Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2008, 11:28
Gunkan
Gunkan is offline
Citaat:
incestrelatiedrama
Hoera voor Marmelade Boy en Angel Sanctuary! /o/

Maar natuurlijk heb je helemaal gelijk. Ik bedoelde eerder "een westers cliche", onder het motto van het beeld dat de gemiddelde nederlander als sinds de jaren negentig van anime/manga heeft. Bedankt Manga Video! Bedankt Vijf Uur Show! *grr*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2008, 12:43
Verwijderd
Ik houd van cliches!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2008, 08:23
bam
bam is offline
Hm, ik weet niet of er meer mensen D-Gray man kijken. maar zonder dat ik het eigenlijk weet zitten ze al bij ep 97 zonder echte fillers, misschien 10 episodes, maar meer ook niet.
Top serie eigenlijk
Oud 29-08-2008, 14:15
marco_nogwat
marco_nogwat is offline
Voor de FMA liefhebber:

New Fullmetal Alchemist TV Anime Series Confirmed
http://www.animenewsnetwork.com/news...ries-confirmed

maar ik ben echt benieuwd hoe ze dit gaan waarmaken
Oud 31-08-2008, 09:32
bam
bam is offline
Citaat:
Voor de FMA liefhebber:

Oud 05-09-2008, 00:05
bam
bam is offline
No offence, maar na de laatste Bleach aflevering, ben ik echt de kwijt weg geraakt
Oud 05-09-2008, 00:44
VeGs
VeGs is offline
Paranoia Agent was gaaf <3 Een anime die kritisch naar de Japanse samenleving kijkt, naar het effect van de atoombom op de samenleving (lang leve een artikel dat er dieper op in gaat), de druk die mensen opgelegd krijgen en de drang daaraan te ontsnappen en dat middels een wazige anime waar fantasy en realiteit weer lekker door elkaar lopen.

Moet dus echt Millennium Actress en Tokyo Godfathers kijken; dan zou ik alles van hem gehad moeten hebben, of iig een heel eind. Gelukkig laatste ook al binnen.

Nu bezig met een of andere wazige horrormanga over, jawel, spiralen.
http://www.onemanga.com/Uzumaki/1/06/
Wel aardig; tekenstijl heeft wel wat smerigs, maar verhaal is vaak beetje voorspelbaar. Maar de concepten waarmee de spiralen per hoofdstuk op een andere manier eng zijn, is wel origineel en er zitten een aantal erg freaky tekeningen/momenten in.
Doet me beetje denken aan een of andere horrormanga waar ik de naam van kwijt ben, over moordende parasiten/aliens. Een gast sluit er per ongeluk een op in zijn hand en moet dan met dat ding zien te overleven, terwijl zijn hand alleen maar wil moorden, maar niet kan leven zonder zijn gastheer. Naam kan iets van Parasite zijn? Beetje zelfde sfeer en gore, alleen had Parasite(?) dan een lekker donker gevoel voor humor er in zitten en dat mis ik bij deze wel een beetje.

Net Cowboy Bebop binnen gehaald, Wicht hunter Robin zit er aan te komen en heb nog wat liggen, dus heb weer wat te doen komende tijd.
Ook me maar eens over mijn vreemde antipathie richting Gibli gezet en paar films er van gedownload (Mononoke hime (voor een herbeoordeling), Howl's moving castle, My neighboors the Totoro's en Wishper of te heart)

*fanatieke download-periode momenteel; lang leve snel internet van de SSHN!*
Met citaat reageren
Oud 05-09-2008, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Voor de FMA liefhebber:

Eindelijk!
Met citaat reageren
Oud 05-09-2008, 11:09
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik ben nu bezig met een rerun van Bubblegum Crisis + spinoffs, sequels, remakes + sequels daarop etc. etc. Gewoon de hele mikmak, omdat het vermakelijk is
Oud 05-09-2008, 23:31
DBZ
DBZ is offline
Waarom zegt er niemand iets over Dragonball Z?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2008, 23:56
VeGs
VeGs is offline
Omdat het inmiddels... 7?... jaar geleden is dat ik die serie keek?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2008, 09:46
Verwijderd
Citaat:
Waarom zegt er niemand iets over Dragonball Z?
Omdat er soms posters zijn die een ware razzia houden tegen alles wat DBZ gerelateerd is
Met citaat reageren
Oud 06-09-2008, 17:16
VeGs
VeGs is offline
Serieus? Oke, het is achteraf niet de beste anime die er bestaat, maar ik heb wel (nostalgische) positieve herinneringen aan. Het is ook zeker niet de slechtste, dus razzia is beetje onnodig.
Het heeft zijn leuke karakters, voldoende humor en actie om te blijven boeien. Alleen die hoofdpersoon... *grote irritatie*

Damn... Nou praten we alsnog over DBZ... Mission accomplished?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2008, 22:13
DBZ
DBZ is offline
Dat is al beter
Met citaat reageren
Oud 07-09-2008, 21:28
bam
bam is offline
Jammer dat het soms 10 afleveringen duurde voordat er iets gebeurde...
Of die onmogelijke energie straal van de zon en de natuur ofzo, ieuw

maar stiekem keek ik het wel elke keer.
Oud 08-09-2008, 10:01
Verwijderd
Ahahaha, net Geass R2 episodes 21 en 22 gekeken. Daarvoor ging het nog wel, een beetje te ver heen, maar nog okey.
Maar deze laatste 2 episodes zijn gewoon te belachelijk voor woorden XD
Met citaat reageren
Oud 08-09-2008, 15:29
Stephen91
Stephen91 is offline
Ik heb een tijdje cowboy bebop gevolgd, vond het best wel leuk eigenlijk. Niet superdruk, maar toch interessant die korte afleveringen.

Voor de rest heb ik ook de film van de serie gezien. Heerlijk dat het allemaal hetzelfde is gebleven, met 1 hoofdverhaal en een heleboel characters.

De black lagoon serie lijkt hier erg veel op, alleen speelt het in 'onze' tijd af en dus niet in intergalactica 999, met reusachtige ruimteschepen.
De twee series zijn prima kijkbaar, en het zijn ook echt de basics als je wilt weten wat anime eigenlijk is etc.

________
Met citaat reageren
Oud 08-09-2008, 17:21
Verwijderd
Och, basics. Er zijn zo veel verscheidene soorten anime dat je moeilijk een handvol series als representatief kunt stellen. Hooguit dat je van elk genre 1 of 2 anime trekt voor een globale indruk.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2008, 06:34
Sortjuh
Sortjuh is offline
Zojuist gevonden wat er dit seizoen allemaal komt..

Nieuwe seizoenen van Vampire Knight, Clannad, en Ef, en waarschijnlijk ook nog van Junjou Romantica (staat niet op het plaatje). heb er zin in. En ook nog eens een Lucky Star OVA Verder nog eens goed uitzoeken wat voor interessants er verder bij zit. En op zoek naar releasedata.
Oud 09-09-2008, 06:54
Sortjuh
Sortjuh is offline
http://that.animeblogger.net/2008/08...anime-preview/

Handige link betreft het nieuwe seizoen, alle series worden daar kort omschreven en voor zo ver bekend staan de airdates en aantal episodes er bij.
Oud 10-09-2008, 06:21
Gunkan
Gunkan is offline
Ik zit met smart te wachten op First Squad. 't Is een Russisch-Canadees-Japans anime project dat speelt in de tweede wereld oorlog. Schijnbaar gaat het verhaal over een groep jonge, Russische soldaten die het op moeten nemen tegen de nazi's die op magische wijze een horde kruistochtvaarders weer tot leven hebben gewekt.

I <3 1940's + WWII + magic + steampunk

Trailertje is hier te vinden. De muziek lijkt me in elk geval al tof, net als de artwork.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2008, 13:49
VeGs
VeGs is offline
Witch Hunter Robin was nice ^^ Niet altijd even verrasend, maar mooie sfeer en interessante personages.
En begonnen aan Cowboy Bebop; tot nu toe ook erg gaaf. Al had ik Faye iets sexier verwacht, gezien alle kwijlende fanboys die ik over haar gehoord heb.

Nog mensen hier die de manga van 20th Century Boys en Monster volgen?
Met citaat reageren
Oud 19-09-2008, 15:40
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik ben nu net klaar met Armitage de OVA en ik ga ook de twee films nog bekijken. Ben benieuwd.
Oud 19-09-2008, 16:14
Verwijderd
Ik heb Monster al een jaar geleden weggefikt, maar ik ben er nog niet echt aan begonnen. Ben eens een keer tot episode 5 of 6 gegaan geloof ik. Daarna trokken andere dingen m'n aandacht
Met citaat reageren
Oud 30-09-2008, 16:18
Verwijderd
Net de laatste episode van Code Geass 2 gekeken. Een passend episch eind voor een zeer schizofrene serie. Ondanks alle bullshit die er in de serie gebeurde heb ik me goed vermaakt. Ik zou hem vanwege de leuke personages en toch wel toffe actie aan bevelen, met als grote kanttekening dat er de serie dus nogal schizofreen is met allerhande plotwendingen die uit het niets lijken te komen.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2008, 08:02
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
misschien al bekend, maar binnenkort een anime festivalletje in de melkweg amsterdam, animator ofzo

en aan Code Geass moet ik ook gaan kijken
Met citaat reageren
Oud 07-10-2008, 10:42
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik ben nu net klaar met Mushishi en ik heb maar gelijk de (live action) film gekeken. De serie is an sich prachtig, maar de afleveringen zijn allemaal ERG self-contained. Misschien zelfs wel een beetje té. Ik ben een continuiteitshoer, dus ik zie persoonlijk liever wat meer onderlinge connecties. Maar ja.

De film is matig en komt niet eens in de buurt van de sfeer van de serie
Reageren

Regels voor berichten