Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2008, 20:52
Verwijderd
Ik ben er bijna weer vanaf, de berken zijn bijna klaar
Met citaat reageren
Oud 10-05-2008, 23:45
Balance
Balance is offline
Bij mij begint het nu net. M'n neus jeukt als een gek. Bloedirritant.
Oud 23-05-2008, 09:03
*amélie*
*amélie* is offline
Toch maar even terug naar de huisarts gegaan, want de klachten werden alleen maar erger. Moet me nu laten onderzoeken op astma en allergien Ik heb ook een nieuwe neusspray en pillen gehad. Telfast, iemand ervaring mee?
Oud 23-05-2008, 13:38
pino123
pino123 is offline
ik gebruik telfast al jaren. Helpt bij mij wel, maar je blijft toch last houden van klachten

maar dat komt misschien omdat ik een soort tolerantie of zoiets heb opgebouwd.

Laatst gewijzigd op 23-05-2008 om 14:10.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 13:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik had woensdag volgens mij ineens echt gigantisch last. Heel erg jeukende ogen, net of er zand in zat en ik bleef maar niezen. Ik slik Aerius maar dat werkt ook niet helemaal optimaal. Nadeel van al die andere medicjnen is dat je er of suf van wordt, of helemaal geen alcohol meer bij mag drinken of een droge mond krijgt wat heel slecht is voor je tanden (en mijn andere medicijnen zijn dat ook al).
Oud 23-05-2008, 14:46
Balance
Balance is offline
Ja vanaf woensdag is 't echt bizar, klopt wel dat je er zo'n last van had Daantje.

En er zijn nou eenmaal geen perfecte hooikoortspillen, anders zou niet iedereen steeds wat anders voorgeschreven krijgen. Bij mij helpt het ook om bijvoorbeeld geuren van eten bij mijn neus te houden, m'n handen in (koud) water te doen, m'n neus een beetje nat maken en meer van dat soort trucjes die tijdelijk helpen. Verder gewoon een veel balen en tegelijkertijd ook maar relativeren.
Oud 24-05-2008, 10:42
*amélie*
*amélie* is offline
Dat relativeren is inderdaad wel belangrijk. Een beetje niesen en gekriebel is niet het einde van de wereld. Absoluut niet en daar heb ik me ook al lang bij neergelegd, want dat krijg je nooit volledig weg, maar afgelopen week werden de klachten wel heel erg. Bij de huisarts bleken m'n slijmvliezen en neusholten ontstoken. Dat is echt niet fijn, vandaar de nieuwe medicijnen.

En inderdaad, huis tuin en keukenmiddeltjes als koude washandjes en lekker stomen onder douche verlicht ook.
Oud 24-05-2008, 10:43
*amélie*
*amélie* is offline
Citaat:
ik gebruik telfast al jaren. Helpt bij mij wel, maar je blijft toch last houden van klachten

maar dat komt misschien omdat ik een soort tolerantie of zoiets heb opgebouwd.
voor antihistaminica bouw je geen tolerantie op. het licht gewoon heel erg hoeveel er van wat en wanneer in de lucht zit. dat verschilt per jaar.

Regels voor berichten