Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik hoor net een leuke van een kroeg hier in Amersfoort. Die hebben schijt aan het rookverbod en ze laten hun gasten roken voor 1euro per avond (tis best een goed bezocht hangcafe). Die euro gaat in een potje en dat gebruiken ze om de boetes mee te betalen die ze voor het roken krijgen
![]() Dat houden ze natuurlijk niet lang vol, maar ik vond hem toch wel geniaal ![]()
|
De boete is geloof ik €2400,- en die kroeg scoort op een uitgaansavond (do/vr/za) gok ik zo'n 300 bezoekers.
Ik weet het fijne er ook niet van, maar het schijnt rendabel te zijn ![]() Maar goed, na een paar waarschuwingen zullen ze evengoed dreigen met de tent dichtgooien, dus zoveel zoden zet het nu ook weer niet aan de dijk..
|
![]() |
Ik ga altijd in de rookruimtes staan of gewoon buiten(A)
ik vind het echt grote onzin dat het in is gegaan. ik woon zelf buitenaf, en we hebben overal kleine kroegjes zitten dus die hebben geen aparte rookruimte daar is gewoon geen plek voor.. Verder als ik naar de grote disco's ga dan doe ik het gewoon in de rookruimtes en ik ruik nog steeds naar rook als ik thuis kom haha.. |
![]() |
|
De meest briljante manier om onder het rookverbod uit te komen vind ik toch wel de rokerskerk.
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar ik ga ook niet zo heel vaak uit in Nijmegen. |
![]() |
|
Vrijdagnacht was ik zo dronken dat ik het rookverbod vergat.. De afgelopen tijd heb ik hoegenaamd alleen op het terras gezeten, en daar geldt geen rookverbod.. Afgelopen vrijdag werd ik dus rokend de kroeg uit geflikkerd
![]()
||
Citaat:
![]() Op Lowlands is het rookverbod echt massaal genegeerd. Niemand die er ook maar iets van gezegd heeft. Er waren ook artiesten die rokend het podium op liepen. Johnny Rotten als ik me niet vergist heb zelfs met een joint. ![]()
|
Ik had het wel gezien, maar die tent is toch aan alle kanten open? Ze moeten niet zo zeuren. Er was verder ook niemand die er iets van zei. Op de medewerkers camping hadden we een Lowlounge (een soort keet) en daar mocht je ook gewoon roken
![]()
|
Hier in België is er al een tijdje een rookverbod, snap niet waarom mensen zo'n probleem van maken in de meeste kroegen lappen ze hier hun laars aan of zijn er heel gezellige rokersruimtes
![]() Op feesten is het ook altijd heel goed georganiseerd, dus whoopdie-doo de staat heeft hier nogmaals een poging gedaan om mensen te kloten en het gaat hun niet lukken.. Ik snap hun probleem niet met tabaksproducten hier, ze verhogen de prijs al héél lang en blijven dat doen om hun eigen zakken te vullen ![]() Net een pakje marlboro gekocht van €4,40 terwijl ze in andere landen dezelfde sigaretten roken aan de helft van de prijs.. Misschien wat Off topic maar ik vind al die accijnzen (Indirecte belastingen) ronduit belachelijk. Zou het zelfs een veel slimmer idee vinden om mensen aan te sporen om te roken zodat ze sneller doodgaan en ze minder pensioenen moeten uitdelen want daar is hier ook een heus probleem van.
|
Haha@ M!ke
![]() En, Mike, ik die rokers- en nietrokers-ruimtes in restaurants waren wel echt niet afgeschut van elkaar. Meestal stonden gewoon op sommige tafels geen asbak en daar mocht je dan niet roken. Dat helpt natuurlijk niks want de rook hangt echt niet alleen boven je eigen tafel. Dus in restaurants vind ik het wel heel prettig. In álle kroegen verbieden is misschien een beetje gek ja. |
![]() |
||
Citaat:
hier is helemaal geen rookverbod,waar haal je dat? het is wel zo dat in cafes waar iets te eten wordt geserveerd het cafe moet worden opgesplitst in rokers en niet rokers. verder mag je overal nog roken behalve in concertzalen.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Vanaf januari 2007 moeten alle restaurants in België rookvrij zijn. Het nieuwe rookverbod geldt voor alle restaurants en eetgelegenheden (brasserie, snackbar, patisseriezaak, bakkerij, of alle andere plaatsen waar gewoonlijk gegeten wordt) Afwijking van deze regel wordt toegekend aan drankgelegenheden (cafés, bars, bistro’s en alle andere plaatsen waar alcohol verbruikt wordt zonder daarbij noodzakelijk bereide maaltijden te nuttigen) voor zover: * het aandeel (in aankoop of verkoop, naargelang de verschillende gevallen) van de bereide maaltijden minder dan een derde bedraagt van het geheel van voedingsmiddelen die ter consumptie worden aangeboden; * of voor zover de opgediende gerechten beperkt zijn tot het kleine restaurantbedrijf (lichte maaltijden, waarvan de lijst is opgenomen in het besluit dat de toegang tot het beroep van restaurateur regelt). Frietkoten krijgen extra afwijking (kleine etablissementen waar alleen gekookt wordt door voeding in frituurvet of olie te dompelen). In de zaken waar roken toegestaan is, zijn de huidige regels van toepassing, zijnde de verplichte installatie van een luchtverversingssysteem en een niet-rokerszone die minstens de helft van de totale oppervlakte van de plaats bedraagt. Deze laatste bepaling is niet van toepassing op zaken waarvan de oppervlakte kleiner is dan 50 vierkante meter. Er wordt geen afwijking toegekend aan bars in sportclubs en horeca zaken in een gesloten openbare plaats waar een rookverbod geldt (niet afgesloten cafetaria in een overdekt speelplein of in een sportzaal). Restaurants waar een rookverbod zal gelden, mogen wel een aparte en volledig afgesloten rookkamer inrichten waar alleen dranken mogen worden geserveerd. De grootte van de rookkamer mag niet meer dan een vierde van de totale oppervlakte van het etablissement bedragen. bron
||
Citaat:
Of zoals wikipedia zegt: In cafés die kleiner zijn dan 50 m² en kleine frietkramen (maximum 16 plaatsen) mag er nog gerookt worden maar moet er een rookafzuig- of verluchtingssysteem in werking zijn van minimaal 15 m³ per uur en per vierkante meter. Cafés die niet rookvrij zijn, mogen verder enkel bepaalde welomschreven lichte maaltijden serveren, én de verkoop van die maaltijden moet minder dan 1/3 van de totale omzet opleveren. Zo mogen zij bijvoorbeeld geen aardappelen serveren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Hmm ik ken een klein cafe wat Failliet is gegaan door het rook verbod omdat het geen terras had en niemand meer na binne kwam op 5 klenten na ofso het is binnen 2 maandne nu compleet kapot gegaan door het rookverbod.
Ik rook zelf ook. Maar names niet rokenden vrienden van mij: De gezelligheid is uit de cafe's en de penetrante lucht van bier en zweet is erger.
||
Citaat:
![]() die kutrook ruik je alleen de eerste 10 seconden dat je ergens binnen bent...
||
Citaat:
Je hebt gelijk
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Het rookverbod in de horeca moet afgeschaft worden. rookverbod | 3 | 07-10-2009 21:56 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De effecten van het rookverbod T_ID | 266 | 12-08-2009 18:52 | |
Acties tegen het rookverbod ondersteund door tabaksindustrie Kitten | 92 | 01-07-2009 13:50 | |
'Ook rookverbod op terras' Love & Peace | 299 | 09-11-2007 23:42 | |
Uitstel Rookverbod Horeca.... JAMMER hhendrikxx | 283 | 19-09-2004 20:08 |