname aan uitgave aan giften aan bepaalde landen. probleem met die marrokaantjes antiliaantjes maar ook nederlanders (bv. hooligans) is dat ze zich bewust zijn van hun crimineel gedrag en ik met jou meen dat die criminaliteit los staat van het cultuur maatschappelijk debat omtrent fitna. het feit dat allochtone criminelen relatief vaak met de politie in aanraking komen wijt ik aan het feit dat ze hechte gemeenschappen vormen (hechter dan de nederlandse bv.) en ook aan het feit dat ze (beide groepen) aanzienelijk minder herseninhoud hebben dan de gemiddelde nederlander. ook denk ik dat die 2 groepen relatief vaak voor kleine bedragen misdrijven plegen terwijl blanken over het algemeen (juist ivm. werk en prive) eerder voor grote bedragen eens in de zoveel tijd gaan. kijk, ik woon iets ten westen van het centrum rotterdam, met een geschiedenis in wijken die voorkomen op de lijst van probleemwijken: Rotterdam Oud West (heden) Wielwijk/Crabbehof en daarvoor: Citaat:
dus als er een studerende werkende blanke last zou moeten hebben van deze zgn. problemen, dan zou ik toch aardig in dat profiel passen, maar ik heb er niet in grote mate last van, daarom vroeg ik me af waarom jij wel. Citaat:
Spoiler
|
Uitlatingen Wilders zijn toelaatbaar
Uitgegeven: 7 april 2008 11:00 Laatst gewijzigd: 7 april 2008 11:24 DEN HAAG - Geert Wilders roept, ofschoon hij zich soms provocerend uitlaat, niet op tot haat of geweld tegen moslims. Dat oordeelde de kortgedingrechter in Den Haag maandag. "Een parlementariër moet zijn standpunt naar voren kunnen brengen", besliste de rechtbank in een kort geding. De Nederlandse Islamitische Federatie (NIF) had de zaak aangespannen. De organisatie eiste dat de uitspraken van de PVV-voorman juist aan banden zou worden gelegd. De rechtbank acht de uitlatingen van de politicus niet onrechtmatig. "Het recht op vrijheid van meningsuiting van Wilders geeft hier de doorslag." Barbaar De NIF wilde weten of Wilders de wet heeft overtreden toen hij de islam en de Koran in het openbaar in verband bracht met het fascisme. Ook vroeg zij de voorzieningenrechter zich uit te spreken over de uitspraak van de politicus dat de profeet Mohammed een barbaar zou zijn geweest. Wilders hoeft niet te rectificeren. Een rectificatie zou volgens de rechtbank gelijk staan aan een gedwongen spijtbetuiging en daarmee op gespannen voet staan met de vrijheid van meningsuiting. "Spijt kan niet met een vonnis worden afgedwongen", aldus de uitspraak. Deskundige Aanvankelijk had de NIF het geding aangespannen om voor elkaar te krijgen dat een onafhankelijke deskundige de film Fitna vóór de première kon bekijken. Doordat de film de avond tevoren al op internet was verschenen, was dat niet meer aan de orde. http://www.nu.nl/news/1514320/15/Uit...elaatbaar.html
|
Wat ideaal zou zijn, is als het NIF veroordeeld werd voor minachting van de rechtbank, en een boete moet voldoen die gelijk staat aan alle kosten die Wilders en de staat hebben gemaakt.. De tijd van rechters is te besteden aan veel betere dingen dan dergelijke op voorhand futiele procedures.
|
ik weet niet of ik moet rollogen of schaterlachen:
Iran studies severing economic ties with Netherlands over blasphemous movie Tehran, April 6, IRNA Majlis National Security and Foreign Policy Commission Rapporteur Kazem Jalali said on Sunday that the commission has sent a letter to the ministers of commerce and of economic affairs and finance urging them to provide the Majlis with a report on the current state of economic relations between Iran and the Netherlands. The letters were sent to the relative ministries following proposal by Majlis speaker on severing economic ties with countries insulting Islamic sanctities, he said. The letter strongly condemned such actions and called for serious measures to deal with Islamophobia, Jalali said. All divine religions should be respected, he underlined. It is quite natural that the Zionists have masterminded the plot and since they have suffered a crushing defeat in Palestine and Lebanon they seek to insult Islamic sanctities, he stressed. Foreign Minister Manouchehr Mottaki, who also attended the meeting, briefed the commission on his ministry's actions to this end, he pointed out. Majlis Speaker Gholam-Ali Haddad-Adel on Sunday urged Muslim countries to boycott products from any country involved in blasphemy against Islam. Several Islamic countries have strongly condemned a Dutch film insulting Prophet Muhammad (PBUH) and the Holy Qur'an. The film, made by a far-right Dutch MP, sets verses from the holy Quran against a background of violent images from terror attacks. Called 'Fitna', the film also features one of the Danish cartoons whose publication sparked violent protests in several countries two years ago. Iran called the film heinous, blasphemous and anti-Islamic and appealed to European governments to block further distribution. United Nations Secretary General Ban Ki-moon also condemned the film, calling it 'offensively anti-Islamic' while urging calm. http://www2.irna.ir/en/news/view/men...1981200151.htm
|
|