Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2008, 11:55
Verwijderd
Ik werd er gek van, naar buiten en weer terug, naar buiten en terug.
Iig, het rook frisser en daar had ik geen problemen mee, ookal was ik in een cafe met een ernstig laag plafond (ndrgrnd in Nijmegen).
Maar gelukkig waren er buiten genoeg vriendelijke en gezellige mensen, dus zo erg was het niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-07-2008, 12:21
kiss*
kiss* is offline
ik rook zelf niet meer, al lang voor het rookverbod mee gestopt maar het uitgaan is er zeker door veranderd. veel vrienden van mij roken, die lopen dus ook regelmatig van binnen naar buiten en weer terug. het is buiten haast gezelliger dan binnen!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2008, 13:47
Verwijderd
het stinkt in kroegen

naar buiten naar binnen naar buiten arghhh
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 13:20
Hulk
Hulk is offline
Ik vind het rookverbod mega

Ik vind de 'zweetgeur' waar mensen het over hebben trouwens wel meevallen.. Een maand geleden rook ik het ook wel als iemand naar zweet stonk. Ik was al voorstander van het rookverbod in de periode dat ik zelf rookte trouwens. Nooit meer brandgaten in je kleren etc...
Hebben de mensen die nu telkens op en neer naar buiten lopen al bedacht dat als ze stoppen met roken ze gewoon binnen kunnen blijven ?
Oud 18-07-2008, 13:59
hmm-hmm
hmm-hmm is offline
Citaat:
Hebben de mensen die nu telkens op en neer naar buiten lopen al bedacht dat als ze stoppen met roken ze gewoon binnen kunnen blijven ?
dus het rookverbod is nu óók goed voor de conditie ^^ .. .. .. hehe
Oud 18-07-2008, 14:14
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Ik was gisteren in een shop waar je wel met tabak mocht blowen, maar geen sigaretten mocht roken. Die man achter de bar begon bijna te huilen toen ik om uitleg vroeg
Oud 18-07-2008, 15:06
Hydrodynamikaas
Hydrodynamikaas is offline
^Huh?! Die snap ik ook ook niet helemaal
En de medewerker daar dus ook niet.. lol
Oud 18-07-2008, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Ik werd er gek van, naar buiten en weer terug, naar buiten en terug.
Iig, het rook frisser en daar had ik geen problemen mee, ookal was ik in een cafe met een ernstig laag plafond (ndrgrnd in Nijmegen).
Maar gelukkig waren er buiten genoeg vriendelijke en gezellige mensen, dus zo erg was het niet.
Ik zou jou toch écht es tegen moeten komen, maar volgens mij is het nog nooit gebeurd?

Ik snap trouwens niet waarom de rokers niet gewoon een paar uur niet roken? Hoef je ook niet heen en weer te lopen. Of is dat nou een typische niet-roker gedachte?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 17:51
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Ik was gisteren in een shop waar je wel met tabak mocht blowen, maar geen sigaretten mocht roken. Die man achter de bar begon bijna te huilen toen ik om uitleg vroeg
Waarschijnlijk heeft ie die vraag al duisentvaak gehad op een dag en had ie er gewoon geen zin meer in. Ik kreeg ook weinig reactie toen ik een opmerking in de shop maakte over het hok wat ze er hebben neergezet. Ik moet wel zeggen dat de sfeer er meteen een stuk minder op geworden is.
Oud 21-07-2008, 13:46
Hydrodynamikaas
Ik hoor net een leuke van een kroeg hier in Amersfoort. Die hebben schijt aan het rookverbod en ze laten hun gasten roken voor 1euro per avond (tis best een goed bezocht hangcafe). Die euro gaat in een potje en dat gebruiken ze om de boetes mee te betalen die ze voor het roken krijgen

Dat houden ze natuurlijk niet lang vol, maar ik vond hem toch wel geniaal
Oud 21-07-2008, 13:56
Verwijderd
Wat een onzin zeg. Dan mogen ze wel heel veel bezoekers krijgen, zo'n boete is niet mals
Met citaat reageren
Oud 21-07-2008, 14:24
Verwijderd
haha ze moeten gewoon 1 euro per sigaret chargen. genoeg gekken die dat ervoor over hebben.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2008, 15:04
Hydrodynamikaas
De boete is geloof ik €2400,- en die kroeg scoort op een uitgaansavond (do/vr/za) gok ik zo'n 300 bezoekers.
Ik weet het fijne er ook niet van, maar het schijnt rendabel te zijn

Maar goed, na een paar waarschuwingen zullen ze evengoed dreigen met de tent dichtgooien, dus zoveel zoden zet het nu ook weer niet aan de dijk..
Oud 21-07-2008, 15:05
Verwijderd
Zeker met die extra controles op juist dat soort kroegen zullen ze snel gesloten worden, gok ik zo.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 20:32
wenn13
wenn13 is offline
Ik ga altijd in de rookruimtes staan of gewoon buiten(A)
ik vind het echt grote onzin dat het in is gegaan.
ik woon zelf buitenaf, en we hebben overal kleine kroegjes zitten dus die hebben geen aparte rookruimte daar is gewoon geen plek voor..
Verder als ik naar de grote disco's ga dan doe ik het gewoon in de rookruimtes en ik ruik nog steeds naar rook als ik thuis kom haha..
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 20:42
Wammus
Wammus is offline
De meest briljante manier om onder het rookverbod uit te komen vind ik toch wel de rokerskerk.
Oud 22-07-2008, 20:49
De Veroorzaker
Citaat:
Ik snap trouwens niet waarom de rokers niet gewoon een paar uur niet roken? Hoef je ook niet heen en weer te lopen. Of is dat nou een typische niet-roker gedachte?
Dat doe ik op mijn werk al de hele week, zodat ik niet heen en weer hoef te lopen (en vooral omdat ik er kom om te werken natuurlijk). Het kan zeker, maar het is minder leuk en dan is 10 euro entree toch meer dan voor 1 juli voor mijn gevoel.
Oud 22-07-2008, 21:17
Verwijderd
Citaat:
De meest briljante manier om onder het rookverbod uit te komen vind ik toch wel de rokerskerk.
Alleen jammer voor die uitbaters dat de controlerende instanties nog steeds gewoon beboeten. Café = café
Met citaat reageren
Oud 15-08-2008, 16:48
The Larch
The Larch is offline
Ik heb veel liever een rookverbod bij mij thuis dan in de kroeg, ik ga toch nooit naar de kroeg en intussen stinkt mijn huis naar het huis van mijn oma
Oud 15-08-2008, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Ik zou jou toch écht es tegen moeten komen, maar volgens mij is het nog nooit gebeurd?

Volgens mij nog niet.
Maar ik ga ook niet zo heel vaak uit in Nijmegen.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2008, 19:34
De Veroorzaker
En dan nu het patatverbod?
Oud 19-08-2008, 13:06
coopergirl
coopergirl is offline
Vrijdagnacht was ik zo dronken dat ik het rookverbod vergat.. De afgelopen tijd heb ik hoegenaamd alleen op het terras gezeten, en daar geldt geen rookverbod.. Afgelopen vrijdag werd ik dus rokend de kroeg uit geflikkerd *shame*
Oud 19-08-2008, 18:39
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Vrijdagnacht was ik zo dronken dat ik het rookverbod vergat.. De afgelopen tijd heb ik hoegenaamd alleen op het terras gezeten, en daar geldt geen rookverbod.. Afgelopen vrijdag werd ik dus rokend de kroeg uit geflikkerd *shame*

Op Lowlands is het rookverbod echt massaal genegeerd. Niemand die er ook maar iets van gezegd heeft. Er waren ook artiesten die rokend het podium op liepen. Johnny Rotten als ik me niet vergist heb zelfs met een joint.
Oud 20-08-2008, 10:13
Verwijderd
Ik werd op lowlands een keer vies aangekeken door een jonge ^)#(!@# wicca omdat ik een peukie opstak tijdens the roots. Uiteraard heeft ze de rest van de avond doorgebracht in lucky strike.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2008, 00:30
Verwijderd
ik kwam pas zondagmiddag op lowlands achter dat je niet meer mocht roken. kheb gewoon van donderdag tot zondag vol gerookt in elke tent en niks gehoord of gezien, niks opgemerkt.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2008, 13:21
*oma*
*oma* is offline
Ik had het wel gezien, maar die tent is toch aan alle kanten open? Ze moeten niet zo zeuren. Er was verder ook niemand die er iets van zei. Op de medewerkers camping hadden we een Lowlounge (een soort keet) en daar mocht je ook gewoon roken .
Oud 23-08-2008, 15:28
m!ke
m!ke is offline
Hier in België is er al een tijdje een rookverbod, snap niet waarom mensen zo'n probleem van maken in de meeste kroegen lappen ze hier hun laars aan of zijn er heel gezellige rokersruimtes Verder op restaurant was het toch altijd al zo dat er rook & niet rook ruimtes waren?

Op feesten is het ook altijd heel goed georganiseerd, dus whoopdie-doo de staat heeft hier nogmaals een poging gedaan om mensen te kloten en het gaat hun niet lukken.. Ik snap hun probleem niet met tabaksproducten hier, ze verhogen de prijs al héél lang en blijven dat doen om hun eigen zakken te vullen Zóveel mensen haken toch niet af?

Net een pakje marlboro gekocht van €4,40 terwijl ze in andere landen dezelfde sigaretten roken aan de helft van de prijs.. Misschien wat Off topic maar ik vind al die accijnzen (Indirecte belastingen) ronduit belachelijk.

Zou het zelfs een veel slimmer idee vinden om mensen aan te sporen om te roken zodat ze sneller doodgaan en ze minder pensioenen moeten uitdelen want daar is hier ook een heus probleem van.
Oud 23-08-2008, 20:13
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Haha@ M!ke
En, Mike, ik die rokers- en nietrokers-ruimtes in restaurants waren wel echt niet afgeschut van elkaar. Meestal stonden gewoon op sommige tafels geen asbak en daar mocht je dan niet roken. Dat helpt natuurlijk niks want de rook hangt echt niet alleen boven je eigen tafel. Dus in restaurants vind ik het wel heel prettig. In álle kroegen verbieden is misschien een beetje gek ja.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2008, 09:30
woezel
woezel is offline
Citaat:
Hier in België is er al een tijdje een rookverbod, snap niet waarom mensen zo'n probleem van maken in de meeste kroegen lappen ze hier hun laars aan of zijn er heel gezellige rokersruimtes Verder op restaurant was het toch altijd al zo dat er rook & niet rook ruimtes waren?

Op feesten is het ook altijd heel goed georganiseerd, dus whoopdie-doo de staat heeft hier nogmaals een poging gedaan om mensen te kloten en het gaat hun niet lukken.. Ik snap hun probleem niet met tabaksproducten hier, ze verhogen de prijs al héél lang en blijven dat doen om hun eigen zakken te vullen Zóveel mensen haken toch niet af?

Net een pakje marlboro gekocht van €4,40 terwijl ze in andere landen dezelfde sigaretten roken aan de helft van de prijs.. Misschien wat Off topic maar ik vind al die accijnzen (Indirecte belastingen) ronduit belachelijk.

Zou het zelfs een veel slimmer idee vinden om mensen aan te sporen om te roken zodat ze sneller doodgaan en ze minder pensioenen moeten uitdelen want daar is hier ook een heus probleem van.

hier is helemaal geen rookverbod,waar haal je dat? het is wel zo dat in cafes waar iets te eten wordt geserveerd het cafe moet worden opgesplitst in rokers en niet rokers. verder mag je overal nog roken behalve in concertzalen.
Oud 24-08-2008, 12:11
*oma*
*oma* is offline
Ik denk dat ik maar naar Belgie verhuis
Oud 24-08-2008, 13:32
m!ke
m!ke is offline
Citaat:
hier is helemaal geen rookverbod,waar haal je dat? het is wel zo dat in cafes waar iets te eten wordt geserveerd het cafe moet worden opgesplitst in rokers en niet rokers. verder mag je overal nog roken behalve in concertzalen.
Hahaha, waar in België woon jij dan?
Oud 24-08-2008, 14:04
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Dat is onzin.

Vanaf januari 2007 moeten alle restaurants in België rookvrij zijn.

Het nieuwe rookverbod geldt voor alle restaurants en eetgelegenheden (brasserie, snackbar, patisseriezaak, bakkerij, of alle andere plaatsen waar gewoonlijk gegeten wordt)

Afwijking van deze regel wordt toegekend aan drankgelegenheden (cafés, bars, bistro’s en alle andere plaatsen waar alcohol verbruikt wordt zonder daarbij noodzakelijk bereide maaltijden te nuttigen) voor zover:

* het aandeel (in aankoop of verkoop, naargelang de verschillende gevallen) van de bereide maaltijden minder dan een derde bedraagt van het geheel van voedingsmiddelen die ter consumptie worden aangeboden;
* of voor zover de opgediende gerechten beperkt zijn tot het kleine restaurantbedrijf (lichte maaltijden, waarvan de lijst is opgenomen in het besluit dat de toegang tot het beroep van restaurateur regelt).

Frietkoten krijgen extra afwijking (kleine etablissementen waar alleen gekookt wordt door voeding in frituurvet of olie te dompelen). In de zaken waar roken toegestaan is, zijn de huidige regels van toepassing, zijnde de verplichte installatie van een luchtverversingssysteem en een niet-rokerszone die minstens de helft van de totale oppervlakte van de plaats bedraagt. Deze laatste bepaling is niet van toepassing op zaken waarvan de oppervlakte kleiner is dan 50 vierkante meter.

Er wordt geen afwijking toegekend aan bars in sportclubs en horeca zaken in een gesloten openbare plaats waar een rookverbod geldt (niet afgesloten cafetaria in een overdekt speelplein of in een sportzaal).

Restaurants waar een rookverbod zal gelden, mogen wel een aparte en volledig afgesloten rookkamer inrichten waar alleen dranken mogen worden geserveerd. De grootte van de rookkamer mag niet meer dan een vierde van de totale oppervlakte van het etablissement bedragen.

bron
Oud 24-08-2008, 18:57
De Veroorzaker
Citaat:
Hahaha, waar in België woon jij dan?
Volgens mij is de regelgeving in belgie vrij vaag, iets met aantal zitplaatsen en het al dan niet serveren van patatgerechten (als hoofdinkomstenbron).

Of zoals wikipedia zegt:
In cafés die kleiner zijn dan 50 m² en kleine frietkramen (maximum 16 plaatsen) mag er nog gerookt worden maar moet er een rookafzuig- of verluchtingssysteem in werking zijn van minimaal 15 m³ per uur en per vierkante meter.

Cafés die niet rookvrij zijn, mogen verder enkel bepaalde welomschreven lichte maaltijden serveren, én de verkoop van die maaltijden moet minder dan 1/3 van de totale omzet opleveren. Zo mogen zij bijvoorbeeld geen aardappelen serveren.
Oud 24-08-2008, 20:06
crazycat
crazycat is offline
ik rook zelf niet en heb nog nooit gerookt maar ik vind dit anti rook ding kapot dom, het stink nu echt erg anar zweet, iedereen zit buiten, ik vind dat je gewoon binne moet kunne roken ookal zal ik zelf nooit roken
Met citaat reageren
Oud 24-08-2008, 23:53
Verwijderd
Citaat:
€3,00 voor een hele slof marlboro in indonesie. Maar als je toch daarvandaan komt neem je natuurlijk goede kretek mee.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 21:29
Matrimony
Matrimony is offline
Hmm ik ken een klein cafe wat Failliet is gegaan door het rook verbod omdat het geen terras had en niemand meer na binne kwam op 5 klenten na ofso het is binnen 2 maandne nu compleet kapot gegaan door het rookverbod.

Ik rook zelf ook.
Maar names niet rokenden vrienden van mij: De gezelligheid is uit de cafe's en de penetrante lucht van bier en zweet is erger.
Oud 28-08-2008, 01:07
Hulk
Hulk is offline
die bierlucht ruik je alleen de eerste 10 seconden dat je ergens binnen bent... en die rook ik ook al wel toen er nog wel gerookt werd met als enige verschil dat die stinkende kutrook er nog is bijkwam
Oud 28-08-2008, 10:46
De Veroorzaker
Citaat:
die bierlucht ruik je alleen de eerste 10 seconden dat je ergens binnen bent... en die rook ik ook al wel toen er nog wel gerookt werd met als enige verschil dat die stinkende kutrook er nog is bijkwam
Kutrook, dan heb je flink gebatst gek

die kutrook ruik je alleen de eerste 10 seconden dat je ergens binnen bent...
Oud 28-08-2008, 13:04
Hulk
Hulk is offline
ik ruik het de volgende dag anders nog steeds in mn kleren
Oud 28-08-2008, 13:13
De Veroorzaker
kleren zijn niet om aan te ruiken, dus wat is je punt?
Oud 28-08-2008, 13:55
Hulk
Hulk is offline
ach hou je bek man wijsneus
Oud 28-08-2008, 16:36
De Veroorzaker
Citaat:
ach hou je bek man wijsneus
ja baas
Oud 28-08-2008, 17:57
Miekje*
Miekje* is offline
het rookverbod is gewoon zwaar irritant
Oud 28-08-2008, 18:26
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
jij mag niet eens roken.
Oud 29-08-2008, 02:08
m!ke
m!ke is offline
Citaat:
jij mag niet eens roken.
Roken mag iedereen, sigaretten verkopen mogen ze gewoon niet
Oud 29-08-2008, 16:44
- Pheebs
- Pheebs is offline
Citaat:
Het is misschien irritant, vond ik ook vroeger.
Maar sinds mn vader overleden is vanwege rook in café's denk ik er wel anders over.
Als je wil roken ga je gewoon even naar buiten, kies je zelf toch voor.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2008, 17:13
m!ke
m!ke is offline
Citaat:
Het is misschien irritant, vond ik ook vroeger.
Maar sinds mn vader overleden is vanwege rook in café's denk ik er wel anders over.
Als je wil roken ga je gewoon even naar buiten, kies je zelf toch voor.
Edit: Sorry, het zijn helemaal mijn zaken niet.
Je hebt gelijk
Oud 29-08-2008, 19:05
De Veroorzaker
Citaat:
Allereerst, gecondoleerd. Vervolgens: heb je hier bewijs voor?
Oud 30-08-2008, 18:38
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Allereerst, gecondoleerd. Vervolgens: heb je hier bewijs voor?
Al zou er geen direct bewijs zijn dat zijn overlijden veroorzaakt is door meeroken in het café, sigarettenrook is gewoon schadelijk en ook meeroken is dodelijk. (Genoeg bewijs voor te vinden).
Oud 30-08-2008, 19:49
Miekje*
Miekje* is offline
ik krijg sigaretten meestal gewoon wel mee

ontopic: voor sommige mensen is het rookverbod beter idd
Reageren

Regels voor berichten