Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2008, 15:39
Verwijderd
Ik ben het eens met het merendeel dat zegt dat het geen goed idee is...als je zo graag wilt, dan had je beter voor het vertrek aan die vriendin om haar mening had kunnen vragen...nu is het wat te laat, als je het mij vraagt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2008, 15:59
Arwyn
Arwyn is offline
Nja, je hebt 't ticket al, dus je moet sowieso gaan dan he
Ik zou als ik jou was dan vandaag in ieder geval even die vriendin en de ouders van je vriendin op de hoogte stellen. Niet dat ze het aan je vriendin vertellen, maar dan weten ze dat iig.
Daarnaast zou ik dan denk ik over een weekje ook weer teruggaan. Je hebt haar dan even gezien en een romantische actie uitgehaald, maar weet je wel hoe leuk het is als je elkaar na 3week niet ziet? Die paar weken is even niet leuk, maar daarna is het natuurlijk juist super!

Blijf een paar dagen, verras haar en ga dan lekker weer naar huis en je eigen ding doen tot ze weer terug is!
Oud 01-07-2008, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Dus als ik er dan ben, laat ik het aan hun over wat ze met mij doen. Als ze me er niet bij willen hebben bij alle dagelijkse bezigheden, vind ik dat goed an ga ik gewoon weer op mijn eigen camping zitten. Vinden ze het wel leuk, dan kan ik altijd mijn tent nog verplaatsen naar hun eigen camping.

Wat haar vriendin ervan vind? Geen idee. Ik kan verder goed met haar opschieten. Ze heeft er zelfs voor gezorgd dat mijn vriendin en ik bij elkaar kwamen.
denk je nou echt dat haar ouders/vriendin en laat staan zij zelf gaan zeggen dat ze je liever er niet bij hebben? ze hebben de beslissing genomen om jou niet mee te nemen, en die beslissing hebben ze niet voor niets genomen.

en dat je het goed met die vriendin kan vinden betekent niet dat zij het niet erg vindt. zij verheugt zich op een vakantie met jouw vriendin, en jij komt er ineens ook bij. natuurlijk zorg je er op die manier voor dat zij buitengesloten wordt, ookal zijn dat niet je intenties.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2008, 18:35
Orpheo
Orpheo is offline
ik zou niet gaan, vanwege 3e wiel aan de wagen.

aan de andere kant: als de omgeving leuk is (bv je kan er goed hiken, fietsen, raften, etc etc, of er zijn goeie musea of muziek-dingen) dan zou ik 't kunnen overwegen. ik zou dan de laatste week van haar vakantie aankomen, eerste 2 dagen 'er zijn' (effe settlen, alles onderzoeken) dan 3 a 4 dagen weg, en dan het slot nog even samen zijn.
Oud 01-07-2008, 18:38
Lente
Lente is offline
als je nou met vrienden in de buurt ging camperen, okee. maar dit is wel heel erg treurig
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Na een periode weer een reactie van mezelf.

Sommige mensen hier zijn er op tegen, anderen zijn voor.

Het is mijn bedoeling om daar zelf een camping te zoeken.
Ik kan me verder zelf prima alleen vermaken op een camping, waar strand, zon en zee is.
Dus mijn idee is om morgen te vliegen, daar een camping te zoeken in de buurt van waar ze zelf zijn. Gewoon eigen boodschappen doen, eten maken enz. Dan is het mijn idee om bijv. vrijdag eens de camping van hunzelf op te lopen en haar tegen te komen.

En zoals al gezegd; ik ga dan echt niet 2 volledige weken op haar lip zitten, want dan krijg je haatneigingen vanuit ouders en haar vriendin misschien.

Dus als ik er dan ben, laat ik het aan hun over wat ze met mij doen. Als ze me er niet bij willen hebben bij alle dagelijkse bezigheden, vind ik dat goed an ga ik gewoon weer op mijn eigen camping zitten. Vinden ze het wel leuk, dan kan ik altijd mijn tent nog verplaatsen naar hun eigen camping.

Wat haar vriendin ervan vind? Geen idee. Ik kan verder goed met haar opschieten. Ze heeft er zelfs voor gezorgd dat mijn vriendin en ik bij elkaar kwamen.
Nou, zoals je het nu vertelt klinkt het al een stuk beter.

Maar.. zoals je het nu vertelt denk ik ook van: is het voor jou dan nog wel leuk? Want je zal dan steeds op je eigen camping zitten en je best doen om hun vakantie niet teveel te verstoren. Terwijl je er natuurlijk het liefst gewoon bij wilt zijn. Dus het lijkt me dat jou dat een vervelend gevoel zal geven, ookal zeg je dat je je wel prima zult vermaken in je eentje.

Maar je bent waarschijnlijk al onderweg. Succes!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 13:43
Athlon
Athlon is offline
Ik heb vertrek uitgesteld tot aanstaande vrijdag.

@ Alicia; Helemaal super van je positieve reactie.
Hier thuis verveel ik me ook stierlijk, en wordt gewoon soms gek. Dan ben ik liever in de buurt, zodat ik erheen kan wanneer ik wil. Dat kan nu niet, ff een avondje langsgaan.
Dus ik vermaak me in mijn eentje daar ook wel. En krijg ik er genoeg van, dan ga ik naar vliegveld en boek een vlucht terug.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 14:20
Villain
Villain is offline
Ken je niet iemand uit je omgeving die je zo ver kan krijgen/zin heeft met je mee te gaan? Dan hoef je jezelf niet zo te vervelen als je niet bij je vriendin en de anderen bent. Plus dan dring je jezelf niet onbewust op. Want ik kan me voorstellen dat die ouders nog best wel een verantwoordelijkheidsgevoel zullen hebben als jij in je eentje op een andere camping gaat staan en jezelf de hele tijd moet vermaken.
Oud 02-07-2008, 14:56
Verwijderd
Citaat:
Helemaal super van je positieve reactie.
Hier thuis verveel ik me ook stierlijk, en wordt gewoon soms gek. Dan ben ik liever in de buurt, zodat ik erheen kan wanneer ik wil. Dat kan nu niet, ff een avondje langsgaan.
Dus ik vermaak me in mijn eentje daar ook wel. En krijg ik er genoeg van, dan ga ik naar vliegveld en boek een vlucht terug.
Ja het is sowieso leuker om je in Zuid-Frankrijk te vervelen dan hier

En je gaat dus zelf weer terug, dus niet met de rest mee (qua vervoer)?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 14:58
Athlon
Athlon is offline
Citaat:
Ja het is sowieso leuker om je in Zuid-Frankrijk te vervelen dan hier

En je gaat dus zelf weer terug, dus niet met de rest mee (qua vervoer)?

Ik ga zelf weer terug. Ik heb een open ticket nu voor vrijdag. Dus ik beslis zelf wanneer ik weer terug ga.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 15:08
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Misschien heeft je vriendin haar ouders wel gevraagd om ervoor te zorgen dat je niet mee ging omdat ze eigenlijk liever met haar vriendin op vakantie gaat maar je dat zelf niet durft te zeggen. Ik denk wel zeker te weten dat je veel indruk maakt als je er opeens bent.
Oud 02-07-2008, 15:16
ILUsion
ILUsion is offline
Ik moet me echt aansluiten bij de rest: ik zou ook veel zin hebben om een geliefde achterna te reizen, maar als er vooraf afgesproken was dat je niet mee ging, moet je je daar in zekere zin aan houden. Vermits je absoluut wilt gaan, lijkt de gulden middenweg om eerst toch maar met de ouders te bellen en in geen geval langer dan vijf dagen te gaan: zo ben je even daar met haar, en houdt je het ongemak voor haar vriendin/ouders ook wat binnen de perken. Sowieso ga je je erbij neer moeten leggen dat de enige die daar een vijfde wiel aan de wagen zou mogen zijn, jij bent.
Oud 02-07-2008, 15:23
Athlon
Athlon is offline
Citaat:
Misschien heeft je vriendin haar ouders wel gevraagd om ervoor te zorgen dat je niet mee ging omdat ze eigenlijk liever met haar vriendin op vakantie gaat maar je dat zelf niet durft te zeggen. Ik denk wel zeker te weten dat je veel indruk maakt als je er opeens bent.
Nee, jouw benadering is onjuist.

De reis was geboekt voor wij elkaar leerden kennen.
Met haar vriendin dus, die had ze destijds meegevraagd omdat ze anders alleen zou zijn.

Toen leerde ze mij kennen, en we hebben het er vaak zat over gehad dat ze me er graag bij zou willen hebben. Echter, haar vriendin was al besproken, dus kon ik niet mee.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 15:28
Athlon
Athlon is offline
Goed, stel:

Ik bel 'r ouders met lood in mijn schoenen en vraag of ik mag komen.

Wat kan ik dan het beste vragen??
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 15:47
Iduna
Iduna is offline
Hoezo stel? Je komt toch sowieso al?

Ik snap nog steeds niet waarom je niet met iemand anders daar naar toe gaat? Lijkt me veel gezelliger dan alleen op een camping te staan. Is er trouwens wel plek op de camping?

Maar goed, ik zou gewoon even bellen dat je als verrassing voor je vriendin een paar dagen langs komt op hun camping, maar dat ze haar niks moeten vertellen of zo.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 15:48
Verwijderd
Als je dat doet, vraag dan niet of je "mag komen", want dat is in dit geval een beetje raar. Dat had je namelijk al gedaan (of je vriendin) en toen ging het uiteindelijk toch niet door.

Je vertelt gewoon dat je je vriendin graag wil verrassen en dat je van plan bent om vrijdag zelf met het vliegtuig te gaan (en ook zelf weer terug). Dat je het eerst even met hun (de ouders) wilde overleggen, zodat ze niet schrikken als je er ineens bent. En dat je ze graag van te voren wilt vertellen over je bedoelingen (andere camping, je zorgt voor je eigen eten etc, je vermaakt jezelf, maar komt af en toe langs). En dan kijk je hoe ze reageren en leg je het een en ander uit. Je neemt hun eventuele zorgen weg, etc. Ohja en dat het een verrassing moet blijven.

Als ze raar reageren is dat vervelend, maar misschien beter dat je er op die manier achter komt. En het kan wel dat ze het alsnog aan je vriendin vertellen dus dan is het verrassingseffect weg.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 16:41
I C U
I C U is offline
^ Mjah, idd, als je het toch doet, overleg dan met de ouders even. En hoe je dat moet zeggen? Tja ik ben niet zo van dat geouwehoer eromheen, gewoon zeggen wat de bedoeling is, lijkt me het beste. Good luck.
Oud 02-07-2008, 17:17
Promillage
Promillage is offline
Citaat:

@ Alicia; Helemaal super van je positieve reactie.
Je verveelt je hier al stierlijk in je eentje maar daar kun je je wel vermaken?No offence maar ik vind het een beetje stalkerig overkomen. Alsof je letterlijk niet drie weekjes zonder haar kunt.

Nou aangezien je besluit al vast staat succes ermee. En kom later even posten hoe het is afgelopen
Oud 02-07-2008, 18:54
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Omdat jij je verveelt, ga je hen maar met jou opzadelen.
Van die 3 weken dat ze weg is, is er nu al 1 voorbij. Kun je geen werk zoeken, vakantiebaantje ofzo?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 19:02
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
jemig de pemig, als dit mijn vriend zou zijn zou ik 'm om zijn opdringerige stalkgedrag al dumpen, maar zeker omdat hij schijnbaar niet 3 weken zichzelf kan vermaken. Je hebt toch hopelijk wel vrienden bij wie je gedurende die drie weken kan chillen? Verder sluit ik me aan bij zowat iedereen boven mij, slecht plan, niet doen, etcetera. Echt waarom zou dit in hemelsnaam romantisch zijn? die vriendin denkt 'he he, lekker 3 weken van die gast af en tijd voor m'n vriendin' komt die kerel alsnog langs. zal ze blij mee zijn. En die smsjes van d'r, ze mist je heus wel, maar je missen en echt blij zijn als je daar ineens voor d'r neus staat... da's iets heel anders.
Oud 02-07-2008, 19:28
Changshan
Changshan is offline
Tsja, wees voorzichtig... Zorg er op alle mogelijke manieren voor dat je geen wiel aan de wagen wordt, zodat je ook geen van de andere wielen nutteloos kunt maken.
Oud 03-07-2008, 15:43
Inanis
Inanis is offline
Sommige reacties hier..
Het negatieve aan dit gedrag is al aardig beschreven dus ik zal maar eventjes wat vertellen over het bijzondere eraan.
Mijn insziens hebben maar weinig jongens/mannen het lef om op eigen houtje zo daarheen te vliegen en voor eigen onderkomen te zorgen.
Opdringerig, geforceerd of stalkerig.. hoe dan ook, je hebt er lef voor nodig.

Dat is een sterke eigenschap in de juiste situaties.
Toch raad ik het je wel af.. als je echt van haar houdt dan gun je haar deze drie weken met vriendin en ouders. (je bent niet de enige belangrijke persoon in haar leven) Beter voor jullie allebei ook, het is niet goed om niet zonder elkaar te kunnen, zo'n drieweek zonder elkaar zijn is goed voor je zelfstandigheid.
Oud 03-07-2008, 16:16
Arwyn
Arwyn is offline
Weet je wat het is.. Vorig jaar waren mijn vriend en ik ook net samen. Ik ben toen ook 2weken op vakantie geweest met mijn ouders en een vriendin en hij met 2 vrienden waaronder het vriendje van m'n vriendin.
Tuurlijk is het dan zo dat je het samen over je vriendjes hebt en dat je ze mist, maar het is extra leuk als je hem na 2/3 weken weer ziet!!

Maar goed, je hebt het ticket al en ik hoop dat je haar ouders inmiddels al gebeld hebt..
Ga erheen, vermaak je zelf een paar dagen (hooguit een week!) en ga weer naar huis. En ga niet te vaak op de camping langs, want dan schop je denk ik wel hun plannen in de war. Laat ze hun eigen ding doen en lekker genieten van de vakantie!
Oud 03-07-2008, 16:22
Malossi
Malossi is offline
Overleg het met je schoonouders en die vriendin van je vriendin, dat je ze 2 a 3 dagen opzoekt, en niet langer.
't Leukste is als je dan een uur of 5 aan komt lopen, met een nonchalante blik en vraagt wat jullie eten vanvond ; ), dan is de verassing nog groter.
Bovendien blijft het dan leuk voor je vriendin, en weten je schoonouders ervan af.
Oud 03-07-2008, 16:35
Verwijderd
Dude, komop.
Je gaat daar toch niet 2 weken in de buurt zitten omdat je dan af en toe bij haar kan zijn en je 'de rest van de tijd zelf wel vermaakt'.
Koop een intterrailticket, doe wat steden aan en ga een nachtje bij haar langs. Dat lijkt me het beste voor beide partijen.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2008, 16:44
kassamiep90
kassamiep90 is offline
Citaat:
Overleg het met je schoonouders en die vriendin van je vriendin, dat je ze 2 a 3 dagen opzoekt, en niet langer.
't Leukste is als je dan een uur of 5 aan komt lopen, met een nonchalante blik en vraagt wat jullie eten vanvond ; ), dan is de verassing nog groter.
Bovendien blijft het dan leuk voor je vriendin, en weten je schoonouders ervan af.
sluit ik me bij aan!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2008, 17:18
GeenIdeeWaarom
GeenIdeeWaarom is offline
Let op je geld!
In grote steden in Frankrijk lopen hele bendes zakkerollers rond met walkitalki en al! (Niet dat in Nederland niet voor komt maar daar is het wel erg!)
Met citaat reageren
Oud 03-07-2008, 19:31
Dexter_M
Dexter_M is offline
Citaat:
Let op je geld!
In grote steden in Frankrijk lopen hele bendes zakkerollers rond met walkitalki en al! (Niet dat in Nederland niet voor komt maar daar is het wel erg!)

Net zoals in elke grote stad in europa en rest van de wereld

En ik zou het niet doen als ik jou was kan erg ongemakkelijke situatie worden. En op welke camping denk jij nu nog plek te vinden in frankrijk met de vakantie.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2008, 19:48
Verwijderd
Citaat:
Goed, stel:

Ik bel 'r ouders met lood in mijn schoenen en vraag of ik mag komen.

Wat kan ik dan het beste vragen??
Ach jongen toch. Ga alsjeblieft niet.

1. Zoals je de gehele situatie hebt beschreven is het vrij duidelijk dat je niet welkom bent. Als je namelijk wel welkom was geweest dan was je wel vanaf het begin af aan mee gevraagd (desnoods apart met een tentje op dezelfde camping)

2. Los van wat je vriendin er van denkt, kan je het niet maken tegenover haar ouders en haar vriendin om ineens langs te komen. Iedereen daar bereidt zich voor op een vakantie met z'n 4en en ineens kom jij aan. De meeste mensen kunnen er niet zo goed tegen als hun verwachtingen niet uit blijken te komen.

3. De vraag is natuurlijk of je vriendin er wel op zit te wachten dat je langs komt. Ze kan wel smsen dat ze niks liever wil dan jouw tent naast die van haar maar ik zou het niet al te letterlijk nemen.

4. Als je het niet eens bent met mijn bovenstaande punten en met gezever aan komt als "maar ik ga toch op een andere camping staan etc etc" dan moet je even zelf bedenken hoe die mensen op jou gaan reageren. Jij staat daar ineens casual voor de deur van die tent en natuurlijk gaan die mensen je daarna niet meer terug naar je eigen camping sturen. Hoe hard is dat. Wat ik wil zeggen is, door langs te gaan druk je (vooral) de ouders wel in een lastig parket. Er is duidelijk gemaakt dat je niet mee gaat en ineens ben je er dan toch.

5. Het bellen naar haar ouders: Nogmaals, als ze hadden gewild dat jij er bij was dan hadden ze dat al wel duidelijk gemaakt. Ik zie dus ook het nut niet van bellen om te vragen of je toch mag komen. Ik ben opzich wel nieuwsgierig wat je zou doen als die ouders duidelijk maken dat je niet welkom bent. Ga je dan alsnog?

6. Ik sluit me verder aan bij Strychnine, koop een interrailticket, ga lekker wat hostels/campings af in Spanje en Frankrijk en hop nog even 2 dagen aan op de camping van je vriendin.

Dit zijn leuke ideeën maar echt niet goed uitvoerbaar als de vriendin op vakantie is met vriendin en ouders. Bewaar dit soort verrassingen voor momenten dat je vriendin in haar eentje 3 maanden lang ergens stage aan het lopen is oid.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2008, 19:48
zeep007
zeep007 is offline
[QUOTE=Dexter_M;27829630
En ik zou het niet doen als ik jou was kan erg ongemakkelijke situatie worden. En op welke camping denk jij nu nog plek te vinden in frankrijk met de vakantie.[/QUOTE]

Das niet zo moeilijk, ik ga al paar jaar op de bonnefooi heen.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2008, 20:17
Verwijderd
Ik zou die ouders maar even bellen want ik denk niet dat zij het waarderen als jij onaangekondigd op de stoep staat..
Met citaat reageren
Oud 04-07-2008, 09:26
Malossi
Malossi is offline
Ik zou gewoon gaan.
Fuck die ouders. Hier wordt het omschreven of staan die ouders de relatie in de weg omdat ze niet willen dat je meegaat.
Ouders die het niet eens zijn met een relatie is nooit goed.
Bovendien, als je vriendin niet wil dat je komt, zou ik toch eens hard na gaan denken hoe serieus het tussen jullie is, een relatie is niet alleen welkom als je er zin in hebt of als je je verveeld.

Edit; Bovendien geef je natuurlijk wel een héél duidelijk signaal af naar die ouders dat je het serieus bedoelt met hun dochter, dus het zou ook hartstikke positief uit kunnen pakken, en als het niet van die saaie bejaarde ouders zijn, dan zijn er nog helemaal geen "to do-plannen" die je als extra persoon in de war zou kunnen gooien en laten ze eens wat initiatief zien om eventueel nieuwe plannen te bedenken waardoor deze vakantie wel eens anders/leuker zou kunnen worden dan alle voorgaande, waardoor je over het geheel een positieve inbreng hebt =).

Edit II ; Bovendien, ik zie die ouders niet als probleem. De tijd dat dochtertjelief meegaat op vakantie, en omdat het anders zo saai is een vriendinnetje mee mag nemen, loopt op zijn eind, volgend jaar gaat ze waarschijnlijk met vrienden of De Vriend op vakantie, is zou het zien als mooie overgang, waar ze nog een beetje kijk op hebben en een inbreng kunnen hebben, en ik zou er dan ook helemaal geen probleem van maken!

Laatst gewijzigd op 04-07-2008 om 09:31.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2008, 09:39
Verwijderd
Citaat:
Ik zou gewoon gaan.
Fuck die ouders. Hier wordt het omschreven of staan die ouders de relatie in de weg omdat ze niet willen dat je meegaat.
Bovendien, als je vriendin niet wil dat je komt, zou ik toch eens hard na gaan denken hoe serieus het tussen jullie is, een relatie is niet alleen welkom als je er zin in hebt of als je je verveeld.

Edit; Bovendien geef je natuurlijk wel een héél duidelijk signaal af naar die ouders dat je het serieus bedoelt met hun dochter, dus het zou ook hartstikke positief uit kunnen pakken, en als het niet van die saaie bejaarde ouders zijn, dan zijn er nog helemaal geen "to do-plannen" die je als extra persoon in de war zou kunnen gooien en laten ze eens wat initiatief zien om eventueel nieuwe plannen te bedenken waardoor deze vakantie wel eens anders/leuker zou kunnen worden dan alle voorgaande, waardoor je over het geheel een positieve inbreng hebt =).

Edit II ; Bovendien, ik zie die ouders niet als probleem. De tijd dat dochtertjelief meegaat op vakantie, en omdat het anders zo saai is een vriendinnetje mee mag nemen, loopt op zijn eind, volgend jaar gaat ze waarschijnlijk met vrienden of De Vriend op vakantie, is zou het zien als mooie overgang, waar ze nog een beetje kijk op hebben en een inbreng kunnen hebben, en ik zou er dan ook helemaal geen probleem van maken!
Het gaat toch helemaal niet om of die vakantie wel of niet een succes zou worden als hij er bij is. Het gaat er volgens mij om dat hij niet bij de vakantiegroep hoort. Als hij daar namelijk wel had bij gehoord dan was hij in eerste instantie wel mee gevraagd. Dat is niet gebeurd en dan zelf doodleuk bedenken dat je er toch heen gaat is wat anders.

De ouders worden niet gewoon geconfronteerd met de vriend van hun dochter maar ze worden geconfronteerd met de vriend die ze in eerste instantie niet mee wilden op vakantie. Daar lijkt mij het probleem zitten.

(los van alles hoe zijn vriendin (en haar vriendin) gaan reageren op zijn komst)
Met citaat reageren
Oud 04-07-2008, 10:49
Verwijderd
Volgens mij is hij op weg. Hopen dat ie nog even post hierna
Met citaat reageren
Oud 04-07-2008, 13:09
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Ik ben zeer benieuwd wat de uitkomst hier van gaat zijn.

Ik ben te laat met het geven van advies, maar ik denk dat de oplossing die meneer zelf naar voren bracht, het beste is. Zelf dingen regelen, zoals camping, voedsel etc. en je niet opdringen verder.
Oud 04-07-2008, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Ik zou gewoon gaan.
Rare logica heb jij? Die ouders staan de relatie niet in de weg, ze hebben gewoon die vakantie al afgesproken voordat zij een stelletje werden, en willen die vriendin die meeging niet voor het hoofd stoten en moeilijk doen met nog een 5e vakantieganger erbij. Dat heeft niks met de relatie te maken maar gewoon met sociaal doen en je aan afspraken houden? Bovendien is er al lang met hem over gesproken en is daar toen al uitgekomen dat hij níet mee zou gaan.

En als ik dat afgesproken had, dan zou ik het heel raar vinden als m'n vriendje toch opeens voor m'n neus zou staan. Niet dat ik hem niet zou willen zien, maar hij houdt zich wel mooi niet aan een afspraak die we met z'n allen gemaakt hadden, en ik blijf het twijfelachtig vinden dat die jongen zich niet een tijdje zonder mij kan vermaken. Dat heeft helemaal niks te maken met 'een relatie is niet alleen welkom als je er zin in hebt of als je je verveelT', maar met respect voor afspraken die gemaakt zijn, voor de familie en vrienden van je partner, en je partner zelf.

Wat niet wegneemt dat het wel lief is dat ie 't voor d'r over heeft en ze vast ook wel blij is om hem te zien, maar ik vind het enigszins asociaal.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2008, 21:29
palindrome
palindrome is offline
Ik ben ook wel benieuwd verder...

Topic staat trouwens ook op tweakers:http://gathering.tweakers.net/forum/...ages/1300221/0
Met citaat reageren
Oud 08-07-2008, 16:58
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Misschien verkeerde topic, maar is van alles een beetje...

======

Mijn vriendin had haar vakantie met ouders en een goede vriendin al geboekt voor ze mij kende.
Ze zijn nu sinds 2 dagen in Zuid Frankrijk vlakbij Marseille. Ze blijft er 3 weken.

Nu heb ik zelf vanaf morgen ook vakantie.

Haar ouders wilden me wel meenemen, maar waren bang dat haar vriendin dan een soort 3e been zou worden als ik er ook was, dus kozen ze ervoor dat niet te doen. Dit tot mijn grote spijt.
Mijn vriendin zou het diep in 'r hart vast leuk vinden als ik opeens, onaangekondigd, voor haar zou staan. Wat de rest ervan vind, baarde me zorgen. Maar ach; je hebt een doel in je leven zeg ik dan maar.
Aangezien ik geen 3 weken thuis wil zitten, heb ik besloten dat ik haar toch wil opzoeken daar.

Nu ga ik voor het eerst sinds 10 jaar weer vliegen. Alleen dus dit keer, naar Montpellier met Transavia.
Na een hoop wikken en wegen heb ik besloten de vlucht te boeken, en als verrassing daar opeens ook te zijn vanaf woensdagavond a.s.

Daarna, volgens de routebeschrijving, is het 33 minuten rijden naar de plaats van de camping.

Wat zou je zelf doen? Je mist je vriendin, hebt zelf vakantie... Zou je er ook heengaan?

Waarop moet ik allemaal letten als ik daar aankom? Is iemand zelf weleens op de luchthaven van Montpellier geweest? Ik vertrek vanaf Schiphol, en dat ken ik nog wel.
Ow, ik zou het vreselijk vinden. Je gaat ervan uit lekker vakantie zonder je vriend, heerlijk En dan staat die ineens voor je neus dan is mijn vriendin ineens nog een derde wiel aan de wagen. Maargoed ik hou dan ook niet zo heel erg van verrassingen geloof ik vooral dit soort verrassingen

Een beslissing om jou niet mee te nemen, komt volgens mij in overleg tussen haar ouders en dat meisje tot stand, ja toch? Het is toch niet zo dat haar ouders dat eenzijdig besloten hebben?
Oud 08-07-2008, 16:59
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Rare logica heb jij? Die ouders staan de relatie niet in de weg, ze hebben gewoon die vakantie al afgesproken voordat zij een stelletje werden, en willen die vriendin die meeging niet voor het hoofd stoten en moeilijk doen met nog een 5e vakantieganger erbij. Dat heeft niks met de relatie te maken maar gewoon met sociaal doen en je aan afspraken houden? Bovendien is er al lang met hem over gesproken en is daar toen al uitgekomen dat hij níet mee zou gaan.

En als ik dat afgesproken had, dan zou ik het heel raar vinden als m'n vriendje toch opeens voor m'n neus zou staan. Niet dat ik hem niet zou willen zien, maar hij houdt zich wel mooi niet aan een afspraak die we met z'n allen gemaakt hadden, en ik blijf het twijfelachtig vinden dat die jongen zich niet een tijdje zonder mij kan vermaken. Dat heeft helemaal niks te maken met 'een relatie is niet alleen welkom als je er zin in hebt of als je je verveelT', maar met respect voor afspraken die gemaakt zijn, voor de familie en vrienden van je partner, en je partner zelf.

Wat niet wegneemt dat het wel lief is dat ie 't voor d'r over heeft en ze vast ook wel blij is om hem te zien, maar ik vind het enigszins asociaal.
dit ook dus
Oud 09-07-2008, 15:14
Verwijderd
Citaat:
TS: en, al geboekt?

Iedereen heeft het hier trouwens over de ouders maar ik vind het eigenlijk nog lulliger voor de vriendin van je vriendin. D'r ouders zullen zich nog wel met z'n tweeen vermaken, maar kan me voorstellen dat dat voor die vriendin nog lastiger is als je bij je kleffe verliefde vriendin en haar vriendje bent.
Ik vind het wel lief bedacht opzich, maar ook een beetje egoistisch dus.
Als je met een vriend inderdaad voor een paar daagjes langs zou gaan, zou ik het nog anders vinden maar je bent echt van plan de volledige verdere vakantie te blijven?

En hoe doe je dat met de accommodatie? Is er wel een extra plek om te slapen? En boek je gelijk een terugvlucht? En betaal je je eten/drinken daar zelf? Misschien lijkt het allemaal vergezocht, maar het zijn wel allemaal extra dingen die erbij komen kijken als je de beslissing maakt om toch te gaan.
Dan zoekt die vriendin daar een leuke jongen waar ze zich nachten mee kan vermaken.
En ik vind het ook een slecht plan aangezien de ouders van te voren al vermeld hebben dat het niet kan. En het komt een beetje wanhopig over.
Je kan toch ook 3 weken lol hebben zonder je vriendin?

Voor je het weet zijn die 3 weken voorbij.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2008, 15:53
Hydrodynamikaas
Hydrodynamikaas is offline
Ik ken een paar voorbeelden uit mijn omgeving van vrienden die het wel deden en dat heeft ze hun relatie gekost uiteindelijk...

Het is een mooi gebaar en een mooie gedachte, maar kun je elkaar echt niet even die ademruimte geven? Het zou je relatie alleen maar goed doen denk ik.. Want ook al mist ze je ontiegelijk, het gaat allicht heel ongemakkelijk zijn als je er daarwerkelijk bent..

Maar goed, dat is herhaling. Als je wel gaat ben ik heel benieuwd naar hoe het is afgelopen... Het kan natuurlijk ook super gaan, ik kan jullie niet, maar ik zou me er niet aan wagen..
Oud 09-07-2008, 17:41
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Iedereen doet hier zo negatief over vakanties verzieken en het zoveelste wiel aan de wagen, wie weet vind die vriendin het wel leuk... en de ts is duidelijk niet van plan bij hen op de 'stoep' te staan en vervolgens alles van die ouders te verwachten... maar gaat gewoon zelfstandig heen. Ik vind het best kunnen. Het zal hoogstens wat irritatie oproepen mochten die ouders en vriendin het totaal niet leuk vinden... maar gezien de TS niet van plan is op dezelfde camping te gaan staan tenzij daarvoor uitgenodigd... ziei khet probleem niet zo.

Dus, fijne vakantie en ik hoop dat het een leuke verrassing is voor je vriendin, en vergeet niet aardig te zijn tegen pa,ma & vriendin en jezelf niet teveel opdringen.
Het 3e, 5e of 7e wiel zijn is echt niet leuk, trust me. Dus om onverwachts het 3e wiel te worden al helemaal niet. De intentie kan nog zo goed zijn, stelletjes gaan bewust of onbewust altijd meer voor elkaar.
Oud 09-07-2008, 17:51
Verwijderd
Ik heb niet gelezen, maar even de praktische kant. Ik ken dat deel van Frankrijk wel redelijk. Is je vriendin op le Grau du Roi? Het is niet echt makkelijk en in ieder geval duur om vanaf het vliegveld van Montpellier daar te komen met het ov. Ik weet niet of je dat van plan was, maar ik dacht, ik meld het even
Met citaat reageren
Oud 09-07-2008, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Ik heb niet gelezen, maar even de praktische kant. Ik ken dat deel van Frankrijk wel redelijk. Is je vriendin op le Grau du Roi? Het is niet echt makkelijk en in ieder geval duur om vanaf het vliegveld van Montpellier daar te komen met het ov. Ik weet niet of je dat van plan was, maar ik dacht, ik meld het even
Ghehe daar was ik vorig jaar.. je zit vrij lang in de bus (wij gingen met de tgv naar Montpellier) naar le Grau du Roi. Maar op zich wel te doen. Maar de TS zit er nu waarschijnlijk al.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2008, 18:30
Verwijderd
Ik zou die ouders even bellen voordat je vertekt en beginnen met zeggen dat je 'in de buurt bent', en of ze het op prijs zouden stellen als jij een dagje of twee langs komt. Vraag ze wel of ze eerlijk willen zijn, want je hebt geen zin in chagrijnige schoonouders.
Voor de rest vind ik het wel een romantische actie, maar had je het misschien beter kunnen plannen, maar je kunt helaas niet meer terug.

[Edit] @Alicia, hij ging toch een auto huren? In z'n openingspost zegt 'ie dat het volgens de routebeschrijving 33 minuten naar de camping is.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2008, 20:35
Lyne
Lyne is offline
Volgens mij is hij er allang.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2008, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Oh shit, ik keek niet naar de datum van de post dus ik dacht dat hij overmorgen zou vertrekken, maar overmorgen is het een week geleden dat 'ie wegging.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2008, 21:44
I C U
I C U is offline
We zijn in blijde afwachting van zijn thuiskomst en verhalen
Oud 09-07-2008, 22:55
Verwijderd
Kan niet wachten.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2008, 07:58
Verwijderd
Citaat:
[Edit] @Alicia, hij ging toch een auto huren? In z'n openingspost zegt 'ie dat het volgens de routebeschrijving 33 minuten naar de camping is.
Oh okee. Nou dan komt ie er wel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten