Advertentie | |
|
![]() |
|
Voor de FMA liefhebber:
New Fullmetal Alchemist TV Anime Series Confirmed http://www.animenewsnetwork.com/news...ries-confirmed ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
|
Paranoia Agent was gaaf <3 Een anime die kritisch naar de Japanse samenleving kijkt, naar het effect van de atoombom op de samenleving (lang leve een artikel dat er dieper op in gaat), de druk die mensen opgelegd krijgen en de drang daaraan te ontsnappen en dat middels een wazige anime waar fantasy en realiteit weer lekker door elkaar lopen.
Moet dus echt Millennium Actress en Tokyo Godfathers kijken; dan zou ik alles van hem gehad moeten hebben, of iig een heel eind. ![]() Nu bezig met een of andere wazige horrormanga over, jawel, spiralen. http://www.onemanga.com/Uzumaki/1/06/ Wel aardig; tekenstijl heeft wel wat smerigs, maar verhaal is vaak beetje voorspelbaar. Maar de concepten waarmee de spiralen per hoofdstuk op een andere manier eng zijn, is wel origineel en er zitten een aantal erg freaky tekeningen/momenten in. Doet me beetje denken aan een of andere horrormanga waar ik de naam van kwijt ben, over moordende parasiten/aliens. Een gast sluit er per ongeluk een op in zijn hand en moet dan met dat ding zien te overleven, terwijl zijn hand alleen maar wil moorden, maar niet kan leven zonder zijn gastheer. Naam kan iets van Parasite zijn? Beetje zelfde sfeer en gore, alleen had Parasite(?) dan een lekker donker gevoel voor humor er in zitten en dat mis ik bij deze wel een beetje. Net Cowboy Bebop binnen gehaald, Wicht hunter Robin zit er aan te komen en heb nog wat liggen, dus heb weer wat te doen komende tijd. Ook me maar eens over mijn vreemde antipathie richting Gibli gezet en paar films er van gedownload (Mononoke hime (voor een herbeoordeling), Howl's moving castle, My neighboors the Totoro's en Wishper of te heart) *fanatieke download-periode momenteel; lang leve snel internet van de SSHN!* |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Serieus? Oke, het is achteraf niet de beste anime die er bestaat, maar ik heb wel (nostalgische) positieve herinneringen aan. Het is ook zeker niet de slechtste, dus razzia is beetje onnodig.
![]() Het heeft zijn leuke karakters, voldoende humor en actie om te blijven boeien. Alleen die hoofdpersoon... *grote irritatie* Damn... Nou praten we alsnog over DBZ... Mission accomplished? |
![]() |
|
![]() |
Ik heb een tijdje cowboy bebop gevolgd, vond het best wel leuk eigenlijk. Niet superdruk, maar toch interessant die korte afleveringen.
Voor de rest heb ik ook de film van de serie gezien. Heerlijk dat het allemaal hetzelfde is gebleven, met 1 hoofdverhaal en een heleboel characters. De black lagoon serie lijkt hier erg veel op, alleen speelt het in 'onze' tijd af en dus niet in intergalactica 999, met reusachtige ruimteschepen. De twee series zijn prima kijkbaar, en het zijn ook echt de basics als je wilt weten wat anime eigenlijk is etc. ![]() ![]() |
![]() |
|
Zojuist gevonden wat er dit seizoen allemaal komt..
![]() Nieuwe seizoenen van Vampire Knight, Clannad, en Ef, en waarschijnlijk ook nog van Junjou Romantica (staat niet op het plaatje). ![]() ![]() ![]() ![]()
|
http://that.animeblogger.net/2008/08...anime-preview/
Handige link betreft het nieuwe seizoen, alle series worden daar kort omschreven en voor zo ver bekend staan de airdates en aantal episodes er bij.
|
![]() |
Ik zit met smart te wachten op First Squad. 't Is een Russisch-Canadees-Japans anime project dat speelt in de tweede wereld oorlog. Schijnbaar gaat het verhaal over een groep jonge, Russische soldaten die het op moeten nemen tegen de nazi's die op magische wijze een horde kruistochtvaarders weer tot leven hebben gewekt.
I <3 1940's + WWII + magic + steampunk Trailertje is hier te vinden. De muziek lijkt me in elk geval al tof, net als de artwork. |
![]() |
|
Witch Hunter Robin was nice ^^ Niet altijd even verrasend, maar mooie sfeer en interessante personages.
En begonnen aan Cowboy Bebop; tot nu toe ook erg gaaf. ![]() ![]() Nog mensen hier die de manga van 20th Century Boys en Monster volgen? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Net de laatste episode van Code Geass 2 gekeken. Een passend episch eind voor een zeer schizofrene serie. Ondanks alle bullshit die er in de serie gebeurde heb ik me goed vermaakt. Ik zou hem vanwege de leuke personages en toch wel toffe actie aan bevelen, met als grote kanttekening dat er de serie dus nogal schizofreen is met allerhande plotwendingen die uit het niets lijken te komen.
|
![]() |
|
Ik ben nu net klaar met Mushishi en ik heb maar gelijk de (live action) film gekeken. De serie is an sich prachtig, maar de afleveringen zijn allemaal ERG self-contained. Misschien zelfs wel een beetje té. Ik ben een continuiteitshoer, dus ik zie persoonlijk liever wat meer onderlinge connecties. Maar ja.
De film is matig en komt niet eens in de buurt van de sfeer van de serie ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Forumbaas Verwijderd | 115 | 04-03-2006 19:04 | |
Films, TV & Radio |
Naruto. attrib | 31 | 29-10-2004 14:29 |