Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2008, 18:00
zoemzoem
zoemzoem is offline
ik doe mee!
Oud 07-05-2008, 18:01
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
1 CS
2 Dun Hout
3 aila
4 Minke
5 AllureV
6 Lisaah
7 Katje
8 EvilBlue
9 sterrenmeisje
10 Hanneke
11 Coolkast
12 Paranoide
13 EoS
14 Flowtje
15 Missy
16 LL
17 Mr Soija
18 Neko*
19 Elpida
20 Matige_muis
21 Lightfighter
22 zoemzoem

Prima! Veel plezier allemaal.
Oud 07-05-2008, 18:04
Verwijderd
Oke, mooi, ik heb me een beetje ingelezen.

Dus de dorperlingen mogen niet onderling overleggen, maar de weerwolven wel? (Bijv. door pm, msn, mail?)
Oud 07-05-2008, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Oke, mooi, ik heb me een beetje ingelezen.

Dus de dorperlingen mogen niet onderling overleggen, maar de weerwolven wel? (Bijv. door pm, msn, mail?)
Ja weerwolven mogen overleggen, en de geliefden onderling, voor de rest mag niemand met elkaar overleggen.
Oud 07-05-2008, 18:09
Verwijderd
juistem, dan is het me nu helemaal duidelijk

Bedankt
Oud 07-05-2008, 18:23
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Verdere vragen graag pm'en naar het Spelleider account.
Oud 07-05-2008, 22:11
zoemzoem
zoemzoem is offline
Wanneer beginnen we?
Oud 07-05-2008, 22:12
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Spelleider, waneer verdeelt gij de functies?
Oud 07-05-2008, 22:12
Verwijderd
we zijn er mee bezig!
Oud 07-05-2008, 22:15
Cherry Springs
Oh hé, de functies zijn er al.
Oud 07-05-2008, 22:17
Verwijderd
Oud 07-05-2008, 22:34
Lethe
Lethe is offline
Wanneer is de eerste stemronde?
Oud 07-05-2008, 22:35
Fantôme
Fantôme is offline
De meeste functies moeten nu binnen zijn, Pip stuurt de laatste mensen nog een pm, dus iedereen heeft vanavond zijn functie. We overleggen nog even over de eerste hangronde.
Oud 07-05-2008, 22:37
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
De eerste hangronde is morgen. Stemmen kan tot 20.30u zoals altijd.
Oud 07-05-2008, 22:37
Verwijderd
Allrighty then
Oud 07-05-2008, 22:38
Verwijderd
Citaat:
De eerste hangronde is morgen. Stemmen kan tot 20.30u zoals altijd.
Krijgt cupido niet een dag de tijd enzo en dat dan de geliefden het ook ruim voor de hangronde weten?
Oud 07-05-2008, 22:39
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Krijgt cupido niet een dag de tijd enzo en dat dan de geliefden het ook ruim voor de hangronde weten?
Maak je geen zorgen.
De geliefden weten het op tijd
Oud 07-05-2008, 22:42
Verwijderd
Nou, omdat het toch niets uitmaakt wanneer ik stem stem ik rondom.
Oud 07-05-2008, 22:44
Verwijderd
Ik kwam eerst op zoemzoem, maar dat is zo lullig, ik stem op nummer 20, dat was het volgende getal dat ik kreeg, sorry matige_muis!
Oud 07-05-2008, 22:46
Verwijderd
lekker random dan (of rondom hihihi )
Verwijderd
Citaat:
Nou, omdat het toch niets uitmaakt wanneer ik stem stem ik rondom.
oh rondom
Citaat:
Ik kwam eerst op zoemzoem, maar dat is zo lullig, ik stem op nummer 20, dat was het volgende getal dat ik kreeg, sorry matige_muis!
Waarom is dat lullig en niet voor matige_muis? Wat een gekke nick trouwens

Ik vind het een beetje raar dun hout wat je nu zegt *op verdachtenlijstje zet*

Hmja ik doe ook random denk ik, even morgen kijken.
Spelleider
Spelleider is offline
Het verhaal

Geloof je in sprookjes?
Vast wel! En zo niet… Na dit spel zul je het zeker gaan geloven.
Kun je je nog herinneren dat je vroeger je teddyberen omstebeurt bij je liet slapen? Omdat het anders zielig was als er één werd achtergesteld? Wellicht ben je later van dat idee afgestapt… Niet? Mooi zo! Want je teddyberen leven wel degelijk! Die kleine bruine beer, die je liefkozend Coolkast noemde, omdat hij altijd koud aanvoelde als hij weer voor het open raam had gestaan en aan wie je steeds sabbelde… Hij vond het heus niet erg eens lekker afgelebberd te worden, maar dat hij later niet eens gewassen mocht worden…! Daar is hij nog steeds verontwaardigd over.

Stel je eens voor… Zo’n kleine teddybeer die steeds afgelebberd wordt, waar op gelegen wordt(niet alleen een natte, maar ook nog een platte neus) dat ziet er toch niet uit? Hij werd altijd gepest door het andere speelgoed! Vooral door superman. Het feit dat superman uit een happymeal van de Mac Donalds komt, doet er niet toe. Supermans echte naam is Evil Blue, maar die gebruikt hij liever niet omdat hij denkt dat mensen dan bang voor hem zijn en hij is liever populair. EvilBlue Hij is veel sterker dan de kleine arme teddybeer Coolkast. Superman heeft de macht over veel van het andere speelgoed. Hierdoor was de kleine teddy heel eenzaam…

Cherry Springs, een barbie, met haar lange krullende blonde haar, viel wel voor de stoere superman EB, maar ze vond het toch eigenlijk ook heel zielig dat teddy gepest werd. Zij nam het nog wel eens voor hem op.
Nieuw speelgoed was nooit echt populair onder het andere speelgoed… Nieuw speelgoed was altijd mooier, duurder en…. Populairder bij de kinderen! En dat terwijl het nog niet eens zijn dienst had bewezen. Bovendien, met de kwaliteit van tegenwoordig, ging het veel eerder stuk. Of kwam dat door de ondankbaarheid van de jeugd van tegenwoordig?

Ondanks dat niet al het speelgoed het met elkaar kon vinden en het nieuwe speelgoed meestal erg moest wennen, was er één regel die nog nooit door iemand verbroken was: “Als er een mens aankwam hield je je dood. Grommen of huilen omdat je werd weggegooid of genegeerd was niet toegestaan…”
Maar… op een dag gebeurde het toch…! De 13-jarige Madame Minke geloofde allang niet meer in sprookjes, maar sindsdien is er ontzettend veel eten uit de keukenla verdwenen en Madame Minke's ouders horen haar wel opvallend vaak praten terwijl er toch echt niemand anders in haar slaapkamer is…

Wordt vervolgd…

Zoals gezegd: Eerste hangronde is morgen. Jullie mogen je stem uitbrengen tot 20.30 uur.
Veel succes en vooral veel plezier!
Oud 07-05-2008, 22:49
Verwijderd
omg, ik heb nu al helemaal zin in het verhaal!!!
Verwijderd
Citaat:
oh rondom

Waarom is dat lullig en niet voor matige_muis? Wat een gekke nick trouwens

Ik vind het een beetje raar dun hout wat je nu zegt *op verdachtenlijstje zet*

Hmja ik doe ook random denk ik, even morgen kijken.
Zoemzoem lag er het vorige spel ook al in de 1e ronde uit, vandaar.
Verwijderd
Citaat:
Zoemzoem lag er het vorige spel ook al in de 1e ronde uit, vandaar.
Maar het is uberhaupt het eerste spel van matige_muis, dat is ook lullig zal jij vast wel weten.
Oud 07-05-2008, 22:54
Verwijderd
Citaat:
Maar het is uberhaupt het eerste spel van matige_muis, dat is ook lullig zal jij vast wel weten.
Zo kan ik bij iedereen wel iets verzinnen.
Oud 07-05-2008, 22:54
Verwijderd
Citaat:
Zo kan ik bij iedereen wel iets verzinnen.
Eh ja je verzint het blijkbaar wel bij één persoon. Dus voor mijn part stem jij op zoemzoem?
Oud 07-05-2008, 22:55
Verwijderd
Nou, je zet me wel in een lastige situatie hoor.

Dan ga ik geheel random jou stemmen
Oud 07-05-2008, 22:57
zoemzoem
zoemzoem is offline
Ik ga voor nr 13: EoS, sorry
Oud 07-05-2008, 23:20
Verwijderd
Haa, wat een leuk verhaal.

Ik vind Dun Hout z'n redenering eigenlijk ook best vreemd, want op zich klopt het dat er voor iedereen wel iets te verzinnen valt, maar niet in de eerste ronde. Dan heb je helemaal geen werkbare informatie. En matige_muis is een nieuwe speler, dus zij is juist een van de weinigen voor wie het duidelijk lullig is om er uit te gaan in de eerste ronde.
Oud 08-05-2008, 00:09
Verwijderd
Goed verhaal, fijn thema
Oud 08-05-2008, 00:38
***ailá***
***ailá*** is offline
ik vind het ook vreemd van Dun Hout. Het eerste gedeelte nog niet --> van dat hij het lullig vindt om op Zoemzoem te stemmen. Maar dan merkt Lisaaah heel terecht op dat het ook lullig is voor matige muis en dan zegt hij: ja, zo kan ik bij iedereen dat verzinnen. Dat is of meten met 2 maten of de hand boven iemand zn hoofd houden. Wat een wolvenactie is. Maar het is nog vroeg in het spel, misschien betekent het wel niets. Ik stel mn stem uit tot morgen

Edit: Klinkt als Toy story (het verhaal)
Oud 08-05-2008, 00:44
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
ik vind het ook vreemd van Dun Hout. Het eerste gedeelte nog niet --> van dat hij het lullig vindt om op Zoemzoem te stemmen. Maar dan merkt Lisaaah heel terecht op dat het ook lullig is voor matige muis en dan zegt hij: ja, zo kan ik bij iedereen dat verzinnen. Dat is of meten met 2 maten of de hand boven iemand zn hoofd houden. Wat een wolvenactie is. Maar het is nog vroeg in het spel, misschien betekent het wel niets. Ik stel mn stem uit tot morgen

Edit: Klinkt als Toy story (het verhaal)
Als hij Zoemzoem een hand boven het hand zou willen houden, waarom zou hij haar dan noemen?

Laatst gewijzigd op 08-05-2008 om 00:50. Reden: :o
Oud 08-05-2008, 00:46
Verwijderd
o god, ik begin al lekker
Oud 08-05-2008, 00:47
Verwijderd
Citaat:
Als hij Lisaaah een hand boven het hand zou willen houden, waarom zou hij haar dan noemen?
Nee dat zegt ze niet, eerder dat hij zoemzoem beschermt
Oud 08-05-2008, 00:50
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Nee dat zegt ze niet, eerder dat hij zoemzoem beschermt
Oh, ja. Ik wist niet meer wie het was, en zag jouw naam in de quote staan
Oud 08-05-2008, 01:05
***ailá***
***ailá*** is offline
tsja, dat weet ik ook niet. Ik zou dat idd dan ook helemaal niet noemen en gwn zeggen: oh, random kwam ik op matige muis uit. Maar zoals ik al zei: misschien betekent het wel helemaal nix.
Oud 08-05-2008, 01:08
Evilblue
Evilblue is offline
Stoere superman uit de maccie stemt dit ronde op aila, wrm? want ik wil wel ooit kunnen laten zien dat ik wel op mijn eigen dushi stem
Oud 08-05-2008, 07:10
Verwijderd
ik stem op aila, vanwege de niet logische redernatie
Oud 08-05-2008, 07:38
Verwijderd
Citaat:
Als hij Zoemzoem een hand boven het hand zou willen houden, waarom zou hij haar dan noemen?
Misschien wel om zich vast in te dekken, dat 'ie een keer bíjna op zoemzoem (zijn medewolf) gestemd heeft. Of zoiets. Behoorlijk hypothetisch geval, ik weet het. Ik denk dan ook niet dat ik op Dun Hout ga stemmen. Want zó gek vind ik z'n redenatie eigenlijk helemaal niet.
Ik denk er nog even over na. Waarschijnlijk stem ik op een stille speler, Flowtje ofzo.
Oud 08-05-2008, 10:41
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Stiekem is er toch al veel informatie uit de posts van andere spelers te halen...

Citaat:
Oh hé, de functies zijn er al.
Cherry Springs zegt hier dat ze haar functie al heeft. Maar toen had ik mijn functie nog lang niet. Dat duurde nog dik een half uur. (Waarin ik vele malen op F5 hebt gedrukt) De weerwolven krijgen altijd een PM die naar allevier tegelijkertijd wordt verstuurd (door vier namen bij de ontvangers in te vullen). Meestal is dit de eerste functie-PM die de spelleider verstuurd. Dat CS haar functie al zo vroeg wist zou dus kunnen betekenen dat ze één van de weerwolven is. Uiteraard zou het ook gewoon kunnen dat het komt doordat ze als eerste in de lijst staat, maar toch.

Citaat:
Dit vind ik ook vreemd. Het is altijd lullig om op iemand te stemmen die voor het eerst meedoet.

Citaat:
Ik denk er nog even over na. Waarschijnlijk stem ik op een stille speler, Flowtje ofzo.
Dit is een onzinredenering. We zitten in de eerste ronde. Hoe kun je dan al weten dat Flowtje een stille speler gaat zijn dit spel? Waarschijnlijk lag Flowtje om 8:38 nog te slapen. Ik had toen ook nog niks gezegd, en met mij nog tien anderen.

Ik ga dus waarschijnlijk op één van deze drie stemmen. Ik denk CS, omdat ik de kans het grootst acht dat zij weerwolf is. Ik geef meteen toe dat mijn redenering niet erg sterk is, maar het is altijd beter dan random gaan stemmen in de eerste ronde.
Oud 08-05-2008, 10:44
Verwijderd
Uhm... ik heb het over Flowtje o.h.a. In bijna elk spel is zij een stille speler. Ik had het niet over dit spel. Ik wil gewoon niet een speler als bijv. Aila of jou eruit stemmen in de eerste ronde, als het nog vrij random is. Dan stem ik er liever iemand uit waarvan ik weet dat ze vaak stil is.

Dat Flowtje een stille speler is, is volgens mij ook wel algemeen bekend.

En verder; in je theorie over CS kan ik wel meegaan. Kans is groot dat ik vanavond op haar stem. En als zou blijken dat ze onschuldig is, ga ik daarna voor EoS, ik ken tenslotte ook zijn verraderskwaliteiten Hij kan mij nogal makkelijk overhalen met goede argumenten om op iemand te stemmen.
Oud 08-05-2008, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Stiekem is er toch al veel informatie uit de posts van andere spelers te halen...

Cherry Springs zegt hier dat ze haar functie al heeft. Maar toen had ik mijn functie nog lang niet. Dat duurde nog dik een half uur. (Waarin ik vele malen op F5 hebt gedrukt)
Het viel mij ook al op. "Oh hé, de functies zijn er al." Uhu?
Oud 08-05-2008, 11:14
Verwijderd
Citaat:
ik stem op aila, vanwege de niet logische redernatie
ik ga denk ik voor jou: "redernatie"?
Oud 08-05-2008, 11:23
Verwijderd
Citaat:

Cherry Springs zegt hier dat ze haar functie al heeft. Maar toen had ik mijn functie nog lang niet. Dat duurde nog dik een half uur. (Waarin ik vele malen op F5 hebt gedrukt) De weerwolven krijgen altijd een PM die naar allevier tegelijkertijd wordt verstuurd (door vier namen bij de ontvangers in te vullen). Meestal is dit de eerste functie-PM die de spelleider verstuurd. Dat CS haar functie al zo vroeg wist zou dus kunnen betekenen dat ze één van de weerwolven is. Uiteraard zou het ook gewoon kunnen dat het komt doordat ze als eerste in de lijst staat, maar toch.
Ik denk het niet, ik stond 2e op de lijst en ik had mijn functie ook heel snel.
Oud 08-05-2008, 11:23
Verwijderd
Citaat:
ik ga denk ik voor jou: "redernatie"?
beter dan random stemmen
Oud 08-05-2008, 11:25
Verwijderd
Citaat:
Ik denk het niet, ik stond 2e op de lijst en ik had mijn functie ook heel snel.
Ja, maar jij komt als eerste met een ietwat verdachte redenatie. Zegt niks dus.
Oud 08-05-2008, 11:35
Spelleider
Spelleider is offline
De Pm's zijn verstuurd op volgorde van inschrijving
Oud 08-05-2008, 11:37
Verwijderd
Ik vind het wel grappig hoe EoS in zijn theorie zichzelf voorzichtig de onschuld in praat, door nonchalant te vermelden dat hij zijn functie pas laat kreeg terwijl de wolven hun functie juist vroeg krijgen. Maar goed, dat is verder niet verdacht natuurlijk, want ook dorpelingen/goede functies onderstrepen hun onschuld graag. Ik kan me op zich wel goed vinden in zijn theorie en hij is een ervaren spelleider, dus het kan best zijn dat hij het bij het goede eind heeft. Bovendien lijkt het me heel erg sterk dat er in de eerste ronde een betere reden zal zijn om op iemand te stemmen, dus ik ga deze ronde voor CS.

Met een beetje mazzel kunnen we onze winning streak van het vorige spel doorzetten, met in (bijna?) elke hangronde een bad guy

[edit] Oh, PM's zijn verstuurd op volgorde van inschrijving. In dat geval ga ik denk ik voor Dun Hout.
Oud 08-05-2008, 11:38
Cherry Springs
Spelleider, verlicht ons, verdelen jullie de functies in volgorde van de lijst? Dat lijkt me wel logisch namelijk, en eerlijker want als iemand dan zoiets roept dan is daar verder niets uit af te leiden.
EDIT: Ah, ok. Fijn dat dat ook weer duidelijk is!

Ik weet nog niet op wie ik stem. De redenatie van Dun Hout klopt inderdaad niet echt maar het zou natuurlijk kunnen dat hij niet zo goed nadacht. Het feit dat hij zijn functie ook al snel wist vind ik niet verdacht, omdat ik de mijne ook snel had en ik ook geen wolf ben.
Hopen dat het niet zo'n situatie wordt als toen Stefenootje eens maar bleef roepen dat ze geen wolf was en mensen daarom dachten van wel en ze toch geen wolf bleek te zijn.

Voorlopig ga ik even mijn random getallen generator gebruiken: 16.
Sorry LL!

Regels voor berichten