Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Het is waar dat ik vroeg om advies. Het is ook waar dat het omsloeg naar frustratie. Omdat 'k het idee kreeg weer niet begrepen te worden. Ik zei expres een hele tijd niets omdat ik ondanks de moeilijk te slikken woorden toch wel begrijp, inzie, dat jullie niet helemaal ongelijk hebben betreft sommige dingen als "denk positief" etcetera. En dat 'k daar toch wat mee kan. Het is alleen de manier waarop het altijd gebracht wordt. Veelal bijtend bedoeld. Je kan iemand rustig leren lopen. Je kan een kind ook op zn voeten zetten en zeggen 'En nu lopen kreng! En oh kan je dat niet? jeeezus! Nou eh, weetjewat je bent waardeloos! Ik kan het zelfs!' Terwijl deze mensen zelf veelal wel de aandacht kregen en wel het handje werd vastgehouden. En dat hun instelling jaren heeft geduurd voordat het werd tot wat het is. Dat julllie dat niet zien vind ik een blinde vlek. En ja ik ben heel zwak betreft geven van voorbeelden. Maar hoop dat je het een beetje kan volgen. Weetje ik had liever gezond willen zijn of beter gemiddeld zoals de meesten. Kleine kwaaltjes, niet erg. Want "iedereen heeft wel wat", voordat ik daar weer op word afgerekend. Ik heb hier geen zin in, echt niet. Denk je dat ik het leuk vind zoveel moeite te moeten doen voor een beeeetje begrip? Normale mensen hoeven zich hier niet mee bezig te houden, dat hoeft niet voor hun gevoel. Wat zegt dat volgens jullie, dat ik een zeik ben, en zij sterk. Of hadden zij wellicht op een zelfde manier gereageerd als ze in mijn schoenen stonden? Zegt het feit dat zij zich niet bezig houden met empathie niet oets ove rhet gema in hun leven? En mijn leven? Ik begrijp dat jullie het niet helemaal begrijpen, en voor en na jullie nog duizenden. Om steeds energie te moeten steken om een beetje begrip, is moeizaam!! En helemaal niet nodig als je normaal bent en lachend naar lowlands kan gaan zonder je zorgen te maken om je openlicggende huid (en de pijn). Ik zal moeten leren leven met deze onbegrip. Alleen de laatste reactie van 'Leonedingest' dat raakte een gevoelige snaar. Ik zit nu strak van de pijn en het is heel gevoelig rondom mijn gezicht. En het jeukt. Ik kan ook niet meer naar de monitor kijken, want de plagerige migraine (kunnen jullie nog wel begrip voor opbrengen denk ik, terwijl ook dat iets is wat de meesten hier niet kennen waarom daar weer wel egrip voor??) is ook niet niks. Alle spelfouten en niet lopende zinne laat ik nu effevoor wat het is. I'll Check back later.
Laatst gewijzigd op 06-08-2008 om 11:32. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn reacties waren alles behalve bijtend bedoeld. En ik ben - helaas - ook alles behalve gezond. De problemen en pijn die komen kijken bij een openliggende huid ken ik inderdaad niet, maar de problemen en pijn die komen kijken bij oa reuma, hypothyreoïdie, lyme en migraine wel.
Vandaar ook dat ik een deel van je verhaal begrijp (ook al denk/vind jij misschien van niet), ik heb alleen de ervaring dat een positieve instelling beter werkt en ik reageer dus vanuit die ervaring. De reactie die bij jou in het verkeerde keelgat schoot, was een reactie op de post van Inanis. Hij is degene die zegt: "de eerste stap naar verbetering is door in te zien dat het juist niet zo erg gesteld is met je", en daar reageerde ik op. Als je boos op mij wordt, dan word je in mijn ogen boos op de verkeerde persoon. Laatst gewijzigd op 05-08-2008 om 21:59. |
![]() |
|
En ik had juist het idee (maar blijkbaar is dit niet bij jou zo aangekomen, het blijft internet natuurlijk, de helft van de tijd wordt iedereen verkeerd begrepen en dat is nogal vervelend als het om persoonlijke dingen gaat) dat veel mensen best wat begrip voor je hebben. Ik in elk geval wel. Dat het lastig is om begrepen te worden, wil niet zeggen dat mensen geen begrip voor je hebben. Ze proberen enkel je nog wat advies te geven zodat het uiteindelijk misschien wat beter met je gaat, maar dat is vrij lastig als je iemand niet persoonlijk kent, dus het blijven pogingen. En inderdaad, iedereen (met gezondheidsproblemen in elk geval) wil het liefst gezond of op zijn minst gemiddeld zijn, dat is ook logisch, maar vaak niet echt gemakkelijk te realiseren en daarom vraag je allereerst om begrip (toch?). Nou, er zijn zat mensen hier die er begrip voor hebben en die als advies gegeven hebben om toch proberen zo positief mogelijk te denken. Misschien zijn ze dan nog wat vergeten te benadrukken hoe ontzettend moeilijk dat is. Denkpatronen zijn heel lastig te veranderen, zeker als je elke dag het bewijs nog krijgt dat dingen niet geheel oké zijn. Maar het is niet onmogelijk en het hoeft ook niet allemaal in één keer. Veel sterkte.
|
Verwijderd
|
Ehm.. het probleem is misschien ook dat je naar mijn idee alleen reageert op mensen die zeggen wat jij zogenaamd niet wil horen.
Het lijkt net alsof je gewoon zin hebt om even te schelden over al het onbegrip. En iedere reactie die daar ook maar een beetje op lijkt grijp je aan om te zeggen "zie je wel." En Leonoor zei zoals ze net zelf al aangaf inderdaad totaal niet dat het "niet zo slecht gesteld is met jou." Dat heb je er zelf van gemaakt, dat heb je er zelf in gelezen. Omdat jij al verwacht dat iemand zoiets zal zeggen, zie jij het ook. En wanneer er iets anders gezegd wordt zie je het niet of reageer je niet. Ik gaf bijv. in mijn tweede reactie (dacht ik althans) ook een andere visie weer. Maar daar reageer je dan weer niet op. Dat vind ik dan zelf weer frustrerend. En wat ik nog meer frustrerend vind: Ik vroeg aan het einde van mijn tweede post ook of je zelf niet Nederlands bent, omdat je het steeds hebt over de houding van Nederlanders en ik van mening ben dat je in andere landen niet echt een andere houding van mensen ten opzichte van jouw probleem zult vinden. En ik dus niet begrijp waarom je dat er steeds bij moet zeggen, daarnet zag ik het weer staan. Het gaat jou om onbegrip van mensen in het algemeen, lijkt me. Waarom zet je dan steeds allerlei geklaag over Nederlanders erbij. Sorry, maar daar kan ik echt slecht tegen. Je kiest er toch zelf voor om je vraag op een Nederlands forum te stellen? Laatst gewijzigd op 06-08-2008 om 10:25. |
![]() |
||
Citaat:
Kortom, je moet bij jou gewoon zo hard vechten om je te laten inzien dat we je wel in ieder geval deels begrijpen, ik denk dat maar weinig mensen door die muur heen komen en dat zie jij als "maar weinig mensen tonen begrip voor me".
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik raak een beetje gefrustreerd door dit topic. Mensen doen écht hun best zich in te leven in de woede van TS, maar TS blijft heel aanvallend reageren. Begrip werkt twee kanten op; als jij begrip wil voor jouw woede, toon dan ook begrip wanneer mensen moeite doen. Je kan niet verwachten van iemand die niet hetzelfde heeft meegemaakt dat hij/zij precies voelt wat jij voelt, heb daar begrip voor. Als je er al van uit gaat dat mensen alleen maar negatief over je denken, dat mensen je niet wíllen begrijpen, dan stoot dat mensen ook af; ik voel me door je posts soms echt aangevallen omdat het lijkt alsof je het íedereen (inclusief mijzelf, ook al heb ik hier nog niet eerder gereageerd) kwalijk neemt dat mensen jou niet begrijpen of niet willen begrijpen. Ik ken je niet, jij kent mij niet, ik vind het naar dat je me dan dingen kwalijk neemt (en het geeft mij niet echt het gevoel dat ik wíl begrijpen waar je woede vandaan komt, omdat je me bij voorbaat die kans al niet lijkt te geven). Geef mensen een kans, word niet bij voorbaat al boos en toon begrip wanneer ze je niet begrijpen.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik heb je posts van in het begin gevolgd (ook op liefde & relatie en seksualiteit), en ik probeer me echt in je situatie in te leven en je reacties te begrijpen, maar je komt keer op keer zó agressief uit de hoek, dat ik na een tijd al geen zín meer had om te proberen je te begrijpen. (en ondanks de afwezige zin probeer ik dat toch nog steeds, voor alle duidelijkheid!) |
![]() |
|
Ik weet niet precies wat je nu van ons verwacht. Dat iemand van ons dezelfde aandoening heeft als jij en er met dezelfde manier omgaat? Of iemand die, als die in de situatie van jou zou zitten, net zo zou reageren? Wat verwacht je van ons?
Of nou ja, het is eigenlijk wel duidelijk dat je van ons verwacht dat we je niet begrijpen en bijtende opmerkingen maken in plaats van je te helpen, allemaal dezelfde standaard dingen roepen die toch niet helpen etc. Dat is namelijk het enige waar je op reageert, en blijkbaar het enige wat je hier leest en wat je hieruit opvangt. Wat wil je dan dat we doen? En ik hoor Inanis zeggen dat we positiever met woorden als die van TS omgaan, dan gedragen we ons als psychologen. We moeten niet negatief doen en hem doorverwijzen naar een psycholoog, we moeten zélf de psycholoog zijn? Hoor je nu wel wat je zegt? Als je een psycholoog nodig hebt dan moet je er een opzoeken. En ik vind het persoonlijk wel vrij verontwaardigend dat TS in alle posts, ook de goedbedoelde, denkt dat hij afgekraakt wordt, en Inanis denkt dat TS de grond in wordt gestampt. Eatdrumseatcym_, ik stel voor dat je een forum opzoekt voor mensen met eczeem. Ik vermoed dat zij je beter kunnen helpen dan ik. Of ze begrip op kunnen brengen weet ik niet, ik weet niet wat jij precies bedoelt met begrip. Het begrip dat je hier krijgt negeer je gewoonweg en de pogingen om je te helpen wil je gewoon niet horen. En echt, zoek een psycholoog. Ik denk dat er zat mensen zijn die er wel tegen kunnen dat je eczeem hebt, als in, die je niet zien als een of ander weerzinwekkend monster. Maar als je je tegen iedereen blijft opstellen als de onbegrepen individueel en het over doet komen dat alle mensen met (g)een (minder erge) kwaal hebben maar idioten zijn omdat ze niet weten waar ze het over hebben, verwacht ik niet dat er veel mensen zijn die denken, "Goh wat een fijn individueel om mee om te gaan. Laat ik hem verder eens steun geven zodat hij misschien zich wat beter gaat voelen". Zoals al gezegd werd, begrip werkt twee kanten op. En PS, die eerste post richting Leonoor vind ik echt een van de naarste posts die ik hier gelezen heb.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
(en tuurlijk heb je verschillende psychologen met verschillende technieken) nergens zeg ik dat je een psycholoog moet zijn, echter als je niet weet hoe je goed met bepaalde soorten mensen om kunt gaan kun je of beter niets zeggen, of heel neutraal (en of positief) zijn en informatie winnen over de persoon zodat je je beter in kunt leven. btw, het inzien dat het niet zo slecht gesteld is met je, daarmee doel ik op het geestelijke aspect. hier gaat het om iemand met fysieke pijn, en mentale pijn dankzij fysieke afwijkingen. de pijn en verminking zijn niet te ontzien, maar geestelijk is hij relatief sterk. verder denk ik dat hij fysiek sterk genoeg is om veel dagelijkse handelingen gewoon aan te kunnen. een vrijheid waar je kracht uit kunt putten. Wat ik een mooie uitspraak vind: 'je leeft en bent gezond, dus er is hoop' ts heeft bepaalde lichamelijke afwijkingen maar is toch relatief vrij in het gaan en staan waar hij wil. gezond genoeg voor hoop. hopelijk heb je hier iets aan eatdrumseatcym_
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~ Laatst gewijzigd op 07-08-2008 om 15:24. |
![]() |
||
Citaat:
![]() (deze post blijf ik overigens herplaatsen totdat de enonieme forumbaas in kwestie voor de verandering eens een reden durft te geven voor de voorkeursbehandeling) Nou ja, laat ik dan maar zeggen dat een dergelijke mentaliteit die eatdrumseatcym_ laatste post tentoon spreidde een falersmentaliteit is die je nergens zal brengen in het leven, dat is een feit. Wie zo denkt bereikt nooit iets. Dat soort denkbeelden schrikt mensen tevens af. Niemand wil iets te maken hebben met iemand die zo zielig doet over zichzelf. Dat terwijl of iemand zielig is, iets is dat iedereen voor zichzelf bepaald. Moet je nagaan hoe zonde het is van alle kansen om jezelf zielig te maken.
||||
Citaat:
niemand die hier gepost heeft bedoelt het slecht, sterker nog er wordt gewoon de waarheid gesproken, dat het allemaal niet makkelijk en 1, 2, 3 is snapt zelfs de meest arrogante. verder is het ook nog zo dat de TS zelf erg neerbuigend doet tegenover mensen die zelf een hoop meegemaakt en overwonnen hebben. dus ik weet niet wat je nu als spuit elf allemaal wil bereiken Citaat:
Citaat:
en zelfs ik, die het normaal geen ruk kan schelen of de halve wereldbevolking direct in een ravijn zou storten kan begrip hebben voor het probleem waar je mee loopt en de gevolgen daarvan, zelfs ik kan begrijpen dat je er elke dag aan herinnerd wordt, maar uiteindelijk blijft het nog steeds een knop met daarna een proces, zo was dat bij mij, zo is dat bij andere zieken, zo is dat bij mensen met andere problemen. anders blijf je in je cirkeltje van zelfmedelijden, spot, zelfmedelijden ronddwalen en vergooi je je leven, en die is te kort om te mijmeren over onzin. zo, ik hoop dat je er wat mee doet en dat je meer nadenkt over je eigen woorden i.t.t. de woorden tot je gericht
Laatst gewijzigd op 08-08-2008 om 12:11. |
![]() |
|||
Citaat:
en zoals ts stelde heeft elk mens een donkere zijde.. als je in een psychologie subforum reageert op een serieus verhaal mag je btw wel een beetje professioneel te werk gaan, ben je daar niet toe in staat dan is er altijd nog het onzin subforum. Citaat:
Mijn ervaring is nl anders, ik zie in dat ik imperfect bent, vol gebreken, zwakheden, maar erg gesteld is het nooit geweest ook al zouden anderen daar wss anders over denken. het was/is dus niet erg gesteld, maar het kan zeker beter. Vervolgens weet je dat je leeft en zolang je leeft heeft het geen zin om moeilijk te doen over mensen en zelfmedelijden te hebben, dat is niet bevoordelijk voor je (geestelijk) welzijn. Op het moment dat je schade aanricht bij anderen om persoonlijke redenen (behalve verdediging) dan is het echt erg gesteld met je. en er valt over te discussieren of het erg met je is gesteld als je zwaar gehandicapped bent, en daar leed aan ondervind.
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~ Laatst gewijzigd op 08-08-2008 om 13:15. |
![]() |
||||||
Citaat:
geen enkele heeft m.i. tot doel bewust de TS mentaal kapot te maken. Citaat:
![]() Citaat:
het was erg en dat is het nog steeds en straks ook nog. natuurlijk kan het altijd erger, er zijn vast zat kinderen in darfur die willen ruilen, echter daar gaat het niet om. waar het wel om gaat is dat je je problemen erkent, niet onderkent en dat je vervolgens de mogelijkheden die je wel hebt exploiteerd; dit werkt omdat a) succes waarschijnlijker is bij iets wat je aardig goed kan, en b) omdat zaken waarmee je eerder succes heb ten goede komt aan je zelfvertrouwen, waarmee je aan de rest van de wereld, forummers incluus, bewijst dat je wel de moeite waard ben, een stuk beter dan zoeken naar een bevestiging over hoe zielig je wel niet bent. Later na het lange proces van het herstel van je ego, zal je beseffen dat je het inderdaad niet zo slecht hebt ondanks je gebreken en zwakheden. Ookal zijn mijn persoonlijke issues niet van fysieke aard, ook ik word dag in dag uit herinnerd aan wat ik heb meegemaakt, echter het verschil is, dat bij mij die cirkel van spot en zelfmedelijden slechts 8 maanden heeft geduurt voordat ik het zat was en de knop omgooide, zijn mijn problemen minder, nee natuurlijk niet. maar ik kan me wel goed handhaven doordat m'n zelfvertrouwen groot genoeg is. Citaat:
Citaat:
of omdat de interpretatie foutief is (lijkt mij ook niet irrelevant) verder is het nog altijd zo dat die schade niet zal bestaan als je zelfvertrouwen groot genoeg is om woorden naast je neer te leggen (je uiteindelijke doel TS)
|
Wat arpos zegt. Dit is, ondanks de grote hoeveelheid studenten, een scholierenforum. De mensen hier zijn geen professionals en het doel is ook niet dat je hier komt met een ernstig probleem en verwacht dat de mensen hier je de oplossing kunnen geven, of dat ze professioneel zullen zijn. Het enige wat je hier kan is je probleem plaatsen en dan kunnen mensen advies geven naar hun eigen kunnen en weten. Als je geluk hebt, kunnen de mensen hier je de oplossing geven, maar soms ook niet.
Als TS denkt dat hij er baat van zou hebben als wij ons professioneler zouden gedragen, en ik vraag dit aan hem en niet aan Inanis, dan zou ik voorstellen dat je een professional opzoekt, zodat je in elk geval verzekerd bent van een professionele aanpak. Ik heb welgeteld 5 mensen gezien die misschien niet zo aardig overkomen (waaronder een post van mijzelf) maar ik weet met enige zekerheid te zeggen dat een deel van die 5 (waaronder ik) het niet als een persoonlijke aanval bedoelen, je willen kleineren of bijtende opmerkingen willen maken. En als je beweert van wel, dan negeer je een heleboel mensen die je echt willen helpen. Yana bijvoorbeeld. Ik vind het ook jammer dat je vrijwel alleen ingaat op de dingen die mensen zeggen die volgens jou niet werken. Lees ook eens wat de mensen zeggen dat je nog niet kent of geprobeerd hebt, en probeer dat eens.
|
Lees dit voor je post!!!
We gaan nu weer over op de vriendelijk bedoelde tips. Dit is geen leuke discussie meer, mocht het weer zo negatief worden gaat dit topic dicht en worden de posts zonder tips verwijderd (want ongeacht wat T_ID daarvan vindt, als je niet behulpzaam ingaat op de vragen van de TS ben je ofwel vervelend, ofwel offtopic bezig).
Laatst gewijzigd op 09-08-2008 om 19:22. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Mijn tips staan nog steeds ook los van de interpretatie, ze zijn nog steeds bedoelt als een middel tot zelfreflectie, en goed bedoelt. Ter conclusie en voor de volledigheid wil ik opmerken dat je eigen geest het krachtigst is, dat houd in dat als je jezelf naar beneden haalt door je denkpatronen, daar geen externe erkenning tegenop kan, erken jezelf eerst daarna kan je oogsten. mijn opa, een wijs man zei ooit: "dingen die de moeite waard zijn, gaan meestal niet gemakkelijk" Succes. Edit: size even gewijzigd, na duidelijkheid overbodig.
Laatst gewijzigd op 09-08-2008 om 19:22. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Overigens, om nog even iets uit verder uit te wijden over mijn extreem korte (kort maar krachtig, zullen we zeggen?
![]() Wat heb ik eraan als ik zo denk? Schiet ik er wel wat mee op door boos te zijn op mijn situatie, 'de behandeling die mensen mij geven' (dat staat expres tussen haakjes en jij mag bedenken waarom), of dat je het zo slecht hebt? Waarschijnlijk als je rustig een stapje achteruit zet en ernaar kijkt (en dat is moeilijk, dat is begrijpelijk) zul je misschien tot de conclusie komen dat je jezelf eigenlijk alleen maar dieper de put in helpt. Probeer eens positief en actiegericht te denken, hoe moeilijk dat ook is... Wat zou ik eraan kunnen doen om mijn situatie en gevoelens te verduidelijken, zodat men begrijpt waarom ik zo overkom. Wat zou ik zelf nog aan mijn situatie kunnen doen (dat je niks meer zou kunnen doen is -altijd- onzin, er zijn altijd mogelijkheden), hoe kan ik proberen mensen meer te vertrouwen? Misschien zijn sommige mensen bot, maar waarom zouden ze dat zijn (hebben ze gebrek aan inlevingsvermogen, heb ik het niet goed uitgelegd of willen ze me juist op die manier stimuleren?). Het is heel moeilijk soms zo te denken en ik praat uit ervaring. Maar ik heb wel geleerd dat een afstandje te nemen, het vanuit een heel ander gezichtspunt te kijken af en toe kan helpen. En maak je geen zorgen dat zoiets niet gelijk lukt, ik heb er heel lang op moeten oefenen met verscheidene mensen. Je lijkt me wel in bezit van een krachtige persoonlijkheid, dus misschien kun je het wel zelf oplossen (en moet je eens voorstellen hoe het voelt als je er zelf helemaal uit klimt en dat kan zeggen over jezelf) door er langzaam aan te werken. Probeer eens een stappenplan te maken met kleine stapjes (ik was niet tevreden over mijn uiterlijk, dus ik heb een stappenplan gemaakt waarbij ik begonnen ben met op te zoeken wat ik mooi vond, daarna naar de kapper, nieuwe kleren kopen, binnenkort ga ik naar de sportschool, etc). Je hoeft jezelf niet in één keer te veranderen, hou het haalbaar. Misschien dat het boek the mind gym je hierbij kan helpen. Sommige schijnen daar heel veel uit gehaald te hebben (bol.com brengt waarschijnlijk morgen een boekje ervan voor mij mee ![]() Ik hoop dat je hier wat aan hebt en misschien ook mijn korte post nu iets beter begrijpt. ![]() Nog een bescheiden addum; Ik kan je verder geen tips geven over je huidziekte, omdat ik daar gewoonweg niet bekend mee ben. Ik denk dat een lotgenotenforum inderdaad de beste keuze voor is. Maar er valt wel altijd aan iemands houding te werken (note to myself; posts langer en duidelijker maken). Laatst gewijzigd op 08-08-2008 om 18:32. |
![]() |
||
Citaat:
ik meen dat dit zo'n beetje is waar veel mensen in dit topic op doelen.
|
Wat een heftig verhaal. Ik heb niet alle commentaren gelezen maar ik wilde toch even reageren en je sterkte toewensen.
Het is ontzettend oneerlijk dat je zo'n vreselijk lastige ziekte moet krijgen, die je met elke handeling beperkt en je hebt niet eens een rolstoel om tenminste te laten zien hoe erg het is, en je krijgt dus ook niet een meelevende reactie van mensen die je tegen komt. Dat houdt je nu al 19 jaar lang uit. Ik snap dat het ontzettend frustrerend is. Knappe mensen weten niet hoe makkelijk ze het hebben. Elke dag worden ze onbewust bevoordeeld, dat is bewezen. Het heeft ook wel wat nadelen, maar de voordelen zijn duidelijk groter. Ik begrijp dat je daar ontzettend chagrijnig van wordt. Door de jeuk ben je ook niet vrolijk en gezellig en alleen maar chagrijnig, en mensen hebben daar nooit zin in en dus negeren ze je en denken ze ow god dat gezeur weer. Dan zit je zomaar in een vicieuze circel waar je niet uit komt. Je hebt geen liefde van je ouders gehad, en je hebt geen liefde van je omgeving nu. Je bent vaak alleen en je zorgt heel slecht voor jezelf. Je wilt het liefste je lichaam bij het grofvuil doen en een nieuwe bestellen. Hou je eigenlijk wel van jezelf, lichamelijk en geestelijk gezien? Wat vind je eigenlijk van jezelf als persoon, kun je eigenlijk wel lief zijn voor jezelf? Ben je wel in staat jezelf zo goed te verzorgen dat je lichaam ooit de kans krijgt te herstellen? Durf je om hulp te vragen in je moeilijke periodes? "Ik kwam drie weken lang alleen de kamer uit om te plassen en te drinken" Wat at je? Hoe verzorgde je jezelf? Gebruikte je een creme of nam je een bad om je huid soepel te houden en het branden tegen te gaan? Wat is er sinds je 9e gebeurd dat alles zo mis is gegaan met je zelfliefde? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het kwaad arPos | 33 | 07-07-2009 15:14 | |
geloof, hoop, liefde Gerlinda | 126 | 12-05-2009 06:32 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Vrije wil in religie? akumabito | 39 | 13-10-2005 19:36 | |
bewijzen tegen het bestaan van een christelijke god samoth | 153 | 06-05-2004 10:16 | |
Flora & Fauna |
dierenmishandeling, ik ben KWAAD Kaa | 14 | 26-10-2003 19:17 |