Advertentie | |
|
![]() |
|
ik zou niet gaan, vanwege 3e wiel aan de wagen.
aan de andere kant: als de omgeving leuk is (bv je kan er goed hiken, fietsen, raften, etc etc, of er zijn goeie musea of muziek-dingen) dan zou ik 't kunnen overwegen. ik zou dan de laatste week van haar vakantie aankomen, eerste 2 dagen 'er zijn' (effe settlen, alles onderzoeken) dan 3 a 4 dagen weg, en dan het slot nog even samen zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar.. zoals je het nu vertelt denk ik ook van: is het voor jou dan nog wel leuk? Want je zal dan steeds op je eigen camping zitten en je best doen om hun vakantie niet teveel te verstoren. Terwijl je er natuurlijk het liefst gewoon bij wilt zijn. Dus het lijkt me dat jou dat een vervelend gevoel zal geven, ookal zeg je dat je je wel prima zult vermaken in je eentje. Maar je bent waarschijnlijk al onderweg. Succes! ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik heb vertrek uitgesteld tot aanstaande vrijdag.
@ Alicia; Helemaal super van je positieve reactie. Hier thuis verveel ik me ook stierlijk, en wordt gewoon soms gek. Dan ben ik liever in de buurt, zodat ik erheen kan wanneer ik wil. Dat kan nu niet, ff een avondje langsgaan. Dus ik vermaak me in mijn eentje daar ook wel. En krijg ik er genoeg van, dan ga ik naar vliegveld en boek een vlucht terug. |
![]() |
|
Ken je niet iemand uit je omgeving die je zo ver kan krijgen/zin heeft met je mee te gaan? Dan hoef je jezelf niet zo te vervelen als je niet bij je vriendin en de anderen bent. Plus dan dring je jezelf niet onbewust op. Want ik kan me voorstellen dat die ouders nog best wel een verantwoordelijkheidsgevoel zullen hebben als jij in je eentje op een andere camping gaat staan en jezelf de hele tijd moet vermaken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En je gaat dus zelf weer terug, dus niet met de rest mee (qua vervoer)? |
![]() |
|
Misschien heeft je vriendin haar ouders wel gevraagd om ervoor te zorgen dat je niet mee ging omdat ze eigenlijk liever met haar vriendin op vakantie gaat maar je dat zelf niet durft te zeggen. Ik denk wel zeker te weten dat je veel indruk maakt als je er opeens bent.
|
Ik moet me echt aansluiten bij de rest: ik zou ook veel zin hebben om een geliefde achterna te reizen, maar als er vooraf afgesproken was dat je niet mee ging, moet je je daar in zekere zin aan houden. Vermits je absoluut wilt gaan, lijkt de gulden middenweg om eerst toch maar met de ouders te bellen en in geen geval langer dan vijf dagen te gaan: zo ben je even daar met haar, en houdt je het ongemak voor haar vriendin/ouders ook wat binnen de perken. Sowieso ga je je erbij neer moeten leggen dat de enige die daar een vijfde wiel aan de wagen zou mogen zijn, jij bent.
||
![]() |
Citaat:
De reis was geboekt voor wij elkaar leerden kennen. Met haar vriendin dus, die had ze destijds meegevraagd omdat ze anders alleen zou zijn. Toen leerde ze mij kennen, en we hebben het er vaak zat over gehad dat ze me er graag bij zou willen hebben. Echter, haar vriendin was al besproken, dus kon ik niet mee. |
![]() |
|
Hoezo stel? Je komt toch sowieso al?
Ik snap nog steeds niet waarom je niet met iemand anders daar naar toe gaat? Lijkt me veel gezelliger dan alleen op een camping te staan. Is er trouwens wel plek op de camping? Maar goed, ik zou gewoon even bellen dat je als verrassing voor je vriendin een paar dagen langs komt op hun camping, maar dat ze haar niks moeten vertellen of zo. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als je dat doet, vraag dan niet of je "mag komen", want dat is in dit geval een beetje raar. Dat had je namelijk al gedaan (of je vriendin) en toen ging het uiteindelijk toch niet door.
Je vertelt gewoon dat je je vriendin graag wil verrassen en dat je van plan bent om vrijdag zelf met het vliegtuig te gaan (en ook zelf weer terug). Dat je het eerst even met hun (de ouders) wilde overleggen, zodat ze niet schrikken als je er ineens bent. En dat je ze graag van te voren wilt vertellen over je bedoelingen (andere camping, je zorgt voor je eigen eten etc, je vermaakt jezelf, maar komt af en toe langs). En dan kijk je hoe ze reageren en leg je het een en ander uit. Je neemt hun eventuele zorgen weg, etc. Ohja en dat het een verrassing moet blijven. Als ze raar reageren is dat vervelend, maar misschien beter dat je er op die manier achter komt. En het kan wel dat ze het alsnog aan je vriendin vertellen dus dan is het verrassingseffect weg. |
![]() |
||
Citaat:
Nou aangezien je besluit al vast staat succes ermee. ![]() ![]()
|
jemig de pemig, als dit mijn vriend zou zijn zou ik 'm om zijn opdringerige stalkgedrag al dumpen, maar zeker omdat hij schijnbaar niet 3 weken zichzelf kan vermaken. Je hebt toch hopelijk wel vrienden bij wie je gedurende die drie weken kan chillen? Verder sluit ik me aan bij zowat iedereen boven mij, slecht plan, niet doen, etcetera. Echt waarom zou dit in hemelsnaam romantisch zijn? die vriendin denkt 'he he, lekker 3 weken van die gast af en tijd voor m'n vriendin' komt die kerel alsnog langs. zal ze blij mee zijn. En die smsjes van d'r, ze mist je heus wel, maar je missen en echt blij zijn als je daar ineens voor d'r neus staat... da's iets heel anders.
|
Sommige reacties hier..
Het negatieve aan dit gedrag is al aardig beschreven dus ik zal maar eventjes wat vertellen over het bijzondere eraan. Mijn insziens hebben maar weinig jongens/mannen het lef om op eigen houtje zo daarheen te vliegen en voor eigen onderkomen te zorgen. Opdringerig, geforceerd of stalkerig.. hoe dan ook, je hebt er lef voor nodig. Dat is een sterke eigenschap in de juiste situaties. Toch raad ik het je wel af.. als je echt van haar houdt dan gun je haar deze drie weken met vriendin en ouders. (je bent niet de enige belangrijke persoon in haar leven) Beter voor jullie allebei ook, het is niet goed om niet zonder elkaar te kunnen, zo'n drieweek zonder elkaar zijn is goed voor je zelfstandigheid.
|
Weet je wat het is.. Vorig jaar waren mijn vriend en ik ook net samen. Ik ben toen ook 2weken op vakantie geweest met mijn ouders en een vriendin en hij met 2 vrienden waaronder het vriendje van m'n vriendin.
Tuurlijk is het dan zo dat je het samen over je vriendjes hebt en dat je ze mist, maar het is extra leuk als je hem na 2/3 weken weer ziet!! Maar goed, je hebt het ticket al en ik hoop dat je haar ouders inmiddels al gebeld hebt.. Ga erheen, vermaak je zelf een paar dagen (hooguit een week!) en ga weer naar huis. En ga niet te vaak op de camping langs, want dan schop je denk ik wel hun plannen in de war. Laat ze hun eigen ding doen en lekker genieten van de vakantie!
|
Overleg het met je schoonouders en die vriendin van je vriendin, dat je ze 2 a 3 dagen opzoekt, en niet langer.
't Leukste is als je dan een uur of 5 aan komt lopen, met een nonchalante blik en vraagt wat jullie eten vanvond ; ), dan is de verassing nog groter. Bovendien blijft het dan leuk voor je vriendin, en weten je schoonouders ervan af.
|
Verwijderd
|
Dude, komop.
Je gaat daar toch niet 2 weken in de buurt zitten omdat je dan af en toe bij haar kan zijn en je 'de rest van de tijd zelf wel vermaakt'. Koop een intterrailticket, doe wat steden aan en ga een nachtje bij haar langs. Dat lijkt me het beste voor beide partijen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Net zoals in elke grote stad in europa en rest van de wereld ![]() En ik zou het niet doen als ik jou was kan erg ongemakkelijke situatie worden. En op welke camping denk jij nu nog plek te vinden in frankrijk met de vakantie. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
1. Zoals je de gehele situatie hebt beschreven is het vrij duidelijk dat je niet welkom bent. Als je namelijk wel welkom was geweest dan was je wel vanaf het begin af aan mee gevraagd (desnoods apart met een tentje op dezelfde camping) 2. Los van wat je vriendin er van denkt, kan je het niet maken tegenover haar ouders en haar vriendin om ineens langs te komen. Iedereen daar bereidt zich voor op een vakantie met z'n 4en en ineens kom jij aan. De meeste mensen kunnen er niet zo goed tegen als hun verwachtingen niet uit blijken te komen. 3. De vraag is natuurlijk of je vriendin er wel op zit te wachten dat je langs komt. Ze kan wel smsen dat ze niks liever wil dan jouw tent naast die van haar maar ik zou het niet al te letterlijk nemen. 4. Als je het niet eens bent met mijn bovenstaande punten en met gezever aan komt als "maar ik ga toch op een andere camping staan etc etc" dan moet je even zelf bedenken hoe die mensen op jou gaan reageren. Jij staat daar ineens casual voor de deur van die tent en natuurlijk gaan die mensen je daarna niet meer terug naar je eigen camping sturen. Hoe hard is dat. Wat ik wil zeggen is, door langs te gaan druk je (vooral) de ouders wel in een lastig parket. Er is duidelijk gemaakt dat je niet mee gaat en ineens ben je er dan toch. 5. Het bellen naar haar ouders: Nogmaals, als ze hadden gewild dat jij er bij was dan hadden ze dat al wel duidelijk gemaakt. Ik zie dus ook het nut niet van bellen om te vragen of je toch mag komen. Ik ben opzich wel nieuwsgierig wat je zou doen als die ouders duidelijk maken dat je niet welkom bent. Ga je dan alsnog? 6. Ik sluit me verder aan bij Strychnine, koop een interrailticket, ga lekker wat hostels/campings af in Spanje en Frankrijk en hop nog even 2 dagen aan op de camping van je vriendin. Dit zijn leuke ideeën maar echt niet goed uitvoerbaar als de vriendin op vakantie is met vriendin en ouders. Bewaar dit soort verrassingen voor momenten dat je vriendin in haar eentje 3 maanden lang ergens stage aan het lopen is oid. |
![]() |
|
Ik zou gewoon gaan.
Fuck die ouders. Hier wordt het omschreven of staan die ouders de relatie in de weg omdat ze niet willen dat je meegaat. Ouders die het niet eens zijn met een relatie is nooit goed. Bovendien, als je vriendin niet wil dat je komt, zou ik toch eens hard na gaan denken hoe serieus het tussen jullie is, een relatie is niet alleen welkom als je er zin in hebt of als je je verveeld. Edit; Bovendien geef je natuurlijk wel een héél duidelijk signaal af naar die ouders dat je het serieus bedoelt met hun dochter, dus het zou ook hartstikke positief uit kunnen pakken, en als het niet van die saaie bejaarde ouders zijn, dan zijn er nog helemaal geen "to do-plannen" die je als extra persoon in de war zou kunnen gooien en laten ze eens wat initiatief zien om eventueel nieuwe plannen te bedenken waardoor deze vakantie wel eens anders/leuker zou kunnen worden dan alle voorgaande, waardoor je over het geheel een positieve inbreng hebt =). Edit II ; Bovendien, ik zie die ouders niet als probleem. De tijd dat dochtertjelief meegaat op vakantie, en omdat het anders zo saai is een vriendinnetje mee mag nemen, loopt op zijn eind, volgend jaar gaat ze waarschijnlijk met vrienden of De Vriend op vakantie, is zou het zien als mooie overgang, waar ze nog een beetje kijk op hebben en een inbreng kunnen hebben, en ik zou er dan ook helemaal geen probleem van maken!
Laatst gewijzigd op 04-07-2008 om 09:31. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De ouders worden niet gewoon geconfronteerd met de vriend van hun dochter maar ze worden geconfronteerd met de vriend die ze in eerste instantie niet mee wilden op vakantie. Daar lijkt mij het probleem zitten. (los van alles hoe zijn vriendin (en haar vriendin) gaan reageren op zijn komst) |
![]() |
|
Ik ben zeer benieuwd wat de uitkomst hier van gaat zijn.
Ik ben te laat met het geven van advies, maar ik denk dat de oplossing die meneer zelf naar voren bracht, het beste is. Zelf dingen regelen, zoals camping, voedsel etc. en je niet opdringen verder. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
En als ik dat afgesproken had, dan zou ik het heel raar vinden als m'n vriendje toch opeens voor m'n neus zou staan. Niet dat ik hem niet zou willen zien, maar hij houdt zich wel mooi niet aan een afspraak die we met z'n allen gemaakt hadden, en ik blijf het twijfelachtig vinden dat die jongen zich niet een tijdje zonder mij kan vermaken. Dat heeft helemaal niks te maken met 'een relatie is niet alleen welkom als je er zin in hebt of als je je verveelT', maar met respect voor afspraken die gemaakt zijn, voor de familie en vrienden van je partner, en je partner zelf. Wat niet wegneemt dat het wel lief is dat ie 't voor d'r over heeft en ze vast ook wel blij is om hem te zien, maar ik vind het enigszins asociaal. |
![]() |
|
Ik ben ook wel benieuwd verder...
Topic staat trouwens ook op tweakers:http://gathering.tweakers.net/forum/...ages/1300221/0 |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Een beslissing om jou niet mee te nemen, komt volgens mij in overleg tussen haar ouders en dat meisje tot stand, ja toch? Het is toch niet zo dat haar ouders dat eenzijdig besloten hebben?
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En ik vind het ook een slecht plan aangezien de ouders van te voren al vermeld hebben dat het niet kan. En het komt een beetje wanhopig over. Je kan toch ook 3 weken lol hebben zonder je vriendin? ![]() Voor je het weet zijn die 3 weken voorbij. |
![]() |
|
Ik ken een paar voorbeelden uit mijn omgeving van vrienden die het wel deden en dat heeft ze hun relatie gekost uiteindelijk...
Het is een mooi gebaar en een mooie gedachte, maar kun je elkaar echt niet even die ademruimte geven? Het zou je relatie alleen maar goed doen denk ik.. Want ook al mist ze je ontiegelijk, het gaat allicht heel ongemakkelijk zijn als je er daarwerkelijk bent.. Maar goed, dat is herhaling. Als je wel gaat ben ik heel benieuwd naar hoe het is afgelopen... Het kan natuurlijk ook super gaan, ik kan jullie niet, maar ik zou me er niet aan wagen..
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik heb niet gelezen, maar even de praktische kant. Ik ken dat deel van Frankrijk wel redelijk. Is je vriendin op le Grau du Roi? Het is niet echt makkelijk en in ieder geval duur om vanaf het vliegveld van Montpellier daar te komen met het ov. Ik weet niet of je dat van plan was, maar ik dacht, ik meld het even
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zou die ouders even bellen voordat je vertekt en beginnen met zeggen dat je 'in de buurt bent', en of ze het op prijs zouden stellen als jij een dagje of twee langs komt. Vraag ze wel of ze eerlijk willen zijn, want je hebt geen zin in chagrijnige schoonouders.
Voor de rest vind ik het wel een romantische actie, maar had je het misschien beter kunnen plannen, maar je kunt helaas niet meer terug. [Edit] @Alicia, hij ging toch een auto huren? In z'n openingspost zegt 'ie dat het volgens de routebeschrijving 33 minuten naar de camping is. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wat heb jij vandaag gedroomd? Verwijderd | 500 | 17-08-2008 08:54 | |
Liefde & Relatie |
Hoe voel jij je op relationeel gebied #35 Verwijderd | 498 | 05-06-2006 14:54 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhaal: Droom Verwijderd | 7 | 12-01-2004 00:15 | |
Verhalen & Gedichten |
Nina & Sara Giles | 18 | 24-07-2003 22:37 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
recentie van 'ik ook van jou' van Ronald Giphart gezocht | 5 | 10-06-2001 11:11 |